Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centren l’IV Congrés CREADORES a la UA

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centraran el Congrés Internacional Ciceli, ‘CREADORES en l’Educació Literària i Intercultural’, que en la seua quarta edició se celebrarà a la Universitat d’Alacant (UA).

En concret, l’esdeveniment se celebrarà entre este dijous 11 de juliol i el dissabte 13 a la Seu Universitària d’Alacant, després de tres edicions celebrant-se a la Universitat de València (UV) el 2019, 2020 i 2022, segons ha indicat la institució acadèmica alacantina en un comunicat.

L’objectiu d’esta iniciativa se centra a estudiar i visibilitzar la creativitat de les dones en l’educació i posa el seu focus en l’estudi de poetes, dramaturgues o narradores l’obra de les quals s’incloga o puga incloure’s en els plans d’estudi d’escoles, instituts i universitats, tant en assignatures pròpiament de literatura com en unes altres on la lectura siga plantejada de manera transversal.

També inclouen propostes sobre creadores d’obres cinematogràfiques, plàstiques, etc, així com personatges de ficció estudiats no només des d’una perspectiva de gènere, sinó també des de l’ecocrítica o la justícia social, els quals puguen ser rellevants en l’educació obligatòria, postobligatoria o a través d’experiències educatives no inserides en lleres formals.

Dins d’estes temàtiques, es dona cabuda a estudis comparatius o investigacions que mesuren la presència d’autores i artistes en l’educació literària o intercultural en qualsevol territori, sense oblidar la incidència educativa de materials didàctics, llibres de text o obres creatives com a àlbums il·lustrats o produccions d’animació, destinades a un públic cada vegada més heterogeni i en constant formació.

En esta quarta edició, el congrés CICELI centra de forma especial la seua atenció en les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon, celebrant dues fites fonamentals: el 90.º aniversari de la nova inclusió de dues poetes espanyoles (Ernestina de Champourcin i Josefina de la Torre) en l’antologia Poesia Espanyola (1934) de Gerardo Diego i el 70.º aniversari de la publicació de l’antologia de Carmen Conde Poesia femenina espanyola vivent (1954).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.

Gayà passa pàgina després de la remuntada del Cèltic i es bolca en el dol davant l’Elx

Gayà assumix com una pena la remuntada encaixada davant el Celta a Mestalla, però recalca que el vestuari ja mira al dol contra l'Elx, al qual s'aferren per a sumar tres punts clau.

Pedro Martínez fixa com a objectiu del València Basket assegurar el play off d’Eurolliga

Pedro Martínez considera que el València Basket té el play in encarrilat en l'Eurolliga i centra ara l'objectiu a assegurar l'accés directe al play off, sense perdre de vista el dol clau davant el Milà.