L’IVAM porta l’educació artística a les zones afectades per la dana amb el projecte ‘L’Expandit’

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) s’ha desplaçat a les zones afectades per la dana mitjançant el projecte de transformació social ‘L’Expandit’, que busca fomentar l’educació artística entre menors d’entre 6 i 17 anys en residències d’acolliment.

Este programa es desenvolupa en col·laboració amb la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, tal com ha informat el museu en un comunicat.

El projecte consta de deu sessions, en les quals els participants s’hi embarquen en un procés de reflexió sobre la seua identitat, tant individual com col·lectiva. Este procès d’autoconeixement i d’exploració de les seues vivències es recull en un llibre d’artista que actua com a instrument de treball. En la següent fase, els participants treballaran amb la tècnica del collage, creant una composició que els defineixi.

Les sessions finalitzaran amb la producció artística d’un mural, que es realitzarà a partir dels outputs creatius de les sessions anteriors, utilitzant la tècnica del ‘paste-up’, que permet enganxar imatges, textos i dissenys a les parets.

Segueix l’enfocament de ‘IVAM al territori’, una iniciativa que pretén expandir les activitats del museu, portant experiències d’art contemporani a aquells que no poden accedir al museu, alhora que s’enforteix l’activitat social i la conciliació.

El projecte ‘L’Expandit’ està dirigit pel departament d’Activitats i Educació de l’IVAM en col·laboració amb Fractals Educació Artística, una associació cultural valenciana que promou metodologies participatives centrades en joves i adolescents.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.