El Govern planteja limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats

El Govern estudia limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats per garantir l’accés a l’habitatge. Així ho ha anunciat la ministra d’Habitatge i Agència Urbana, Isabel Rodríguez, durant una entrevista a la Cadena Ser.

En este sentit, Rodriguez ha explicat que “l‘habitatge continua sent un drama per a moltes persones i una emergència del país, en un mercat immobiliari molt tensat abans l’alta demanda i els preus elevats”.

Cal recordar que esta mateixa setmana el Consell de Ministres va prendre la decisió d’iniciar els tràmits per eliminar la cridada Golden Visa que facilita l’obtenció del visat o residència en fer inversions superiors als 500.000 euros al sector immobiliari. De fet, tant València com Alacant estan entre les sis províncies que concentren el 90% dels ‘visats d’or’ concedits a Espanya.

Sobre això, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat el Govern central “d’arribar tard a la coordinació d’habitatges turístics“, així com a intentar establir limitacions, i ha qüestionat que tinga competències per regular estos lloguers, ja que “les competències en matèria d’ordenació turística estan transferides a les comunitats autònomes en exclusiva“.

Així, la consellera ha incidit que el Govern d’Espanya “s’ha de centrar en la regulació de la Llei d’Arrendaments Urbans” i ha apuntat que “estarem encantats de conéixer quina és la seua postura pel que fa al lloguer de vacances”. De fet, ha recordat que en diverses reunions de la Conferència Sectorial de Turisme “diverses comunitats autònomes hem posat com a prioritat la necessitat de coordinar polítiques“.

Montes ha insistit que “cal adoptar mesures per a poder fer compatible l’ús dels habitatges turístics amb la resta de desenvolupament del model allotjatiu i turístic”, alhora que ha subratllat que “cal una regulació sobre esta qüestió tan unificada com siga possible amb la resta de comunitats autònomes espanyoles i alineada amb la Unió Europea”.

D’altra banda, ha recordat que “les comunitats autònomes, i en concret la Comunitat Valenciana, ja ha començat a fer els deures en este sentit i estem treballant en una nova normativa per al control de l’economia submergida vinculada a l’allotjament en habitatges“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La rosseta, l’ànec més amenaçat d’Europa, bat rècord de cries i reforça la seua recuperació

La rosseta, considerada l'ànec més amenaçat d'Europa, millora les seues perspectives gràcies a la restauració d'aiguamolls i al rècord de femelles reproductores i cries registrat a Espanya.

Toni Pérez fixa per al dimecres el ple extraordinari sobre el Bo Comerç després de la petició del PSOE

La Diputació d'Alacant celebrarà un ple extraordinari el dimecres 25 de març per a explicar la gestió del Bo Comerç entre 2022 i 2024 i debatre la creació d'una comissió d'investigació.

El Vila-real recupera la samarreta de la seua eclosió en Primera per a la jornada retro

El Vila-real lluirà en la jornada retro de LALIGA EA Sports una samarreta inspirada en les quals va vestir en els 90 i principis dels 2000, coincidint amb la seua eclosió en Primera Divisió.

La FIFA blinda l’ús comercial de Naranjito, la mascota del Mundial d’Espanya 82

La FIFA ha registrat la imatge de Naranjito davant la EUIPO per a assegurar-se la seua explotació comercial a la Unió Europea fins a 2035, abastant una àmplia gamma de productes i servicis.

La mare de Marta Calvo insistix a canviar el Codi Penal per a castigar l’ocultació de cadàver amb presó permanent

La mare de Marta Calvo lamenta que el Congrés vaja a rebutjar ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cos de les seues víctimes i anuncia que continuarà pressionant per a canviar el Codi Penal.

Carlos Espí es consolida com a màxim golejador del Llevant amb set punts

Carlos Espí suma set gols esta temporada i s'aferma com a màxim anotador del Llevant després de marcar els últims quatre punts de l'equip en LaLiga EA Sports.

El Llevant recupera els colors del Cabanyal en la jornada retro de LaLiga

El Llevant vestirà una samarreta blanca amb banda negra en la jornada retro de LaLiga EA Sports, en homenatge a l'històric Futbol Club Cabanyal, origen del club granota.

Global Omnium impulsa GO DOC, un model formatiu per a afrontar els reptes de l’aigua

Global Omnium llança GO DOC, un ecosistema formatiu que integra programes educatius i universitaris per a promoure la cultura de l'aigua i preparar professionals davant els reptes hidricos.