18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Líban eleva a prop de 4.000 els morts pels atacs de l’Exèrcit d’Israel

El Ministeri de Salut libanés xifra en prop de 80 els morts pels últims atacs israelians abans de l’alto el foc del dimarts

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Salut Pública de Líban ha informat este dijous que els atacs de l’Exèrcit d’Israel en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là, per a la qual es va signar un alto el foc dimarts passat, han deixat fins hui un balanç de quasi 4.000 morts i més de 16.500 ferits.

En concret, les autoritats libaneses han assenyalat que la xifra de morts és de 3.961, dels quals 78 van morir pels atacs del dimarts, jornada en la qual l’Exèrcit d’Israel va intensificar la seua ofensiva poc abans que es fera oficial l’acord per a un alto el foc, que va entrar en vigor la matina del dimecres.

Gran part de les víctimes corresponen a la governació de Baalbek-Hermel, on els atacs israelians van deixar 28 morts i 75 ferits. A Beirut es van lamentar 18 morts i 67 ferits, xifres similars a les de la governació Sud; mentre que a la Becá va haver-hi huit morts i 18 ferits; dos morts i tres ferits en Akkar, un mort i onze ferits en Muntanya Líban i un altre mort i tres ferits en la governació Nord.

El Ministeri de Salut libanés ha precisat que les xifres totals de víctimes s’han ajustat a causa que en les últimes hores ha sigut possible la retirada d’enderrocs d’alguns edificis atacats per Israel. Així mateix, des de Beirut han destacat que este balanç pot seguir augmentat per este motiu a pesar que Israel no duga a terme nous atacs.

Segons estes dades, prop de 2.680 homes han mort pels atacs de l’Exèrcit d’Israel, així com quasi 740 dones i 250 menors. L’elevada xifra de ferits es deu principalment a l’explosió de dispositius de comunicació atribuïts a Hezbol·la el passat mes de setembre, poc abans que Israel redoblara la seua ofensiva contra el grup islamista.

Així mateix, entre el personal sanitari s’ha lamentat la defunció de 222 persones, mentre que altres 330 professionals han resultat ferits. Els atacs israelians han aconseguit més de 130 instal·lacions del sistema sanitari de Líban, segons dades del Ministeri de Salut Pública.

Últimes notícies

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.