L’alumnat valencià, lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya i l’OCDE en pensament creatiu

VALÈNCIA/MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

L’alumnat de la Comunitat Valenciana obté una puntuació de 32,5 en pensament creatiu, la qual cosa es troba lleugerament per davall de la mitjana d’Espanya, que se situa en 32,8 punts de 60. També és inferior a la mitjana dels països de l’OCDE (32,7), encara que està per damunt de la UE (32,1).

Així es desprèn de l’informe PISA que el 2022 va avaluar per primera vegada el pensament creatiu dels alumnes de 64 països i economies de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmics (OCDE).

Espanya ocupa el lloc 13 en un rànquing de 33 països que lidera Corea (amb 38,1 punts) i tanca Hongria (amb 20,7 punts). Per comunitats autònomes, els alumnes de la Comunitat de Madrid són els que han obtingut millor nota (amb 34,8 punts) de totes les regions d’Espanya en la competència de Pensament Creatiu, seguits dels de Castella i Lleó (amb una puntuació de 34,6 punts).

La Comunitat Valenciana, amb 32,5 punts, es col·loca en la posició número 10, per davant d’Extremadura, Catalunya, Balears, Canàries, País Basc, Andalusia, Castella-la Manxa, Melilla i Ceuta.

L’anàlisi mostra com, d’entre les comunitats i ciutats autònomes, és la Comunitat de Madrid i Castella i Lleó les que obtenen el millor rendiment mitjà estimat en la competència en pensament creatiu i, al seu torn, les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla obtenen un rendiment «més discret». La resta de les comunitats autònomes «no presenten rendiments diferents, estadísticament significatius, del valor mitjà del rendiment d’Espanya».

A tot l’Estat, 30.800 estudiants de 966 centres escolars van realitzar l’avaluació en matemàtiques, lectura o ciències, la qual cosa suposa uns 459.000 estudiants de 15 anys (aproximadament el 90% de la població total d’estudiants de 15 anys).

A nivell general, 690.000 estudiants de 80 països van realitzar l’avaluació el 2022, la qual cosa representa vora 29 milions de joves de 15 anys en els centres escolars dels països participants.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.