11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

L’Exèrcit israelià anuncia que ha recuperat les restes mortals de tres ostatges a la Franja de Gaza

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat aquest divendres la recuperació dels cossos sense vida de tres ostatges que estaven en mans de les milícies palestines de la Franja de Gaza.

Els ostatges han sigut identificats com dues dones i un home, Amit Buskila, Shani Louk –de nacionalitat alemanya-israeliana– i Itzhak Gelerenter, assistents tots ells al festival de música Supernova assaltat per les milícies el 7 d’octubre durant la seua massacre a Israel, detonant de l’actual guerra amb Hamàs.

Israel estima que unes 1.200 persones van morir durant els assalts palestins, d’elles unes 350 només en el festival.

El portaveu militar israelià, Daniel Hagari, ha informat que els tres van aconseguir escapar en un primer moment a la zona de Mefalsim, on van morir a mans de les milícies.

Els seus cossos sense vida van ser posteriorment traslladats a la Franja de Gaza, on han sigut recuperats en una operació nocturna conjunta de l’Exèrcit i el servei d’Intel·ligència nacional israeliana, el Shin Bet.

La primera reacció del Govern ha vingut de la mà del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, que s’ha declarat “desconsolat” per la notícia i promès la tornada de tots els ostatges en mans de les milícies palestines.

“La meua esposa Sara i jo plorem amb les famílies”, afirma en un comunicat. Recuperarem a tots els nostres ostatges, tant vius com a morts”, ha declarat el primer ministre israelià.

Netanyahu ha aprofitat per a felicitar a les “valentes forces” d’Israel que, “amb una acció decidida, han retornat als nostres fills i filles a casa”.

Últimes notícies

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.