Alerta taronja a la Comunitat per ratxes de vent de fins a 110 km/h per a demà

 

La Comunitat Valenciana està en alerta taronja per vent. Així ho ha anunciat l’Agència Estatal de Meteorologia, qui ha activat aquest avís per fortes ratxes de vent de l’oest (Ponent) i nord-oest (Mestral) per a demà dimecres.

L’alerta taronja es mantindrà durant tota la jornada de demà, ja que s’activa des de les 6 de la matinada fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Les ratxes més fortes, de fins a 110 quilòmetres per hora, afectaran les zones d’interior, tant a l’interior nord i sud de Castelló, com a l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. A la costa les ratxes de vent seguiran sent fortes, tot i que l’avís estableix les velocitats màximes en 90 km/h. El litoral nord i sud de les tres províncies també està en alerta taronja per vent. Així mateix, per a demà també ha quedat activat un avís groc per fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, des de les 15.00 hores de dimecres fins a la mitjanit de dijous a divendres.

Amb aquest escenari, el fred continuarà entre nosaltres, ja que les ratxes de vent ens donaran una sensació tèrmica més freda, tot i l’ascens dels mercuris. Per a aquest dimecres, Aemet pronostica intervals de núvols a la Comunitat i presència de més núvols i precipitacions a Castelló, que podrien ser en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Les temperatures pujaran.

El vent no abandonarà la Comunitat dijous, ja que està activada l’alerta groga d’Aemet per ratxes de vent a la província de Castelló i l’interior d’Alacant. Aquestes ratxes, del nord i nord-oest, podrien arribar als 70 o 80 km/h. Així mateix, s’activen avisos per fenòmens costaners a tot el litoral de la Comunitat, amb ones de fins a 3 metres.

Pel que fa a l’oratge, els cels ennuvolats continuarien, segons els pronòstics d’Aemet. A l’interior de Castelló seguirien les precipitacions, en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres, i a la zona sud del territori podrien fer acte de presència algunes precipitacions dèbils en les hores centrals del dia. Les temperatures descendirien localment.

Últimes notícies

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.