El Govern planteja limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats

El Govern estudia limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats per garantir l’accés a l’habitatge. Així ho ha anunciat la ministra d’Habitatge i Agència Urbana, Isabel Rodríguez, durant una entrevista a la Cadena Ser.

En este sentit, Rodriguez ha explicat que “l‘habitatge continua sent un drama per a moltes persones i una emergència del país, en un mercat immobiliari molt tensat abans l’alta demanda i els preus elevats”.

Cal recordar que esta mateixa setmana el Consell de Ministres va prendre la decisió d’iniciar els tràmits per eliminar la cridada Golden Visa que facilita l’obtenció del visat o residència en fer inversions superiors als 500.000 euros al sector immobiliari. De fet, tant València com Alacant estan entre les sis províncies que concentren el 90% dels ‘visats d’or’ concedits a Espanya.

Sobre això, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat el Govern central “d’arribar tard a la coordinació d’habitatges turístics“, així com a intentar establir limitacions, i ha qüestionat que tinga competències per regular estos lloguers, ja que “les competències en matèria d’ordenació turística estan transferides a les comunitats autònomes en exclusiva“.

Així, la consellera ha incidit que el Govern d’Espanya “s’ha de centrar en la regulació de la Llei d’Arrendaments Urbans” i ha apuntat que “estarem encantats de conéixer quina és la seua postura pel que fa al lloguer de vacances”. De fet, ha recordat que en diverses reunions de la Conferència Sectorial de Turisme “diverses comunitats autònomes hem posat com a prioritat la necessitat de coordinar polítiques“.

Montes ha insistit que “cal adoptar mesures per a poder fer compatible l’ús dels habitatges turístics amb la resta de desenvolupament del model allotjatiu i turístic”, alhora que ha subratllat que “cal una regulació sobre esta qüestió tan unificada com siga possible amb la resta de comunitats autònomes espanyoles i alineada amb la Unió Europea”.

D’altra banda, ha recordat que “les comunitats autònomes, i en concret la Comunitat Valenciana, ja ha començat a fer els deures en este sentit i estem treballant en una nova normativa per al control de l’economia submergida vinculada a l’allotjament en habitatges“.

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.