21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

L’EMT disposarà de línies 24 hores durant les festes falleres

Vaència amplia la xarxa d'autobusos de l'EMT a partit del 23 de març

Autobús de l’EMT | EMTValencia

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) posarà en marxa un dispositiu especial de Falles a partir del dia 14 fins al 19 de març, en què s’oferiran unes 3,8 milions de places per a facilitar els desplaçaments durant els dies grans de les festes falleres. Un total de 13 línies tindran horari continuat les 24 hores des del 16 al 19 de març, mentres que les línies nocturnes duplicaran el seu servici des d’este mateix divendres.

 

Les 13 línies que tindran horari 24 hores a partir del dia 16 són: 9, 16, 19, 27, 28, 60, 62, 71, 72, 89, 90, 92 i 93. Les línies 79 i 80 només pararan de 00:15h a 2:45h. A més, altres 15 línies amplien el seu horari fins a les 00.00, la 1.00 i les 2.00h., mentre que la línia 5 i la 63 quedaran suprimides des del 14 de març amb el tall general del centre. 

 

Per tercer any consecutiu la línia 70 també es reforçarà per donar connexió directa entre la plaça d’Espanya i la Porta de la Mar/Tetuan del 14 al 19 de març. Esta connexió per la Porta de la Mar a Plaça Amèrica, Gran Via i fins la Plaça Espanya tindrà una freqüència d’entre 8 i 9 minuts des de les 06:00h a les 02:30h. Amb l’Ofrena, la connexió directa serà entre la Ciutadella fins a Plaça d’Espanya.

 

Quant a les línies nocturnes, es duplicaran del 13 al 19 de març i donaran servici fins a les 3:00h, amb una freqüència de pas de 23 minuts. A més, en Falles començarà el canvi previst per a la 89 i la 90, que amb la nova xarxa s’integren en la N89 i la N90, i es convertiran en les úniques línies d’EMT que oferixen un mateix recorregut amb una continuïtat de 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Per a facilitar que els veïns i veïnes tornen del centre de València cap a l’àrea metropolitana, la línia 25 també ampliarà el seu horari nocturn del 16 al 19 de març. D’eixa manera, l’última eixida des de València cap al Palmar i el Perellonet/El Perelló serà a les 2:30h, mentre que la primera es realitzarà a les 7:00h.

 

Ofrena i Cremà

Com a novetat, enguany durant l’Ofrena es crearan dos zones d’arribada de les línies d’EMT: una en el passeig de la Ciutadella, on faran parada la 31, 32, 70, 71, 81, 94 i 95,  i una altra a la plaça del Temple, on pararan la 6, 11, 16, 26 i 28. D’esta manera, i gràcies a la col·laboració de la Policia Local, s’agilitzarà la circulació d’autobusos en la zona de les línies que van cap al nord, que tindran un trajecte més ràpid pel Pont del Reial a la plaça del Temple, per després anar-se’n pel Pont de la Trinitat.

 

La nit de la Cremà hi haurà més de 100 autobusos treballant per donar servici des de les 23.00h. i ampliaran el seu horari les línies 8 i 11 (fins a la 1:00h); les línies 31, 35, 79, 80 i 99 (fins les 2:00h) i línies 4, 6, 14, 67, 70 i 81 (fins a les 2:30h).

 

També, cal recordar que el pàrquing Mercat Central-Centre Històric estarà obert fins al tall general del dia 14. Des d’eixe moment només podran passar els vehicles abonats o residents.

 

A més, com l’any passat, EMT disposa ja i fins al dia 14 d’un carril segregat en el carrer de Sant Vicent fins a Sant Agustí per facilitar l’accés al centre. A partir del dia 12 també se segregarà un carril en Pius XII per facilitar el gir en General Avilés. A més, els veïns i les veïnes de la Font de Sant Lluís, Malilla i Mont-Olivet tindran una millor connexió amb el centre amb les línies 7 i 8 evitant el túnel de la Gran Via Germanies.

 

Punt d’informació

Com ja és habitual, hi haurà diversos punts d’informació d’EMT on una trentena de jaquetes roges repartiran 150.000 plànols amb tota la informació pròpia dels dies de Falles en el carrer i en parades, especialment en llocs estratègics com plaça d’Espanya, la plaça de Tetuan o Porta de la Mar, i durant esdeveniments fallers com l’Ofrena.

 

A més, l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) oferirà un servici especial d’atenció telefònica, de missatgeria (WhatsApp i Telegram) i en xarxes socials des del 14 fins al 19 de març per a atendre a les persones usuàries. D’eixa manera, l’horari d’atenció els dies 14, 15 i 19 de març serà de 9 a 20 hores, mentres que del 16 al 18 serà de 8 a 21 hores.

 

Últimes notícies

Víctimes de la dana de València porten el seu dolor al Congrés i exigixen justícia

La comissió d'investigació ha arrancat amb familiars com primers compareixents. Han reclamat justícia, depurar responsabilitats i memòria.

Compromís rebutja un nou ‘Mazón’ triat a Madrid i reclama que decidisquen els valencians en les urnes

Baldoví ha defés que els valencians han de triar al pròxim president o presidenta i no acceptar un relleu decidit per PP i Vox des de Madrid. Ha denunciat paràlisi institucional després de la dimissió de Mazón.

Vox nega negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions en la Comunitat Valenciana

Vox va assegurar que, després de la dimissió de Carlos Mazón, no hi ha negociació, ni candidats ni propostes sobre la taula. El partit diu estar llest per a anar a les urnes.

El Govern demana eleccions en la Comunitat Valenciana i acusa el PP d’entregar el futur a Vox

La portaveu Pilar Alegría ha reclamat comicis després de la renúncia de Carlos Mazón i ha acusat a Feijóo d'optar per pactar amb Vox. L'Executiu defén que decidisca la ciutadania.

El PPCV defén treballar per damunt de personalismes i sigles en el relleu de Mazón

Laura Chuliá ha posat el focus en principis i valors comuns en el relleu de Carlos Mazón i ha garantit que el PP registrarà la seua candidatura dins del termini i en la forma corresponent. Ha defés que primer es definirà el perfil del futur president abans d'asseure's a negociar amb Vox i ha criticat a l'oposició per banalitzar la tragèdia de la dana.

El PSPV denuncia que el nou pacte PP-Vox es pot segellar sobre les vides de 229 persones

José Muñoz ha acusat PP i Vox de tindre quasi tancat un acord d'investidura i ha demanat eleccions en considerar que el pacte és indigne i ha d'evitar-se. També ha exigit a Carlos Mazón que deixe l'escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

Els taxis demanen un pla per a limitar les VTC després d’una marxa lenta amb retencions a València

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç perquè les VTC deixen d'operar íntegrament en urbà i se sancione a les multinacionals. La mobilització, amb vaga de quatre hores i marxa lenta, ha causat retencions a València.

Compromís reclama eleccions i rebutja que Madrid impose ‘un nou Mazón’

Baldoví ha defés que siguen els valencians els qui trien al pròxim president o presidenta després de la dimissió de Mazón i ha denunciat paràlisi institucional. També ha demanat més dimissions en el Consell i ha assegurat que Compromís està preparat per a anar a les urnes.