8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

L’Exèrcit israelià anuncia que ha recuperat les restes mortals de tres ostatges a la Franja de Gaza

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat aquest divendres la recuperació dels cossos sense vida de tres ostatges que estaven en mans de les milícies palestines de la Franja de Gaza.

Els ostatges han sigut identificats com dues dones i un home, Amit Buskila, Shani Louk –de nacionalitat alemanya-israeliana– i Itzhak Gelerenter, assistents tots ells al festival de música Supernova assaltat per les milícies el 7 d’octubre durant la seua massacre a Israel, detonant de l’actual guerra amb Hamàs.

Israel estima que unes 1.200 persones van morir durant els assalts palestins, d’elles unes 350 només en el festival.

El portaveu militar israelià, Daniel Hagari, ha informat que els tres van aconseguir escapar en un primer moment a la zona de Mefalsim, on van morir a mans de les milícies.

Els seus cossos sense vida van ser posteriorment traslladats a la Franja de Gaza, on han sigut recuperats en una operació nocturna conjunta de l’Exèrcit i el servei d’Intel·ligència nacional israeliana, el Shin Bet.

La primera reacció del Govern ha vingut de la mà del primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, que s’ha declarat “desconsolat” per la notícia i promès la tornada de tots els ostatges en mans de les milícies palestines.

“La meua esposa Sara i jo plorem amb les famílies”, afirma en un comunicat. Recuperarem a tots els nostres ostatges, tant vius com a morts”, ha declarat el primer ministre israelià.

Netanyahu ha aprofitat per a felicitar a les “valentes forces” d’Israel que, “amb una acció decidida, han retornat als nostres fills i filles a casa”.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.