Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana, amb pitjor temps el diumenge

El mal tiempo vuelve a España

Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana | Arxiu

Després de la baixada dels termòmetres i de l’arribada del fred, este ambient hivernal es quedarà en tot el territori valencià encara uns dies més. Este fred es farà notar de valent sobretot durant la nit i les primeres hores matinals, ja que en el centre de la jornada el sol ajudarà a que la sensació no siga tan acusada.

 

El vent que este divendres ja ha bufat amb intensitat no acabarà d’anar-se’n del tot durant el dissabte i el diumenge. Els mapes indiquen que, durant el dissabte, el vent serà més feble, excepte en el nord del territori, però de cara el diumenge les fortes ventades podran arribar a altres punts.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

Més núvols la vesprada del dissabte

De moment, el dissabte arrancarà amb sol, tot i que hi haurà alguns núvols poc importants. Amb el pas de les hores però, durant el migdia i sobretot la vesprada, el cel s’anirà tapant amb núvols que cada volta seran més abundants i compactes. De pluja, poca se n’espera i, si s’escapara alguna gota, seria de cara al final del dia en les comarques interiors de Castelló.

 

A causa de les baixes temperatures, en les zones més elevades, podria arribar a nevar feblement. La cota de neu al llarg de les últimes hores de la vesprada aniria pujant i acabaria situant-se cap als 1800 metres al final del dia.

 

El vent de mestral afluixarà respecte a este divendres i només en les comarques habituades bufarà amb intensitat. D’esta manera, en Castelló i durant el matí, s’espera que les ratxes de vent arriben fins als 80 km/h, tal com indica l’AEMET amb una alerta groga. A partir d’eixe moment, la tendència del vent és que vaja a la baixa.

 

Mapa d'alerta per forts vents el matí del dissabte a Castelló

Mapa d’alerta per forts vents el matí del dissabte en Castelló | aemet

Pel que fa a les temperatures, de nit i durant les primeres hores, es mantindran baixes com este divendres, mentres que al migdia, fins i tot, podran pujar un parell de graus, fent que l’ambient no siga tan hivernal. Les màximes es mouran entre els 16º i 21º en la costa i les zones pròximes, mentres que en l’interior del territori i en punts elevats es mouran entre els 11º i 15º.

 

Diumenge amb més vent i temps més tapat

El temps de cara al diumenge empitjorarà, amb un cel més ennuvolat i també amb més vent. Els núvols ja estaran des de primeres hores del matí, tot i que serà en estos moments quan encara es podrà entrevore el sol. A partir de migdia, la nuvolositat ja serà prou més espessa.

 

De pluja tampoc n’esperem quasi. Només de matinada i a primeres hores de la vesprada, podria escapar-se alguna gota anecdòtica en qualsevol punt del territori. La cota de neu tornarà a baixar amb l’arribada d’una nova glopada d’aire fred en alçada, situant-se sobre els 1000 metres.

 

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en territori valencià

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en el territori valencià | aemet

El vent tornarà a ser protagonista. Els models indiquen que novament s’intensificarà amb ratxes que podran superar els 90 o 100 km/h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts de València i Alacant, amb colps de vent que arribarien fins als 70 o 80 km/h.

 

La temperatura tornarà a baixar, tant la mínima com la màxima. Amb més núvols i amb un descens dels termòmetres, l’ambient serà més hivernal. I pareix que el fred no acabarà d’anar-se’n, ja que costarà que la temperatura remunte durant els pròxims dies per a arribar a recuperar uns valors més propis per a l’època de l’any.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.