Les oficines del padró de València augmenten en més d’un 57% l’atenció ciutadana

Les oficines del padró municipal de l’Ajuntament de València han registrat este passat mes de març més de 44.330 atencions per a diferents tràmits relacionats amb el servici. “Esta xifra suposa un 57% més respecte al mateix mes de l’any anterior, on es van registrar un total de 28.237 tràmits”, ha assenyalat el regidor Juan Carlos Caballero.

Per a Caballero este augment “és, sens dubte, fruit de la descentralització duta a terme pel govern municipal i el pla de xoc que en els primers mesos de govern va posar en marxa l’alcaldessa María José Catalá amb l’únic objectiu d’acabar amb les interminables cues de gent esperant al carrer per a realitzar els tràmits i a les quals el govern de Ribó i el PSPV no van saber posar solució”.

També, ha afegit que “s’han ampliat els llocs i els tècnics destinats al padró a la Casa consistorial, permetent també descongestionar l’edifici de Tabacalera. A més, hi ha un total de sis juntes de districte que ofereixen el servici de forma descentralitzada amb l’objectiu d’acostar l’administració al ciutadà i facilitar els tràmits”.

El regidor ha recordat que “mentre que en huit anys l’anterior govern només va implantar el padró en tres juntes de districte (Marítim, Abastos i Trànsits), en tan sols uns mesos el Govern de María José Catalá ja l’ha implantat en sis districtes de la ciutat: Exposició, Patraix, Ruzafa, Benimamet, Beniferri/Pobles Oest i Pobles del Sud així com en Poblats del Nord”.

“Esta descentralització i ampliació de recursos no sols ha fet possible que augmenten l’atenció ciutadana sinó que la llista d’espera per a obtindre cita en el padró haja passat de cinc mesos, amb l’anterior govern, als 15 dies actuals”, ha assenyalat.

Sobre aquest tema, el responsable de la delegació del Padró municipal ha insistit que “malgrat l’evidència de les dades, els socialistes segueixen obstinats a mentir als ciutadans, difonent imatges de cues de gent a les portes de les oficines del padró que no corresponen amb la realitat del dia a dia” i afig que “en algun moment puntual com abans que òbriguen les oficines pot acumular-se gent que acudeix abans a les dependències municipals, però res a veure amb les cues quilomètriques de gent esperant al carrer i al sol durant els anys de govern del Rialto”.

“És un insult que als socialistes els preocupen ara eixes cues quan en huit anys no han fet res per solucionar-ho i ha hagut de ser el govern municipal el que habilitara una sala d’espera per a evitar tindre als valencians esperant al carrer i a la intempèrie i reforçara el personal per a atendre la demanda del servici”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.