Líban eleva a prop de 4.000 els morts pels atacs de l’Exèrcit d’Israel

El Ministeri de Salut libanés xifra en prop de 80 els morts pels últims atacs israelians abans de l’alto el foc del dimarts

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Salut Pública de Líban ha informat este dijous que els atacs de l’Exèrcit d’Israel en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là, per a la qual es va signar un alto el foc dimarts passat, han deixat fins hui un balanç de quasi 4.000 morts i més de 16.500 ferits.

En concret, les autoritats libaneses han assenyalat que la xifra de morts és de 3.961, dels quals 78 van morir pels atacs del dimarts, jornada en la qual l’Exèrcit d’Israel va intensificar la seua ofensiva poc abans que es fera oficial l’acord per a un alto el foc, que va entrar en vigor la matina del dimecres.

Gran part de les víctimes corresponen a la governació de Baalbek-Hermel, on els atacs israelians van deixar 28 morts i 75 ferits. A Beirut es van lamentar 18 morts i 67 ferits, xifres similars a les de la governació Sud; mentre que a la Becá va haver-hi huit morts i 18 ferits; dos morts i tres ferits en Akkar, un mort i onze ferits en Muntanya Líban i un altre mort i tres ferits en la governació Nord.

El Ministeri de Salut libanés ha precisat que les xifres totals de víctimes s’han ajustat a causa que en les últimes hores ha sigut possible la retirada d’enderrocs d’alguns edificis atacats per Israel. Així mateix, des de Beirut han destacat que este balanç pot seguir augmentat per este motiu a pesar que Israel no duga a terme nous atacs.

Segons estes dades, prop de 2.680 homes han mort pels atacs de l’Exèrcit d’Israel, així com quasi 740 dones i 250 menors. L’elevada xifra de ferits es deu principalment a l’explosió de dispositius de comunicació atribuïts a Hezbol·la el passat mes de setembre, poc abans que Israel redoblara la seua ofensiva contra el grup islamista.

Així mateix, entre el personal sanitari s’ha lamentat la defunció de 222 persones, mentre que altres 330 professionals han resultat ferits. Els atacs israelians han aconseguit més de 130 instal·lacions del sistema sanitari de Líban, segons dades del Ministeri de Salut Pública.

Últimes notícies

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.