Mazón demana altura de mires de totes les administracions per a reconstrucció: ‘Esta és la meua responsabitat’

Es compromet «amb tots els valencians» a superar la catàstrofe «des de la unitat»

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha apel·lat a l'»altura de mires, responsabilitat i summa» de totes les administracions de l’Estat per a afrontar la reconstrucció de la catàstrofe causada per la DANA del passat 29 d’octubre a la província de Valencia.

«Com en altres situacions difícils en les quals com a poble se’ns ha posat a prova, volem superar-ho des de la unitat, la solidaritat, la sensatesa i la fraternitat. Este és i serà la meua obstinació, el meu compromís amb tots els valencians i esta és sobretot la meua responsabilitat».

Mazón ha iniciat amb estes paraules la seua compareixença a Les Corts per a adonar de la gestió de la DANA, que ha arrancat amb un minut de silenci per les víctimes d’una catàstrofe que suma de moment 216 morts.

Després de mostrar el seu condol als familiars de les víctimes mortals i les persones desaparegudes a causa, ha expressat el seu «dolor i comprensió» als milers de damnificats que han perdut les seues llars, negocis o vehicles.

«Ens obliga tant a no oblidar-ho mai com a dur a terme el major procés de reconstrucció que s’ha conegut en este país en dècades -ha asseverat-. I, per descomptat, ens obliga a prendre mesures per a prevenir, en la mesura del possible, que una altra tragèdia així torne a ocórrer».

«RES TORNARÀ A SER IGUAL»

En esta línia, el cap del Consell ha assenyalat que «a ningú se li escapa que la magnitud de la tragèdia i les seues conseqüències marquen un abans i un després en les nostres vides». «Res tornarà a ser igual», ha constatat.

«Però perquè almenys tot torne a ser normal és necessari altura de mires, responsabilitat i que totes les administracions de l’Estat, en tots els seus nivells de gobernança, donem el millor de les nostres capacitats i recursos davant de la pitjor situació de la nostra història recent, que només és comparable a un escenari bèl·lic», ha manifestat.

És per això pel que no li «cap cap dubte que el poble valencià, com ha fet tantes vegades en el passat, tornarà a posar-se en peus mentre plorem als quals hem perdut»: «Recuperem cases, carrers, col·legis centres de salut, reparem infraestructures, tornem a obrir empreses, resembramos camps».

I ha recalcat: «Tinguen tots valencians la seguretat, com la tinc jo, que ens alçarem de nou. Malgrat que esta terrible experiència marcarà diverses generacions, també anem a aprendre d’ella».

AGRAÏMENT EN «LES PITJORS HORES DE LA NOSTRA HISTÒRIA»

Com a agraïments, Mazón ha posat en valor la solidaritat i l’afecte de «tota Espanya» davant de «les pitjors hores de la nostra història recent». Un agraïment que ha estès als Reis, als efectius d’emergències i seguretat, als alcaldes i regidors de municipis afectats, a la Diputació de València i la Delegació de Govern i a les empreses, ONG i entitats que han col·laborat.

També ha dirigit un agraïment «especial» «als milers de voluntaris que han acudit a ajudar en un acte col·lectiu admirable de compromís i fraternitat que la societat valenciana mai va a oblidar».

Tots ells, ha proclamat, «han demostrat un cop més, però com mai, la solidesa i fortalesa de la societat civil».

A nivell polític, ha posat en valor la disposició que van mostrar els quatre grups parlamentaris de Les Corts «en els primers moments davant de la catàstrofe», quan els va convocar el passat 30 d’octubre al Centre de Coordinació d’Emergències.

Últimes notícies

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.