13.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

El pas de fronts atlàntics amb molts de núvols i poques pluges seran els protagonistes

El vent continuarà a molts punts dimecres però l'hivern arriba els propers dies

El vent continuarà en molts punts, però l’hivern arriba els dies següents | Ferran Gil

 

La setmana vindrà marcada per l’ambient suau a migdia i gelor en les primeres hores. Seguirem amb vents de mestral i ponent que faran que, durant el dia, l’ambient es recalfe un poc, mentres que les nits seguiran sent gelades, especialment en l’interior. Els dies amb major probabilitat d’arruixons seran a partir de dimecres, quan els fronts atlàntics arribaran més actius.

 

Mapa de símbols previst per aquest proper dilluns

Mapa de símbols previst per este dilluns que ve | Aemet

 

Este dilluns ens tornarem a alçar amb un ambient gelat a primeres hores, amb temperatures que de nou podrien baixar dels 10ºC en la línia de la costa i quedaran per davall dels 5ºC en els punts més elevats de l’interior. Este dilluns no esperem precipitacions, però els núvols alts seran presents al llarg de tota la jornada, especialment, cap a Alacant. Les temperatures màximes, amb la presència de més núvols, baixaran lleugerament.

 

El vent tornarà a bufar fort de nord-oest i es podrien tornar a superar els 80 km/h tant en el sud d’Alacant com al nord de Castelló.  Aemet ha activat avisos en eixe sentit per a la jornada de dilluns.

 

Avisos previstos per aquest dilluns

Avisos previstos per este dilluns | Aemet

 

Més sol i bonança a mitjan setmana

Dimarts tindrem un dia totalment solejat i seguirem amb vents de nord-oest, però seran més dèbils, especialment en les comarques centrals de València. Amb més sol, les temperatures diürnes es recuperaran una altra volta fins a valors que, puntualment, podrien superar els 20ºC en el litoral.

 

Xicoteta treva, a l’espera d’una possible nova situació de nevades en cotes baixes

Dimecres i dijous seran dies més ennuvolats però també més càlids. Els vents de ponent tornaran a arribar calents i, en les hores centrals del dia, les temperatures tornaran a superar els 20ºC amb nits poc fresques.

 

A pesar de tot, això durarà poc. Pareix que de cara a divendres i el pròxim cap de setmana, l’arribada d’una nova bossa d’aire fred complicarà l’oratge en tota la península. Molt probablement, tindrem nevades en cotes baixes en molts punts i, sobretot, fred de rigorós hivern. S’haurà de seguir de ben a prop la situació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la DANA podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu concloure al juny de 2026 les 17 obres d'emergència iniciades després de la DANA del 29 d'octubre de 2024. El pla de resiliència aspira a estar en execució en 2030.

València Basket i Ethan Happ rescindixen el seu contracte

València Basket i el pivot Ethan Happ han pactat la seua desvinculació del club. La decisió arriba després d'una llarga inactivitat per lesió i setmanes de negociació.

Zulima Pérez demana a Martínez Mus explicacions per la retirada en FGV d’una campanya del Govern sobre la reconstrucció postdana

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha reclamat al vicepresident segon en funcions que aclarisca per quin FGV va retirar abans d'hora una campanya institucional, una decisió que ha vinculat amb censura per la falta d'explicacions.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura al seu pas per Orihuela

Els bombers han recuperat el cos d'un home en el riu Segura, a Orihuela, i la Policia Nacional ha obert una investigació. A l'espera de l'autòpsia, no s'han apreciat signes aparents de violència.

Ramazani no viatja a Vallecas i és baixa per al València-Raig

L'extrem belga va quedar fora de la llista i no va viatjar per al València-Raig després de valorar les seues sensacions en l'últim assaig. Diakhaby va seguir de baixa.

El Vila-real encadena tres victòries a domicili dos anys i mig després

El Vila-real va guanyar 2-3 a la Reial Societat i va encadenar el seu tercer triomf seguit com a visitant, alguna cosa que no aconseguia des de feia més de dos anys i mig. La sèrie es va iniciar amb dos 0-2 a Mestalla i Cornellà.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya: tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a tres presumptes membres de la primera cèl·lula de The Base a Espanya a la província de Castelló. El líder va ingressar a la presó i es van intervindre armes, material paramilitar i propaganda neonazi.

Desmantellada la primera cèl·lula de l’organització neonazi The Base a Espanya

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres presumptes membres de The Base i ha confiscat armes i material supremacista. El líder de la cèl·lula ha ingressat a la presó provisional i la investigació continua oberta.