Arriba l’hivern als Alps amb les primeres nevades de la temporada

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Imàtgens de les primeres nevades de la temporada en els Alps | Stubaier Gletscher

 

La neu ja ha fet acte de presència en els Alps i podria continuar nevant fins a este pròxim dimarts. Les baixes temperatures registrades la nit del 5 i 6 de setembre i les posteriors nevades han fet canviar el paisatge alpí amb gruixos de neu nova que es mouen entre els 20 cm i 50 cm en tota la serralada alpina, arribant fins a cotes molt baixes. Este dimarts, el Pirineu també rebrà la primera nevada de la temporada en una situació prou excepcional.

 

Les nevades en esta època de l’any són un poc freqüents en la regió alpina, ja que pràcticament cada any, entre finals d’agost i durant el setembre, hi arriben algunes masses d’aire fred deixant els paisatges ben blancs. Així, els Alps acostumen a rebre la seua primera nevada important de la temporada abans de què arribe la tardor.

 

Al llarg d’este episodi, en França, la neu ha arribat fins als 2.200 metres d’altitud, mentres que en Suïssa la neu s’ha vist fins a cotes pròximes als 1.400 metres, amb unes acumulacions que en alguns casos arribaven als 50 cm en cotes mitjanes i altes. Este fet ha fet que alguns ports de muntanya s’hagen tancat per les males condicions.

 

 

Les estacions d’esquí a punt per a començar la temporada

Estes nevades en els Alps podran seguir fins a este dimarts, tot i que de manera molt més feble i dispersa. Tot i això, esta neu ha sigut molt benvinguda per les estacions alpines, ja que algunes d’elles ja tenen previst començar la temporada d’esquí al llarg d’este mes.

 

I és que el descens acusat dels termòmetres i les nevades recentment caigudes són una entrada d’aire fresc per a les estacions d’esquí amb glaceres. Moltes d’elles, este estiu, s’han vist obligades a acabar abans d’hora la campanya d’esquí estiuenc a causa de la calor i el desglaç de la neu, com és el cas de la glacera Stelvio en Itàlia.

 

Más de 30 cm de nieve nueva en la estación de esquí Stubaier Gletscher

Més de 30 cm de neu nova en l’estació d’esquí Stubaier Gletscher | Stubaier Gletscher

 

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Les estacions d’esquí ja preveuen obrir al llarg del mes de setembre | Stubaier Gletscher

 

La neu també arribarà al Pirineu

Després de les nevades alpines, ara li toca a la serralada pirinenca, a on no és expecional que la neu arribe tan prompte, encara que és poc freqüent en un mes de setembre i davant de la situació que es presenta estes pròximes hores. L’arribada d’una massa d’aire ben freda, més pròpia per a mitjans de tardor, farà que els termòmetres baixen en picat en cotes altes de la serralada.

 

D’esta manera, podran acumular-se uns 20 cm de neu nova per damunt dels 2.200 metres. El Pirineu Oriental serà el que rebrà més neu durant l’episodi, mentres que en el sector occidental la precipitació serà més escassa i més dispersa fent que no s’acumule tanta neu. A més, de manera anecdòtica i sense acumular gruixos, la neu es podrà observar fins a una cota de 1.800 metres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent de Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La passarel·la del carrer Convent de Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i un disseny preparat per a episodis extrems de pluja.

Morant alerta Ayuso: mantindre l’alcalde de Móstoles la faria “còmplice d’un assetjador”

Diana Morant ha advertit que Isabel Díaz Ayuso serà còmplice d’un assetjador si manté Manuel Bautista com a alcalde de Móstoles, després de ser citat a declarar com a investigat per acós sexual i laboral. La ministra també ha defensat que la causa contra Begoña Gómez és política i ha acusat Mariano Rajoy de racisme per les seues paraules sobre la selecció francesa.