Mazón insta a UE a rectificar davant de la seua ‘intolerable’ proposta que ‘condemna a pesca de Comunitat a desapareixer

El cap del Consell exigix al Govern central actuar “amb determinació”

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat a la Unió Europea (UE) a rectificar davant de la pròxima votació del “intolerable” i “nefast” reglament sobre la pesca en el mar Mediterrani i el Negre doncs “condemna a la indústria pesquera de la Comunitat Valenciana a la seua desaparició i posa en greu perill la subsistència de milers de famílies que depenen d’este sector”.

El cap del Consell ha assenyalat que la indústria pesquera del Mediterrani Occidental “reduïx des del 2020 les captures i, per tant, els seus ingressos per la normatives europees”. Igualment, ha criticat la “incapacitat” del Govern central per a “aconseguir aliances i defensar els interessos i necessitats del sector”, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Al seu juí, esta nova mesura “va a suposar la punta a un sector fonamental per a la Comunitat Valenciana i altres regions espanyoles” i que porta “molts anys perseguit i asfixiat per la indiferència del Govern central i l’anterior Consell”.

El president ha assenyalat que els bucs d’arrossegament espanyols del Mediterrani han passat de disposar de més de 200 dies de pesca anuals el 2019 a 133 el 2024, i d’aprovar-se la proposta, a uns 27 el 2025.

Sobre este tema, ha reclamat al Govern central que “recolze les reivindicacions del sector pesquer i actue amb determinació d’una vegada per sempre en la defensa dels interessos d’una indústria essencial per a Espanya”, al mateix temps que ha subratllat que “no poden mirar cap a un altre costat com ja han fet amb altres decisions europees que han afectat al sector primari espanyol i molt especialment al de la Comunitat”.

Mazón ha apel·lat a la “unitat d’acció” i la “col·laboració” entre administracions, sector, agents socials i grups polítics per a “remar en la mateixa direcció que no pot ser una altra que exigir a la UE que bloquege el reglament que suposa una reducció del 79 per cent dels dies de pesca que conduirà a la ruïna del sector i de milers de famílies que, directa i indirectament, viuen de la pesca”.

“CONTRAVÉ LA PPC”

En este sentit, el cap del Consell ha fet referència a la carta remesa per la Comunitat Valenciana, Catalunya, Murcia, Balears i Andalusia on s’indica que la proposta plantejada per la Comissió Europea “contravé els principis de la Política Pesquera Comuna (PPC), ja que no garantix la consecució del principi establit en l’article 2 del Reglament 1380/2013”.

Este article establix que és “necessari” garantir que les activitats de la pesca i l’aqüicultura siguen sostenibles ambientalment a llarg termini i es gestionen de “forma coherent” amb els objectius de generar beneficis econòmics, socials i ocupació, i contribuir a la disponibilitat de productes alimentaris.

Les captures pesqueres de la Comunitat Valenciana van ser el 2022 de 17.233 tones amb un valor de 86,8 milions d’euros. A nivell provincial, el sector pesquer alacantí és el més representatiu, tant en volum com en facturació, seguit del de Castelló i València, ha indicat.

Mazón ha destacat el “valor estratègic” del sector pesquer a la Comunitat Valenciana que “a més de la seua aportació a l’economia i l’ocupació, forma part dels senyals d’identitat, té una enorme tradició i arrelament en les poblacions costaneres i en la dieta i gastronomia”.

Així mateix, ha lamentat que “mentre la UE llastra la competitivitat d’un sector compromès amb el medi ambient, la descarbonització i la sostenibilitat, es van a beneficiar a altres països no comunitaris”.

El president ha incidit en el “compromís” del Consell amb el sector per a “donar resposta a les seues necessitats” amb la creació d’una direcció general de Pesca, l’eliminació de les taxes als vaixells pesquers en els ports de la Comunitat o exempcions fiscals, entre altres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.