L’Eurocopa arriba òrfena d’un ‘9’ golejador a la recta final

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Eurocopa que s’està disputant a Alemanya entrarà demà divendres en la fase decisiva amb l’inici dels quarts de final, una ronda on s’espera que per fi apareguen els ‘9’ o els millors golejadors de cada selecció supervivent, fins ara pràcticament desapareguts en la cita continental.

Fins ara, en els 44 partits que s’han jugat en la competició s’han marcat 100 gols. D’ells, huit van arribar des dels onze metres, mentre que nou van ser introduïts per un jugador del seu propi equip, i dels 83 restant molt pocs han tingut la firma de davanters centres.

De fet, si alguna cosa està sent sorprenent en esta Eurocopa és la manca de pólvora dels millors golejadors del continent. Ni Kylian Mbappé, que no és el ‘9’ referent a França i juga escorat, ni Harry Kane, ni Cristiano Ronaldo, tots ells autors de més de 40 gols amb els seus clubs esta temporada, estan brillant en la definició. A més, alternatives com ara Artem Dovbyk, Álvaro Morata o Gianluca Scamacca tampoc han destacat.

De les huit seleccions que queden vives en el torneig, només Alemanya i Anglaterra tenen al seu ‘nou’ amb més d’un gol en l’Eurocopa: Kane en el cas anglés i Kai Havertz, encara que tots dos de penal, i Niclas Füllkrug en el cas alemany. En el cas d’Espanya, Suïssa i França, els seus homes referencies sí que han aconseguit estrenar-se en el torneig, encara que ni Morata, ni Embolo, ni Mbappé, este des dels onze metres, han celebrat en més d’una ocasió en l’Eurocopa.

Molt més preocupant són els casos de Portugal i Països Baixos. Els dos conjunts compten amb un davanter titular de màximes garanties com són Cristiano Ronaldo i Memphis Depay, però han tingut el punt de mira defectuós des que començara el torneig, no aconseguint marcar cap gol i, fins i tot, fallant un penal en el cas del jugador portugués. A més, són dos dels jugadors que més vegades han rematat en el torneig, 20 en el cas del portugués i 14 en el del neerlandés.

Com a conseqüència del baix nivell d’encert dels davanters, els actuals líders del torneig són amb tres punts el georgià Georges Mikautadze, l’eslovac Ivan Schranz, els dos ja eliminats, el neerlandés Cody Gakpo i l’alemany Jamal Musiala.

Però no tot són males notícies en l’Eurocopa. Jugadors del mig del camp com Jamal Musiala, Fabián Ruiz, Jude Bellingham o Razvan Marin han trobat porta amb facilitat, i malgrat no formar part de la línia ofensiva dels seus equips també es troben immersos en la lluita pel trofeu de màxim golejador.

Encara més meritori és trobar amb dos punts el central turc Merih Demiral, que va aprofitar dos servicis d’Arda Güler des de la cantonada per a imaginar amb el fet de convertir-se en el primer defensa que ho aconseguix des de l’hongarés Dezso Novak el 1964.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.