14.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

El Govern planteja limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats

El Govern estudia limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats per garantir l’accés a l’habitatge. Així ho ha anunciat la ministra d’Habitatge i Agència Urbana, Isabel Rodríguez, durant una entrevista a la Cadena Ser.

En este sentit, Rodriguez ha explicat que “l‘habitatge continua sent un drama per a moltes persones i una emergència del país, en un mercat immobiliari molt tensat abans l’alta demanda i els preus elevats”.

Cal recordar que esta mateixa setmana el Consell de Ministres va prendre la decisió d’iniciar els tràmits per eliminar la cridada Golden Visa que facilita l’obtenció del visat o residència en fer inversions superiors als 500.000 euros al sector immobiliari. De fet, tant València com Alacant estan entre les sis províncies que concentren el 90% dels ‘visats d’or’ concedits a Espanya.

Sobre això, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat el Govern central “d’arribar tard a la coordinació d’habitatges turístics“, així com a intentar establir limitacions, i ha qüestionat que tinga competències per regular estos lloguers, ja que “les competències en matèria d’ordenació turística estan transferides a les comunitats autònomes en exclusiva“.

Així, la consellera ha incidit que el Govern d’Espanya “s’ha de centrar en la regulació de la Llei d’Arrendaments Urbans” i ha apuntat que “estarem encantats de conéixer quina és la seua postura pel que fa al lloguer de vacances”. De fet, ha recordat que en diverses reunions de la Conferència Sectorial de Turisme “diverses comunitats autònomes hem posat com a prioritat la necessitat de coordinar polítiques“.

Montes ha insistit que “cal adoptar mesures per a poder fer compatible l’ús dels habitatges turístics amb la resta de desenvolupament del model allotjatiu i turístic”, alhora que ha subratllat que “cal una regulació sobre esta qüestió tan unificada com siga possible amb la resta de comunitats autònomes espanyoles i alineada amb la Unió Europea”.

D’altra banda, ha recordat que “les comunitats autònomes, i en concret la Comunitat Valenciana, ja ha començat a fer els deures en este sentit i estem treballant en una nova normativa per al control de l’economia submergida vinculada a l’allotjament en habitatges“.

Últimes notícies

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.