L’alumnat valencià, lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya i l’OCDE en pensament creatiu

VALÈNCIA/MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’alumnat de la Comunitat Valenciana obté una puntuació de 32,5 en pensament creatiu, la qual cosa es troba lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya, que se situa en 32,8 punts de 60. També és inferior a la mitjana dels països de l’OCDE (32,7), encara que està per damunt de la UE (32,1).

Així es desprèn de l’informe PISA que el 2022 va avaluar per primera vegada el pensament creatiu dels alumnes de 64 països i economies de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Espanya ocupa el lloc 13 en un rànquing de 33 països que lidera Corea (amb 38,1 punts) i tanca Hongria (amb 20,7 punts). Per comunitats autònomes, els alumnes de la Comunitat de Madrid són els que han obtingut millor nota (amb 34,8 punts) de totes les regions d’Espanya en la competència de Pensament Creatiu, seguits dels de Castella i Lleó (amb una puntuació de 34,6 punts).

La Comunitat Valenciana, amb 32,5 punts, es col·loca en la posició número 10, per davant d’Extremadura, Catalunya, Balears, Canàries, País Basc, Andalusia, Castella-la Manxa, Melilla i Ceuta.

L’anàlisi mostra com, d’entre les comunitats i ciutats autònomes, és la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó les que obtenen el millor rendiment mitjà estimat en la competència en pensament creatiu i, al seu torn, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla obtenen un rendiment «més discret». La resta de les comunitats autònomes «no presenten rendiments diferents, estadísticament significatius, del valor mitjà del rendiment d’Espanya».

A tot l’Estat, 30.800 estudiants de 966 centres escolars van realitzar l’avaluació en matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa suposa uns 459.000 estudiants de 15 anys (aproximadament el 90% de la població total d’estudiants de 15 anys).

A nivell general, 690.000 estudiants de 80 països van realitzar l’avaluació el 2022, la qual cosa representa vora 29 milions de joves de 15 anys en els centres escolars dels països participants.

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.