Detingut el líder d’un grup criminal que enviava marihuana i medicaments hipnòtics a Regne Unit i Irlanda

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la Policia d’Irlanda i la National Crime Agency (NCA) han desarticulat en Alacant un grup de narcotraficants i han interceptat quatre enviaments postals carregats amb quatre quilos de marihuana i 15.000 pastilles. Entre els arrestats es troba un conegut criminal irlandés líder d’este grup violent de traficants de drogues i armes i estaven especialitzats en l’enviament, a través de paqueteria, de mercaderia il·legal des d’Espanya a Regne Unit i Irlanda.

 

A demés del paquet intervingut, els agents han trobat en les quatre cases registrades altres quatre quilos més de marihuana, ja envasats, i 11.000 pastilles més. També s’ha localitzat enterrat en un jardí un revòlver, de la mateixa marca i model de l’usat en l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en Dublín en 1996 i la possible relació de la que s’està investigant.

 

L’operació es va posar en marxa l’any passat en descobrir que en la província d’Alacant, concretament en Torrevieja i Orihuela, s’havia assentat una organització liderada per un conegut criminal irlandés.

 

Esta persona havia sigut investigada en el passat per diferents delictes i, fins i tot, havia complit 17 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix. Alertats per a esta situació, els agents es van posar en contacte amb altres cossos policials i gràcies a la cooperació policial internacional es va poder identificar als altres membres de la banda.

Amb les primeres perquisicions s’ha descobert que el grup s’havia especialitzat en l’enviament a l’estranger de drogues a través de correus postals. Concretament, intentaven evadir els controls amagant la droga dins dels paquets que posteriorment remetien en Irlanda i Regne Unit.

 

Lliurament d’armes

A demés, es va saber que s’anava fer un lliurament d’armes en Irlanda per part de membres de l’organització assentats allí. L’operatiu va permetre finalment la confiscació de tres pistoles del calibre 9mm, carregades i llestes per al seu ús.

 

Gràcies al treball dels investigadors, es van conseguir interceptar en Espanya quatre enviaments postals, en els que es trobaven ocults quatre quilograms de marihuana i 15.000 pastilles. La investigació ha culminat amb la desarticulació total de l’organització criminal.

 

Han sigut arrestades les sis persones investigades, entre elles el cap del grup i s’han fet quatre registres domiciliaris, a on han sigut intervinguts altres quatre quilos més de marihuana envasats, 11.000 pastilles, dos cotxes, deu dispositius mòbils de telefonia, alguna documentació comptable i postal, útils per a l’envasament al buit i manipulació de la droga entre altres efectes.

 

Al capdavant de l’organització es trobava un conegut criminal irlandés que va ser condemnat l’any 2001 a 28 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix a Irlanda. Anys més tard, va rebre quatre tirs quan es trobava a casa del seu germà, encara que va conseguir recuperar-se.

 

Assassinat d’una periodista

A demés, els investigadors irlandesos vinculen a la seua organització amb l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en 1996 a les afores de Dublín, a on va ser tirotejada per dos individus que la seguien a bord d’una motocicleta.

 

Es dona la circumstància de què en un dels registres fets en Alacant en el marc de la investigació feta ara ha sigut localitzat un enterrat en un jardí un revòlver Colt Python, model que coincidix amb l’usat per a posar fi a la vida de la periodista.

 

Els agents espanyols estan fent gestions amb la policia irlandesa per a determinar si es tracta de la mateixa arma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.