Anuncios

El Govern planteja limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats

El Govern estudia limitar els allotjaments turístics a les zones tensades de grans ciutats per garantir l’accés a l’habitatge. Així ho ha anunciat la ministra d’Habitatge i Agència Urbana, Isabel Rodríguez, durant una entrevista a la Cadena Ser.

En este sentit, Rodriguez ha explicat que “l‘habitatge continua sent un drama per a moltes persones i una emergència del país, en un mercat immobiliari molt tensat abans l’alta demanda i els preus elevats”.

Anuncios

Cal recordar que esta mateixa setmana el Consell de Ministres va prendre la decisió d’iniciar els tràmits per eliminar la cridada Golden Visa que facilita l’obtenció del visat o residència en fer inversions superiors als 500.000 euros al sector immobiliari. De fet, tant València com Alacant estan entre les sis províncies que concentren el 90% dels ‘visats d’or’ concedits a Espanya.

Sobre això, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha acusat el Govern central “d’arribar tard a la coordinació d’habitatges turístics“, així com a intentar establir limitacions, i ha qüestionat que tinga competències per regular estos lloguers, ja que “les competències en matèria d’ordenació turística estan transferides a les comunitats autònomes en exclusiva“.

Així, la consellera ha incidit que el Govern d’Espanya “s’ha de centrar en la regulació de la Llei d’Arrendaments Urbans” i ha apuntat que “estarem encantats de conéixer quina és la seua postura pel que fa al lloguer de vacances”. De fet, ha recordat que en diverses reunions de la Conferència Sectorial de Turisme “diverses comunitats autònomes hem posat com a prioritat la necessitat de coordinar polítiques“.

Montes ha insistit que “cal adoptar mesures per a poder fer compatible l’ús dels habitatges turístics amb la resta de desenvolupament del model allotjatiu i turístic”, alhora que ha subratllat que “cal una regulació sobre esta qüestió tan unificada com siga possible amb la resta de comunitats autònomes espanyoles i alineada amb la Unió Europea”.

D’altra banda, ha recordat que “les comunitats autònomes, i en concret la Comunitat Valenciana, ja ha començat a fer els deures en este sentit i estem treballant en una nova normativa per al control de l’economia submergida vinculada a l’allotjament en habitatges“.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios