11.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’alumnat valencià, lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya i l’OCDE en pensament creatiu

VALÈNCIA/MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’alumnat de la Comunitat Valenciana obté una puntuació de 32,5 en pensament creatiu, la qual cosa es troba lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya, que se situa en 32,8 punts de 60. També és inferior a la mitjana dels països de l’OCDE (32,7), encara que està per damunt de la UE (32,1).

Així es desprèn de l’informe PISA que el 2022 va avaluar per primera vegada el pensament creatiu dels alumnes de 64 països i economies de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Espanya ocupa el lloc 13 en un rànquing de 33 països que lidera Corea (amb 38,1 punts) i tanca Hongria (amb 20,7 punts). Per comunitats autònomes, els alumnes de la Comunitat de Madrid són els que han obtingut millor nota (amb 34,8 punts) de totes les regions d’Espanya en la competència de Pensament Creatiu, seguits dels de Castella i Lleó (amb una puntuació de 34,6 punts).

La Comunitat Valenciana, amb 32,5 punts, es col·loca en la posició número 10, per davant d’Extremadura, Catalunya, Balears, Canàries, País Basc, Andalusia, Castella-la Manxa, Melilla i Ceuta.

L’anàlisi mostra com, d’entre les comunitats i ciutats autònomes, és la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó les que obtenen el millor rendiment mitjà estimat en la competència en pensament creatiu i, al seu torn, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla obtenen un rendiment “més discret”. La resta de les comunitats autònomes “no presenten rendiments diferents, estadísticament significatius, del valor mitjà del rendiment d’Espanya”.

A tot l’Estat, 30.800 estudiants de 966 centres escolars van realitzar l’avaluació en matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa suposa uns 459.000 estudiants de 15 anys (aproximadament el 90% de la població total d’estudiants de 15 anys).

A nivell general, 690.000 estudiants de 80 països van realitzar l’avaluació el 2022, la qual cosa representa vora 29 milions de joves de 15 anys en els centres escolars dels països participants.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.