17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

L’alumnat valencià, lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya i l’OCDE en pensament creatiu

VALÈNCIA/MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’alumnat de la Comunitat Valenciana obté una puntuació de 32,5 en pensament creatiu, la qual cosa es troba lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya, que se situa en 32,8 punts de 60. També és inferior a la mitjana dels països de l’OCDE (32,7), encara que està per damunt de la UE (32,1).

Així es desprèn de l’informe PISA que el 2022 va avaluar per primera vegada el pensament creatiu dels alumnes de 64 països i economies de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Espanya ocupa el lloc 13 en un rànquing de 33 països que lidera Corea (amb 38,1 punts) i tanca Hongria (amb 20,7 punts). Per comunitats autònomes, els alumnes de la Comunitat de Madrid són els que han obtingut millor nota (amb 34,8 punts) de totes les regions d’Espanya en la competència de Pensament Creatiu, seguits dels de Castella i Lleó (amb una puntuació de 34,6 punts).

La Comunitat Valenciana, amb 32,5 punts, es col·loca en la posició número 10, per davant d’Extremadura, Catalunya, Balears, Canàries, País Basc, Andalusia, Castella-la Manxa, Melilla i Ceuta.

L’anàlisi mostra com, d’entre les comunitats i ciutats autònomes, és la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó les que obtenen el millor rendiment mitjà estimat en la competència en pensament creatiu i, al seu torn, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla obtenen un rendiment “més discret”. La resta de les comunitats autònomes “no presenten rendiments diferents, estadísticament significatius, del valor mitjà del rendiment d’Espanya”.

A tot l’Estat, 30.800 estudiants de 966 centres escolars van realitzar l’avaluació en matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa suposa uns 459.000 estudiants de 15 anys (aproximadament el 90% de la població total d’estudiants de 15 anys).

A nivell general, 690.000 estudiants de 80 països van realitzar l’avaluació el 2022, la qual cosa representa vora 29 milions de joves de 15 anys en els centres escolars dels països participants.

Últimes notícies

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i defén que ho ha aportat tot

La exconsellera s'ha dirigit als familiars després de l'acarament amb José Manuel Cuenca, ha defés la seua versió i ha demanat parlar amb ells. Les víctimes l'han increpada i han exigit responsabilitats.

Pradas es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

La exconsellera ha assegurat davant la jutgessa que va percebre pressions des de Presidència per a descartar el confinament durant la dana, en un acarament amb José Manuel Cuenca. La disputa ha girat entorn dels missatges, la cobertura legal i els telèfons mòbils com a prova.

Tosha Schareina, quart en l’etapa, s’allunya del podi del Dakar

El valencià va acabar a 9.47 de Luciano Benavides i és quart de la general de motos, a 20.13 del cap, en una jornada de navegació exigent.

10 detinguts per una estafa de 86.350 euros amb falses inversions en una multinacional

Deu persones han sigut detingudes en set províncies per una estafa que va captar 86.350 euros mitjançant suposades inversions en una gran energètica. La víctima va aportar estalvis i préstecs sota pressió.

Tosha Schareina, quart en l’etapa i més lluny del podi del Dakar en motos

Tosha Schareina va acabar quart en l'octava etapa del Dakar, a 9.47 de Luciano Benavides, i és quart de la general a 20.13 del nou líder. Benavides va guanyar per segona jornada seguida i va prendre el comandament per 10 segons sobre Daniel Sanders.

Salomé Pradas s’acosta a les víctimes de la DANA després de l’acarament i assegura haver-lo aportat tot

Després d'un acarament amb José Manuel Cuenca, Salomé Pradas s'ha acostat a les víctimes de la DANA i ha defés que ho ha aportat tot. Les famílies han exigit veritat i responsabilitats.

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.