L’IVAM porta l’educació artística a les zones afectades per la dana amb el projecte ‘L’Expandit’

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) s’ha desplaçat a les zones afectades per la dana mitjançant el projecte de transformació social ‘L’Expandit’, que busca fomentar l’educació artística entre menors d’entre 6 i 17 anys en residències d’acolliment.

Este programa es desenvolupa en col·laboració amb la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, tal com ha informat el museu en un comunicat.

El projecte consta de deu sessions, en les quals els participants s’hi embarquen en un procés de reflexió sobre la seua identitat, tant individual com col·lectiva. Este procès d’autoconeixement i d’exploració de les seues vivències es recull en un llibre d’artista que actua com a instrument de treball. En la següent fase, els participants treballaran amb la tècnica del collage, creant una composició que els defineixi.

Les sessions finalitzaran amb la producció artística d’un mural, que es realitzarà a partir dels outputs creatius de les sessions anteriors, utilitzant la tècnica del ‘paste-up’, que permet enganxar imatges, textos i dissenys a les parets.

Segueix l’enfocament de ‘IVAM al territori’, una iniciativa que pretén expandir les activitats del museu, portant experiències d’art contemporani a aquells que no poden accedir al museu, alhora que s’enforteix l’activitat social i la conciliació.

El projecte ‘L’Expandit’ està dirigit pel departament d’Activitats i Educació de l’IVAM en col·laboració amb Fractals Educació Artística, una associació cultural valenciana que promou metodologies participatives centrades en joves i adolescents.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.