Detingut el líder d’un grup criminal que enviava marihuana i medicaments hipnòtics a Regne Unit i Irlanda

 

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la Policia d’Irlanda i la National Crime Agency (NCA) han desarticulat en Alacant un grup de narcotraficants i han interceptat quatre enviaments postals carregats amb quatre quilos de marihuana i 15.000 pastilles. Entre els arrestats es troba un conegut criminal irlandés líder d’este grup violent de traficants de drogues i armes i estaven especialitzats en l’enviament, a través de paqueteria, de mercaderia il·legal des d’Espanya a Regne Unit i Irlanda.

 

A demés del paquet intervingut, els agents han trobat en les quatre cases registrades altres quatre quilos més de marihuana, ja envasats, i 11.000 pastilles més. També s’ha localitzat enterrat en un jardí un revòlver, de la mateixa marca i model de l’usat en l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en Dublín en 1996 i la possible relació de la que s’està investigant.

 

L’operació es va posar en marxa l’any passat en descobrir que en la província d’Alacant, concretament en Torrevieja i Orihuela, s’havia assentat una organització liderada per un conegut criminal irlandés.

 

Esta persona havia sigut investigada en el passat per diferents delictes i, fins i tot, havia complit 17 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix. Alertats per a esta situació, els agents es van posar en contacte amb altres cossos policials i gràcies a la cooperació policial internacional es va poder identificar als altres membres de la banda.

Amb les primeres perquisicions s’ha descobert que el grup s’havia especialitzat en l’enviament a l’estranger de drogues a través de correus postals. Concretament, intentaven evadir els controls amagant la droga dins dels paquets que posteriorment remetien en Irlanda i Regne Unit.

 

Lliurament d’armes

A demés, es va saber que s’anava fer un lliurament d’armes en Irlanda per part de membres de l’organització assentats allí. L’operatiu va permetre finalment la confiscació de tres pistoles del calibre 9mm, carregades i llestes per al seu ús.

 

Gràcies al treball dels investigadors, es van conseguir interceptar en Espanya quatre enviaments postals, en els que es trobaven ocults quatre quilograms de marihuana i 15.000 pastilles. La investigació ha culminat amb la desarticulació total de l’organització criminal.

 

Han sigut arrestades les sis persones investigades, entre elles el cap del grup i s’han fet quatre registres domiciliaris, a on han sigut intervinguts altres quatre quilos més de marihuana envasats, 11.000 pastilles, dos cotxes, deu dispositius mòbils de telefonia, alguna documentació comptable i postal, útils per a l’envasament al buit i manipulació de la droga entre altres efectes.

 

Al capdavant de l’organització es trobava un conegut criminal irlandés que va ser condemnat l’any 2001 a 28 anys de presó per importar grans quantitats d’haixix a Irlanda. Anys més tard, va rebre quatre tirs quan es trobava a casa del seu germà, encara que va conseguir recuperar-se.

 

Assassinat d’una periodista

A demés, els investigadors irlandesos vinculen a la seua organització amb l’assassinat d’una periodista que va tindre lloc en 1996 a les afores de Dublín, a on va ser tirotejada per dos individus que la seguien a bord d’una motocicleta.

 

Es dona la circumstància de què en un dels registres fets en Alacant en el marc de la investigació feta ara ha sigut localitzat un enterrat en un jardí un revòlver Colt Python, model que coincidix amb l’usat per a posar fi a la vida de la periodista.

 

Els agents espanyols estan fent gestions amb la policia irlandesa per a determinar si es tracta de la mateixa arma.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.

Recuperen a Alacant els cossos de tres migrants trobats en la mar

Els cossos d'un home, una dona i un menor han sigut recuperats en avançat estat de descomposició en aigües de la província d'Alacant, en diferents punts del litoral.

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.