Líban ‘intensifica’ els contactes diplomàtics per ‘les violacions israelianes de l’alto el foc’

L’Exèrcit libanés busca nous reclutes per a incrementar el seu desplegament al sud del país

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, ha assegurat este dimarts que els contactes diplomàtics «s’han intensificat» per a «detenir les violacions israelianes de l’alto el foc», després de la mort d’almenys onze persones en bombardejos perpetrats per l’Exèrcit israelià durant la jornada del dilluns.

«Els contactes diplomàtics continuen i es van intensificar ahir per a detenir les violacions israelianes de l’acord d’alto el foc i aconseguir la retirada (de les tropes israelianes) de les ciutats libaneses en la frontera», ha assenyalat.

Així, ha desvetlat que Beirut ha posat l’accent en estos contactes en la necessitat de «prioritzar l’estabilització de les condicions per al retorn dels desplaçats a les seues ciutats i regions i ampliar el desplegament de l’Exèrcit en el sud», segons ha indicat la seua oficina a través del seu compte en la xarxa social X.

En este sentit, ha apuntat que l’anunci realitzat durant la jornada per l’Exèrcit per a reclutar a nous soldats per a reforçar el seu desplegament en el sud, part de l’acord i de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides, és un element clau d’estos esforços.

«L’anunci del comandament de l’Exèrcit sobre la necessitat de reclutar soldats entrenats per a les unitats de combat s’emmarca en el context de la decisió del Consell de Ministre d’augmentar el nombre de reclutes en el si de l’Exèrcit per a millorar el seu desplegament en diverses regions del sud», ha resolt.

Les Forces Armades libaneses han recalcat en un comunicat que el reclutament queda obert a «voluntaris» que «complisquen les condicions» i ha demanat als interessats que presenten la seua candidatura a través del servici postal LibanPost.

Les condicions imposades als candidats inclouen que tinguen entre 17 i 25 anys, que siguen solters, vidus o divorciats sense fills, que tinguen la ciutadania des de fa almenys deu anys i que tinguen «bona salut», a més d’explicar almenys amb l’educació primària.

A més, estes persones no han d’haver sigut condemnades en el passat a penes de més de sis mesos de presó ni tenir problemes amb les drogues, l’alcohol el joc, a més de «renunciar a tota afiliació partidista, associativa o sindicalista» i «no haver-hi donat òrgans».

L’aplicació de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, aprovada el 2006 després del conflicte entre Israel i Hezbol·là, és el pilar del nou acord d’alto-el-foc. Així, contempla la retirada del grup al nord del riu Litani, posicions que hauran de ser ocupades per l’Exèrcit libanés i la Força Interina de Nacions Unides per a Líban (FINUL).

Almenys onze persones van morir el dilluns a Líban a causa de bombardejos executats per Israel en resposta al citat atac amb morters per part del partit-milícia xiïta Hezbol·là. El grup va atacar una posició militar israeliana després de les denúncies de la formació i de les autoritats libaneses sobre diversos bombardejos per part d’Israel durant els últims dies.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.