Líban ‘intensifica’ els contactes diplomàtics per ‘les violacions israelianes de l’alto el foc’

L’Exèrcit libanés busca nous reclutes per a incrementar el seu desplegament al sud del país

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, ha assegurat este dimarts que els contactes diplomàtics «s’han intensificat» per a «detenir les violacions israelianes de l’alto el foc», després de la mort d’almenys onze persones en bombardejos perpetrats per l’Exèrcit israelià durant la jornada del dilluns.

«Els contactes diplomàtics continuen i es van intensificar ahir per a detenir les violacions israelianes de l’acord d’alto el foc i aconseguir la retirada (de les tropes israelianes) de les ciutats libaneses en la frontera», ha assenyalat.

Així, ha desvetlat que Beirut ha posat l’accent en estos contactes en la necessitat de «prioritzar l’estabilització de les condicions per al retorn dels desplaçats a les seues ciutats i regions i ampliar el desplegament de l’Exèrcit en el sud», segons ha indicat la seua oficina a través del seu compte en la xarxa social X.

En este sentit, ha apuntat que l’anunci realitzat durant la jornada per l’Exèrcit per a reclutar a nous soldats per a reforçar el seu desplegament en el sud, part de l’acord i de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides, és un element clau d’estos esforços.

«L’anunci del comandament de l’Exèrcit sobre la necessitat de reclutar soldats entrenats per a les unitats de combat s’emmarca en el context de la decisió del Consell de Ministre d’augmentar el nombre de reclutes en el si de l’Exèrcit per a millorar el seu desplegament en diverses regions del sud», ha resolt.

Les Forces Armades libaneses han recalcat en un comunicat que el reclutament queda obert a «voluntaris» que «complisquen les condicions» i ha demanat als interessats que presenten la seua candidatura a través del servici postal LibanPost.

Les condicions imposades als candidats inclouen que tinguen entre 17 i 25 anys, que siguen solters, vidus o divorciats sense fills, que tinguen la ciutadania des de fa almenys deu anys i que tinguen «bona salut», a més d’explicar almenys amb l’educació primària.

A més, estes persones no han d’haver sigut condemnades en el passat a penes de més de sis mesos de presó ni tenir problemes amb les drogues, l’alcohol el joc, a més de «renunciar a tota afiliació partidista, associativa o sindicalista» i «no haver-hi donat òrgans».

L’aplicació de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, aprovada el 2006 després del conflicte entre Israel i Hezbol·là, és el pilar del nou acord d’alto-el-foc. Així, contempla la retirada del grup al nord del riu Litani, posicions que hauran de ser ocupades per l’Exèrcit libanés i la Força Interina de Nacions Unides per a Líban (FINUL).

Almenys onze persones van morir el dilluns a Líban a causa de bombardejos executats per Israel en resposta al citat atac amb morters per part del partit-milícia xiïta Hezbol·là. El grup va atacar una posició militar israeliana després de les denúncies de la formació i de les autoritats libaneses sobre diversos bombardejos per part d’Israel durant els últims dies.

Últimes notícies

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.

Alboraia celebra el Dia de l’Orxata repartint més de mil litres i milers de gots

Alboraia ha celebrat la 57a edició del Dia de l'Orxata amb el repartiment gratuït de més de 1.000 litres d'orxata artesana, més de 3.000 gots i fartons, així com tallers, concursos i visites als camps de xufa.