L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

VALÈNCIA, 14 – L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha registrat un increment del 3,2% a la Comunitat Valenciana durant el mes de febrer en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa un augment d’una desena respecte a la taxa interanual del mes anterior, d’acord amb les darreres dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb aquest nou augment, els preus acumulen ja cinc mesos de pujades a la Comunitat Valenciana, cosa que reflecteix una tendència inflacionària continuada. En termes mensuals, el creixement de la inflació per al febrer s’ha situat en un 0,5%, mentre que des de l’inici de l’any, la pujada s’eleva al 0,8%.

Analitzant els diferents sectors, els preus han experimentat l’augment més significatiu en categories com habitatge, aigua, electricitat, gas i altres combustibles, amb un increment del 12,5% respecte al febrer de 2024. A més, els preus en restaurants i hotels han augmentat un 4,5%, mentre que l’ensenyament ha vist un increment del 3,5% i altres béns i serveis un 3,2% més que l’any anterior.

Per contra, el sector de la moda i calçat ha experimentat una deflació, amb una disminució del -0,6% en comparació amb els preus del febrer de l’any anterior, reflectint una tendència a la baixa en aquesta categoria.

En el conjunt del país, l’IPC ha augmentat un 0,4% al febrer en relació amb el mes anterior, incrementant la seva taxa interanual en 0,1 punts, fins a un 3% a nivell nacional.

Les regions amb taxes d’IPC més altes en finalitzar el mes de febrer inclouen Balears amb un 3,6%, Euskadi amb un 3,3% i Astúries amb un 3,2%. D’altra banda, les comunitats amb taxes més baixes són Canàries amb un 2,2%, Múrcia amb un 2,3% i La Rioja amb un 2,7%.

Últimes notícies

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.