L’alcalde de Massanassa demana que les ajudes arriben ‘ara’: ‘En mesos podem estar morts socialment’

Afirma que els alcaldes coincidixen en la necessitat d'»arreglar» el Barranc del Poyo per a no tenir «una espasa de Dàmocles»

VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)

L’alcalde de Massanassa, una de les localitats afectades per la dana del 29 d’octubre, Paco Comes, ha fet una crida «a totes les administracions» perquè envien als afectats els diners «ara i no en els pròxims mesos». «Perquè en els pròxims mesos podem estar morts econòmica o socialment».

Així ho ha asseverat el primer edil, que ha atès als mitjans, junt amb el president de la Diputació de València, Vicent Mompó, amb motiu del dispositiu per a l’extracció de llot.

Comes, que ha tornat a recordar i lamentar les víctimes mortals de Massanassa a causa de la catàstrofe, ha aprofitat per a reivindicar també agilitat en les ajudes.

«Això ha d’arribar ja. I si parlem d’infraestructures, quan tot això ho tinguem un poc més clar i la gent viva un poc més normal, haurem d’unir als alcaldes per a dir a les administracions que arreglen el barranc del Poyo perquè és una vergonya que haja de venir una desgràcia com esta per a arreglar-ho, que espere que ho arreglen i anem a barallar per a això», ha asseverat Comes, que ha insistit que «s’haurà de fer ací el que s’haja de fer per a no tenir una espasa de Dàmocles que cada no sé quant desfaça l’economia d’un poble i no vaig a pensar que es porte més vides».

«I això és en el que estic. Tenim prioritats, ara són les persones, ara és posar el poble en marxa, després arreglarem el poble i després haurà de caminar de la mà de les infraestructures. Això cal», ha agregat.

El primer edil ha subratllat que «la política municipal no entén d’ideologies» i tots els responsables de la zona afectada «coincidixen que la infraestructura del barranc del Poyo s’ha d’arreglar». «Ho anem a aconseguir», ha confiat.

«QUE NO CAIGA EN L’OBLIT»

En la mateixa línia, i alcalde ha advertit que en la zona zero «queda molt treball» i, per això, ha implorat que «no caiga en l’oblit encara que passen dos o tres mesos».

«Això es va a solucionar. Ens va a costar, evidentment, perquè és gran la magnitud, però es va a solucionar i estem treballant cent per cent perquè se solucione», ha asseverat.

Finalment, preguntat per la seua opinió per la polèmica entorn de l’anul·lació del topall salarial per a nous membres del Consell, Paco Comes ha respost: «Estic al que estic en estos moments, no he pogut quasi ni escoltar esta notícia. Estic al que estic, ací hi ha moltíssim treball», ha resolt.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.