9.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centren l’IV Congrés CREADORES a la UA

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centraran el Congrés Internacional Ciceli, ‘CREADORES en l’Educació Literària i Intercultural’, que en la seua quarta edició se celebrarà a la Universitat d’Alacant (UA).

En concret, l’esdeveniment se celebrarà entre este dijous 11 de juliol i el dissabte 13 a la Seu Universitària d’Alacant, després de tres edicions celebrant-se a la Universitat de València (UV) el 2019, 2020 i 2022, segons ha indicat la institució acadèmica alacantina en un comunicat.

L’objectiu d’esta iniciativa se centra a estudiar i visibilitzar la creativitat de les dones en l’educació i posa el seu focus en l’estudi de poetes, dramaturgues o narradores l’obra de les quals s’incloga o puga incloure’s en els plans d’estudi d’escoles, instituts i universitats, tant en assignatures pròpiament de literatura com en unes altres on la lectura siga plantejada de manera transversal.

També inclouen propostes sobre creadores d’obres cinematogràfiques, plàstiques, etc, així com personatges de ficció estudiats no només des d’una perspectiva de gènere, sinó també des de l’ecocrítica o la justícia social, els quals puguen ser rellevants en l’educació obligatòria, postobligatoria o a través d’experiències educatives no inserides en lleres formals.

Dins d’estes temàtiques, es dona cabuda a estudis comparatius o investigacions que mesuren la presència d’autores i artistes en l’educació literària o intercultural en qualsevol territori, sense oblidar la incidència educativa de materials didàctics, llibres de text o obres creatives com a àlbums il·lustrats o produccions d’animació, destinades a un públic cada vegada més heterogeni i en constant formació.

En esta quarta edició, el congrés CICELI centra de forma especial la seua atenció en les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon, celebrant dues fites fonamentals: el 90.º aniversari de la nova inclusió de dues poetes espanyoles (Ernestina de Champourcin i Josefina de la Torre) en l’antologia Poesia Espanyola (1934) de Gerardo Diego i el 70.º aniversari de la publicació de l’antologia de Carmen Conde Poesia femenina espanyola vivent (1954).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.