7.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

L’IVAM porta l’educació artística a les zones afectades per la dana amb el projecte ‘L’Expandit’

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) s’ha desplaçat a les zones afectades per la dana mitjançant el projecte de transformació social ‘L’Expandit’, que busca fomentar l’educació artística entre menors d’entre 6 i 17 anys en residències d’acolliment.

Este programa es desenvolupa en col·laboració amb la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, tal com ha informat el museu en un comunicat.

El projecte consta de deu sessions, en les quals els participants s’hi embarquen en un procés de reflexió sobre la seua identitat, tant individual com col·lectiva. Este procès d’autoconeixement i d’exploració de les seues vivències es recull en un llibre d’artista que actua com a instrument de treball. En la següent fase, els participants treballaran amb la tècnica del collage, creant una composició que els defineixi.

Les sessions finalitzaran amb la producció artística d’un mural, que es realitzarà a partir dels outputs creatius de les sessions anteriors, utilitzant la tècnica del ‘paste-up’, que permet enganxar imatges, textos i dissenys a les parets.

Segueix l’enfocament de ‘IVAM al territori’, una iniciativa que pretén expandir les activitats del museu, portant experiències d’art contemporani a aquells que no poden accedir al museu, alhora que s’enforteix l’activitat social i la conciliació.

El projecte ‘L’Expandit’ està dirigit pel departament d’Activitats i Educació de l’IVAM en col·laboració amb Fractals Educació Artística, una associació cultural valenciana que promou metodologies participatives centrades en joves i adolescents.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.