El Govern planteja limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats

El Govern estudia limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats per garantir l’accés a l’habitatge. Així ho ha anunciat la ministra d’Habitatge i Agència Urbana, Isabel Rodríguez, durant una entrevista a la Cadena Ser.

En este sentit, Rodriguez ha explicat que “l‘habitatge continua sent un drama per a moltes persones i una emergència del país, en un mercat immobiliari molt tensat abans l’alta demanda i els preus elevats”.

Cal recordar que esta mateixa setmana el Consell de Ministres va prendre la decisió d’iniciar els tràmits per eliminar la cridada Golden Visa que facilita l’obtenció del visat o residència en fer inversions superiors als 500.000 euros al sector immobiliari. De fet, tant València com Alacant estan entre les sis províncies que concentren el 90% dels ‘visats d’or’ concedits a Espanya.

Sobre això, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat el Govern central “d’arribar tard a la coordinació d’habitatges turístics“, així com a intentar establir limitacions, i ha qüestionat que tinga competències per regular estos lloguers, ja que “les competències en matèria d’ordenació turística estan transferides a les comunitats autònomes en exclusiva“.

Així, la consellera ha incidit que el Govern d’Espanya “s’ha de centrar en la regulació de la Llei d’Arrendaments Urbans” i ha apuntat que “estarem encantats de conéixer quina és la seua postura pel que fa al lloguer de vacances”. De fet, ha recordat que en diverses reunions de la Conferència Sectorial de Turisme “diverses comunitats autònomes hem posat com a prioritat la necessitat de coordinar polítiques“.

Montes ha insistit que “cal adoptar mesures per a poder fer compatible l’ús dels habitatges turístics amb la resta de desenvolupament del model allotjatiu i turístic”, alhora que ha subratllat que “cal una regulació sobre esta qüestió tan unificada com siga possible amb la resta de comunitats autònomes espanyoles i alineada amb la Unió Europea”.

D’altra banda, ha recordat que “les comunitats autònomes, i en concret la Comunitat Valenciana, ja ha començat a fer els deures en este sentit i estem treballant en una nova normativa per al control de l’economia submergida vinculada a l’allotjament en habitatges“.

Últimes notícies

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.