L’Eurocopa arriba òrfena d’un ‘9’ golejador a la recta final

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’Eurocopa que s’està disputant a Alemanya entrarà demà divendres en la fase decisiva amb l’inici dels quarts de final, una ronda on s’espera que per fi apareguen els ‘9’ o els millors golejadors de cada selecció supervivent, fins ara pràcticament desapareguts en la cita continental.

Fins ara, en els 44 partits que s’han jugat en la competició s’han marcat 100 gols. D’ells, huit van arribar des dels onze metres, mentre que nou van ser introduïts per un jugador del seu propi equip, i dels 83 restant molt pocs han tingut la firma de davanters centres.

De fet, si alguna cosa està sent sorprenent en esta Eurocopa és la manca de pólvora dels millors golejadors del continent. Ni Kylian Mbappé, que no és el ‘9’ referent a França i juga escorat, ni Harry Kane, ni Cristiano Ronaldo, tots ells autors de més de 40 gols amb els seus clubs esta temporada, estan brillant en la definició. A més, alternatives com ara Artem Dovbyk, Álvaro Morata o Gianluca Scamacca tampoc han destacat.

De les huit seleccions que queden vives en el torneig, només Alemanya i Anglaterra tenen al seu ‘nou’ amb més d’un gol en l’Eurocopa: Kane en el cas anglés i Kai Havertz, encara que tots dos de penal, i Niclas Füllkrug en el cas alemany. En el cas d’Espanya, Suïssa i França, els seus homes referencies sí que han aconseguit estrenar-se en el torneig, encara que ni Morata, ni Embolo, ni Mbappé, este des dels onze metres, han celebrat en més d’una ocasió en l’Eurocopa.

Molt més preocupant són els casos de Portugal i Països Baixos. Els dos conjunts compten amb un davanter titular de màximes garanties com són Cristiano Ronaldo i Memphis Depay, però han tingut el punt de mira defectuós des que començara el torneig, no aconseguint marcar cap gol i, fins i tot, fallant un penal en el cas del jugador portugués. A més, són dos dels jugadors que més vegades han rematat en el torneig, 20 en el cas del portugués i 14 en el del neerlandés.

Com a conseqüència del baix nivell d’encert dels davanters, els actuals líders del torneig són amb tres punts el georgià Georges Mikautadze, l’eslovac Ivan Schranz, els dos ja eliminats, el neerlandés Cody Gakpo i l’alemany Jamal Musiala.

Però no tot són males notícies en l’Eurocopa. Jugadors del mig del camp com Jamal Musiala, Fabián Ruiz, Jude Bellingham o Razvan Marin han trobat porta amb facilitat, i malgrat no formar part de la línia ofensiva dels seus equips també es troben immersos en la lluita pel trofeu de màxim golejador.

Encara més meritori és trobar amb dos punts el central turc Merih Demiral, que va aprofitar dos servicis d’Arda Güler des de la cantonada per a imaginar amb el fet de convertir-se en el primer defensa que ho aconseguix des de l’hongarés Dezso Novak el 1964.

Últimes notícies

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.

L’atur puja en agost en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana

L’atur registrat en agost ha augmentat en 5.847 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,03 %, fins a les 294.519. Tot i això, hi ha 2.235 aturats menys que en agost de 2025.

Presó sense fiança per a la dona acusada de matar a ganivetades un home en un bar de València

Una jutgessa d Instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per a una dona de 35 anys acusada de matar presumptament a ganivetades un home de 45 anys en un bar del barri de l Olivereta el passat cap de setmana.