L’Eurocopa arriba òrfena d’un ‘9’ golejador a la recta final

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Eurocopa que s’està disputant a Alemanya entrarà demà divendres en la fase decisiva amb l’inici dels quarts de final, una ronda on s’espera que per fi apareguen els ‘9’ o els millors golejadors de cada selecció supervivent, fins ara pràcticament desapareguts en la cita continental.

Fins ara, en els 44 partits que s’han jugat en la competició s’han marcat 100 gols. D’ells, huit van arribar des dels onze metres, mentre que nou van ser introduïts per un jugador del seu propi equip, i dels 83 restant molt pocs han tingut la firma de davanters centres.

De fet, si alguna cosa està sent sorprenent en esta Eurocopa és la manca de pólvora dels millors golejadors del continent. Ni Kylian Mbappé, que no és el ‘9’ referent a França i juga escorat, ni Harry Kane, ni Cristiano Ronaldo, tots ells autors de més de 40 gols amb els seus clubs esta temporada, estan brillant en la definició. A més, alternatives com ara Artem Dovbyk, Álvaro Morata o Gianluca Scamacca tampoc han destacat.

De les huit seleccions que queden vives en el torneig, només Alemanya i Anglaterra tenen al seu ‘nou’ amb més d’un gol en l’Eurocopa: Kane en el cas anglés i Kai Havertz, encara que tots dos de penal, i Niclas Füllkrug en el cas alemany. En el cas d’Espanya, Suïssa i França, els seus homes referencies sí que han aconseguit estrenar-se en el torneig, encara que ni Morata, ni Embolo, ni Mbappé, este des dels onze metres, han celebrat en més d’una ocasió en l’Eurocopa.

Molt més preocupant són els casos de Portugal i Països Baixos. Els dos conjunts compten amb un davanter titular de màximes garanties com són Cristiano Ronaldo i Memphis Depay, però han tingut el punt de mira defectuós des que començara el torneig, no aconseguint marcar cap gol i, fins i tot, fallant un penal en el cas del jugador portugués. A més, són dos dels jugadors que més vegades han rematat en el torneig, 20 en el cas del portugués i 14 en el del neerlandés.

Com a conseqüència del baix nivell d’encert dels davanters, els actuals líders del torneig són amb tres punts el georgià Georges Mikautadze, l’eslovac Ivan Schranz, els dos ja eliminats, el neerlandés Cody Gakpo i l’alemany Jamal Musiala.

Però no tot són males notícies en l’Eurocopa. Jugadors del mig del camp com Jamal Musiala, Fabián Ruiz, Jude Bellingham o Razvan Marin han trobat porta amb facilitat, i malgrat no formar part de la línia ofensiva dels seus equips també es troben immersos en la lluita pel trofeu de màxim golejador.

Encara més meritori és trobar amb dos punts el central turc Merih Demiral, que va aprofitar dos servicis d’Arda Güler des de la cantonada per a imaginar amb el fet de convertir-se en el primer defensa que ho aconseguix des de l’hongarés Dezso Novak el 1964.

Últimes notícies

El Consell veu amb Arcadi España en Hisenda el moment clau per a un finançament just

El vicepresident segon del Consell, José Díez, considera que el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda obri una oportunitat decisiva per a aconseguir un finançament autonòmic just i un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Díez defén a Camarero i subratlla que l’oposició no va protestar en Les Corts

El vicepresident segon del Consell, José Díez, sosté que cap grup de l'oposició va protestar en el ple de Les Corts per les paraules de Susana Camarero sobre prostitutes en el Govern.

Anecoop marca rècord de facturació amb 986,6 milions en la campanya 2024-2025

Anecoop aconseguix un màxim històric de facturació de 986,6 milions d'euros en la campanya 2024-2025 i eleva a 1.166 milions la xifra combinada del seu grup malgrat una campanya marcada per la dana i altres adversitats.

El Consell amplia fins a 2026 els avantatges fiscals per l’incendi de Campanar i per a la ramaderia extensiva

El Consell aprova un decret llei que prolonga fins a 2026 les bonificacions del TPAJD als afectats per l'incendi de Campanar i alleuja la càrrega fiscal a la ramaderia extensiva per a facilitar el seu relleu generacional.

Pradas admet que les notes manuscrites eren seues i demana frenar la prova cal·ligràfica

Salomé Pradas reconeix que les notes manuscrites del Cecopi durant la gestió de la dana són seues i sol·licita a la jutgessa que suspenga la prova cal·ligràfica prevista en la causa.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per presumptes agressions sexuals a dos pacients, després de la denúncia inicial d'una d'elles i la posterior localització d'una altra víctima.

Carlos Baño defén la seua innocència després de la seua detenció pel suposat frau dels bons consum a Alacant

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d'Alacant, nega haver-se beneficiat econòmicament del suposat frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 i assegura tindre la consciència tranquil·la.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió de cinema de Rapunzel

Disney rodarà en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana la nova superproducció d'Embullats, una adaptació en imatge real del conte de Rapunzel amb part del rodatge en Ciutat de la Llum.