Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana, amb pitjor temps el diumenge

El mal tiempo vuelve a España

Seguirà el vent i el fred durant el cap de setmana | Arxiu

Després de la baixada dels termòmetres i de l’arribada del fred, este ambient hivernal es quedarà en tot el territori valencià encara uns dies més. Este fred es farà notar de valent sobretot durant la nit i les primeres hores matinals, ja que en el centre de la jornada el sol ajudarà a que la sensació no siga tan acusada.

 

El vent que este divendres ja ha bufat amb intensitat no acabarà d’anar-se’n del tot durant el dissabte i el diumenge. Els mapes indiquen que, durant el dissabte, el vent serà més feble, excepte en el nord del territori, però de cara el diumenge les fortes ventades podran arribar a altres punts.

 

Mapa de la previsió per a este dissabte

Mapa de la previsió per a este dissabte | AEMET

Més núvols la vesprada del dissabte

De moment, el dissabte arrancarà amb sol, tot i que hi haurà alguns núvols poc importants. Amb el pas de les hores però, durant el migdia i sobretot la vesprada, el cel s’anirà tapant amb núvols que cada volta seran més abundants i compactes. De pluja, poca se n’espera i, si s’escapara alguna gota, seria de cara al final del dia en les comarques interiors de Castelló.

 

A causa de les baixes temperatures, en les zones més elevades, podria arribar a nevar feblement. La cota de neu al llarg de les últimes hores de la vesprada aniria pujant i acabaria situant-se cap als 1800 metres al final del dia.

 

El vent de mestral afluixarà respecte a este divendres i només en les comarques habituades bufarà amb intensitat. D’esta manera, en Castelló i durant el matí, s’espera que les ratxes de vent arriben fins als 80 km/h, tal com indica l’AEMET amb una alerta groga. A partir d’eixe moment, la tendència del vent és que vaja a la baixa.

 

Mapa d'alerta per forts vents el matí del dissabte a Castelló

Mapa d’alerta per forts vents el matí del dissabte en Castelló | aemet

Pel que fa a les temperatures, de nit i durant les primeres hores, es mantindran baixes com este divendres, mentres que al migdia, fins i tot, podran pujar un parell de graus, fent que l’ambient no siga tan hivernal. Les màximes es mouran entre els 16º i 21º en la costa i les zones pròximes, mentres que en l’interior del territori i en punts elevats es mouran entre els 11º i 15º.

 

Diumenge amb més vent i temps més tapat

El temps de cara al diumenge empitjorarà, amb un cel més ennuvolat i també amb més vent. Els núvols ja estaran des de primeres hores del matí, tot i que serà en estos moments quan encara es podrà entrevore el sol. A partir de migdia, la nuvolositat ja serà prou més espessa.

 

De pluja tampoc n’esperem quasi. Només de matinada i a primeres hores de la vesprada, podria escapar-se alguna gota anecdòtica en qualsevol punt del territori. La cota de neu tornarà a baixar amb l’arribada d’una nova glopada d’aire fred en alçada, situant-se sobre els 1000 metres.

 

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en territori valencià

Variació de temperatures, que baixen, este diumenge en el territori valencià | aemet

El vent tornarà a ser protagonista. Els models indiquen que novament s’intensificarà amb ratxes que podran superar els 90 o 100 km/h. Les zones més ventoses seran les del nord del territori, en Castelló, però el vent de mestral podrà arribar a bufar amb intensitat en altres punts de València i Alacant, amb colps de vent que arribarien fins als 70 o 80 km/h.

 

La temperatura tornarà a baixar, tant la mínima com la màxima. Amb més núvols i amb un descens dels termòmetres, l’ambient serà més hivernal. I pareix que el fred no acabarà d’anar-se’n, ja que costarà que la temperatura remunte durant els pròxims dies per a arribar a recuperar uns valors més propis per a l’època de l’any.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.