Arriba l’hivern als Alps amb les primeres nevades de la temporada

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Imàtgens de les primeres nevades de la temporada en els Alps | Stubaier Gletscher

 

La neu ja ha fet acte de presència en els Alps i podria continuar nevant fins a este pròxim dimarts. Les baixes temperatures registrades la nit del 5 i 6 de setembre i les posteriors nevades han fet canviar el paisatge alpí amb gruixos de neu nova que es mouen entre els 20 cm i 50 cm en tota la serralada alpina, arribant fins a cotes molt baixes. Este dimarts, el Pirineu també rebrà la primera nevada de la temporada en una situació prou excepcional.

 

Les nevades en esta època de l’any són un poc freqüents en la regió alpina, ja que pràcticament cada any, entre finals d’agost i durant el setembre, hi arriben algunes masses d’aire fred deixant els paisatges ben blancs. Així, els Alps acostumen a rebre la seua primera nevada important de la temporada abans de què arribe la tardor.

 

Al llarg d’este episodi, en França, la neu ha arribat fins als 2.200 metres d’altitud, mentres que en Suïssa la neu s’ha vist fins a cotes pròximes als 1.400 metres, amb unes acumulacions que en alguns casos arribaven als 50 cm en cotes mitjanes i altes. Este fet ha fet que alguns ports de muntanya s’hagen tancat per les males condicions.

 

 

Les estacions d’esquí a punt per a començar la temporada

Estes nevades en els Alps podran seguir fins a este dimarts, tot i que de manera molt més feble i dispersa. Tot i això, esta neu ha sigut molt benvinguda per les estacions alpines, ja que algunes d’elles ja tenen previst començar la temporada d’esquí al llarg d’este mes.

 

I és que el descens acusat dels termòmetres i les nevades recentment caigudes són una entrada d’aire fresc per a les estacions d’esquí amb glaceres. Moltes d’elles, este estiu, s’han vist obligades a acabar abans d’hora la campanya d’esquí estiuenc a causa de la calor i el desglaç de la neu, com és el cas de la glacera Stelvio en Itàlia.

 

Más de 30 cm de nieve nueva en la estación de esquí Stubaier Gletscher

Més de 30 cm de neu nova en l’estació d’esquí Stubaier Gletscher | Stubaier Gletscher

 

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Les estacions d’esquí ja preveuen obrir al llarg del mes de setembre | Stubaier Gletscher

 

La neu també arribarà al Pirineu

Després de les nevades alpines, ara li toca a la serralada pirinenca, a on no és expecional que la neu arribe tan prompte, encara que és poc freqüent en un mes de setembre i davant de la situació que es presenta estes pròximes hores. L’arribada d’una massa d’aire ben freda, més pròpia per a mitjans de tardor, farà que els termòmetres baixen en picat en cotes altes de la serralada.

 

D’esta manera, podran acumular-se uns 20 cm de neu nova per damunt dels 2.200 metres. El Pirineu Oriental serà el que rebrà més neu durant l’episodi, mentres que en el sector occidental la precipitació serà més escassa i més dispersa fent que no s’acumule tanta neu. A més, de manera anecdòtica i sense acumular gruixos, la neu es podrà observar fins a una cota de 1.800 metres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.