Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la “inestabilitat” i assenyala que Mazón “ha seguit les directrius del seu partit” en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà “lleial” als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és “del partit” i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà “totalment” el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir “res” fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es “deu” als seus votants i recolza “totalment” a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: “Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional”.

Dit això, ha assenyalat que “no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat”, ja que ha recordat que “hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada”. “I eixa és la línia que es va a seguir”, ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat “convençuda” que la decisió que es prenga en este òrgan serà “meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana” i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques “és una decisió del president de la Generalitat”.

DECISIÓ “UNILATERAL” DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que “hi ha molts Partits Populars” i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres “unilateralment” per la decisió ‘popular’ de Gènova: “Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi”.

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president “va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'” a la Comunitat i “ha seguit les directrius del seu partit”. “I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox”, ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està “a les ordres” de Vox: “Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga”.

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu “lloc és del partit” i farà “el que el partit decidisca”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.