Les ITV ajornen la vaga fins al 22 d’octubre

Els representants sindicals de les estacions d’ITV valencianes han decidit ajornar la vaga indefinida que havien convocat per al pròxim 2 d’octubre fins al dia 22 del mateix mes. «En el dia de hui i a convocatòria de l’empresa, els quatre sindicats i l’empresa hem arribat a un acord de suspensió i ajornament de vaga a dia 22 d’octubre», han declarat en un comunicat conjunt els sindicats UGT PV, CCOO PV, CSIF i Intersindical Valenciana.

Els sindicats informen que «a petició de l’empresa», és a dir la Societat Valenciana de les ITV SA (Sitval), se suspén la vaga que haguera començat este pròxim dilluns perquè la nova direcció Sitval «puga conéixer tota la realitat de la negociació». A més, assenyalen que s’acorda iniciar un calendari de reunions el dia 4 d’octubre per a iniciar les negociacions i aconseguir arribar a un acord.

Els treballadors de la Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) denuncien l’incompliment de l’acord d’equiparació salarial aconseguit el mes de maig passat en el marc de la reversió pública del servei de les ITV. També reclamen que s’haja paralitzat la taula de negociació del conveni col·lectiu.

El 22 d’octubre si no s’arribarà a a un acord, estan convocats a vaga els prop de 1.200 treballadors de les estacions ITV de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Palau de la Música celebrarà 40 anys amb 60 grans concerts i la continuïtat d’Alexander Liebreich

El Palau de la Música de València commemorà en la temporada 2026-2027 el seu 40é aniversari amb quasi 60 concerts i la renovació del director de l’Orquestra de València, Alexander Liebreich, mentre Compromís i PSPV-PSOE critiquen el model de gestió i programació.

La reserva d’aigua baixa en plena onada de calor: el Xúquer queda al 62,4% i el Segura al 57,2%

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3%. La conca del Xúquer se situa al 62,4% de capacitat i la del Segura al 57,2%, el nivell més baix entre totes les conques.

Sanitat trenca rècord i oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027

La Conselleria de Sanitat oferix 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a la convocatòria de 2027, la xifra més alta fins ara, amb un fort augment a València i especial èmfasi en Urgències i Emergències.

La reserva d’aigua baixa però el Júcar i el Segura mantenen nivells elevats

La reserva hídrica espanyola ha baixat fins al 75,3 % de la seua capacitat, amb el Júcar al 62,4 % i el Segura al 57,2 %, tot i les últimes pluges.

Les places de formació sanitària especialitzada arriben a un rècord de 1.284 per a 2027

Sanitat ha oferit 1.284 places de formació sanitària especialitzada per a 2027, la xifra més alta de la història, amb un fort increment a València i en Urgències i Emergències.

València recupera el llegat barroc d’Antonio Palomino amb una gran mostra al MuBAV

El Museu de Belles Arts de València ha obert la mostra ‘Antonio Palomino y la noche barroca’, primera exposició monogràfica sobre el pintor i teòric barroc, amb 65 obres de 20 museus i institucions.

Sant Vicent Màrtir i Sant Vicent Ferrer, festius locals proposats a València per a 2027

La Comissió de Benestar Social de València ha proposat com a festius locals de 2027 el 22 de gener, dia de Sant Vicent Màrtir, i el 5 d’abril, dia de Sant Vicent Ferrer. La decisió encara necessita l’aprovació definitiva del ple municipal.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.