Les oficines del padró de València augmenten en més d’un 57% l’atenció ciutadana

Les oficines del padró municipal de l’Ajuntament de València han registrat este passat mes de març més de 44.330 atencions per a diferents tràmits relacionats amb el servici. “Esta xifra suposa un 57% més respecte al mateix mes de l’any anterior, on es van registrar un total de 28.237 tràmits”, ha assenyalat el regidor Juan Carlos Caballero.

Per a Caballero este augment “és, sens dubte, fruit de la descentralització duta a terme pel govern municipal i el pla de xoc que en els primers mesos de govern va posar en marxa l’alcaldessa María José Catalá amb l’únic objectiu d’acabar amb les interminables cues de gent esperant al carrer per a realitzar els tràmits i a les quals el govern de Ribó i el PSPV no van saber posar solució”.

També, ha afegit que “s’han ampliat els llocs i els tècnics destinats al padró a la Casa consistorial, permetent també descongestionar l’edifici de Tabacalera. A més, hi ha un total de sis juntes de districte que ofereixen el servici de forma descentralitzada amb l’objectiu d’acostar l’administració al ciutadà i facilitar els tràmits”.

El regidor ha recordat que “mentre que en huit anys l’anterior govern només va implantar el padró en tres juntes de districte (Marítim, Abastos i Trànsits), en tan sols uns mesos el Govern de María José Catalá ja l’ha implantat en sis districtes de la ciutat: Exposició, Patraix, Ruzafa, Benimamet, Beniferri/Pobles Oest i Pobles del Sud així com en Poblats del Nord”.

“Esta descentralització i ampliació de recursos no sols ha fet possible que augmenten l’atenció ciutadana sinó que la llista d’espera per a obtindre cita en el padró haja passat de cinc mesos, amb l’anterior govern, als 15 dies actuals”, ha assenyalat.

Sobre aquest tema, el responsable de la delegació del Padró municipal ha insistit que “malgrat l’evidència de les dades, els socialistes segueixen obstinats a mentir als ciutadans, difonent imatges de cues de gent a les portes de les oficines del padró que no corresponen amb la realitat del dia a dia” i afig que “en algun moment puntual com abans que òbriguen les oficines pot acumular-se gent que acudeix abans a les dependències municipals, però res a veure amb les cues quilomètriques de gent esperant al carrer i al sol durant els anys de govern del Rialto”.

“És un insult que als socialistes els preocupen ara eixes cues quan en huit anys no han fet res per solucionar-ho i ha hagut de ser el govern municipal el que habilitara una sala d’espera per a evitar tindre als valencians esperant al carrer i a la intempèrie i reforçara el personal per a atendre la demanda del servici”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.