L’EMT disposarà de línies 24 hores durant les festes falleres

Vaència amplia la xarxa d'autobusos de l'EMT a partit del 23 de març

Autobús de l’EMT | EMTValencia

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) posarà en marxa un dispositiu especial de Falles a partir del dia 14 fins al 19 de març, en què s’oferiran unes 3,8 milions de places per a facilitar els desplaçaments durant els dies grans de les festes falleres. Un total de 13 línies tindran horari continuat les 24 hores des del 16 al 19 de març, mentres que les línies nocturnes duplicaran el seu servici des d’este mateix divendres.

 

Les 13 línies que tindran horari 24 hores a partir del dia 16 són: 9, 16, 19, 27, 28, 60, 62, 71, 72, 89, 90, 92 i 93. Les línies 79 i 80 només pararan de 00:15h a 2:45h. A més, altres 15 línies amplien el seu horari fins a les 00.00, la 1.00 i les 2.00h., mentre que la línia 5 i la 63 quedaran suprimides des del 14 de març amb el tall general del centre. 

 

Per tercer any consecutiu la línia 70 també es reforçarà per donar connexió directa entre la plaça d’Espanya i la Porta de la Mar/Tetuan del 14 al 19 de març. Esta connexió per la Porta de la Mar a Plaça Amèrica, Gran Via i fins la Plaça Espanya tindrà una freqüència d’entre 8 i 9 minuts des de les 06:00h a les 02:30h. Amb l’Ofrena, la connexió directa serà entre la Ciutadella fins a Plaça d’Espanya.

 

Quant a les línies nocturnes, es duplicaran del 13 al 19 de març i donaran servici fins a les 3:00h, amb una freqüència de pas de 23 minuts. A més, en Falles començarà el canvi previst per a la 89 i la 90, que amb la nova xarxa s’integren en la N89 i la N90, i es convertiran en les úniques línies d’EMT que oferixen un mateix recorregut amb una continuïtat de 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Per a facilitar que els veïns i veïnes tornen del centre de València cap a l’àrea metropolitana, la línia 25 també ampliarà el seu horari nocturn del 16 al 19 de març. D’eixa manera, l’última eixida des de València cap al Palmar i el Perellonet/El Perelló serà a les 2:30h, mentre que la primera es realitzarà a les 7:00h.

 

Ofrena i Cremà

Com a novetat, enguany durant l’Ofrena es crearan dos zones d’arribada de les línies d’EMT: una en el passeig de la Ciutadella, on faran parada la 31, 32, 70, 71, 81, 94 i 95,  i una altra a la plaça del Temple, on pararan la 6, 11, 16, 26 i 28. D’esta manera, i gràcies a la col·laboració de la Policia Local, s’agilitzarà la circulació d’autobusos en la zona de les línies que van cap al nord, que tindran un trajecte més ràpid pel Pont del Reial a la plaça del Temple, per després anar-se’n pel Pont de la Trinitat.

 

La nit de la Cremà hi haurà més de 100 autobusos treballant per donar servici des de les 23.00h. i ampliaran el seu horari les línies 8 i 11 (fins a la 1:00h); les línies 31, 35, 79, 80 i 99 (fins les 2:00h) i línies 4, 6, 14, 67, 70 i 81 (fins a les 2:30h).

 

També, cal recordar que el pàrquing Mercat Central-Centre Històric estarà obert fins al tall general del dia 14. Des d’eixe moment només podran passar els vehicles abonats o residents.

 

A més, com l’any passat, EMT disposa ja i fins al dia 14 d’un carril segregat en el carrer de Sant Vicent fins a Sant Agustí per facilitar l’accés al centre. A partir del dia 12 també se segregarà un carril en Pius XII per facilitar el gir en General Avilés. A més, els veïns i les veïnes de la Font de Sant Lluís, Malilla i Mont-Olivet tindran una millor connexió amb el centre amb les línies 7 i 8 evitant el túnel de la Gran Via Germanies.

 

Punt d’informació

Com ja és habitual, hi haurà diversos punts d’informació d’EMT on una trentena de jaquetes roges repartiran 150.000 plànols amb tota la informació pròpia dels dies de Falles en el carrer i en parades, especialment en llocs estratègics com plaça d’Espanya, la plaça de Tetuan o Porta de la Mar, i durant esdeveniments fallers com l’Ofrena.

 

A més, l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) oferirà un servici especial d’atenció telefònica, de missatgeria (WhatsApp i Telegram) i en xarxes socials des del 14 fins al 19 de març per a atendre a les persones usuàries. D’eixa manera, l’horari d’atenció els dies 14, 15 i 19 de març serà de 9 a 20 hores, mentres que del 16 al 18 serà de 8 a 21 hores.

 

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.