L’Exèrcit israelià anuncia que ha recuperat les restes mortals de tres ostatges a la Franja de Gaza

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat aquest divendres la recuperació dels cossos sense vida de tres ostatges que estaven en mans de les milícies palestines de la Franja de Gaza.

Els ostatges han sigut identificats com dues dones i un home, Amit Buskila, Shani Louk –de nacionalitat alemanya-israeliana– i Itzhak Gelerenter, assistents tots ells al festival de música Supernova assaltat per les milícies el 7 d’octubre durant la seua massacre a Israel, detonant de l’actual guerra amb Hamàs.

Israel estima que unes 1.200 persones van morir durant els assalts palestins, d’elles unes 350 només en el festival.

El portaveu militar israelià, Daniel Hagari, ha informat que els tres van aconseguir escapar en un primer moment a la zona de Mefalsim, on van morir a mans de les milícies.

Els seus cossos sense vida van ser posteriorment traslladats a la Franja de Gaza, on han sigut recuperats en una operació nocturna conjunta de l’Exèrcit i el servei d’Intel·ligència nacional israeliana, el Shin Bet.

La primera reacció del Govern ha vingut de la mà del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, que s’ha declarat “desconsolat” per la notícia i promès la tornada de tots els ostatges en mans de les milícies palestines.

“La meua esposa Sara i jo plorem amb les famílies”, afirma en un comunicat. Recuperarem a tots els nostres ostatges, tant vius com a morts”, ha declarat el primer ministre israelià.

Netanyahu ha aprofitat per a felicitar a les “valentes forces” d’Israel que, “amb una acció decidida, han retornat als nostres fills i filles a casa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.