Detingut el líder d’un grup criminal que enviava marihuana i medicaments hipnòtics a Regne Unit i Irlanda

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la Policia d’Irlanda i la National Crime Agency (NCA) han desarticulat en Alacant un grup de narcotraficants i han interceptat quatre enviaments postals carregats amb quatre quilos de marihuana i 15.000 pastilles. Entre els arrestats es troba un conegut criminal irlandés líder d’este grup violent de traficants de drogues i armes i estaven especialitzats en l’enviament, a través de paqueteria, de mercaderia il·legal des d’Espanya a Regne Unit i Irlanda.

 

A demés del paquet intervingut, els agents han trobat en les quatre cases registrades altres quatre quilos més de marihuana, ja envasats, i 11.000 pastilles més. També s’ha localitzat enterrat en un jardí un revòlver, de la mateixa marca i model de l’usat en l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en Dublín en 1996 i la possible relació de la que s’està investigant.

 

L’operació es va posar en marxa l’any passat en descobrir que en la província d’Alacant, concretament en Torrevieja i Orihuela, s’havia assentat una organització liderada per un conegut criminal irlandés.

 

Esta persona havia sigut investigada en el passat per diferents delictes i, fins i tot, havia complit 17 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix. Alertats per a esta situació, els agents es van posar en contacte amb altres cossos policials i gràcies a la cooperació policial internacional es va poder identificar als altres membres de la banda.

Amb les primeres perquisicions s’ha descobert que el grup s’havia especialitzat en l’enviament a l’estranger de drogues a través de correus postals. Concretament, intentaven evadir els controls amagant la droga dins dels paquets que posteriorment remetien en Irlanda i Regne Unit.

 

Lliurament d’armes

A demés, es va saber que s’anava fer un lliurament d’armes en Irlanda per part de membres de l’organització assentats allí. L’operatiu va permetre finalment la confiscació de tres pistoles del calibre 9mm, carregades i llestes per al seu ús.

 

Gràcies al treball dels investigadors, es van conseguir interceptar en Espanya quatre enviaments postals, en els que es trobaven ocults quatre quilograms de marihuana i 15.000 pastilles. La investigació ha culminat amb la desarticulació total de l’organització criminal.

 

Han sigut arrestades les sis persones investigades, entre elles el cap del grup i s’han fet quatre registres domiciliaris, a on han sigut intervinguts altres quatre quilos més de marihuana envasats, 11.000 pastilles, dos cotxes, deu dispositius mòbils de telefonia, alguna documentació comptable i postal, útils per a l’envasament al buit i manipulació de la droga entre altres efectes.

 

Al capdavant de l’organització es trobava un conegut criminal irlandés que va ser condemnat l’any 2001 a 28 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix a Irlanda. Anys més tard, va rebre quatre tirs quan es trobava a casa del seu germà, encara que va conseguir recuperar-se.

 

Assassinat d’una periodista

A demés, els investigadors irlandesos vinculen a la seua organització amb l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en 1996 a les afores de Dublín, a on va ser tirotejada per dos individus que la seguien a bord d’una motocicleta.

 

Es dona la circumstància de què en un dels registres fets en Alacant en el marc de la investigació feta ara ha sigut localitzat un enterrat en un jardí un revòlver Colt Python, model que coincidix amb l’usat per a posar fi a la vida de la periodista.

 

Els agents espanyols estan fent gestions amb la policia irlandesa per a determinar si es tracta de la mateixa arma.

Últimes notícies

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.