Machado confirma la seua detenció per ‘forces repressives’ i diu que ara està en ‘un lloc segur’

Edmundo González celebra els “carrers plens d’homes i dones exigint els seus drets”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS TELEVISIÓ)

La líder opositora veneçolana, María Corina Machado, ha confirmat que ha sigut detinguda per les “forces repressives del règim” si be ara es troba en “un lloc segur”, en les seues primeres paraules des que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després de finalitzar una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas.

“El meu cor està amb el veneçolà que va ser ferit de bala quan les forces repressives del règim em van detenir. Jo estic ara en un lloc segur i amb més determinació que mai abans de seguir junt amb vostès fins al final!”, ha declarat en el seu compte de la xarxa social X, sense entrar en els detalls, si bé ha assegurat que aquest divendres informarà sobre “l’ocorregut hui i el que ve”.

En el mateix missatge, Machado ha agraït als ciutadans que van assistir a les manifestacions convocades en el país, a escasses hores que se celebre la investidura presidencial en la qual presumiblement Nicolás Maduro prendrà possessió del càrrec per segona vegada després de les eleccions de juliol del 2024.

“Veneçolans, hui, el brau poble va demostrar com es venç a la por! Mai m’he sentit tan orgullosa de ser veneçolana. Gràcies, gràcies, a tots els ciutadans que van eixir als carrers a reivindicar la nostra victòria del 28 de juliol i a cobrar-la!”, ha celebrat la líder opositora.

Es tracta de les primeres paraules de Machado després que el seu equip de campanya informara de la seua detenció i posterior alliberament després d’una manifestació celebrada a Chacao, en l’àrea metropolitana de la capital veneçolana, Caracas, un anunci pel qual el Govern de Veneçuela ha acusat a l’oposició de tractar d’orquestrar un cas de “fals positiu”.

“Immediatament van deixar córrer per les xarxes en les quals mentixen que va ser segrestada, que va ser detinguda María Corina Machado”, ha relatat el ministre de l’Interior, Diosdado Cabello, en una concentració paral·lela.

“Jo els garantisc que si la decisió fóra detenir-la, ja estaria detinguda. Però ella estava pregant (ser arrestada) i totes estes informacions van venir de fora sense que hi haguera ni una sola raó”, ha retret Cabello, que assegura que la notícia “ja estava muntada” pels principals altaveus de l’oposició.

Hores més tard, l’excandidat presidencial opositor, Edmundo González, ha celebrat que “els veneçolans no tenen por”. “Per tots ells i per la comunitat internacional que va mostrar el seu suport ferm i contundent. María Corina va ser alliberada”.

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.