Líban ‘intensifica’ els contactes diplomàtics per ‘les violacions israelianes de l’alto el foc’

L’Exèrcit libanés busca nous reclutes per a incrementar el seu desplegament al sud del país

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, ha assegurat este dimarts que els contactes diplomàtics «s’han intensificat» per a «detenir les violacions israelianes de l’alto el foc», després de la mort d’almenys onze persones en bombardejos perpetrats per l’Exèrcit israelià durant la jornada del dilluns.

«Els contactes diplomàtics continuen i es van intensificar ahir per a detenir les violacions israelianes de l’acord d’alto el foc i aconseguir la retirada (de les tropes israelianes) de les ciutats libaneses en la frontera», ha assenyalat.

Així, ha desvetlat que Beirut ha posat l’accent en estos contactes en la necessitat de «prioritzar l’estabilització de les condicions per al retorn dels desplaçats a les seues ciutats i regions i ampliar el desplegament de l’Exèrcit en el sud», segons ha indicat la seua oficina a través del seu compte en la xarxa social X.

En este sentit, ha apuntat que l’anunci realitzat durant la jornada per l’Exèrcit per a reclutar a nous soldats per a reforçar el seu desplegament en el sud, part de l’acord i de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides, és un element clau d’estos esforços.

«L’anunci del comandament de l’Exèrcit sobre la necessitat de reclutar soldats entrenats per a les unitats de combat s’emmarca en el context de la decisió del Consell de Ministre d’augmentar el nombre de reclutes en el si de l’Exèrcit per a millorar el seu desplegament en diverses regions del sud», ha resolt.

Les Forces Armades libaneses han recalcat en un comunicat que el reclutament queda obert a «voluntaris» que «complisquen les condicions» i ha demanat als interessats que presenten la seua candidatura a través del servici postal LibanPost.

Les condicions imposades als candidats inclouen que tinguen entre 17 i 25 anys, que siguen solters, vidus o divorciats sense fills, que tinguen la ciutadania des de fa almenys deu anys i que tinguen «bona salut», a més d’explicar almenys amb l’educació primària.

A més, estes persones no han d’haver sigut condemnades en el passat a penes de més de sis mesos de presó ni tenir problemes amb les drogues, l’alcohol el joc, a més de «renunciar a tota afiliació partidista, associativa o sindicalista» i «no haver-hi donat òrgans».

L’aplicació de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, aprovada el 2006 després del conflicte entre Israel i Hezbol·là, és el pilar del nou acord d’alto-el-foc. Així, contempla la retirada del grup al nord del riu Litani, posicions que hauran de ser ocupades per l’Exèrcit libanés i la Força Interina de Nacions Unides per a Líban (FINUL).

Almenys onze persones van morir el dilluns a Líban a causa de bombardejos executats per Israel en resposta al citat atac amb morters per part del partit-milícia xiïta Hezbol·là. El grup va atacar una posició militar israeliana després de les denúncies de la formació i de les autoritats libaneses sobre diversos bombardejos per part d’Israel durant els últims dies.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.