L’Hospital Clínic de València realitza més de 100 intervencions amb un equip de cirurgia robòtica

L’Hospital Clínic de València ha aconseguit les 102 intervencions quirúrgiques amb l’equip de cirurgia robòtica da Vinci en els tres primers mesos de la seua incorporació. Aquest balanç de resultats s’ha donat a conéixer en la comissió de robòtica de l’Hospital Clínic que ha comptat amb l’assistència del secretari autonòmic de la Conselleria de Sanitat, Francisco Ponce.

Fins al moment, les intervencions realitzades amb l’equip da Vinci corresponen a les especialitats d’urologia i cirurgia general. Les intervencions d’urologia han sigut principalment les referents a pròstata, nefrectomies i cistectomías, mentre que les de l’especialitat de cirurgia general han sigut intervencions dins de les subespecialidades de cirurgia colorectal, cirurgia de l’obesitat i cirurgia hepato-*bilio-pancreàtica.

El sistema de cirurgia robòtica da Vinci permet realitzar cirurgies mínimament invasives, la qual cosa contribueix a una millor i més ràpida recuperació del pacient i al mateix temps proporciona més seguretat.

La cirurgia robòtica consisteix a realitzar un procediment quirúrgic mitjançant braços robotitzats, controlats pels professionals, des d’una consola externa. Gràcies a la visió tridimensional que ofereix i a l’ús d’instrumental articulat que incorpora, permet realitzar intervencions quirúrgiques de major complexitat amb menys risc i millor recuperació. D’aquesta manera, en facilitar la realització d’intervencions complexes, permet que un major nombre de professionals de cirurgia estiguen en disposició d’abordar els casos més difícils.

La comissió de robòtica de l’Hospital Clínic de València té com a objectiu la planificació quirúrgica, el seguiment de resultats i l’avaluació dels indicadors. Es tracta d’una comissió multidisciplinària formada per tots els professionals implicats en el projecte i inclou facultatius de les especialitats quirúrgiques, infermeria, zeladors i personal del servei d’esterilització, així com representants de la direcció.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.