L’Exèrcit israelià anuncia que ha recuperat les restes mortals de tres ostatges a la Franja de Gaza

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat aquest divendres la recuperació dels cossos sense vida de tres ostatges que estaven en mans de les milícies palestines de la Franja de Gaza.

Els ostatges han sigut identificats com dues dones i un home, Amit Buskila, Shani Louk –de nacionalitat alemanya-israeliana– i Itzhak Gelerenter, assistents tots ells al festival de música Supernova assaltat per les milícies el 7 d’octubre durant la seua massacre a Israel, detonant de l’actual guerra amb Hamàs.

Israel estima que unes 1.200 persones van morir durant els assalts palestins, d’elles unes 350 només en el festival.

El portaveu militar israelià, Daniel Hagari, ha informat que els tres van aconseguir escapar en un primer moment a la zona de Mefalsim, on van morir a mans de les milícies.

Els seus cossos sense vida van ser posteriorment traslladats a la Franja de Gaza, on han sigut recuperats en una operació nocturna conjunta de l’Exèrcit i el servei d’Intel·ligència nacional israeliana, el Shin Bet.

La primera reacció del Govern ha vingut de la mà del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, que s’ha declarat «desconsolat» per la notícia i promès la tornada de tots els ostatges en mans de les milícies palestines.

«La meua esposa Sara i jo plorem amb les famílies», afirma en un comunicat. Recuperarem a tots els nostres ostatges, tant vius com a morts», ha declarat el primer ministre israelià.

Netanyahu ha aprofitat per a felicitar a les «valentes forces» d’Israel que, «amb una acció decidida, han retornat als nostres fills i filles a casa».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU