L’ICOPCV reclama la inserció en el Sistema Públic de Salut

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podologia de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha celebrat la seua 25º aniversari en un acte en el qual ha reclamat la inserció en el Sistema Públic de Salut.

En l’acte s’ha retut homenatge a totes les juntes de govern de l’ICOPCV des de la seua fundació el 1999, després de l’aprovació de la Llei del 1997 de Consells i Col·legis Professionals de la Comunitat Valenciana. Entre els homenatjats ha destacat la presència de José María Pe Duarte, que va ser secretari durant la transició des de l’Associació Valenciana de Podologia al Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana i primer president entre 1999 i 2005.

En la trobada s’ha destacat la «importància» de l’associacionisme per a aconseguir assoliments que han sigut de gran rellevància per a la professió i també per a la societat com són poder prescriure receptes com a professional sanitari i haver sigut reconeguts com a personal estatutari de l’Agència Valenciana de Salut.

La presidenta de l’ICOPCV ha agraït als seus antecessors en el càrrec tot el camí recorregut per a estar on està hui la professió, que ha crescut un 2.376% en els últims 25 anys. Actualment hi ha 1.238 professionals de la Podologia a la Comunitat Valenciana.

De la mateixa forma, s’ha emfatitzat la «importància» de seguir treballant per a combatre l’intrusisme en la professió i aconseguir la incorporació d’aquesta branca sanitària en el Sistema Públic de Salut.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.