L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

L’IPC a la Comunitat Valenciana experimenta un augment del 3,2% al febrer

VALÈNCIA, 14 – L’Índex de Preus de Consum (IPC) ha registrat un increment del 3,2% a la Comunitat Valenciana durant el mes de febrer en comparació amb l’any anterior. Aquesta xifra representa un augment d’una desena respecte a la taxa interanual del mes anterior, d’acord amb les darreres dades publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Amb aquest nou augment, els preus acumulen ja cinc mesos de pujades a la Comunitat Valenciana, cosa que reflecteix una tendència inflacionària continuada. En termes mensuals, el creixement de la inflació per al febrer s’ha situat en un 0,5%, mentre que des de l’inici de l’any, la pujada s’eleva al 0,8%.

Analitzant els diferents sectors, els preus han experimentat l’augment més significatiu en categories com habitatge, aigua, electricitat, gas i altres combustibles, amb un increment del 12,5% respecte al febrer de 2024. A més, els preus en restaurants i hotels han augmentat un 4,5%, mentre que l’ensenyament ha vist un increment del 3,5% i altres béns i serveis un 3,2% més que l’any anterior.

Per contra, el sector de la moda i calçat ha experimentat una deflació, amb una disminució del -0,6% en comparació amb els preus del febrer de l’any anterior, reflectint una tendència a la baixa en aquesta categoria.

En el conjunt del país, l’IPC ha augmentat un 0,4% al febrer en relació amb el mes anterior, incrementant la seva taxa interanual en 0,1 punts, fins a un 3% a nivell nacional.

Les regions amb taxes d’IPC més altes en finalitzar el mes de febrer inclouen Balears amb un 3,6%, Euskadi amb un 3,3% i Astúries amb un 3,2%. D’altra banda, les comunitats amb taxes més baixes són Canàries amb un 2,2%, Múrcia amb un 2,3% i La Rioja amb un 2,7%.

Últimes notícies

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.

El Sant Joan estrena un microscopi digital 3D que alça el nivell de la cirurgia ocular

L’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un microscopi digital 3D de última generació que augmenta la precisió, la seguretat del pacient i la formació dels residents en cirurgia oftalmològica.

Els incendis forestals tallen huit carreteres a Castelló i 46 a tot l’Estat

Un total de 46 carreteres han quedat tancades este dilluns a Espanya per incendis forestals, huit d’elles a la província de Castelló, segons la DGT.

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.