Alerta taronja a la Comunitat per ratxes de vent de fins a 110 km/h per a demà

 

La Comunitat Valenciana està en alerta taronja per vent. Així ho ha anunciat l’Agència Estatal de Meteorologia, qui ha activat aquest avís per fortes ratxes de vent de l’oest (Ponent) i nord-oest (Mestral) per a demà dimecres.

L’alerta taronja es mantindrà durant tota la jornada de demà, ja que s’activa des de les 6 de la matinada fins a les 0.00 hores del dia 24, dijous. Aquest fenomen pot tindre especial incidència en les hores centrals del dia.

Les ratxes més fortes, de fins a 110 quilòmetres per hora, afectaran les zones d’interior, tant a l’interior nord i sud de Castelló, com a l’interior nord i sud de València i l’interior d’Alacant. A la costa les ratxes de vent seguiran sent fortes, tot i que l’avís estableix les velocitats màximes en 90 km/h. El litoral nord i sud de les tres províncies també està en alerta taronja per vent. Així mateix, per a demà també ha quedat activat un avís groc per fenòmens costaners al litoral nord de Castelló, des de les 15.00 hores de dimecres fins a la mitjanit de dijous a divendres.

Amb aquest escenari, el fred continuarà entre nosaltres, ja que les ratxes de vent ens donaran una sensació tèrmica més freda, tot i l’ascens dels mercuris. Per a aquest dimecres, Aemet pronostica intervals de núvols a la Comunitat i presència de més núvols i precipitacions a Castelló, que podrien ser en forma de neu a partir dels 1.000-1.200 metres. Les temperatures pujaran.

El vent no abandonarà la Comunitat dijous, ja que està activada l’alerta groga d’Aemet per ratxes de vent a la província de Castelló i l’interior d’Alacant. Aquestes ratxes, del nord i nord-oest, podrien arribar als 70 o 80 km/h. Així mateix, s’activen avisos per fenòmens costaners a tot el litoral de la Comunitat, amb ones de fins a 3 metres.

Pel que fa a l’oratge, els cels ennuvolats continuarien, segons els pronòstics d’Aemet. A l’interior de Castelló seguirien les precipitacions, en forma de neu a partir dels 800-1.000 metres, i a la zona sud del territori podrien fer acte de presència algunes precipitacions dèbils en les hores centrals del dia. Les temperatures descendirien localment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.