L’IVAM porta l’educació artística a les zones afectades per la dana amb el projecte ‘L’Expandit’

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) s’ha desplaçat a les zones afectades per la dana mitjançant el projecte de transformació social ‘L’Expandit’, que busca fomentar l’educació artística entre menors d’entre 6 i 17 anys en residències d’acolliment.

Este programa es desenvolupa en col·laboració amb la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, tal com ha informat el museu en un comunicat.

El projecte consta de deu sessions, en les quals els participants s’hi embarquen en un procés de reflexió sobre la seua identitat, tant individual com col·lectiva. Este procès d’autoconeixement i d’exploració de les seues vivències es recull en un llibre d’artista que actua com a instrument de treball. En la següent fase, els participants treballaran amb la tècnica del collage, creant una composició que els defineixi.

Les sessions finalitzaran amb la producció artística d’un mural, que es realitzarà a partir dels outputs creatius de les sessions anteriors, utilitzant la tècnica del ‘paste-up’, que permet enganxar imatges, textos i dissenys a les parets.

Segueix l’enfocament de ‘IVAM al territori’, una iniciativa que pretén expandir les activitats del museu, portant experiències d’art contemporani a aquells que no poden accedir al museu, alhora que s’enforteix l’activitat social i la conciliació.

El projecte ‘L’Expandit’ està dirigit pel departament d’Activitats i Educació de l’IVAM en col·laboració amb Fractals Educació Artística, una associació cultural valenciana que promou metodologies participatives centrades en joves i adolescents.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.