8.7 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Alerta taronja a la Comunitat per ratxes de vent de fins a 110 km/h per a demà

 

La Comunitat Valenciana està en alerta taronja per vent. Així ho ha anunciat l’Agència Estatal de Meteorologia, qui ha activat aquest avís per fortes ratxes de vent de l’oest (Ponent) i nord-oest (Mestral) per a demà dimecres.

L’alerta taronja es mantindrà durant tota la jornada de demà, ja que s’activa des de les 6 de la matinada fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Les ratxes més fortes, de fins a 110 quilòmetres per hora, afectaran les zones d’interior, tant a l’interior nord i sud de Castelló, com a l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. A la costa les ratxes de vent seguiran sent fortes, tot i que l’avís estableix les velocitats màximes en 90 km/h. El litoral nord i sud de les tres províncies també està en alerta taronja per vent. Així mateix, per a demà també ha quedat activat un avís groc per fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, des de les 15.00 hores de dimecres fins a la mitjanit de dijous a divendres.

Amb aquest escenari, el fred continuarà entre nosaltres, ja que les ratxes de vent ens donaran una sensació tèrmica més freda, tot i l’ascens dels mercuris. Per a aquest dimecres, Aemet pronostica intervals de núvols a la Comunitat i presència de més núvols i precipitacions a Castelló, que podrien ser en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Les temperatures pujaran.

El vent no abandonarà la Comunitat dijous, ja que està activada l’alerta groga d’Aemet per ratxes de vent a la província de Castelló i l’interior d’Alacant. Aquestes ratxes, del nord i nord-oest, podrien arribar als 70 o 80 km/h. Així mateix, s’activen avisos per fenòmens costaners a tot el litoral de la Comunitat, amb ones de fins a 3 metres.

Pel que fa a l’oratge, els cels ennuvolats continuarien, segons els pronòstics d’Aemet. A l’interior de Castelló seguirien les precipitacions, en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres, i a la zona sud del territori podrien fer acte de presència algunes precipitacions dèbils en les hores centrals del dia. Les temperatures descendirien localment.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.