Líban eleva a prop de 4.000 els morts pels atacs de l’Exèrcit d’Israel

El Ministeri de Salut libanés xifra en prop de 80 els morts pels últims atacs israelians abans de l’alto el foc del dimarts

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Salut Pública de Líban ha informat este dijous que els atacs de l’Exèrcit d’Israel en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là, per a la qual es va signar un alto el foc dimarts passat, han deixat fins hui un balanç de quasi 4.000 morts i més de 16.500 ferits.

En concret, les autoritats libaneses han assenyalat que la xifra de morts és de 3.961, dels quals 78 van morir pels atacs del dimarts, jornada en la qual l’Exèrcit d’Israel va intensificar la seua ofensiva poc abans que es fera oficial l’acord per a un alto el foc, que va entrar en vigor la matina del dimecres.

Gran part de les víctimes corresponen a la governació de Baalbek-Hermel, on els atacs israelians van deixar 28 morts i 75 ferits. A Beirut es van lamentar 18 morts i 67 ferits, xifres similars a les de la governació Sud; mentre que a la Becá va haver-hi huit morts i 18 ferits; dos morts i tres ferits en Akkar, un mort i onze ferits en Muntanya Líban i un altre mort i tres ferits en la governació Nord.

El Ministeri de Salut libanés ha precisat que les xifres totals de víctimes s’han ajustat a causa que en les últimes hores ha sigut possible la retirada d’enderrocs d’alguns edificis atacats per Israel. Així mateix, des de Beirut han destacat que este balanç pot seguir augmentat per este motiu a pesar que Israel no duga a terme nous atacs.

Segons estes dades, prop de 2.680 homes han mort pels atacs de l’Exèrcit d’Israel, així com quasi 740 dones i 250 menors. L’elevada xifra de ferits es deu principalment a l’explosió de dispositius de comunicació atribuïts a Hezbol·la el passat mes de setembre, poc abans que Israel redoblara la seua ofensiva contra el grup islamista.

Així mateix, entre el personal sanitari s’ha lamentat la defunció de 222 persones, mentre que altres 330 professionals han resultat ferits. Els atacs israelians han aconseguit més de 130 instal·lacions del sistema sanitari de Líban, segons dades del Ministeri de Salut Pública.

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.