Machado confirma la seua detenció per ‘forces repressives’ i diu que ara està en ‘un lloc segur’

Edmundo González celebra els «carrers plens d’homes i dones exigint els seus drets»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

La líder opositora veneçolana, María Corina Machado, ha confirmat que ha sigut detinguda per les «forces repressives del règim» si be ara es troba en «un lloc segur», en les seues primeres paraules des que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després de finalitzar una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El meu cor està amb el veneçolà que va ser ferit de bala quan les forces repressives del règim em van detenir. Jo estic ara en un lloc segur i amb més determinació que mai abans de seguir junt amb vostès fins al final!», ha declarat en el seu compte de la xarxa social X, sense entrar en els detalls, si bé ha assegurat que aquest divendres informarà sobre «l’ocorregut hui i el que ve».

En el mateix missatge, Machado ha agraït als ciutadans que van assistir a les manifestacions convocades en el país, a escasses hores que se celebre la investidura presidencial en la qual presumiblement Nicolás Maduro prendrà possessió del càrrec per segona vegada després de les eleccions de juliol del 2024.

«Veneçolans, hui, el brau poble va demostrar com es venç a la por! Mai m’he sentit tan orgullosa de ser veneçolana. Gràcies, gràcies, a tots els ciutadans que van eixir als carrers a reivindicar la nostra victòria del 28 de juliol i a cobrar-la!», ha celebrat la líder opositora.

Es tracta de les primeres paraules de Machado després que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després d’una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas, un anunci pel qual el Govern de Veneçuela ha acusat a l’oposició de tractar d’orquestrar un cas de «fals positiu».

«Immediatament van deixar córrer per les xarxes en les quals mentixen que va ser segrestada, que va ser detinguda María Corina Machado», ha relatat el ministre de l’Interior, Diosdado Cabello, en una concentració paral·lela.

«Jo els garantisc que si la decisió fóra detenir-la, ja estaria detinguda. Però ella estava pregant (ser arrestada) i totes estes informacions van venir de fora sense que hi haguera ni una sola raó», ha retret Cabello, que assegura que la notícia «ja estava muntada» pels principals altaveus de l’oposició.

Hores més tard, l’excandidat presidencial opositor, Edmundo González, ha celebrat que «els veneçolans no tenen por». «Per tots ells i per la comunitat internacional que va mostrar el seu suport ferm i contundent. María Corina va ser alliberada».

Últimes notícies

PortCastelló busca més negoci a Egipte i aspira a diversificar el seu tràfic de mercaderies

Una delegació de PortCastelló i de la Cambra de Comerç ha viatjat a El Caire per presentar avantatges logístics i buscar nous fluxos comercials amb Egipte, un soci clau en tràfic de mercaderies del port.

SOS Hostaleria reclama als diputats que tomben la prohibició de fumar en terrasses

SOS Hostaleria demanarà als grups del Congrés que rebutgen la nova llei que veta fumar en terrasses, que considera letal per a bars i ocupació.

Detinguda a Pego una parella per enganyar i robar joies valorades en 8.000 euros a uns octogenaris

Un home de 50 anys i una dona de 37 han sigut detinguts a Pego per furtar joies per valor de 8.000 euros a una parella d’octogenaris, després de guanyar-se la seua confiança amb un fals servici de recollida de ferralla.

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.