Líban eleva a prop de 4.000 els morts pels atacs de l’Exèrcit d’Israel

El Ministeri de Salut libanés xifra en prop de 80 els morts pels últims atacs israelians abans de l’alto el foc del dimarts

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El Ministeri de Salut Pública de Líban ha informat este dijous que els atacs de l’Exèrcit d’Israel en el marc de la seua ofensiva contra el partit-milícia xiïta Hezbol·là, per a la qual es va signar un alto el foc dimarts passat, han deixat fins hui un balanç de quasi 4.000 morts i més de 16.500 ferits.

En concret, les autoritats libaneses han assenyalat que la xifra de morts és de 3.961, dels quals 78 van morir pels atacs del dimarts, jornada en la qual l’Exèrcit d’Israel va intensificar la seua ofensiva poc abans que es fera oficial l’acord per a un alto el foc, que va entrar en vigor la matina del dimecres.

Gran part de les víctimes corresponen a la governació de Baalbek-Hermel, on els atacs israelians van deixar 28 morts i 75 ferits. A Beirut es van lamentar 18 morts i 67 ferits, xifres similars a les de la governació Sud; mentre que a la Becá va haver-hi huit morts i 18 ferits; dos morts i tres ferits en Akkar, un mort i onze ferits en Muntanya Líban i un altre mort i tres ferits en la governació Nord.

El Ministeri de Salut libanés ha precisat que les xifres totals de víctimes s’han ajustat a causa que en les últimes hores ha sigut possible la retirada d’enderrocs d’alguns edificis atacats per Israel. Així mateix, des de Beirut han destacat que este balanç pot seguir augmentat per este motiu a pesar que Israel no duga a terme nous atacs.

Segons estes dades, prop de 2.680 homes han mort pels atacs de l’Exèrcit d’Israel, així com quasi 740 dones i 250 menors. L’elevada xifra de ferits es deu principalment a l’explosió de dispositius de comunicació atribuïts a Hezbol·la el passat mes de setembre, poc abans que Israel redoblara la seua ofensiva contra el grup islamista.

Així mateix, entre el personal sanitari s’ha lamentat la defunció de 222 persones, mentre que altres 330 professionals han resultat ferits. Els atacs israelians han aconseguit més de 130 instal·lacions del sistema sanitari de Líban, segons dades del Ministeri de Salut Pública.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx firma un triomf vital davant un Atlètic en inferioritat

L'Elx s'imposa 3-2 a un Atlètic amb moltes baixes i més d'una hora en inferioritat, i fa un pas clau en la lluita per la permanència en LaLiga.

L’Elx remunta a un Atlètic en inferioritat i s’agarra a la permanència

L'Elx va véncer 3-2 a l'Atlètic de Madrid, que va jugar amb un menys gran part del partit, i va fer un pas important en la seua lluita per eixir del descens.

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.