L’Exèrcit israelià anuncia que ha recuperat les restes mortals de tres ostatges a la Franja de Gaza

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat aquest divendres la recuperació dels cossos sense vida de tres ostatges que estaven en mans de les milícies palestines de la Franja de Gaza.

Els ostatges han sigut identificats com dues dones i un home, Amit Buskila, Shani Louk –de nacionalitat alemanya-israeliana– i Itzhak Gelerenter, assistents tots ells al festival de música Supernova assaltat per les milícies el 7 d’octubre durant la seua massacre a Israel, detonant de l’actual guerra amb Hamàs.

Israel estima que unes 1.200 persones van morir durant els assalts palestins, d’elles unes 350 només en el festival.

El portaveu militar israelià, Daniel Hagari, ha informat que els tres van aconseguir escapar en un primer moment a la zona de Mefalsim, on van morir a mans de les milícies.

Els seus cossos sense vida van ser posteriorment traslladats a la Franja de Gaza, on han sigut recuperats en una operació nocturna conjunta de l’Exèrcit i el servei d’Intel·ligència nacional israeliana, el Shin Bet.

La primera reacció del Govern ha vingut de la mà del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, que s’ha declarat “desconsolat” per la notícia i promès la tornada de tots els ostatges en mans de les milícies palestines.

“La meua esposa Sara i jo plorem amb les famílies”, afirma en un comunicat. Recuperarem a tots els nostres ostatges, tant vius com a morts”, ha declarat el primer ministre israelià.

Netanyahu ha aprofitat per a felicitar a les “valentes forces” d’Israel que, “amb una acció decidida, han retornat als nostres fills i filles a casa”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.