Líban ‘intensifica’ els contactes diplomàtics per ‘les violacions israelianes de l’alto el foc’

L’Exèrcit libanés busca nous reclutes per a incrementar el seu desplegament al sud del país

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El primer ministre interí de Líban, Nayib Mikati, ha assegurat este dimarts que els contactes diplomàtics “s’han intensificat” per a “detenir les violacions israelianes de l’alto el foc”, després de la mort d’almenys onze persones en bombardejos perpetrats per l’Exèrcit israelià durant la jornada del dilluns.

“Els contactes diplomàtics continuen i es van intensificar ahir per a detenir les violacions israelianes de l’acord d’alto el foc i aconseguir la retirada (de les tropes israelianes) de les ciutats libaneses en la frontera”, ha assenyalat.

Així, ha desvetlat que Beirut ha posat l’accent en estos contactes en la necessitat de “prioritzar l’estabilització de les condicions per al retorn dels desplaçats a les seues ciutats i regions i ampliar el desplegament de l’Exèrcit en el sud”, segons ha indicat la seua oficina a través del seu compte en la xarxa social X.

En este sentit, ha apuntat que l’anunci realitzat durant la jornada per l’Exèrcit per a reclutar a nous soldats per a reforçar el seu desplegament en el sud, part de l’acord i de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de Nacions Unides, és un element clau d’estos esforços.

“L’anunci del comandament de l’Exèrcit sobre la necessitat de reclutar soldats entrenats per a les unitats de combat s’emmarca en el context de la decisió del Consell de Ministre d’augmentar el nombre de reclutes en el si de l’Exèrcit per a millorar el seu desplegament en diverses regions del sud”, ha resolt.

Les Forces Armades libaneses han recalcat en un comunicat que el reclutament queda obert a “voluntaris” que “complisquen les condicions” i ha demanat als interessats que presenten la seua candidatura a través del servici postal LibanPost.

Les condicions imposades als candidats inclouen que tinguen entre 17 i 25 anys, que siguen solters, vidus o divorciats sense fills, que tinguen la ciutadania des de fa almenys deu anys i que tinguen “bona salut”, a més d’explicar almenys amb l’educació primària.

A més, estes persones no han d’haver sigut condemnades en el passat a penes de més de sis mesos de presó ni tenir problemes amb les drogues, l’alcohol el joc, a més de “renunciar a tota afiliació partidista, associativa o sindicalista” i “no haver-hi donat òrgans”.

L’aplicació de la resolució 1701 del Consell de Seguretat de l’ONU, aprovada el 2006 després del conflicte entre Israel i Hezbol·là, és el pilar del nou acord d’alto-el-foc. Així, contempla la retirada del grup al nord del riu Litani, posicions que hauran de ser ocupades per l’Exèrcit libanés i la Força Interina de Nacions Unides per a Líban (FINUL).

Almenys onze persones van morir el dilluns a Líban a causa de bombardejos executats per Israel en resposta al citat atac amb morters per part del partit-milícia xiïta Hezbol·là. El grup va atacar una posició militar israeliana després de les denúncies de la formació i de les autoritats libaneses sobre diversos bombardejos per part d’Israel durant els últims dies.

Anuncios

Últimes notícies

L’oposició exigix a Pérez Llorca liderar la negociació per a frenar la vaga indefinida de docents

L'oposició en Les Corts reclama al president de la Generalitat que assumisca la negociació per a evitar la vaga indefinida del professorat i acusa Educació d'unflar el cost de les demandes sindicals, mentres PP i Vox demanen protegir els exàmens de la PAU.

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.