Arriba l’hivern als Alps amb les primeres nevades de la temporada

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Imàtgens de les primeres nevades de la temporada en els Alps | Stubaier Gletscher

 

La neu ja ha fet acte de presència en els Alps i podria continuar nevant fins a este pròxim dimarts. Les baixes temperatures registrades la nit del 5 i 6 de setembre i les posteriors nevades han fet canviar el paisatge alpí amb gruixos de neu nova que es mouen entre els 20 cm i 50 cm en tota la serralada alpina, arribant fins a cotes molt baixes. Este dimarts, el Pirineu també rebrà la primera nevada de la temporada en una situació prou excepcional.

 

Les nevades en esta època de l’any són un poc freqüents en la regió alpina, ja que pràcticament cada any, entre finals d’agost i durant el setembre, hi arriben algunes masses d’aire fred deixant els paisatges ben blancs. Així, els Alps acostumen a rebre la seua primera nevada important de la temporada abans de què arribe la tardor.

 

Al llarg d’este episodi, en França, la neu ha arribat fins als 2.200 metres d’altitud, mentres que en Suïssa la neu s’ha vist fins a cotes pròximes als 1.400 metres, amb unes acumulacions que en alguns casos arribaven als 50 cm en cotes mitjanes i altes. Este fet ha fet que alguns ports de muntanya s’hagen tancat per les males condicions.

 

 

Les estacions d’esquí a punt per a començar la temporada

Estes nevades en els Alps podran seguir fins a este dimarts, tot i que de manera molt més feble i dispersa. Tot i això, esta neu ha sigut molt benvinguda per les estacions alpines, ja que algunes d’elles ja tenen previst començar la temporada d’esquí al llarg d’este mes.

 

I és que el descens acusat dels termòmetres i les nevades recentment caigudes són una entrada d’aire fresc per a les estacions d’esquí amb glaceres. Moltes d’elles, este estiu, s’han vist obligades a acabar abans d’hora la campanya d’esquí estiuenc a causa de la calor i el desglaç de la neu, com és el cas de la glacera Stelvio en Itàlia.

 

Más de 30 cm de nieve nueva en la estación de esquí Stubaier Gletscher

Més de 30 cm de neu nova en l’estació d’esquí Stubaier Gletscher | Stubaier Gletscher

 

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Les estacions d’esquí ja preveuen obrir al llarg del mes de setembre | Stubaier Gletscher

 

La neu també arribarà al Pirineu

Després de les nevades alpines, ara li toca a la serralada pirinenca, a on no és expecional que la neu arribe tan prompte, encara que és poc freqüent en un mes de setembre i davant de la situació que es presenta estes pròximes hores. L’arribada d’una massa d’aire ben freda, més pròpia per a mitjans de tardor, farà que els termòmetres baixen en picat en cotes altes de la serralada.

 

D’esta manera, podran acumular-se uns 20 cm de neu nova per damunt dels 2.200 metres. El Pirineu Oriental serà el que rebrà més neu durant l’episodi, mentres que en el sector occidental la precipitació serà més escassa i més dispersa fent que no s’acumule tanta neu. A més, de manera anecdòtica i sense acumular gruixos, la neu es podrà observar fins a una cota de 1.800 metres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Affengruber s’acomiada de l’Elx després de dos temporades i deixa 12 milions

El central austríac David Affengruber s’ha acomiadat de l’Elx en xarxes socials després del seu traspàs al Fulham, amb un missatge emotiu i una operació xifrada en uns 12 milions d’euros.

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.