Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana, amb pitjor temps el diumenge

El mal tiempo vuelve a España

Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana | Arxiu

Després de la baixada dels termòmetres i de l’arribada del fred, este ambient hivernal es quedarà en tot el territori valencià encara uns dies més. Este fred es farà notar de valent sobretot durant la nit i les primeres hores matinals, ja que en el centre de la jornada el sol ajudarà a que la sensació no siga tan acusada.

 

El vent que este divendres ja ha bufat amb intensitat no acabarà d’anar-se’n del tot durant el dissabte i el diumenge. Els mapes indiquen que, durant el dissabte, el vent serà més feble, excepte en el nord del territori, però de cara el diumenge les fortes ventades podran arribar a altres punts.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

Més núvols la vesprada del dissabte

De moment, el dissabte arrancarà amb sol, tot i que hi haurà alguns núvols poc importants. Amb el pas de les hores però, durant el migdia i sobretot la vesprada, el cel s’anirà tapant amb núvols que cada volta seran més abundants i compactes. De pluja, poca se n’espera i, si s’escapara alguna gota, seria de cara al final del dia en les comarques interiors de Castelló.

 

A causa de les baixes temperatures, en les zones més elevades, podria arribar a nevar feblement. La cota de neu al llarg de les últimes hores de la vesprada aniria pujant i acabaria situant-se cap als 1800 metres al final del dia.

 

El vent de mestral afluixarà respecte a este divendres i només en les comarques habituades bufarà amb intensitat. D’esta manera, en Castelló i durant el matí, s’espera que les ratxes de vent arriben fins als 80 km/h, tal com indica l’AEMET amb una alerta groga. A partir d’eixe moment, la tendència del vent és que vaja a la baixa.

 

Mapa d'alerta per forts vents el matí del dissabte a Castelló

Mapa d’alerta per forts vents el matí del dissabte en Castelló | aemet

Pel que fa a les temperatures, de nit i durant les primeres hores, es mantindran baixes com este divendres, mentres que al migdia, fins i tot, podran pujar un parell de graus, fent que l’ambient no siga tan hivernal. Les màximes es mouran entre els 16º i 21º en la costa i les zones pròximes, mentres que en l’interior del territori i en punts elevats es mouran entre els 11º i 15º.

 

Diumenge amb més vent i temps més tapat

El temps de cara al diumenge empitjorarà, amb un cel més ennuvolat i també amb més vent. Els núvols ja estaran des de primeres hores del matí, tot i que serà en estos moments quan encara es podrà entrevore el sol. A partir de migdia, la nuvolositat ja serà prou més espessa.

 

De pluja tampoc n’esperem quasi. Només de matinada i a primeres hores de la vesprada, podria escapar-se alguna gota anecdòtica en qualsevol punt del territori. La cota de neu tornarà a baixar amb l’arribada d’una nova glopada d’aire fred en alçada, situant-se sobre els 1000 metres.

 

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en territori valencià

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en el territori valencià | aemet

El vent tornarà a ser protagonista. Els models indiquen que novament s’intensificarà amb ratxes que podran superar els 90 o 100 km/h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts de València i Alacant, amb colps de vent que arribarien fins als 70 o 80 km/h.

 

La temperatura tornarà a baixar, tant la mínima com la màxima. Amb més núvols i amb un descens dels termòmetres, l’ambient serà més hivernal. I pareix que el fred no acabarà d’anar-se’n, ja que costarà que la temperatura remunte durant els pròxims dies per a arribar a recuperar uns valors més propis per a l’època de l’any.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.

Sis espècies de cetacis es consoliden en les aigües de la Comunitat Valenciana

Medi Ambient ha constatat la presència recurrent de sis espècies de cetacis en aigües de la Comunitat Valenciana durant els dos últims anys, amb un clar predomini del dofí mular i del rorqual comú.

Iván Ortolá firma la seua primera victòria en Moto2 després d’una volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha aconseguit a Brno la seua primera victòria en Moto2, malgrat complir una sanció de volta llarga, en una cursa decidida en l’última corba davant David Alonso.

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.