Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana, amb pitjor temps el diumenge

El mal tiempo vuelve a España

Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana | Arxiu

Després de la baixada dels termòmetres i de l’arribada del fred, este ambient hivernal es quedarà en tot el territori valencià encara uns dies més. Este fred es farà notar de valent sobretot durant la nit i les primeres hores matinals, ja que en el centre de la jornada el sol ajudarà a que la sensació no siga tan acusada.

 

El vent que este divendres ja ha bufat amb intensitat no acabarà d’anar-se’n del tot durant el dissabte i el diumenge. Els mapes indiquen que, durant el dissabte, el vent serà més feble, excepte en el nord del territori, però de cara el diumenge les fortes ventades podran arribar a altres punts.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

Més núvols la vesprada del dissabte

De moment, el dissabte arrancarà amb sol, tot i que hi haurà alguns núvols poc importants. Amb el pas de les hores però, durant el migdia i sobretot la vesprada, el cel s’anirà tapant amb núvols que cada volta seran més abundants i compactes. De pluja, poca se n’espera i, si s’escapara alguna gota, seria de cara al final del dia en les comarques interiors de Castelló.

 

A causa de les baixes temperatures, en les zones més elevades, podria arribar a nevar feblement. La cota de neu al llarg de les últimes hores de la vesprada aniria pujant i acabaria situant-se cap als 1800 metres al final del dia.

 

El vent de mestral afluixarà respecte a este divendres i només en les comarques habituades bufarà amb intensitat. D’esta manera, en Castelló i durant el matí, s’espera que les ratxes de vent arriben fins als 80 km/h, tal com indica l’AEMET amb una alerta groga. A partir d’eixe moment, la tendència del vent és que vaja a la baixa.

 

Mapa d'alerta per forts vents el matí del dissabte a Castelló

Mapa d’alerta per forts vents el matí del dissabte en Castelló | aemet

Pel que fa a les temperatures, de nit i durant les primeres hores, es mantindran baixes com este divendres, mentres que al migdia, fins i tot, podran pujar un parell de graus, fent que l’ambient no siga tan hivernal. Les màximes es mouran entre els 16º i 21º en la costa i les zones pròximes, mentres que en l’interior del territori i en punts elevats es mouran entre els 11º i 15º.

 

Diumenge amb més vent i temps més tapat

El temps de cara al diumenge empitjorarà, amb un cel més ennuvolat i també amb més vent. Els núvols ja estaran des de primeres hores del matí, tot i que serà en estos moments quan encara es podrà entrevore el sol. A partir de migdia, la nuvolositat ja serà prou més espessa.

 

De pluja tampoc n’esperem quasi. Només de matinada i a primeres hores de la vesprada, podria escapar-se alguna gota anecdòtica en qualsevol punt del territori. La cota de neu tornarà a baixar amb l’arribada d’una nova glopada d’aire fred en alçada, situant-se sobre els 1000 metres.

 

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en territori valencià

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en el territori valencià | aemet

El vent tornarà a ser protagonista. Els models indiquen que novament s’intensificarà amb ratxes que podran superar els 90 o 100 km/h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts de València i Alacant, amb colps de vent que arribarien fins als 70 o 80 km/h.

 

La temperatura tornarà a baixar, tant la mínima com la màxima. Amb més núvols i amb un descens dels termòmetres, l’ambient serà més hivernal. I pareix que el fred no acabarà d’anar-se’n, ja que costarà que la temperatura remunte durant els pròxims dies per a arribar a recuperar uns valors més propis per a l’època de l’any.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.