Mazón, sobre si cessarà a Argüeso: ‘Les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat, respecte a si cessarà al secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Emilio Argüeso, per la seua gestió durant i després de la dana del passat 29 d’octubre, que «les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment».

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, la situació d’Argüeso, que continua en el seu lloc després que la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, haja sigut substituïda per Juan Carlos Valderrama al capdavant de la nova Conselleria d’Emergències i Interior.

«Bé, les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment», s’ha limitat a manifestar el cap del Consell sobre este tema.

Dimecres passat, el nou conseller d’Emergències va assenyalar que realitzar canvis en la secretaria autonòmica d’Emergències que ostenta Argüeso «no és una prioritat en estos moments».

Un dia després, en la sessió de control a Les Corts, el síndic de Vox, José Mª Llanos, va reclamar el cessament d’Argüeso perquè «ni va estar ni se li espera» a l’inici de la catàstrofe i en la posterior gestió, al que Mazón no va respondre en el seu torn de rèplica.

Emilio Argüeso va deixar el partit Ciutadans el 2021 i va ser fitxat pel PP dos anys després.

Últimes notícies

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.