Massó i Barrera asseguren que Vox serà ‘lleial’ als seus votants i recolzaran el que decidisca Abascal

Massó culpa a la direcció del PP de la «inestabilitat» i assenyala que Mazón «ha seguit les directrius del seu partit» en el repartiment de menors migrants

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha garantit que el seu partit serà «lleial» als seus votants i no ha volgut especular sobre una possible ruptura del pacte de govern amb el PP a la Comunitat Valenciana fins que no es reunisca esta vesprada l’executiva presidida per Santiago Abascal. En la mateixa línia, el vicepresident primer de la Generalitat, Vicente Barrera, ha assegurat que el seu càrrec és «del partit» i farà el que este considere.

Llanos Massó ha afirmat que Vox a la Comunitat Valenciana recolzarà «totalment» el que decidisca Abascal i la plana major del partit en l’executiva d’esta vesprada, a la qual assistiran ella i el també conseller de Cultura, Vicente Barrera.

Així ho ha traslladat als periodistes abans de la sessió de control al president de la Generalitat, Carlos Mazón, un dia després que Vox donara per trencats els pactes de govern autonòmics per la decisió del PP d’acceptar l’acolliment de menors migrants en les comunitats i convocara una executiva sobre este tema a les 18.30 hores d’este dijous.

Després de subratllar que no van a dir «res» fins a aquest reunió, Massó ha insistit que Vox es «deu» als seus votants i recolza «totalment» a Abascal, en ser repreguntada per una hipotètica crisi de govern a la Generalitat: «Serem totalment fidels al que decidisca el comitè nacional».

Dit això, ha assenyalat que «no ha sigut Vox qui ha propiciat la inestabilitat», ja que ha recordat que «hi ha un acord de govern en el qual es parlava de no propiciar la immigració il·legal i este efecte anomenada». «I eixa és la línia que es va a seguir», ha abundat, reiterant que fins a l’executiva no hi ha res decidit.

La presidenta s’ha mostrat «convençuda» que la decisió que es prenga en este òrgan serà «meditada i pel bé d’Espanya, de la Comunitat Valenciana» i de tots els seus votants.

A més, ha explicat que no ha parlat amb Abascal, rebutjat especular amb si hi ha volta arrere a esta situació o amb si podria deixar la Presidència de Les Corts i ha indicat que la possibilitat de convocar eleccions autonòmiques «és una decisió del president de la Generalitat».

DECISIÓ «UNILATERAL» DE GÈNOVA

Qüestionada per si Vox se sent traït pel PP, Massó ha sostingut que «hi ha molts Partits Populars» i que la decisió d’acollir a menors migrants s’ha pres «unilateralment» per la decisió ‘popular’ de Gènova: «Ha sigut Feijóo qui d’alguna manera ha decidit iniciar esta crisi».

Sobre la postura de Mazón sobre este tema, ha recordat que el president «va plantejar la sobrecàrrega de ‘menas'» a la Comunitat i «ha seguit les directrius del seu partit». «I no soc qui per a discutir que un president autonòmic seguisca les directrius del seu partit: és el que fem en Vox», ha resolt.

En termes similars, Vicente Barrera ha afirmat que està «a les ordres» de Vox: «Per descomptat, seguiré la disciplina del meu partit i hare el que el meu partit considere i recolzaré sempre en este cas a les decisions que prenga».

El vicepresident, que ha confirmat la seua presència en la reunió de l’executiva en madrid, ha subratllat que el seu «lloc és del partit» i farà «el que el partit decidisca».

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.