Líban eleva a prop de 4.000 els morts pels atacs de l’Exèrcit d’Israel

El Ministeri de Salut libanés xifra en prop de 80 els morts pels últims atacs israelians abans de l’alto el foc del dimarts

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Salut Pública de Líban ha informat este dijous que els atacs de l’Exèrcit d’Israel en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là, per a la qual es va signar un alto el foc dimarts passat, han deixat fins hui un balanç de quasi 4.000 morts i més de 16.500 ferits.

En concret, les autoritats libaneses han assenyalat que la xifra de morts és de 3.961, dels quals 78 van morir pels atacs del dimarts, jornada en la qual l’Exèrcit d’Israel va intensificar la seua ofensiva poc abans que es fera oficial l’acord per a un alto el foc, que va entrar en vigor la matina del dimecres.

Gran part de les víctimes corresponen a la governació de Baalbek-Hermel, on els atacs israelians van deixar 28 morts i 75 ferits. A Beirut es van lamentar 18 morts i 67 ferits, xifres similars a les de la governació Sud; mentre que a la Becá va haver-hi huit morts i 18 ferits; dos morts i tres ferits en Akkar, un mort i onze ferits en Muntanya Líban i un altre mort i tres ferits en la governació Nord.

El Ministeri de Salut libanés ha precisat que les xifres totals de víctimes s’han ajustat a causa que en les últimes hores ha sigut possible la retirada d’enderrocs d’alguns edificis atacats per Israel. Així mateix, des de Beirut han destacat que este balanç pot seguir augmentat per este motiu a pesar que Israel no duga a terme nous atacs.

Segons estes dades, prop de 2.680 homes han mort pels atacs de l’Exèrcit d’Israel, així com quasi 740 dones i 250 menors. L’elevada xifra de ferits es deu principalment a l’explosió de dispositius de comunicació atribuïts a Hezbol·la el passat mes de setembre, poc abans que Israel redoblara la seua ofensiva contra el grup islamista.

Així mateix, entre el personal sanitari s’ha lamentat la defunció de 222 persones, mentre que altres 330 professionals han resultat ferits. Els atacs israelians han aconseguit més de 130 instal·lacions del sistema sanitari de Líban, segons dades del Ministeri de Salut Pública.

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.