17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Alerta taronja a la Comunitat per ratxes de vent de fins a 110 km/h per a demà

 

La Comunitat Valenciana està en alerta taronja per vent. Així ho ha anunciat l’Agència Estatal de Meteorologia, qui ha activat aquest avís per fortes ratxes de vent de l’oest (Ponent) i nord-oest (Mestral) per a demà dimecres.

L’alerta taronja es mantindrà durant tota la jornada de demà, ja que s’activa des de les 6 de la matinada fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Les ratxes més fortes, de fins a 110 quilòmetres per hora, afectaran les zones d’interior, tant a l’interior nord i sud de Castelló, com a l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. A la costa les ratxes de vent seguiran sent fortes, tot i que l’avís estableix les velocitats màximes en 90 km/h. El litoral nord i sud de les tres províncies també està en alerta taronja per vent. Així mateix, per a demà també ha quedat activat un avís groc per fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, des de les 15.00 hores de dimecres fins a la mitjanit de dijous a divendres.

Amb aquest escenari, el fred continuarà entre nosaltres, ja que les ratxes de vent ens donaran una sensació tèrmica més freda, tot i l’ascens dels mercuris. Per a aquest dimecres, Aemet pronostica intervals de núvols a la Comunitat i presència de més núvols i precipitacions a Castelló, que podrien ser en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Les temperatures pujaran.

El vent no abandonarà la Comunitat dijous, ja que està activada l’alerta groga d’Aemet per ratxes de vent a la província de Castelló i l’interior d’Alacant. Aquestes ratxes, del nord i nord-oest, podrien arribar als 70 o 80 km/h. Així mateix, s’activen avisos per fenòmens costaners a tot el litoral de la Comunitat, amb ones de fins a 3 metres.

Pel que fa a l’oratge, els cels ennuvolats continuarien, segons els pronòstics d’Aemet. A l’interior de Castelló seguirien les precipitacions, en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres, i a la zona sud del territori podrien fer acte de presència algunes precipitacions dèbils en les hores centrals del dia. Les temperatures descendirien localment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La supervivència del càncer infantil s’eleva al 85,2% en la Comunitat Valenciana

La supervivència a cinc anys del càncer infantil en la Comunitat Valenciana aconseguix el 85,2%, enfront del 80% de la dècada prèvia. La Generalitat impulsa un centre de prototeràpia i reforça el seguiment a llarg termini i la xarxa pediàtrica.

El Getafe enlaira a costa del Vila-real (2-1)

El Getafe va véncer 2-1 al Vila-real amb punts de Arambarri, de penal, i Satriano; Mikautadze va retallar tard. El triomf allunya als azulones del descens.

El vent deixa més de 300 servicis de bombers en la Comunitat Valenciana, amb ratxes de 115 km/h

Els equips d'emergència han atés més de 300 intervencions este dissabte pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana, amb pics de 115 km/h a Castelló. Les ratxes han forçat restriccions en carreteres i nombroses actuacions per caigudes i danys materials.

El port de Castelló ha tancat al trànsit pel temporal i els forts vents

El port de Castelló ha tancat al trànsit marítim per avís roig de vent i temporal. Es va activar el pla d'autoprotecció i es van demanar mesures preventives a terminals i locals.

Detingut després d’un atropellament mortal a Castelló: un jove va morir i un altre va resultar ferit

La Policia Local ha detingut a un home de 31 anys per l'atropellament de dos jóvens a Castelló de la Plana. Un va morir i un altre va ser traslladat amb politraumatisme.

Vent huracanat i avís roig a Castelló: Oriana colpeja Espanya amb corts i alertes

La borrasca Oriana ha deixat ratxes huracanades en bona part del país, amb avís roig a Castelló, trens suspesos, carreteres limitades i alertes en mòbils. A Sòria s'ha ordenat el confinament i l'inici del desallotjament en Sant Esteban de Gormaz per la crescuda del Duero.

Mor un jove de 21 anys i un altre resulta ferit greu en un atropellament a Castelló

Un atropellament anit al carrer Alemanya de Castelló se salda amb un jove mort i un altre ferit greu. El CICU va activar una SAMU que va confirmar la mort i va traslladar al ferit a l'Hospital General.

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.