Arriba l’hivern als Alps amb les primeres nevades de la temporada

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Imàtgens de les primeres nevades de la temporada en els Alps | Stubaier Gletscher

 

La neu ja ha fet acte de presència en els Alps i podria continuar nevant fins a este pròxim dimarts. Les baixes temperatures registrades la nit del 5 i 6 de setembre i les posteriors nevades han fet canviar el paisatge alpí amb gruixos de neu nova que es mouen entre els 20 cm i 50 cm en tota la serralada alpina, arribant fins a cotes molt baixes. Este dimarts, el Pirineu també rebrà la primera nevada de la temporada en una situació prou excepcional.

 

Les nevades en esta època de l’any són un poc freqüents en la regió alpina, ja que pràcticament cada any, entre finals d’agost i durant el setembre, hi arriben algunes masses d’aire fred deixant els paisatges ben blancs. Així, els Alps acostumen a rebre la seua primera nevada important de la temporada abans de què arribe la tardor.

 

Al llarg d’este episodi, en França, la neu ha arribat fins als 2.200 metres d’altitud, mentres que en Suïssa la neu s’ha vist fins a cotes pròximes als 1.400 metres, amb unes acumulacions que en alguns casos arribaven als 50 cm en cotes mitjanes i altes. Este fet ha fet que alguns ports de muntanya s’hagen tancat per les males condicions.

 

 

Les estacions d’esquí a punt per a començar la temporada

Estes nevades en els Alps podran seguir fins a este dimarts, tot i que de manera molt més feble i dispersa. Tot i això, esta neu ha sigut molt benvinguda per les estacions alpines, ja que algunes d’elles ja tenen previst començar la temporada d’esquí al llarg d’este mes.

 

I és que el descens acusat dels termòmetres i les nevades recentment caigudes són una entrada d’aire fresc per a les estacions d’esquí amb glaceres. Moltes d’elles, este estiu, s’han vist obligades a acabar abans d’hora la campanya d’esquí estiuenc a causa de la calor i el desglaç de la neu, com és el cas de la glacera Stelvio en Itàlia.

 

Más de 30 cm de nieve nueva en la estación de esquí Stubaier Gletscher

Més de 30 cm de neu nova en l’estació d’esquí Stubaier Gletscher | Stubaier Gletscher

 

Imágenes de las primeras nevadas de la temporada en los Alpes

Les estacions d’esquí ja preveuen obrir al llarg del mes de setembre | Stubaier Gletscher

 

La neu també arribarà al Pirineu

Després de les nevades alpines, ara li toca a la serralada pirinenca, a on no és expecional que la neu arribe tan prompte, encara que és poc freqüent en un mes de setembre i davant de la situació que es presenta estes pròximes hores. L’arribada d’una massa d’aire ben freda, més pròpia per a mitjans de tardor, farà que els termòmetres baixen en picat en cotes altes de la serralada.

 

D’esta manera, podran acumular-se uns 20 cm de neu nova per damunt dels 2.200 metres. El Pirineu Oriental serà el que rebrà més neu durant l’episodi, mentres que en el sector occidental la precipitació serà més escassa i més dispersa fent que no s’acumule tanta neu. A més, de manera anecdòtica i sense acumular gruixos, la neu es podrà observar fins a una cota de 1.800 metres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.

Enrique Riquelme repta a Florentino Pérez a un debat per a contrastar els seus projectes per al Reial Madrid

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, reclama un debat públic amb Florentino Pérez perquè els socis puguen comparar els seus projectes i anuncia la imminent presentació del seu pla transformador per al club.

Pérez Llorca urgix a tancar un acord per a acabar amb la vaga de professors en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca afirma que és hora de tancar un acord amb els sindicats per a posar fi a la vaga de professors en la Comunitat Valenciana i es mostra optimista si s'aparquen les discrepàncies polítiques.

Grimaldo i Ferran Torres, únics valencians en la llista d’Espanya per al Mundial

Luis de la Font confirma una llista de 26 jugadors per al Mundial dels Estats Units, Mèxic i el Canadà amb Grimaldo i Ferran Torres com a representants valencians i el suport de Javi Guerra en els entrenaments.