L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

VALÈNCIA, 14 – L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha registrat un increment del 3,2% a la Comunitat Valenciana durant el mes de febrer en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa un augment d’una desena respecte a la taxa interanual del mes anterior, d’acord amb les darreres dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb aquest nou augment, els preus acumulen ja cinc mesos de pujades a la Comunitat Valenciana, cosa que reflecteix una tendència inflacionària continuada. En termes mensuals, el creixement de la inflació per al febrer s’ha situat en un 0,5%, mentre que des de l’inici de l’any, la pujada s’eleva al 0,8%.

Analitzant els diferents sectors, els preus han experimentat l’augment més significatiu en categories com habitatge, aigua, electricitat, gas i altres combustibles, amb un increment del 12,5% respecte al febrer de 2024. A més, els preus en restaurants i hotels han augmentat un 4,5%, mentre que l’ensenyament ha vist un increment del 3,5% i altres béns i serveis un 3,2% més que l’any anterior.

Per contra, el sector de la moda i calçat ha experimentat una deflació, amb una disminució del -0,6% en comparació amb els preus del febrer de l’any anterior, reflectint una tendència a la baixa en aquesta categoria.

En el conjunt del país, l’IPC ha augmentat un 0,4% al febrer en relació amb el mes anterior, incrementant la seva taxa interanual en 0,1 punts, fins a un 3% a nivell nacional.

Les regions amb taxes d’IPC més altes en finalitzar el mes de febrer inclouen Balears amb un 3,6%, Euskadi amb un 3,3% i Astúries amb un 3,2%. D’altra banda, les comunitats amb taxes més baixes són Canàries amb un 2,2%, Múrcia amb un 2,3% i La Rioja amb un 2,7%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.