Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centren l’IV Congrés CREADORES a la UA

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centraran el Congrés Internacional Ciceli, ‘CREADORES en l’Educació Literària i Intercultural’, que en la seua quarta edició se celebrarà a la Universitat d’Alacant (UA).

En concret, l’esdeveniment se celebrarà entre este dijous 11 de juliol i el dissabte 13 a la Seu Universitària d’Alacant, després de tres edicions celebrant-se a la Universitat de València (UV) el 2019, 2020 i 2022, segons ha indicat la institució acadèmica alacantina en un comunicat.

L’objectiu d’esta iniciativa se centra a estudiar i visibilitzar la creativitat de les dones en l’educació i posa el seu focus en l’estudi de poetes, dramaturgues o narradores l’obra de les quals s’incloga o puga incloure’s en els plans d’estudi d’escoles, instituts i universitats, tant en assignatures pròpiament de literatura com en unes altres on la lectura siga plantejada de manera transversal.

També inclouen propostes sobre creadores d’obres cinematogràfiques, plàstiques, etc, així com personatges de ficció estudiats no només des d’una perspectiva de gènere, sinó també des de l’ecocrítica o la justícia social, els quals puguen ser rellevants en l’educació obligatòria, postobligatoria o a través d’experiències educatives no inserides en lleres formals.

Dins d’estes temàtiques, es dona cabuda a estudis comparatius o investigacions que mesuren la presència d’autores i artistes en l’educació literària o intercultural en qualsevol territori, sense oblidar la incidència educativa de materials didàctics, llibres de text o obres creatives com a àlbums il·lustrats o produccions d’animació, destinades a un públic cada vegada més heterogeni i en constant formació.

En esta quarta edició, el congrés CICELI centra de forma especial la seua atenció en les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon, celebrant dues fites fonamentals: el 90.º aniversari de la nova inclusió de dues poetes espanyoles (Ernestina de Champourcin i Josefina de la Torre) en l’antologia Poesia Espanyola (1934) de Gerardo Diego i el 70.º aniversari de la publicació de l’antologia de Carmen Conde Poesia femenina espanyola vivent (1954).

Últimes notícies

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.