10.1 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

L’Hospital Clínic de València realitza més de 100 intervencions amb un equip de cirurgia robòtica

L’Hospital Clínic de València ha aconseguit les 102 intervencions quirúrgiques amb l’equip de cirurgia robòtica da Vinci en els tres primers mesos de la seua incorporació. Aquest balanç de resultats s’ha donat a conéixer en la comissió de robòtica de l’Hospital Clínic que ha comptat amb l’assistència del secretari autonòmic de la Conselleria de Sanitat, Francisco Ponce.

Fins al moment, les intervencions realitzades amb l’equip da Vinci corresponen a les especialitats d’urologia i cirurgia general. Les intervencions d’urologia han sigut principalment les referents a pròstata, nefrectomies i cistectomías, mentre que les de l’especialitat de cirurgia general han sigut intervencions dins de les subespecialidades de cirurgia colorectal, cirurgia de l’obesitat i cirurgia hepato-*bilio-pancreàtica.

El sistema de cirurgia robòtica da Vinci permet realitzar cirurgies mínimament invasives, la qual cosa contribueix a una millor i més ràpida recuperació del pacient i al mateix temps proporciona més seguretat.

La cirurgia robòtica consisteix a realitzar un procediment quirúrgic mitjançant braços robotitzats, controlats pels professionals, des d’una consola externa. Gràcies a la visió tridimensional que ofereix i a l’ús d’instrumental articulat que incorpora, permet realitzar intervencions quirúrgiques de major complexitat amb menys risc i millor recuperació. D’aquesta manera, en facilitar la realització d’intervencions complexes, permet que un major nombre de professionals de cirurgia estiguen en disposició d’abordar els casos més difícils.

La comissió de robòtica de l’Hospital Clínic de València té com a objectiu la planificació quirúrgica, el seguiment de resultats i l’avaluació dels indicadors. Es tracta d’una comissió multidisciplinària formada per tots els professionals implicats en el projecte i inclou facultatius de les especialitats quirúrgiques, infermeria, zeladors i personal del servei d’esterilització, així com representants de la direcció.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.