Detingut el líder d’un grup criminal que enviava marihuana i medicaments hipnòtics a Regne Unit i Irlanda

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la Policia d’Irlanda i la National Crime Agency (NCA) han desarticulat en Alacant un grup de narcotraficants i han interceptat quatre enviaments postals carregats amb quatre quilos de marihuana i 15.000 pastilles. Entre els arrestats es troba un conegut criminal irlandés líder d’este grup violent de traficants de drogues i armes i estaven especialitzats en l’enviament, a través de paqueteria, de mercaderia il·legal des d’Espanya a Regne Unit i Irlanda.

 

A demés del paquet intervingut, els agents han trobat en les quatre cases registrades altres quatre quilos més de marihuana, ja envasats, i 11.000 pastilles més. També s’ha localitzat enterrat en un jardí un revòlver, de la mateixa marca i model de l’usat en l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en Dublín en 1996 i la possible relació de la que s’està investigant.

 

L’operació es va posar en marxa l’any passat en descobrir que en la província d’Alacant, concretament en Torrevieja i Orihuela, s’havia assentat una organització liderada per un conegut criminal irlandés.

 

Esta persona havia sigut investigada en el passat per diferents delictes i, fins i tot, havia complit 17 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix. Alertats per a esta situació, els agents es van posar en contacte amb altres cossos policials i gràcies a la cooperació policial internacional es va poder identificar als altres membres de la banda.

Amb les primeres perquisicions s’ha descobert que el grup s’havia especialitzat en l’enviament a l’estranger de drogues a través de correus postals. Concretament, intentaven evadir els controls amagant la droga dins dels paquets que posteriorment remetien en Irlanda i Regne Unit.

 

Lliurament d’armes

A demés, es va saber que s’anava fer un lliurament d’armes en Irlanda per part de membres de l’organització assentats allí. L’operatiu va permetre finalment la confiscació de tres pistoles del calibre 9mm, carregades i llestes per al seu ús.

 

Gràcies al treball dels investigadors, es van conseguir interceptar en Espanya quatre enviaments postals, en els que es trobaven ocults quatre quilograms de marihuana i 15.000 pastilles. La investigació ha culminat amb la desarticulació total de l’organització criminal.

 

Han sigut arrestades les sis persones investigades, entre elles el cap del grup i s’han fet quatre registres domiciliaris, a on han sigut intervinguts altres quatre quilos més de marihuana envasats, 11.000 pastilles, dos cotxes, deu dispositius mòbils de telefonia, alguna documentació comptable i postal, útils per a l’envasament al buit i manipulació de la droga entre altres efectes.

 

Al capdavant de l’organització es trobava un conegut criminal irlandés que va ser condemnat l’any 2001 a 28 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix a Irlanda. Anys més tard, va rebre quatre tirs quan es trobava a casa del seu germà, encara que va conseguir recuperar-se.

 

Assassinat d’una periodista

A demés, els investigadors irlandesos vinculen a la seua organització amb l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en 1996 a les afores de Dublín, a on va ser tirotejada per dos individus que la seguien a bord d’una motocicleta.

 

Es dona la circumstància de què en un dels registres fets en Alacant en el marc de la investigació feta ara ha sigut localitzat un enterrat en un jardí un revòlver Colt Python, model que coincidix amb l’usat per a posar fi a la vida de la periodista.

 

Els agents espanyols estan fent gestions amb la policia irlandesa per a determinar si es tracta de la mateixa arma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real no gana en Mendizorroza des de 2020 i encadena quatre visites sense véncer

L'equip groc visita a l'Alabés en la jornada 28 amb un balanç advers a Vitòria: 3 triomfs en 13 dols i quatre desplaçaments recents sense guanyar.

El València només va guanyar 7 de 38 visites a l’Oviedo i no venç en Primera allí des de fa més de trenta anys

El València visita a l'Oviedo en la jornada 28 amb un balanç molt desfavorable en el Carlos Tartiere: 7 victòries en 38 partits i més de trenta anys sense guanyar en Primera.

L’Elx visita el Bernabéu amb un historial sense victòries i un 4-0 com a últim precedent

L'Elx torna al Bernabéu després del 4-0 encaixat al febrer de 2023 i sense haver guanyat mai allí. En 24 visites només ha sumat quatre empats i va patir golejades històriques.

El Peníscola expulsa a dos abonats per la invasió de pista davant el Noia

El club ha retirat l'abonament a dos aficionats que van irrompre en la pista després del dol davant Noia: vetos de 5 i 2 anys i multa de 12.000 euros. L'entitat va anunciar que instarà la repetició de la sanció i va lamentar el mal esportiu, econòmic i reputacional.

Detingut un conductor drogat després d’atropellar a dos ciclistes quan fugia a Orihuela

Un jove de 22 anys va donar positiu en THC i va ser arrestat després d'atropellar a dos ciclistes en fugir d'una patrulla en la N-340, a l'altura d'Orihuela. Un dels ferits va rebre l'alta; l'altre seguix ingressat sense risc vital.

Tempestes molt fortes descarreguen més de 30 l/m² en una hora en el sud d’Alacant

El sud d'Alacant registra tempestes d'intensitat molt forta amb més de 30 l/m² en una hora, acumulats destacats a Elx i 270 llamps. La província està en avís groc.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna i descarten indicis criminals

Un cos amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna a les 2.30 hores. Les primeres perquisicions descarten indicis de criminalitat.

Tempestes molt fortes en el sud d’Alacant deixen més de 30 l/m² en una hora i 51,2 a Elx

El sud d'Alacant encadena tempestes molt fortes, amb pics de més de 30 l/m² en una hora. Elx suma 51,2 l/m² a les 10.00, amb avís groc i 270 rajos.