L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

VALÈNCIA, 14 – L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha registrat un increment del 3,2% a la Comunitat Valenciana durant el mes de febrer en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa un augment d’una desena respecte a la taxa interanual del mes anterior, d’acord amb les darreres dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb aquest nou augment, els preus acumulen ja cinc mesos de pujades a la Comunitat Valenciana, cosa que reflecteix una tendència inflacionària continuada. En termes mensuals, el creixement de la inflació per al febrer s’ha situat en un 0,5%, mentre que des de l’inici de l’any, la pujada s’eleva al 0,8%.

Analitzant els diferents sectors, els preus han experimentat l’augment més significatiu en categories com habitatge, aigua, electricitat, gas i altres combustibles, amb un increment del 12,5% respecte al febrer de 2024. A més, els preus en restaurants i hotels han augmentat un 4,5%, mentre que l’ensenyament ha vist un increment del 3,5% i altres béns i serveis un 3,2% més que l’any anterior.

Per contra, el sector de la moda i calçat ha experimentat una deflació, amb una disminució del -0,6% en comparació amb els preus del febrer de l’any anterior, reflectint una tendència a la baixa en aquesta categoria.

En el conjunt del país, l’IPC ha augmentat un 0,4% al febrer en relació amb el mes anterior, incrementant la seva taxa interanual en 0,1 punts, fins a un 3% a nivell nacional.

Les regions amb taxes d’IPC més altes en finalitzar el mes de febrer inclouen Balears amb un 3,6%, Euskadi amb un 3,3% i Astúries amb un 3,2%. D’altra banda, les comunitats amb taxes més baixes són Canàries amb un 2,2%, Múrcia amb un 2,3% i La Rioja amb un 2,7%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.

Que bé viuríem sense accents gràfics

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parlasobre l’accent de València/Valéncia' que utilitza el cas de Mónica Oltra per a discutir el model lingüístic valencià i la batalla ideològica que hi ha darrere

L’interior de València frega el ple per Setmana Santa i Benidorm lidera la costa

Els hotels de l'interior de la província de València aconseguixen una previsió d'ocupació del 87,4% entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua, mentres que Benidorm se situa al capdavant del litoral amb un 81,7%. El conjunt de la Comunitat Valenciana afronta la Setmana Santa amb una demanda elevada i marge per a millorar amb les reserves d'última hora.

Gayà celebra els seus 401 partits amb el València: del xiquet en la graderia al capità a Mestalla

José Luis Gayà aconseguix els 401 partits amb el València i es consolida com a sèptim jugador amb més partits en la història del club, orgullós de passar de la graderia a defendre l'escut.

Sarabia advertix d’un partit intens i ple d’alternatives davant el Rayo Vallecano

Eder Sarabia anticipa un dol molt dinàmic i intens davant el Rayo Vallecano, marcat per l'agressivitat i verticalitat del rival i pels dubtes després de l'aturada de seleccions.