Machado confirma la seua detenció per ‘forces repressives’ i diu que ara està en ‘un lloc segur’

Edmundo González celebra els «carrers plens d’homes i dones exigint els seus drets»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

La líder opositora veneçolana, María Corina Machado, ha confirmat que ha sigut detinguda per les «forces repressives del règim» si be ara es troba en «un lloc segur», en les seues primeres paraules des que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després de finalitzar una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El meu cor està amb el veneçolà que va ser ferit de bala quan les forces repressives del règim em van detenir. Jo estic ara en un lloc segur i amb més determinació que mai abans de seguir junt amb vostès fins al final!», ha declarat en el seu compte de la xarxa social X, sense entrar en els detalls, si bé ha assegurat que aquest divendres informarà sobre «l’ocorregut hui i el que ve».

En el mateix missatge, Machado ha agraït als ciutadans que van assistir a les manifestacions convocades en el país, a escasses hores que se celebre la investidura presidencial en la qual presumiblement Nicolás Maduro prendrà possessió del càrrec per segona vegada després de les eleccions de juliol del 2024.

«Veneçolans, hui, el brau poble va demostrar com es venç a la por! Mai m’he sentit tan orgullosa de ser veneçolana. Gràcies, gràcies, a tots els ciutadans que van eixir als carrers a reivindicar la nostra victòria del 28 de juliol i a cobrar-la!», ha celebrat la líder opositora.

Es tracta de les primeres paraules de Machado després que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després d’una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas, un anunci pel qual el Govern de Veneçuela ha acusat a l’oposició de tractar d’orquestrar un cas de «fals positiu».

«Immediatament van deixar córrer per les xarxes en les quals mentixen que va ser segrestada, que va ser detinguda María Corina Machado», ha relatat el ministre de l’Interior, Diosdado Cabello, en una concentració paral·lela.

«Jo els garantisc que si la decisió fóra detenir-la, ja estaria detinguda. Però ella estava pregant (ser arrestada) i totes estes informacions van venir de fora sense que hi haguera ni una sola raó», ha retret Cabello, que assegura que la notícia «ja estava muntada» pels principals altaveus de l’oposició.

Hores més tard, l’excandidat presidencial opositor, Edmundo González, ha celebrat que «els veneçolans no tenen por». «Per tots ells i per la comunitat internacional que va mostrar el seu suport ferm i contundent. María Corina va ser alliberada».

Últimes notícies

Valencia Basket i Casademont Zaragoza es tornaran a vore en les semifinals de la Supercopa

El Valencia Basket s’enfrontarà al Casademont Zaragoza en les semifinals de la Supercopa Endesa femenina a Torrejón de Ardoz, en una nova reedició de les últimes finals entre els dos equips.

València tanca els accessos a la Devesa de El Saler per l’alt risc d’incendis

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la Devesa de El Saler i ha posat en marxa canons d’aigua per l’episodi de preemergència per incendis i l’avís taronja per calor.

Més jóvens deixen de beure alcohol en les festes populars valencianes

El percentatge d’adolescents i jóvens que afirma no consumir alcohol en les festes populars de la Comunitat Valenciana ha passat del 15,4 % en 2017 al 24,1 % en 2025, un augment del 56,49 %, segons un estudi de Controla Club.

Intent d’homicidi a Cheste: un detingut i dos investigats per apunyalar un jove i un policia

Un home ha sigut detingut i altres dos estan investigats per un intent d'homicidi a un jove de 24 anys i a un agent de la Policia Local a Cheste. Els fets van ocórrer el 20 de juny durant una agressió amb arma blanca després que la víctima es negara a comprar droga.

El pacte Ford-Geely a Almussafes blinda el futur i els llocs de treball

L’acord entre Ford i Geely per a fabricar cinc models a la planta d’Almussafes ha sigut qualificat per Juanfran Pérez Llorca com una garantia de futur, ocupació i certesa. El president de la Generalitat ha comparat el pacte amb el de 1976 que va portar la fàbrica a la localitat valenciana.

L’acord entre Ford i Geely a Almussafes referma el pes inversor d’Espanya

Pedro Sánchez ha destacat a Almussafes que l’acord entre Ford i Geely per fabricar cinc models a la planta valenciana confirma la capacitat d’Espanya per atraure grans inversions i protegir l’ocupació.

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.