Mazón insta a UE a rectificar davant de la seua ‘intolerable’ proposta que ‘condemna a pesca de Comunitat a desapareixer

El cap del Consell exigix al Govern central actuar «amb determinació»

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat a la Unió Europea (UE) a rectificar davant de la pròxima votació del «intolerable» i «nefast» reglament sobre la pesca en el mar Mediterrani i el Negre doncs «condemna a la indústria pesquera de la Comunitat Valenciana a la seua desaparició i posa en greu perill la subsistència de milers de famílies que depenen d’este sector».

El cap del Consell ha assenyalat que la indústria pesquera del Mediterrani Occidental «reduïx des del 2020 les captures i, per tant, els seus ingressos per la normatives europees». Igualment, ha criticat la «incapacitat» del Govern central per a «aconseguir aliances i defensar els interessos i necessitats del sector», segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Al seu juí, esta nova mesura «va a suposar la punta a un sector fonamental per a la Comunitat Valenciana i altres regions espanyoles» i que porta «molts anys perseguit i asfixiat per la indiferència del Govern central i l’anterior Consell».

El president ha assenyalat que els bucs d’arrossegament espanyols del Mediterrani han passat de disposar de més de 200 dies de pesca anuals el 2019 a 133 el 2024, i d’aprovar-se la proposta, a uns 27 el 2025.

Sobre este tema, ha reclamat al Govern central que «recolze les reivindicacions del sector pesquer i actue amb determinació d’una vegada per sempre en la defensa dels interessos d’una indústria essencial per a Espanya», al mateix temps que ha subratllat que «no poden mirar cap a un altre costat com ja han fet amb altres decisions europees que han afectat al sector primari espanyol i molt especialment al de la Comunitat».

Mazón ha apel·lat a la «unitat d’acció» i la «col·laboració» entre administracions, sector, agents socials i grups polítics per a «remar en la mateixa direcció que no pot ser una altra que exigir a la UE que bloquege el reglament que suposa una reducció del 79 per cent dels dies de pesca que conduirà a la ruïna del sector i de milers de famílies que, directa i indirectament, viuen de la pesca».

«CONTRAVÉ LA PPC»

En este sentit, el cap del Consell ha fet referència a la carta remesa per la Comunitat Valenciana, Catalunya, Murcia, Balears i Andalusia on s’indica que la proposta plantejada per la Comissió Europea «contravé els principis de la Política Pesquera Comuna (PPC), ja que no garantix la consecució del principi establit en l’article 2 del Reglament 1380/2013».

Este article establix que és «necessari» garantir que les activitats de la pesca i l’aqüicultura siguen sostenibles ambientalment a llarg termini i es gestionen de «forma coherent» amb els objectius de generar beneficis econòmics, socials i ocupació, i contribuir a la disponibilitat de productes alimentaris.

Les captures pesqueres de la Comunitat Valenciana van ser el 2022 de 17.233 tones amb un valor de 86,8 milions d’euros. A nivell provincial, el sector pesquer alacantí és el més representatiu, tant en volum com en facturació, seguit del de Castelló i València, ha indicat.

Mazón ha destacat el «valor estratègic» del sector pesquer a la Comunitat Valenciana que «a més de la seua aportació a l’economia i l’ocupació, forma part dels senyals d’identitat, té una enorme tradició i arrelament en les poblacions costaneres i en la dieta i gastronomia».

Així mateix, ha lamentat que «mentre la UE llastra la competitivitat d’un sector compromès amb el medi ambient, la descarbonització i la sostenibilitat, es van a beneficiar a altres països no comunitaris».

El president ha incidit en el «compromís» del Consell amb el sector per a «donar resposta a les seues necessitats» amb la creació d’una direcció general de Pesca, l’eliminació de les taxes als vaixells pesquers en els ports de la Comunitat o exempcions fiscals, entre altres.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.