Machado confirma la seua detenció per ‘forces repressives’ i diu que ara està en ‘un lloc segur’

Edmundo González celebra els «carrers plens d’homes i dones exigint els seus drets»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

La líder opositora veneçolana, María Corina Machado, ha confirmat que ha sigut detinguda per les «forces repressives del règim» si be ara es troba en «un lloc segur», en les seues primeres paraules des que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després de finalitzar una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El meu cor està amb el veneçolà que va ser ferit de bala quan les forces repressives del règim em van detenir. Jo estic ara en un lloc segur i amb més determinació que mai abans de seguir junt amb vostès fins al final!», ha declarat en el seu compte de la xarxa social X, sense entrar en els detalls, si bé ha assegurat que aquest divendres informarà sobre «l’ocorregut hui i el que ve».

En el mateix missatge, Machado ha agraït als ciutadans que van assistir a les manifestacions convocades en el país, a escasses hores que se celebre la investidura presidencial en la qual presumiblement Nicolás Maduro prendrà possessió del càrrec per segona vegada després de les eleccions de juliol del 2024.

«Veneçolans, hui, el brau poble va demostrar com es venç a la por! Mai m’he sentit tan orgullosa de ser veneçolana. Gràcies, gràcies, a tots els ciutadans que van eixir als carrers a reivindicar la nostra victòria del 28 de juliol i a cobrar-la!», ha celebrat la líder opositora.

Es tracta de les primeres paraules de Machado després que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després d’una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas, un anunci pel qual el Govern de Veneçuela ha acusat a l’oposició de tractar d’orquestrar un cas de «fals positiu».

«Immediatament van deixar córrer per les xarxes en les quals mentixen que va ser segrestada, que va ser detinguda María Corina Machado», ha relatat el ministre de l’Interior, Diosdado Cabello, en una concentració paral·lela.

«Jo els garantisc que si la decisió fóra detenir-la, ja estaria detinguda. Però ella estava pregant (ser arrestada) i totes estes informacions van venir de fora sense que hi haguera ni una sola raó», ha retret Cabello, que assegura que la notícia «ja estava muntada» pels principals altaveus de l’oposició.

Hores més tard, l’excandidat presidencial opositor, Edmundo González, ha celebrat que «els veneçolans no tenen por». «Per tots ells i per la comunitat internacional que va mostrar el seu suport ferm i contundent. María Corina va ser alliberada».

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.