L’Hospital Clínic de València realitza més de 100 intervencions amb un equip de cirurgia robòtica

L’Hospital Clínic de València ha aconseguit les 102 intervencions quirúrgiques amb l’equip de cirurgia robòtica da Vinci en els tres primers mesos de la seua incorporació. Aquest balanç de resultats s’ha donat a conéixer en la comissió de robòtica de l’Hospital Clínic que ha comptat amb l’assistència del secretari autonòmic de la Conselleria de Sanitat, Francisco Ponce.

Fins al moment, les intervencions realitzades amb l’equip da Vinci corresponen a les especialitats d’urologia i cirurgia general. Les intervencions d’urologia han sigut principalment les referents a pròstata, nefrectomies i cistectomías, mentre que les de l’especialitat de cirurgia general han sigut intervencions dins de les subespecialidades de cirurgia colorectal, cirurgia de l’obesitat i cirurgia hepato-*bilio-pancreàtica.

El sistema de cirurgia robòtica da Vinci permet realitzar cirurgies mínimament invasives, la qual cosa contribueix a una millor i més ràpida recuperació del pacient i al mateix temps proporciona més seguretat.

La cirurgia robòtica consisteix a realitzar un procediment quirúrgic mitjançant braços robotitzats, controlats pels professionals, des d’una consola externa. Gràcies a la visió tridimensional que ofereix i a l’ús d’instrumental articulat que incorpora, permet realitzar intervencions quirúrgiques de major complexitat amb menys risc i millor recuperació. D’aquesta manera, en facilitar la realització d’intervencions complexes, permet que un major nombre de professionals de cirurgia estiguen en disposició d’abordar els casos més difícils.

La comissió de robòtica de l’Hospital Clínic de València té com a objectiu la planificació quirúrgica, el seguiment de resultats i l’avaluació dels indicadors. Es tracta d’una comissió multidisciplinària formada per tots els professionals implicats en el projecte i inclou facultatius de les especialitats quirúrgiques, infermeria, zeladors i personal del servei d’esterilització, així com representants de la direcció.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.