L’ICOPCV reclama la inserció en el Sistema Públic de Salut

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podologia de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha celebrat la seua 25º aniversari en un acte en el qual ha reclamat la inserció en el Sistema Públic de Salut.

En l’acte s’ha retut homenatge a totes les juntes de govern de l’ICOPCV des de la seua fundació el 1999, després de l’aprovació de la Llei del 1997 de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana. Entre els homenatjats ha destacat la presència de José María Pe Duarte, que va ser secretari durant la transició des de l’Associació Valenciana de Podologia al Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana i primer president entre 1999 i 2005.

En la trobada s’ha destacat la «importància» de l’associacionisme per a aconseguir assoliments que han sigut de gran rellevància per a la professió i també per a la societat com són poder prescriure receptes com a professional sanitari i haver sigut reconeguts com a personal estatutari de l’Agència Valenciana de Salut.

La presidenta de l’ICOPCV ha agraït als seus antecessors en el càrrec tot el camí recorregut per a estar on està hui la professió, que ha crescut un 2.376% en els últims 25 anys. Actualment hi ha 1.238 professionals de la Podologia a la Comunitat Valenciana.

De la mateixa forma, s’ha emfatitzat la «importància» de seguir treballant per a combatre l’intrusisme en la professió i aconseguir la incorporació d’aquesta branca sanitària en el Sistema Públic de Salut.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.