17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’ICOPCV reclama la inserció en el Sistema Públic de Salut

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podologia de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha celebrat la seua 25º aniversari en un acte en el qual ha reclamat la inserció en el Sistema Públic de Salut.

En l’acte s’ha retut homenatge a totes les juntes de govern de l’ICOPCV des de la seua fundació el 1999, després de l’aprovació de la Llei del 1997 de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana. Entre els homenatjats ha destacat la presència de José María Pe Duarte, que va ser secretari durant la transició des de l’Associació Valenciana de Podologia al Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana i primer president entre 1999 i 2005.

En la trobada s’ha destacat la “importància” de l’associacionisme per a aconseguir assoliments que han sigut de gran rellevància per a la professió i també per a la societat com són poder prescriure receptes com a professional sanitari i haver sigut reconeguts com a personal estatutari de l’Agència Valenciana de Salut.

La presidenta de l’ICOPCV ha agraït als seus antecessors en el càrrec tot el camí recorregut per a estar on està hui la professió, que ha crescut un 2.376% en els últims 25 anys. Actualment hi ha 1.238 professionals de la Podologia a la Comunitat Valenciana.

De la mateixa forma, s’ha emfatitzat la “importància” de seguir treballant per a combatre l’intrusisme en la professió i aconseguir la incorporació d’aquesta branca sanitària en el Sistema Públic de Salut.

Últimes notícies

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.

La jutgessa de la DANA demana a l’ex secretari de Presidència la factura de trucades del seu mòbil

La instructora ha sol·licitat a Cayetano García la factura del seu mòbil per a acarar l'hora d'una anomenada a l'advocat general el 29 d'octubre de 2024. La petició arriba després de les declaracions d'Álvaro Martínez i Ignacio Lleó, qui ha autoritzat recaptar la seua facturació des de les 17 hores d'eixe dia.