Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la “inestabilitat” i assenyala que Mazón “ha seguit les directrius del seu partit” en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà “lleial” als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és “del partit” i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà “totalment” el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir “res” fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es “deu” als seus votants i recolza “totalment” a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: “Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional”.

Dit això, ha assenyalat que “no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat”, ja que ha recordat que “hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada”. “I eixa és la línia que es va a seguir”, ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat “convençuda” que la decisió que es prenga en este òrgan serà “meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana” i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques “és una decisió del president de la Generalitat”.

DECISIÓ “UNILATERAL” DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que “hi ha molts Partits Populars” i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres “unilateralment” per la decisió ‘popular’ de Gènova: “Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi”.

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president “va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'” a la Comunitat i “ha seguit les directrius del seu partit”. “I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox”, ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està “a les ordres” de Vox: “Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga”.

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu “lloc és del partit” i farà “el que el partit decidisca”.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.