Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la «inestabilitat» i assenyala que Mazón «ha seguit les directrius del seu partit» en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà «lleial» als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és «del partit» i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà «totalment» el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir «res» fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es «deu» als seus votants i recolza «totalment» a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: «Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional».

Dit això, ha assenyalat que «no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat», ja que ha recordat que «hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada». «I eixa és la línia que es va a seguir», ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat «convençuda» que la decisió que es prenga en este òrgan serà «meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana» i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques «és una decisió del president de la Generalitat».

DECISIÓ «UNILATERAL» DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que «hi ha molts Partits Populars» i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres «unilateralment» per la decisió ‘popular’ de Gènova: «Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi».

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president «va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'» a la Comunitat i «ha seguit les directrius del seu partit». «I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox», ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està «a les ordres» de Vox: «Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga».

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu «lloc és del partit» i farà «el que el partit decidisca».

Últimes notícies

Diverses famílies evacuades per l’incendi d’una vivenda de tres plantes a El Campello

Un incendi en una casa unifamiliar de tres altures al barri del Poble Nou d’El Campello ha obligat a evacuar diverses famílies dels edificis pròxims. Els bombers han actuat per apagar el foc i evitar que es propagara als immobles colindants.

Aemet activa avís roig per 44 graus en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a dimecres l’avís roig per calor extrema al litoral de València i al litoral nord d’Alacant, on les màximes podrien arribar als 44 graus a partir de les 13.00 hores.

El Valencia Basket estrena la segona equipació negra ‘Carácter’ per al curs 2026-27

El Valencia Basket ha presentat ‘Carácter’, la nova segona equipació per a la temporada 2026-27, que manté el negre com a color principal i adopta la identitat del 40 aniversari del club.

Debutar en Primera amb 15 anys: el repte que assumix el Levante amb Marc Santos

El director de la cantera del Levante UD, Joaqui Navarro, explica com el club ha gestionat el debut en Primera de Marc Santos, lateral de 15 anys format des de prebenjamí en l’entitat granota.

Desarticulada una xarxa que portava migrants d’Alacant a França per 200 euros

Dos persones han ingressat en presó provisional i una tercera està investigada per organitzar trasllats irregulars de migrants d’Alacant a França per 200 euros el viatge. La Policia Nacional calcula que haurien guanyat prop de 100.000 euros amb més de vint trajectes.

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.