L’ICOPCV reclama la inserció en el Sistema Públic de Salut

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podologia de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha celebrat la seua 25º aniversari en un acte en el qual ha reclamat la inserció en el Sistema Públic de Salut.

En l’acte s’ha retut homenatge a totes les juntes de govern de l’ICOPCV des de la seua fundació el 1999, després de l’aprovació de la Llei del 1997 de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana. Entre els homenatjats ha destacat la presència de José María Pe Duarte, que va ser secretari durant la transició des de l’Associació Valenciana de Podologia al Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana i primer president entre 1999 i 2005.

En la trobada s’ha destacat la «importància» de l’associacionisme per a aconseguir assoliments que han sigut de gran rellevància per a la professió i també per a la societat com són poder prescriure receptes com a professional sanitari i haver sigut reconeguts com a personal estatutari de l’Agència Valenciana de Salut.

La presidenta de l’ICOPCV ha agraït als seus antecessors en el càrrec tot el camí recorregut per a estar on està hui la professió, que ha crescut un 2.376% en els últims 25 anys. Actualment hi ha 1.238 professionals de la Podologia a la Comunitat Valenciana.

De la mateixa forma, s’ha emfatitzat la «importància» de seguir treballant per a combatre l’intrusisme en la professió i aconseguir la incorporació d’aquesta branca sanitària en el Sistema Públic de Salut.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU