L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

VALÈNCIA, 14 – L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha registrat un increment del 3,2% a la Comunitat Valenciana durant el mes de febrer en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa un augment d’una desena respecte a la taxa interanual del mes anterior, d’acord amb les darreres dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb aquest nou augment, els preus acumulen ja cinc mesos de pujades a la Comunitat Valenciana, cosa que reflecteix una tendència inflacionària continuada. En termes mensuals, el creixement de la inflació per al febrer s’ha situat en un 0,5%, mentre que des de l’inici de l’any, la pujada s’eleva al 0,8%.

Analitzant els diferents sectors, els preus han experimentat l’augment més significatiu en categories com habitatge, aigua, electricitat, gas i altres combustibles, amb un increment del 12,5% respecte al febrer de 2024. A més, els preus en restaurants i hotels han augmentat un 4,5%, mentre que l’ensenyament ha vist un increment del 3,5% i altres béns i serveis un 3,2% més que l’any anterior.

Per contra, el sector de la moda i calçat ha experimentat una deflació, amb una disminució del -0,6% en comparació amb els preus del febrer de l’any anterior, reflectint una tendència a la baixa en aquesta categoria.

En el conjunt del país, l’IPC ha augmentat un 0,4% al febrer en relació amb el mes anterior, incrementant la seva taxa interanual en 0,1 punts, fins a un 3% a nivell nacional.

Les regions amb taxes d’IPC més altes en finalitzar el mes de febrer inclouen Balears amb un 3,6%, Euskadi amb un 3,3% i Astúries amb un 3,2%. D’altra banda, les comunitats amb taxes més baixes són Canàries amb un 2,2%, Múrcia amb un 2,3% i La Rioja amb un 2,7%.

Últimes notícies

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.