Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centren l’IV Congrés CREADORES a la UA

Ejemplo de shortcode con estilo
El IV Congrés CREADORES a la UA debatrà sobre les poetes i la seua complexa inclusió en el cànon literari. Es realitzarà del 11 al 13 de juliol a la Universitat d'Alacant, traslladant-se des de la Universitat de València.

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centraran el Congrés Internacional Ciceli, ‘CREADORES en l’Educació Literària i Intercultural’, que en la seua quarta edició se celebrarà a la Universitat d’Alacant (UA).

En concret, l’esdeveniment se celebrarà entre este dijous 11 de juliol i el dissabte 13 a la Seu Universitària d’Alacant, després de tres edicions celebrant-se a la Universitat de València (UV) el 2019, 2020 i 2022, segons ha indicat la institució acadèmica alacantina en un comunicat.

L’objectiu d’esta iniciativa se centra a estudiar i visibilitzar la creativitat de les dones en l’educació i posa el seu focus en l’estudi de poetes, dramaturgues o narradores l’obra de les quals s’incloga o puga incloure’s en els plans d’estudi d’escoles, instituts i universitats, tant en assignatures pròpiament de literatura com en unes altres on la lectura siga plantejada de manera transversal.

També inclouen propostes sobre creadores d’obres cinematogràfiques, plàstiques, etc, així com personatges de ficció estudiats no només des d’una perspectiva de gènere, sinó també des de l’ecocrítica o la justícia social, els quals puguen ser rellevants en l’educació obligatòria, postobligatoria o a través d’experiències educatives no inserides en lleres formals.

Dins d’estes temàtiques, es dona cabuda a estudis comparatius o investigacions que mesuren la presència d’autores i artistes en l’educació literària o intercultural en qualsevol territori, sense oblidar la incidència educativa de materials didàctics, llibres de text o obres creatives com a àlbums il·lustrats o produccions d’animació, destinades a un públic cada vegada més heterogeni i en constant formació.

En esta quarta edició, el congrés CICELI centra de forma especial la seua atenció en les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon, celebrant dues fites fonamentals: el 90.º aniversari de la nova inclusió de dues poetes espanyoles (Ernestina de Champourcin i Josefina de la Torre) en l’antologia Poesia Espanyola (1934) de Gerardo Diego i el 70.º aniversari de la publicació de l’antologia de Carmen Conde Poesia femenina espanyola vivent (1954).

Últimes notícies

El Castellón lamenta la mort de Jesús de Miguel

El Castellón ha lamentat la mort de Jesús de Miguel, exfutbolista del club i jugador del Tenerife. Va disputar 88 partits i va marcar 25 gols amb l’equip albinegre.

Jesús de Miguel mor després d’un colp en el Tenerife-Andorra

El davanter del CD Tenerife, de 30 anys i exjugador del Castelló, ha mort després de patir una parada cardiorespiratòria per un colp al pit durant el partit contra el FC Andorra.

Set allotjaments turístics sense llicència a Intempo

La Policia Nacional i la Policia Local han detectat set allotjaments sense llicència a Intempo, a Benidorm. L’Ajuntament tramitarà els expedients sancionadors corresponents.

Rescaten un home d’un incendi en un habitatge de planta baixa a Torrevella

Els bombers han rescatat un home d’un incendi en un habitatge de planta baixa de Torrevella, provocat presumptament per una olla deixada al foc. L’afectat ha sigut traslladat a l’hospital per inhalació de fum.

L’exalcalde de Benijófar afronta una petició de presó

El juí a l’exalcalde de Benijófar per presumptes irregularitats en un conveni urbanístic ha començat a Elx. La Fiscalia demana tres anys de presó.

El sud valencià afronta ruixats intensos i una baixada tèrmica

La Comunitat Valenciana tindrà ruixats forts al sud, amb tempestes possibles a Alacant i a l’extrem sud del litoral de València. Les màximes baixaran notablement en punts de l’interior.

Alerta groga per pluges intenses a Alacant i València

L’avís preveu fins a 30 litres per metre quadrat en una hora al litoral sud d’Alacant. També afecta l’interior alacantí i el litoral sud de València.

Un any després de dimitir, Mazón conserva l’escó en Les Corts

Un any després de deixar la presidència de la Generalitat, Carlos Mazón continua com a diputat i té una oficina d’expresident a Alacant. Les associacions de víctimes li demanen que abandone la política.