Més d’11.700 persones ja han rebut la dosi de reforç enfront de la covid-19

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de la campanya de vacunació enfront de la Covid-19, ja ha administrat 11.746 dosis de reforç de la vacuna de la covid-19 a les persones majors que viuen en residències i a les persones amb patologies de risc.

S’han inoculat 8.735 dosis extra a persones majors i 3.011 a persones immunodeprimides

Fins a hui, ja són 8.735 les persones majors que han rebut esta dosi extra. Durant esta setmana, la Conselleria de Sanitat continuarà amb l’administració de la dosi de reforç en les residències de la Comunitat Valenciana. L’objectiu és que els 21.000 residents completen la seua pauta de vacunació amb esta tercera dosi en les pròximes setmanes.

Per a això, des de la Conselleria de Sanitat es realitza l’enviament de les dosis necessàries a cada residència de majors, i en el mateix centre, s’immunitza a les persones majors, bé per part de personal sanitari de la mateixa residència o en cas de no disposar, es desplaça personal sanitari de Sanitat.

Segons ha destacat la consellera de Sanitat, Ana Barceló, «el nostre objectiu és que el grup de població més vulnerable, com són les persones majors, estiguen totalment protegits enfront del virus. Així, amb esta tercera dosi afermem esta protecció, i ens permetrà evitar possibles contagis, així com reduir els casos greus en estes persones, que són més sensibles al virus perquè gran part pateix altres patologies de base«.

D’altra banda, Sanitat ja ha administrat 3.011 dosis de reforç a persones amb patologies de risc enfront de la Covid-19, grup de risc de persones immunodeprimides o en tractament immunosupressor aprovat pel Ministeri en l’Estratègia de Vacunació. De fet, la previsió d’esta setmana és continuar amb la vacunació de persones d’este grup, que en la Comunitat es calcula que són 37.000 persones.

Així mateix, la Conselleria de Sanitat continuarà oferint esta setmana la possibilitat de vacunar-se sense necessitat de cita prèvia. Fins al moment, 31.242 persones han acudit a vacunar-se sense cita prèvia a algun dels punts de vacunació distribuïts per la Comunitat Valenciana, així com als punts itinerants o unitats mòbils que s’han instal·lat durant esdeveniments específics, com a partits de futbol, per a acostar la vacuna als ciutadans.

Sanitat administra 50.025 dosis de vacunes esta setmana

En el marc de la campanya de vacunació programada, la Conselleria de Sanitat té previst administrar esta setmana 50.025 dosis de la vacuna Covid-19 en els diferents punts de vacunació de la Comunitat Valenciana a aquelles persones que han estat citades.

Principalment, s’inocularan 39.328 dosis de Pfizer i 12.627 de Moderna, a més de 70 segones dosis de AstraZeneca. La majoria de les persones citades amb Pfizer i Moderna són persones del grup d’edat de 12 a 39 anys que estan pendents de la segona dosi de la vacuna. La resta de vacunes van destinades a recaptació de persones pendents de la vacuna i a persones en condicions d’alt risc.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.