Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la “inestabilitat” i assenyala que Mazón “ha seguit les directrius del seu partit” en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà “lleial” als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és “del partit” i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà “totalment” el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir “res” fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es “deu” als seus votants i recolza “totalment” a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: “Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional”.

Dit això, ha assenyalat que “no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat”, ja que ha recordat que “hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada”. “I eixa és la línia que es va a seguir”, ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat “convençuda” que la decisió que es prenga en este òrgan serà “meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana” i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques “és una decisió del president de la Generalitat”.

DECISIÓ “UNILATERAL” DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que “hi ha molts Partits Populars” i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres “unilateralment” per la decisió ‘popular’ de Gènova: “Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi”.

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president “va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'” a la Comunitat i “ha seguit les directrius del seu partit”. “I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox”, ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està “a les ordres” de Vox: “Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga”.

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu “lloc és del partit” i farà “el que el partit decidisca”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.