9.3 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Les oficines del padró de València augmenten en més d’un 57% l’atenció ciutadana

Les oficines del padró municipal de l’Ajuntament de València han registrat este passat mes de març més de 44.330 atencions per a diferents tràmits relacionats amb el servici. “Esta xifra suposa un 57% més respecte al mateix mes de l’any anterior, on es van registrar un total de 28.237 tràmits”, ha assenyalat el regidor Juan Carlos Caballero.

Per a Caballero este augment “és, sens dubte, fruit de la descentralització duta a terme pel govern municipal i el pla de xoc que en els primers mesos de govern va posar en marxa l’alcaldessa María José Catalá amb l’únic objectiu d’acabar amb les interminables cues de gent esperant al carrer per a realitzar els tràmits i a les quals el govern de Ribó i el PSPV no van saber posar solució”.

També, ha afegit que “s’han ampliat els llocs i els tècnics destinats al padró a la Casa consistorial, permetent també descongestionar l’edifici de Tabacalera. A més, hi ha un total de sis juntes de districte que ofereixen el servici de forma descentralitzada amb l’objectiu d’acostar l’administració al ciutadà i facilitar els tràmits”.

El regidor ha recordat que “mentre que en huit anys l’anterior govern només va implantar el padró en tres juntes de districte (Marítim, Abastos i Trànsits), en tan sols uns mesos el Govern de María José Catalá ja l’ha implantat en sis districtes de la ciutat: Exposició, Patraix, Ruzafa, Benimamet, Beniferri/Pobles Oest i Pobles del Sud així com en Poblats del Nord”.

“Esta descentralització i ampliació de recursos no sols ha fet possible que augmenten l’atenció ciutadana sinó que la llista d’espera per a obtindre cita en el padró haja passat de cinc mesos, amb l’anterior govern, als 15 dies actuals”, ha assenyalat.

Sobre aquest tema, el responsable de la delegació del Padró municipal ha insistit que “malgrat l’evidència de les dades, els socialistes segueixen obstinats a mentir als ciutadans, difonent imatges de cues de gent a les portes de les oficines del padró que no corresponen amb la realitat del dia a dia” i afig que “en algun moment puntual com abans que òbriguen les oficines pot acumular-se gent que acudeix abans a les dependències municipals, però res a veure amb les cues quilomètriques de gent esperant al carrer i al sol durant els anys de govern del Rialto”.

“És un insult que als socialistes els preocupen ara eixes cues quan en huit anys no han fet res per solucionar-ho i ha hagut de ser el govern municipal el que habilitara una sala d’espera per a evitar tindre als valencians esperant al carrer i a la intempèrie i reforçara el personal per a atendre la demanda del servici”, ha finalitzat.

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.