Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana, amb pitjor temps el diumenge

El mal tiempo vuelve a España

Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana | Arxiu

Després de la baixada dels termòmetres i de l’arribada del fred, este ambient hivernal es quedarà en tot el territori valencià encara uns dies més. Este fred es farà notar de valent sobretot durant la nit i les primeres hores matinals, ja que en el centre de la jornada el sol ajudarà a que la sensació no siga tan acusada.

 

El vent que este divendres ja ha bufat amb intensitat no acabarà d’anar-se’n del tot durant el dissabte i el diumenge. Els mapes indiquen que, durant el dissabte, el vent serà més feble, excepte en el nord del territori, però de cara el diumenge les fortes ventades podran arribar a altres punts.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

Més núvols la vesprada del dissabte

De moment, el dissabte arrancarà amb sol, tot i que hi haurà alguns núvols poc importants. Amb el pas de les hores però, durant el migdia i sobretot la vesprada, el cel s’anirà tapant amb núvols que cada volta seran més abundants i compactes. De pluja, poca se n’espera i, si s’escapara alguna gota, seria de cara al final del dia en les comarques interiors de Castelló.

 

A causa de les baixes temperatures, en les zones més elevades, podria arribar a nevar feblement. La cota de neu al llarg de les últimes hores de la vesprada aniria pujant i acabaria situant-se cap als 1800 metres al final del dia.

 

El vent de mestral afluixarà respecte a este divendres i només en les comarques habituades bufarà amb intensitat. D’esta manera, en Castelló i durant el matí, s’espera que les ratxes de vent arriben fins als 80 km/h, tal com indica l’AEMET amb una alerta groga. A partir d’eixe moment, la tendència del vent és que vaja a la baixa.

 

Mapa d'alerta per forts vents el matí del dissabte a Castelló

Mapa d’alerta per forts vents el matí del dissabte en Castelló | aemet

Pel que fa a les temperatures, de nit i durant les primeres hores, es mantindran baixes com este divendres, mentres que al migdia, fins i tot, podran pujar un parell de graus, fent que l’ambient no siga tan hivernal. Les màximes es mouran entre els 16º i 21º en la costa i les zones pròximes, mentres que en l’interior del territori i en punts elevats es mouran entre els 11º i 15º.

 

Diumenge amb més vent i temps més tapat

El temps de cara al diumenge empitjorarà, amb un cel més ennuvolat i també amb més vent. Els núvols ja estaran des de primeres hores del matí, tot i que serà en estos moments quan encara es podrà entrevore el sol. A partir de migdia, la nuvolositat ja serà prou més espessa.

 

De pluja tampoc n’esperem quasi. Només de matinada i a primeres hores de la vesprada, podria escapar-se alguna gota anecdòtica en qualsevol punt del territori. La cota de neu tornarà a baixar amb l’arribada d’una nova glopada d’aire fred en alçada, situant-se sobre els 1000 metres.

 

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en territori valencià

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en el territori valencià | aemet

El vent tornarà a ser protagonista. Els models indiquen que novament s’intensificarà amb ratxes que podran superar els 90 o 100 km/h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts de València i Alacant, amb colps de vent que arribarien fins als 70 o 80 km/h.

 

La temperatura tornarà a baixar, tant la mínima com la màxima. Amb més núvols i amb un descens dels termòmetres, l’ambient serà més hivernal. I pareix que el fred no acabarà d’anar-se’n, ja que costarà que la temperatura remunte durant els pròxims dies per a arribar a recuperar uns valors més propis per a l’època de l’any.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.