Líban ‘intensifica’ els contactes diplomàtics per ‘les violacions israelianes de l’alto el foc’

L’Exèrcit libanés busca nous reclutes per a incrementar el seu desplegament al sud del país

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, ha assegurat este dimarts que els contactes diplomàtics «s’han intensificat» per a «detenir les violacions israelianes de l’alto el foc», després de la mort d’almenys onze persones en bombardejos perpetrats per l’Exèrcit israelià durant la jornada del dilluns.

«Els contactes diplomàtics continuen i es van intensificar ahir per a detenir les violacions israelianes de l’acord d’alto el foc i aconseguir la retirada (de les tropes israelianes) de les ciutats libaneses en la frontera», ha assenyalat.

Així, ha desvetlat que Beirut ha posat l’accent en estos contactes en la necessitat de «prioritzar l’estabilització de les condicions per al retorn dels desplaçats a les seues ciutats i regions i ampliar el desplegament de l’Exèrcit en el sud», segons ha indicat la seua oficina a través del seu compte en la xarxa social X.

En este sentit, ha apuntat que l’anunci realitzat durant la jornada per l’Exèrcit per a reclutar a nous soldats per a reforçar el seu desplegament en el sud, part de l’acord i de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides, és un element clau d’estos esforços.

«L’anunci del comandament de l’Exèrcit sobre la necessitat de reclutar soldats entrenats per a les unitats de combat s’emmarca en el context de la decisió del Consell de Ministre d’augmentar el nombre de reclutes en el si de l’Exèrcit per a millorar el seu desplegament en diverses regions del sud», ha resolt.

Les Forces Armades libaneses han recalcat en un comunicat que el reclutament queda obert a «voluntaris» que «complisquen les condicions» i ha demanat als interessats que presenten la seua candidatura a través del servici postal LibanPost.

Les condicions imposades als candidats inclouen que tinguen entre 17 i 25 anys, que siguen solters, vidus o divorciats sense fills, que tinguen la ciutadania des de fa almenys deu anys i que tinguen «bona salut», a més d’explicar almenys amb l’educació primària.

A més, estes persones no han d’haver sigut condemnades en el passat a penes de més de sis mesos de presó ni tenir problemes amb les drogues, l’alcohol el joc, a més de «renunciar a tota afiliació partidista, associativa o sindicalista» i «no haver-hi donat òrgans».

L’aplicació de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, aprovada el 2006 després del conflicte entre Israel i Hezbol·là, és el pilar del nou acord d’alto-el-foc. Així, contempla la retirada del grup al nord del riu Litani, posicions que hauran de ser ocupades per l’Exèrcit libanés i la Força Interina de Nacions Unides per a Líban (FINUL).

Almenys onze persones van morir el dilluns a Líban a causa de bombardejos executats per Israel en resposta al citat atac amb morters per part del partit-milícia xiïta Hezbol·là. El grup va atacar una posició militar israeliana després de les denúncies de la formació i de les autoritats libaneses sobre diversos bombardejos per part d’Israel durant els últims dies.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.