Detingut el líder d’un grup criminal que enviava marihuana i medicaments hipnòtics a Regne Unit i Irlanda

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la Policia d’Irlanda i la National Crime Agency (NCA) han desarticulat en Alacant un grup de narcotraficants i han interceptat quatre enviaments postals carregats amb quatre quilos de marihuana i 15.000 pastilles. Entre els arrestats es troba un conegut criminal irlandés líder d’este grup violent de traficants de drogues i armes i estaven especialitzats en l’enviament, a través de paqueteria, de mercaderia il·legal des d’Espanya a Regne Unit i Irlanda.

 

A demés del paquet intervingut, els agents han trobat en les quatre cases registrades altres quatre quilos més de marihuana, ja envasats, i 11.000 pastilles més. També s’ha localitzat enterrat en un jardí un revòlver, de la mateixa marca i model de l’usat en l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en Dublín en 1996 i la possible relació de la que s’està investigant.

 

L’operació es va posar en marxa l’any passat en descobrir que en la província d’Alacant, concretament en Torrevieja i Orihuela, s’havia assentat una organització liderada per un conegut criminal irlandés.

 

Esta persona havia sigut investigada en el passat per diferents delictes i, fins i tot, havia complit 17 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix. Alertats per a esta situació, els agents es van posar en contacte amb altres cossos policials i gràcies a la cooperació policial internacional es va poder identificar als altres membres de la banda.

Amb les primeres perquisicions s’ha descobert que el grup s’havia especialitzat en l’enviament a l’estranger de drogues a través de correus postals. Concretament, intentaven evadir els controls amagant la droga dins dels paquets que posteriorment remetien en Irlanda i Regne Unit.

 

Lliurament d’armes

A demés, es va saber que s’anava fer un lliurament d’armes en Irlanda per part de membres de l’organització assentats allí. L’operatiu va permetre finalment la confiscació de tres pistoles del calibre 9mm, carregades i llestes per al seu ús.

 

Gràcies al treball dels investigadors, es van conseguir interceptar en Espanya quatre enviaments postals, en els que es trobaven ocults quatre quilograms de marihuana i 15.000 pastilles. La investigació ha culminat amb la desarticulació total de l’organització criminal.

 

Han sigut arrestades les sis persones investigades, entre elles el cap del grup i s’han fet quatre registres domiciliaris, a on han sigut intervinguts altres quatre quilos més de marihuana envasats, 11.000 pastilles, dos cotxes, deu dispositius mòbils de telefonia, alguna documentació comptable i postal, útils per a l’envasament al buit i manipulació de la droga entre altres efectes.

 

Al capdavant de l’organització es trobava un conegut criminal irlandés que va ser condemnat l’any 2001 a 28 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix a Irlanda. Anys més tard, va rebre quatre tirs quan es trobava a casa del seu germà, encara que va conseguir recuperar-se.

 

Assassinat d’una periodista

A demés, els investigadors irlandesos vinculen a la seua organització amb l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en 1996 a les afores de Dublín, a on va ser tirotejada per dos individus que la seguien a bord d’una motocicleta.

 

Es dona la circumstància de què en un dels registres fets en Alacant en el marc de la investigació feta ara ha sigut localitzat un enterrat en un jardí un revòlver Colt Python, model que coincidix amb l’usat per a posar fi a la vida de la periodista.

 

Els agents espanyols estan fent gestions amb la policia irlandesa per a determinar si es tracta de la mateixa arma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.

La renda 2025 arranca amb noves deduccions en la Comunitat Valenciana per salut, esport i música

La campanya de la renda 2025 comença amb canvis estatals i noves deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.