13.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

L’Eurocopa arriba òrfena d’un ‘9’ golejador a la recta final

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Eurocopa que s’està disputant a Alemanya entrarà demà divendres en la fase decisiva amb l’inici dels quarts de final, una ronda on s’espera que per fi apareguen els ‘9’ o els millors golejadors de cada selecció supervivent, fins ara pràcticament desapareguts en la cita continental.

Fins ara, en els 44 partits que s’han jugat en la competició s’han marcat 100 gols. D’ells, huit van arribar des dels onze metres, mentre que nou van ser introduïts per un jugador del seu propi equip, i dels 83 restant molt pocs han tingut la firma de davanters centres.

De fet, si alguna cosa està sent sorprenent en esta Eurocopa és la manca de pólvora dels millors golejadors del continent. Ni Kylian Mbappé, que no és el ‘9’ referent a França i juga escorat, ni Harry Kane, ni Cristiano Ronaldo, tots ells autors de més de 40 gols amb els seus clubs esta temporada, estan brillant en la definició. A més, alternatives com ara Artem Dovbyk, Álvaro Morata o Gianluca Scamacca tampoc han destacat.

De les huit seleccions que queden vives en el torneig, només Alemanya i Anglaterra tenen al seu ‘nou’ amb més d’un gol en l’Eurocopa: Kane en el cas anglés i Kai Havertz, encara que tots dos de penal, i Niclas Füllkrug en el cas alemany. En el cas d’Espanya, Suïssa i França, els seus homes referencies sí que han aconseguit estrenar-se en el torneig, encara que ni Morata, ni Embolo, ni Mbappé, este des dels onze metres, han celebrat en més d’una ocasió en l’Eurocopa.

Molt més preocupant són els casos de Portugal i Països Baixos. Els dos conjunts compten amb un davanter titular de màximes garanties com són Cristiano Ronaldo i Memphis Depay, però han tingut el punt de mira defectuós des que començara el torneig, no aconseguint marcar cap gol i, fins i tot, fallant un penal en el cas del jugador portugués. A més, són dos dels jugadors que més vegades han rematat en el torneig, 20 en el cas del portugués i 14 en el del neerlandés.

Com a conseqüència del baix nivell d’encert dels davanters, els actuals líders del torneig són amb tres punts el georgià Georges Mikautadze, l’eslovac Ivan Schranz, els dos ja eliminats, el neerlandés Cody Gakpo i l’alemany Jamal Musiala.

Però no tot són males notícies en l’Eurocopa. Jugadors del mig del camp com Jamal Musiala, Fabián Ruiz, Jude Bellingham o Razvan Marin han trobat porta amb facilitat, i malgrat no formar part de la línia ofensiva dels seus equips també es troben immersos en la lluita pel trofeu de màxim golejador.

Encara més meritori és trobar amb dos punts el central turc Merih Demiral, que va aprofitar dos servicis d’Arda Güler des de la cantonada per a imaginar amb el fet de convertir-se en el primer defensa que ho aconseguix des de l’hongarés Dezso Novak el 1964.

Últimes notícies

26 entitats denuncien incompliment greu de les lleis LGTBI i identitat de gènere per la Generalitat

Un total de 26 entitats acusen a la Generalitat de desmantellar servicis obligatoris com Orienta Alacant i L'Armari de la Memòria, vulnerant les lleis LGTBI i d'identitat de gènere. Assenyalen opacitat, adjudicació directa i absència de subrogació, amb interrupcions d'atenció i pèrdua de recursos per a milers de persones.

Detingut al Campello un home sense carnet que conduïa un camió de paqueteria

La Policia Local ha detingut a un home en situació irregular que conduïa un camió de repartiment sense carnet i sense documentació. L'Ajuntament incoarà un expedient a l'empresa per facilitar-li el vehicle, amb sancions de 10.000 a 100.000 euros.

Investiguen un robatori amb arma blanca a Castelló: apunyalen a un recaptador i li sostrauen 30.000 euros

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un home de 37 anys en l'avinguda de Camp de Montiel. Li van robar uns 30.000 euros i va rebre l'alta hores després.

Camarero defén en el Congrés la seua gestió durant la DANA i apunta al Govern central

Susana Camarero compareix davant la comissió del Congrés sobre la DANA de València per a sostindre la gestió del Consell i subratllar responsabilitats del Govern central. La investigació examina decisions i coordinació després de 229 morts en la comunitat.

Torrevieja arranca l’exportació de sal per a desglaç a Europa i preveu superar 250.000 tones

NCAST ha posat en marxa la campanya marítima amb destinació principal al nord d'Europa i preveu superar 250.000 tones; l'inici s'ha retardat per la calor.

Dilluns amb intervals nuvolosos, pluges febles i ratxes molt fortes de vent en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb nuvolositat variable, possibilitat de pluges febles en el nord de l'interior i ratxes molt fortes de vent en punts de València i Alacant. El dimarts tendirà a buidar amb descens de temperatures.

Avís groc per vents de 70 a 80 km/h a l’interior i litoral de València i Alacant

Aemet decretarà des de les 10 h l'avís groc per vent en interior i litoral de València i Alacant. L'alerta es prolongarà fins a les 21.59 h i la Vega Baixa quedarà fora.

Iñaki Peña assumix el colp de Vinícius com un llance del joc després del 2-2 davant el Reial Madrid

El porter de l'Elx va lamentar els dos punts que es van escapar davant el Reial Madrid i va evitar la polèmica pel contacte amb Vinícius en l'acció prèvia al 2-2.