L’Hospital Clínic de València realitza més de 100 intervencions amb un equip de cirurgia robòtica

L’Hospital Clínic de València ha aconseguit les 102 intervencions quirúrgiques amb l’equip de cirurgia robòtica da Vinci en els tres primers mesos de la seua incorporació. Aquest balanç de resultats s’ha donat a conéixer en la comissió de robòtica de l’Hospital Clínic que ha comptat amb l’assistència del secretari autonòmic de la Conselleria de Sanitat, Francisco Ponce.

Fins al moment, les intervencions realitzades amb l’equip da Vinci corresponen a les especialitats d’urologia i cirurgia general. Les intervencions d’urologia han sigut principalment les referents a pròstata, nefrectomies i cistectomías, mentre que les de l’especialitat de cirurgia general han sigut intervencions dins de les subespecialidades de cirurgia colorectal, cirurgia de l’obesitat i cirurgia hepato-*bilio-pancreàtica.

El sistema de cirurgia robòtica da Vinci permet realitzar cirurgies mínimament invasives, la qual cosa contribueix a una millor i més ràpida recuperació del pacient i al mateix temps proporciona més seguretat.

La cirurgia robòtica consisteix a realitzar un procediment quirúrgic mitjançant braços robotitzats, controlats pels professionals, des d’una consola externa. Gràcies a la visió tridimensional que ofereix i a l’ús d’instrumental articulat que incorpora, permet realitzar intervencions quirúrgiques de major complexitat amb menys risc i millor recuperació. D’aquesta manera, en facilitar la realització d’intervencions complexes, permet que un major nombre de professionals de cirurgia estiguen en disposició d’abordar els casos més difícils.

La comissió de robòtica de l’Hospital Clínic de València té com a objectiu la planificació quirúrgica, el seguiment de resultats i l’avaluació dels indicadors. Es tracta d’una comissió multidisciplinària formada per tots els professionals implicats en el projecte i inclou facultatius de les especialitats quirúrgiques, infermeria, zeladors i personal del servei d’esterilització, així com representants de la direcció.

Últimes notícies

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.

Sánchez demana extremar la precaució per les fortes pluges a la Comunitat Valenciana i Catalunya

Pedro Sánchez ha instat la ciutadania a seguir les indicacions dels servicis d’emergències i a consultar només fonts oficials davant les fortes pluges i tempestes que afecten diverses zones, especialment la Comunitat Valenciana i Catalunya. El Ministeri per a la Transició Ecològica seguix l’evolució del temporal i s’ha posat a disposició dels governs autonòmics.

Suspeses les classes a Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i les pedanies del sud de València per l’alerta taronja

Els ajuntaments de Carcaixent, l’Alcúdia, Alberic i València, en les pedanies del sud, han suspés les classes per l’alerta taronja per pluges. A la província d’Alacant també hi ha suspensions parcials i tancament de parcs en diversos municipis.

Xàfecs torrencials descarreguen fins a 71 l/m² en mitja hora a Torrent

Torrent ha patit una intensa tempesta amb quasi 96 l/m² en poques hores, 71 dels quals han caigut en només 30 minuts. Diversos municipis de l’Horta i voltants de València han superat també els 50 l/m², amb molta activitat elèctrica i ratxes de vent fortes.

Paiporta i Aldaia reviuen la por amb 60 l/m² en una hora però eviten danys greus

Paiporta i Aldaia han vist caure 60 l/m² en una hora en una nova jornada de tempestes, que ha reactivat la por de la dana de 2024 però sense causar incidències greus. Les obres en barrancs i clavegueram han funcionat, tot i alguns baixos i carrers puntualment inundats.