Machado confirma la seua detenció per ‘forces repressives’ i diu que ara està en ‘un lloc segur’

Edmundo González celebra els «carrers plens d’homes i dones exigint els seus drets»

MADRID, 10 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

La líder opositora veneçolana, María Corina Machado, ha confirmat que ha sigut detinguda per les «forces repressives del règim» si be ara es troba en «un lloc segur», en les seues primeres paraules des que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després de finalitzar una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

«El meu cor està amb el veneçolà que va ser ferit de bala quan les forces repressives del règim em van detenir. Jo estic ara en un lloc segur i amb més determinació que mai abans de seguir junt amb vostès fins al final!», ha declarat en el seu compte de la xarxa social X, sense entrar en els detalls, si bé ha assegurat que aquest divendres informarà sobre «l’ocorregut hui i el que ve».

En el mateix missatge, Machado ha agraït als ciutadans que van assistir a les manifestacions convocades en el país, a escasses hores que se celebre la investidura presidencial en la qual presumiblement Nicolás Maduro prendrà possessió del càrrec per segona vegada després de les eleccions de juliol del 2024.

«Veneçolans, hui, el brau poble va demostrar com es venç a la por! Mai m’he sentit tan orgullosa de ser veneçolana. Gràcies, gràcies, a tots els ciutadans que van eixir als carrers a reivindicar la nostra victòria del 28 de juliol i a cobrar-la!», ha celebrat la líder opositora.

Es tracta de les primeres paraules de Machado després que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després d’una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas, un anunci pel qual el Govern de Veneçuela ha acusat a l’oposició de tractar d’orquestrar un cas de «fals positiu».

«Immediatament van deixar córrer per les xarxes en les quals mentixen que va ser segrestada, que va ser detinguda María Corina Machado», ha relatat el ministre de l’Interior, Diosdado Cabello, en una concentració paral·lela.

«Jo els garantisc que si la decisió fóra detenir-la, ja estaria detinguda. Però ella estava pregant (ser arrestada) i totes estes informacions van venir de fora sense que hi haguera ni una sola raó», ha retret Cabello, que assegura que la notícia «ja estava muntada» pels principals altaveus de l’oposició.

Hores més tard, l’excandidat presidencial opositor, Edmundo González, ha celebrat que «els veneçolans no tenen por». «Per tots ells i per la comunitat internacional que va mostrar el seu suport ferm i contundent. María Corina va ser alliberada».

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.