17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

L’Eurocopa arriba òrfena d’un ‘9’ golejador a la recta final

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Eurocopa que s’està disputant a Alemanya entrarà demà divendres en la fase decisiva amb l’inici dels quarts de final, una ronda on s’espera que per fi apareguen els ‘9’ o els millors golejadors de cada selecció supervivent, fins ara pràcticament desapareguts en la cita continental.

Fins ara, en els 44 partits que s’han jugat en la competició s’han marcat 100 gols. D’ells, huit van arribar des dels onze metres, mentre que nou van ser introduïts per un jugador del seu propi equip, i dels 83 restant molt pocs han tingut la firma de davanters centres.

De fet, si alguna cosa està sent sorprenent en esta Eurocopa és la manca de pólvora dels millors golejadors del continent. Ni Kylian Mbappé, que no és el ‘9’ referent a França i juga escorat, ni Harry Kane, ni Cristiano Ronaldo, tots ells autors de més de 40 gols amb els seus clubs esta temporada, estan brillant en la definició. A més, alternatives com ara Artem Dovbyk, Álvaro Morata o Gianluca Scamacca tampoc han destacat.

De les huit seleccions que queden vives en el torneig, només Alemanya i Anglaterra tenen al seu ‘nou’ amb més d’un gol en l’Eurocopa: Kane en el cas anglés i Kai Havertz, encara que tots dos de penal, i Niclas Füllkrug en el cas alemany. En el cas d’Espanya, Suïssa i França, els seus homes referencies sí que han aconseguit estrenar-se en el torneig, encara que ni Morata, ni Embolo, ni Mbappé, este des dels onze metres, han celebrat en més d’una ocasió en l’Eurocopa.

Molt més preocupant són els casos de Portugal i Països Baixos. Els dos conjunts compten amb un davanter titular de màximes garanties com són Cristiano Ronaldo i Memphis Depay, però han tingut el punt de mira defectuós des que començara el torneig, no aconseguint marcar cap gol i, fins i tot, fallant un penal en el cas del jugador portugués. A més, són dos dels jugadors que més vegades han rematat en el torneig, 20 en el cas del portugués i 14 en el del neerlandés.

Com a conseqüència del baix nivell d’encert dels davanters, els actuals líders del torneig són amb tres punts el georgià Georges Mikautadze, l’eslovac Ivan Schranz, els dos ja eliminats, el neerlandés Cody Gakpo i l’alemany Jamal Musiala.

Però no tot són males notícies en l’Eurocopa. Jugadors del mig del camp com Jamal Musiala, Fabián Ruiz, Jude Bellingham o Razvan Marin han trobat porta amb facilitat, i malgrat no formar part de la línia ofensiva dels seus equips també es troben immersos en la lluita pel trofeu de màxim golejador.

Encara més meritori és trobar amb dos punts el central turc Merih Demiral, que va aprofitar dos servicis d’Arda Güler des de la cantonada per a imaginar amb el fet de convertir-se en el primer defensa que ho aconseguix des de l’hongarés Dezso Novak el 1964.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.