L’EMT disposarà de línies 24 hores durant les festes falleres

Vaència amplia la xarxa d'autobusos de l'EMT a partit del 23 de març

Autobús de l’EMT | EMTValencia

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) posarà en marxa un dispositiu especial de Falles a partir del dia 14 fins al 19 de març, en què s’oferiran unes 3,8 milions de places per a facilitar els desplaçaments durant els dies grans de les festes falleres. Un total de 13 línies tindran horari continuat les 24 hores des del 16 al 19 de març, mentres que les línies nocturnes duplicaran el seu servici des d’este mateix divendres.

 

Les 13 línies que tindran horari 24 hores a partir del dia 16 són: 9, 16, 19, 27, 28, 60, 62, 71, 72, 89, 90, 92 i 93. Les línies 79 i 80 només pararan de 00:15h a 2:45h. A més, altres 15 línies amplien el seu horari fins a les 00.00, la 1.00 i les 2.00h., mentre que la línia 5 i la 63 quedaran suprimides des del 14 de març amb el tall general del centre. 

 

Per tercer any consecutiu la línia 70 també es reforçarà per donar connexió directa entre la plaça d’Espanya i la Porta de la Mar/Tetuan del 14 al 19 de març. Esta connexió per la Porta de la Mar a Plaça Amèrica, Gran Via i fins la Plaça Espanya tindrà una freqüència d’entre 8 i 9 minuts des de les 06:00h a les 02:30h. Amb l’Ofrena, la connexió directa serà entre la Ciutadella fins a Plaça d’Espanya.

 

Quant a les línies nocturnes, es duplicaran del 13 al 19 de març i donaran servici fins a les 3:00h, amb una freqüència de pas de 23 minuts. A més, en Falles començarà el canvi previst per a la 89 i la 90, que amb la nova xarxa s’integren en la N89 i la N90, i es convertiran en les úniques línies d’EMT que oferixen un mateix recorregut amb una continuïtat de 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Per a facilitar que els veïns i veïnes tornen del centre de València cap a l’àrea metropolitana, la línia 25 també ampliarà el seu horari nocturn del 16 al 19 de març. D’eixa manera, l’última eixida des de València cap al Palmar i el Perellonet/El Perelló serà a les 2:30h, mentre que la primera es realitzarà a les 7:00h.

 

Ofrena i Cremà

Com a novetat, enguany durant l’Ofrena es crearan dos zones d’arribada de les línies d’EMT: una en el passeig de la Ciutadella, on faran parada la 31, 32, 70, 71, 81, 94 i 95,  i una altra a la plaça del Temple, on pararan la 6, 11, 16, 26 i 28. D’esta manera, i gràcies a la col·laboració de la Policia Local, s’agilitzarà la circulació d’autobusos en la zona de les línies que van cap al nord, que tindran un trajecte més ràpid pel Pont del Reial a la plaça del Temple, per després anar-se’n pel Pont de la Trinitat.

 

La nit de la Cremà hi haurà més de 100 autobusos treballant per donar servici des de les 23.00h. i ampliaran el seu horari les línies 8 i 11 (fins a la 1:00h); les línies 31, 35, 79, 80 i 99 (fins les 2:00h) i línies 4, 6, 14, 67, 70 i 81 (fins a les 2:30h).

 

També, cal recordar que el pàrquing Mercat Central-Centre Històric estarà obert fins al tall general del dia 14. Des d’eixe moment només podran passar els vehicles abonats o residents.

 

A més, com l’any passat, EMT disposa ja i fins al dia 14 d’un carril segregat en el carrer de Sant Vicent fins a Sant Agustí per facilitar l’accés al centre. A partir del dia 12 també se segregarà un carril en Pius XII per facilitar el gir en General Avilés. A més, els veïns i les veïnes de la Font de Sant Lluís, Malilla i Mont-Olivet tindran una millor connexió amb el centre amb les línies 7 i 8 evitant el túnel de la Gran Via Germanies.

 

Punt d’informació

Com ja és habitual, hi haurà diversos punts d’informació d’EMT on una trentena de jaquetes roges repartiran 150.000 plànols amb tota la informació pròpia dels dies de Falles en el carrer i en parades, especialment en llocs estratègics com plaça d’Espanya, la plaça de Tetuan o Porta de la Mar, i durant esdeveniments fallers com l’Ofrena.

 

A més, l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) oferirà un servici especial d’atenció telefònica, de missatgeria (WhatsApp i Telegram) i en xarxes socials des del 14 fins al 19 de març per a atendre a les persones usuàries. D’eixa manera, l’horari d’atenció els dies 14, 15 i 19 de març serà de 9 a 20 hores, mentres que del 16 al 18 serà de 8 a 21 hores.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.