17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Marwán, Capella de Ministres i Sorolla, protagonistes del 37 Serenates al Claustre de la Nau

La rectora de la UV reitera el “compromís” de la Universitat amb el poble palestí i lloa a Marwán com a “músic per la pau”

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El cantautor d’origen palestí Marwán amb el seu gira 20 aniversari, Capella de Ministrers i els seus ‘Cants de la terra’ i un espectacle dedicat a Sorolla protagonitzaran la 37 edició del Festival Serernates al Claustre del Centre Cultural La Nau, que tornarà a omplir les nits d’estiu de música entre el 24 de juny i el 2 de juliol.

Un any més, Serenates aposta per una programació composta i interpretada principalment per músics valencians, junt amb la fusió entre la música clàssica i la contemporània. Així ho han destacat en la presentació el director de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), Álvaro López-Jamar; el director del Palau de la Música, Vicente Llimerá; la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre, i la vicerectora de Cultura de la UV, Ester Alba.

Com ja és tradició, obrirà el festival l’Orquestra Filharmònica de la UV (dilluns 24, 22 hores), baix la direcció de Hilari Garcia Gázquez, amb ‘Sorolla’, un espectacle de fusió d’imatges inspirades en l’obra del mestre de la llum i música per al ballet ‘Sorolla’ del compositor valencià Juan J. Colomer, amb videoescenas creades i sincronitzades en directe per alumnes de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València (EASD) com a resultat del taller impartit per l’artista visual Midiclorian.

El dimarts 25 (22 hores), Capella de Ministrers, amb direcció de Carles Magraner, interpretarà ‘Cants de la terra’, una mostra del patrimoni musical valencià des de la perspectiva cultural de la música antiga i tradicional a través dels cants del poble, romanços, històries cantades, danses populars i unes altres que han format part de la història recent.

Un dia després (dimecres 26, 22 hores), Serenates acollirà el concert de la gira 20 aniversari ‘Cançons per a una urgència’ de Marwán, una de les principals veus de la cançó d’autor a Espanya i a Amèrica Llatina. Un disc recopilatori en el qual el cantautor es reinterpreta amb un so més modern i evolucionat i que presentarà en més de 60 actuacions en deu països.

Nascut a Madrid el 1979, Marwán és fill de pare palestí i en els últims mesos ha donat el seu suport, juntament amb altres personalitats de la música i la cultura, al moviment universitari contra la guerra a Orient Mitjà.

Un “músic per la pau” que la rectora de la UV ha relacionat amb el “compromís” de la institució acadèmica amb el poble palestí, mitjançant els comunicats emesos des del passat octubre, els convenis de col·laboració amb universitats palestines i els plans “refugi” per a becar a universitaris palestins. “Igual que vam fer amb les dones palestines que vam poder traure de l’infern dels talibans”, ha ressaltat.

HOMENATGE A MATILDE SALVADOR

Dins del seu suport al repertori compost per dones, Serenates rebrà el dijous 27 (22 hores) a Ensemble Gregal amb el teatre musical ‘El dietari de Matilde Salvador’, un espectacle per a actriu, soprano, piano, trio de corda i grup de dolçaines que homenatja a la creadora valenciana. La producció va ser guardonada amb el premi de teatre en valencià Evarist Garcia 2024 de la Diputació d’Alacant.

L’Orquestra de València (divendres 28, 22 hores) interpretarà enguany un programa eminentment romàntic francès i txec, ple de melodisme i colorit orquestral, a càrrec del seu director, José Fabra Català, amb el solista Jacobo Christensen al violí i la col·laboració d’una selecció de joves músics de la Filharmònica de la UV. Es podran escoltar peces de Bizet, Dvorák i Gounod.

RITMES AFRICANS, CORALS, PERCUSSIÓ I TANGO

En contraposició a les nits, el dissabte 29 a les 12 hores, el Claustre de la Nau s’omplirà de música ètnica al concert que ‘Veus per Benín’, una fusió de temes actuals amb ritmes africans interpretats per 25 alumnes de l’escola de música i dansa que la fundació Junts per la Vida dirigix en Abomey-Calavi (Benín), dins de la seua última gira sostenible i solidària.

Este mateix dia, a les 22 hores, pujarà a l’escenari l’Orfeó Universitari de València que, dirigit per Francesc Valldecabres, interpretarà l’espectacle ‘If I am’. Quatre obres corals que crearan ambients i connexions molt diferents i pròpies del temps més actual a través de la força de l’americà David Lang amb ‘If I am silent’ (2019), ‘L’Stabat mater’ (1986) del noruec Nystedt, ‘Plainscapes’ (2002) del letó Peteris Vasks i el ‘Concerto for marimba and choir’ (2010) de l’americà Gene Koshinski.

Els sons i el ritme de la percussió inundaran el Claustre (diumenge 30, 22 hores) de la mà del grup Alxarq Percussió que, juntament amb la secció de percussió de la Filharmònica universitària, presentarà l’obra ‘Drumming’ de Steve Reich en el marc del seu desè aniversari. Una peça cabdal del minimalisme modern dels anys setanta que es desenvolupa en quatre parts i que estarà ambientada amb una il·luminació interactiva creada i sincronitzada en directe pel Labluz de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Ja el dilluns 1 de juliol, a les 22 hores, arribarà el Quintet Casulana, una iniciativa de dones músiques procedents de diversos entorns professionals de la música valenciana que han volgut reconèixer a la figura de Maddalena Casulana, una de les primeres compositores que van publicar en la història de la música occidental. Juntament amb el clarinetista Daniel Labrada, presentaran ‘American Rythms’, un concert de música nord-americana amb obres d’Arlene Sierra, Florence Price i John Musto.

Acomiadarà Serenates l’espectacle ‘Tango: amor desconsolat’ (dimarts 2, 22 hores), amb adreça i piano de Juan Esteban Cuacci junt amb Mariel Martínez (veu), Silvina Álvarez (viola), Laura Asensio (contrabaix) i Rebeca Núñez i Mariana Otero (dansa) per a mostrar al públic una travessia poètica, un viatge romàntic a través de les revoltes sengles de l’amor.

En definitiva, una programació que suposa una plataforma per als músics valencians i per a la recuperació del patrimoni musical. “Serenates és el principal referent de l’agenda cultural d’estiu a la Comunitat Valenciana i un exemple de col·laboració entre institucions”, ha manifestat el director de l’IVC, mentre el responsable del Palau ha convidat a acudir a la “cita obligada” en un marc històric com el Claustre de la Nau.

CARTELL D’UN ALUMNE DE DISSENY DEDICAT A l’ESPOSA DE SOROLLA

El cartell del 37 Serenates és fruit de la col·laboració entre la UV i l’EASD en un projecte que ha recaigut en Ignacio Carrera, estudiant de quart curs del grau de Disseny Gràfic. Està dedicat a Clotilde, esposa de Sorolla, com un homenatge a totes les dones invisibilizadas al llarg de la història de l’art

Les entrades per a tots els concerts, amb un preu de quatre euros cadascun, estan a la venda des d’aquest dimarts en www.latenda.es/entrades i en l’establiment de la Tenda UV a La Nau; excepte les de l’actuació de l’Orquestra de València, que estan a la venda en la web del Palau, i les de ‘Veus per Benín’ que és d’entrada lliure.

Últimes notícies

Vox veu oportú que les víctimes de la DANA declaren en Les Corts com més prompte millor

El síndic de Vox, José María Llanos, ha defés que les víctimes de la DANA compareguen com més prompte millor en la comissió de Les Corts i que es done entrada ja a les associacions. També ha demanat que els acaraments i proves incloguen a tots els implicats i ha obert la porta a citar a Pedro Sánchez.

Cox afirma que ja fabrica dessaladores per a agricultura amb baix consum energètic

Enrique Riquelme ha assegurat que Cox ja construïx dessaladores eficients que subministren aigua a la carta per al camp amb el menor gasto energètic. L'empresa ha presentat amb la Universitat d'Alacant una càtedra per a investigar en aigua i energia i abaratir costos.

Pérez Llorca defén prolongar la central de Cofrentes i la sobirania energètica

Pérez Llorca ha defés prolongar la vida útil de Cofrentes més enllà de 2030 i ha vinculat la decisió a la sobirania energètica. També ha anunciat el desbloqueig de 8.000 expedients elèctrics dins de la simplificació administrativa.

La jutgessa de la DANA rebutja investigar el mòbil de Feijóo i citar a Rufián

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha denegat la pericial del mòbil d'Alberto Núñez Feijóo i la citació com a testimoni de Gabriel Rufián. Delimita la investigació a diligències pertinents i descarta proves sense relació directa amb els fets.

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.