Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centren l’IV Congrés CREADORES a la UA

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon centraran el Congrés Internacional Ciceli, ‘CREADORES en l’Educació Literària i Intercultural’, que en la seua quarta edició se celebrarà a la Universitat d’Alacant (UA).

En concret, l’esdeveniment se celebrarà entre este dijous 11 de juliol i el dissabte 13 a la Seu Universitària d’Alacant, després de tres edicions celebrant-se a la Universitat de València (UV) el 2019, 2020 i 2022, segons ha indicat la institució acadèmica alacantina en un comunicat.

L’objectiu d’esta iniciativa se centra a estudiar i visibilitzar la creativitat de les dones en l’educació i posa el seu focus en l’estudi de poetes, dramaturgues o narradores l’obra de les quals s’incloga o puga incloure’s en els plans d’estudi d’escoles, instituts i universitats, tant en assignatures pròpiament de literatura com en unes altres on la lectura siga plantejada de manera transversal.

També inclouen propostes sobre creadores d’obres cinematogràfiques, plàstiques, etc, així com personatges de ficció estudiats no només des d’una perspectiva de gènere, sinó també des de l’ecocrítica o la justícia social, els quals puguen ser rellevants en l’educació obligatòria, postobligatoria o a través d’experiències educatives no inserides en lleres formals.

Dins d’estes temàtiques, es dona cabuda a estudis comparatius o investigacions que mesuren la presència d’autores i artistes en l’educació literària o intercultural en qualsevol territori, sense oblidar la incidència educativa de materials didàctics, llibres de text o obres creatives com a àlbums il·lustrats o produccions d’animació, destinades a un públic cada vegada més heterogeni i en constant formació.

En esta quarta edició, el congrés CICELI centra de forma especial la seua atenció en les poetes, la seua obra i la seua controvertida relació amb el cànon, celebrant dues fites fonamentals: el 90.º aniversari de la nova inclusió de dues poetes espanyoles (Ernestina de Champourcin i Josefina de la Torre) en l’antologia Poesia Espanyola (1934) de Gerardo Diego i el 70.º aniversari de la publicació de l’antologia de Carmen Conde Poesia femenina espanyola vivent (1954).

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.