L’IVAM acomiada ‘Un continuum comú indefinidament llis’ amb un recorregut guiat fins al Museu de Prehistòria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) acomiada la mostra ‘Un continuum comú indefinidament llis’ amb diverses activitats, entre les quals destaca un recorregut guiat fins al Museu de Prehistòria.

Així es posarà punt i final a una mostra que tanca les seues portes el 13 d’octubre i en la qual es reflexiona sobre qüestions com quan una obra d’art és contemporània, quina és la funció d’un museu o quin paper exercixen els artistes.

Per a culminar la mostra, l’IVAM convida al públic a participar este dissabte, 5 d’octubre, a les 18.00 hores, en un diàleg entre art contemporani i arqueologia, a través d’un recorregut guiat que començarà en la sala que alberga l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ al Centre Julio González i finalitzarà en el Museu de Prehistòria de València per a cercar ressons i connexions amb algunes de les seues peces.

L’arqueòleg Tono Vizcaíno serà l’encarregat d’acompanyar als assistents en este passeig, que porta per títol ‘Més enllà de les sales. Descentrar l’objecte’, i que proposa una reflexió sobre el temps i el seu no linealidad, sobre les connexions conceptuals entre la pràctica artística i l’arqueològica, a partir d’una selecció d’obres de tots dos museus.

A més, el dissabte 5 d’octubre, a les 17.30 hores, l’IVAM proposa també una visita de soroll, ressò i moviment a l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ dirigida a les famílies. ‘Un museu vibrant’ és una proposta de Laura Ramírez que convida a descobrir el món sonor que habita en les obres d’art, moltes vegades amagat, però present.

ELS SIGNIFICATS DEL CONTEMPORANI

L’exposició, comissariada per Diana Guijarro, indaga en els significats del contemporani a través de 135 obres, en la seua majoria de la Col·lecció del museu, amb noms com Claude Cahun, Grete Stern, Julio González, Marcel Proust, Sanja Ivekovic, Dan Graham, Sigmar Polke, André Derain, Barbara Ess, Jacques Lipchitz o Gerhard Richter.

Entre totes estes peces, es generen noves connexions i interpretacions i es reflexiona sobre qüestions com el concepte del contemporani, el paper dels museus i els artistes o les absències en les col·leccions d’art.

Dividida en cinc seccions, el preàmbul de l’exposició és una obra de Donen Graham titulada ‘Rock my religion’. Després d’ella, l’exposició reflexiona sobre la naturalesa de la institució museística en el primer apartat titulat ‘Quan alguna cosa falta, quan alguna cosa no està’, mitjançant una escultura d’un cavaller medieval de l’artista Olaf Breuning en diàleg amb obres d’André Masson o John Heartfield.

La selecció prosseguix endinsant-se en el tipus de model d’artista i en els corrents artístics al llarg de la història, on es poden veure les escultures de Julio González que conviuen amb els caps d’André Derain i les figures de John Davies, o un bust de Markus Lüpertz que connecta amb les peces de Jacques Lipchitz i Pablo Picasso, entre altres.

L’última sala, a manera d’epíleg, reunix peces d’artistes com George Baselitz, Käte Steinitz o Gerhard Richter entorn d’un totem de l’artista Marc Bijl compost per 22 altaveus que desgranen discursos de diferents polítics del segle XX, des de Fidel Castro a Reagan, passant per Bin Laden, Malcom X o el propi Hitler.

Amb motiu de l’exposició l’IVAM ha editat un catàleg, disponible en la llibreria del museu, que arreplega els textos i fotografies de les obres.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.