L’alumnat valencià, lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya i l’OCDE en pensament creatiu

VALÈNCIA/MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’alumnat de la Comunitat Valenciana obté una puntuació de 32,5 en pensament creatiu, la qual cosa es troba lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya, que se situa en 32,8 punts de 60. També és inferior a la mitjana dels països de l’OCDE (32,7), encara que està per damunt de la UE (32,1).

Així es desprèn de l’informe PISA que el 2022 va avaluar per primera vegada el pensament creatiu dels alumnes de 64 països i economies de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Espanya ocupa el lloc 13 en un rànquing de 33 països que lidera Corea (amb 38,1 punts) i tanca Hongria (amb 20,7 punts). Per comunitats autònomes, els alumnes de la Comunitat de Madrid són els que han obtingut millor nota (amb 34,8 punts) de totes les regions d’Espanya en la competència de Pensament Creatiu, seguits dels de Castella i Lleó (amb una puntuació de 34,6 punts).

La Comunitat Valenciana, amb 32,5 punts, es col·loca en la posició número 10, per davant d’Extremadura, Catalunya, Balears, Canàries, País Basc, Andalusia, Castella-la Manxa, Melilla i Ceuta.

L’anàlisi mostra com, d’entre les comunitats i ciutats autònomes, és la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó les que obtenen el millor rendiment mitjà estimat en la competència en pensament creatiu i, al seu torn, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla obtenen un rendiment «més discret». La resta de les comunitats autònomes «no presenten rendiments diferents, estadísticament significatius, del valor mitjà del rendiment d’Espanya».

A tot l’Estat, 30.800 estudiants de 966 centres escolars van realitzar l’avaluació en matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa suposa uns 459.000 estudiants de 15 anys (aproximadament el 90% de la població total d’estudiants de 15 anys).

A nivell general, 690.000 estudiants de 80 països van realitzar l’avaluació el 2022, la qual cosa representa vora 29 milions de joves de 15 anys en els centres escolars dels països participants.

Últimes notícies

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.
FILMOTECA D'ESTIU