Mazón, sobre si cessarà a Argüeso: ‘Les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat, respecte a si cessarà al secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Emilio Argüeso, per la seua gestió durant i després de la dana del passat 29 d’octubre, que «les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment».

Així ha valorat, a preguntes dels periodistes des d’un camí rural d’Utiel quan es complix un mes de la dana, la situació d’Argüeso, que continua en el seu lloc després que la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, haja sigut substituïda per Juan Carlos Valderrama al capdavant de la nova Conselleria d’Emergències i Interior.

«Bé, les qüestions del segon graó tenen el seu temps i s’abordaran en el seu moment», s’ha limitat a manifestar el cap del Consell sobre este tema.

Dimecres passat, el nou conseller d’Emergències va assenyalar que realitzar canvis en la secretaria autonòmica d’Emergències que ostenta Argüeso «no és una prioritat en estos moments».

Un dia després, en la sessió de control a Les Corts, el síndic de Vox, José Mª Llanos, va reclamar el cessament d’Argüeso perquè «ni va estar ni se li espera» a l’inici de la catàstrofe i en la posterior gestió, al que Mazón no va respondre en el seu torn de rèplica.

Emilio Argüeso va deixar el partit Ciutadans el 2021 i va ser fitxat pel PP dos anys després.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.