14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la “inestabilitat” i assenyala que Mazón “ha seguit les directrius del seu partit” en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà “lleial” als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és “del partit” i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà “totalment” el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir “res” fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es “deu” als seus votants i recolza “totalment” a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: “Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional”.

Dit això, ha assenyalat que “no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat”, ja que ha recordat que “hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada”. “I eixa és la línia que es va a seguir”, ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat “convençuda” que la decisió que es prenga en este òrgan serà “meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana” i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques “és una decisió del president de la Generalitat”.

DECISIÓ “UNILATERAL” DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que “hi ha molts Partits Populars” i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres “unilateralment” per la decisió ‘popular’ de Gènova: “Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi”.

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president “va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'” a la Comunitat i “ha seguit les directrius del seu partit”. “I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox”, ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està “a les ordres” de Vox: “Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga”.

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu “lloc és del partit” i farà “el que el partit decidisca”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.