Acabarà impactant un asteroide este dijous 3 d’octubre contra la Terra?

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra

Imatge representativa d’un asteroide aproximant-se a la Terra | PixaBay

 

Finalment, la NASA ha hagut de fer un pas endavant i ha hagut d’aclarir que l’asteroide 2007 FT3 no acabarà impactant contra el planeta Terra. Després de dies i setmanes a on diferents mitjans de comunicació alertaren que hi havia el potencial perill de què l’asteroide xocara este dijous, 3 d’octubre, l’agència espacial ha informat que este fet només tindria lloc en el cas de què el meteorit es desviara de la seua òrbita, una probabilitat que l’agència desestima per ser mínima, segons ha informat en la seua web.

 

Segons la NASA, encara que el meteorit siga considerat dins de la categoria dels asteroides potencialment perillosos, la distància que passarà respecte a la Terra suposa que la possibilitat de col·lisió amb el planeta siga del 0,0000092%.

 

 

L’asteroide en qüestió, que medix 340 metres de diàmetre i té un pes de 55.000 milions de kg, podria causar un potent impacte en cas de xoc. Tot i això, segons l’agència, el meteorit passarà a una distància d’uns 138 milions de kilòmetres de casa nostra, una xifra que equival a multiplicar per 360 la distància entre la Terra i la Lluna.

 

2024, pròxima data perillosa

Segons els càlculs de la NASA, l’asteroide 2007 FT3 tornaria a representar un perill lleu de cara a principis d’octubre del 2024, el 2025, el 2029 i, sobretot, el 2030, que és quan passarà més prop del nostre planeta.

 

Per altra banda, la setmana passada, un altre meteorit de dimensions molt més grans, que triplicava la Gran Piràmide de Kheops o de Gizeh, va passar molt prop de la Terra. Viatjava a una velocitat de 80.000 km/h i era conegut com el 1998 FF14 i a les 7:27 GTM va passar a només 4,16 milions de kilòmetres del planeta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’AP-7 a Polinyà del Xúquer

Un home ha mort i dos persones han resultat ferides este matí en un accident de trànsit a l’AP-7, al terme de Polinyà del Xúquer, segons el CICU.

Un home mor apunyalat per una dona en una terrassa de València després d’una baralla

Un home de 45 anys ha mort esta matinada després de ser apunyalat per una dona de 35 anys en la terrassa d’un bar del barri de l’Olivereta, a València. La sospitosa, de nacionalitat espanyola, ha sigut detinguda acusada d’homicidi.

Deting a Alacant un fugitiu reclamat per Àustria per 11 robatoris en supermercats

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 26 anys reclamat per Àustria per onze robatoris amb força en supermercats, en què es van furtar begudes alcohòliques valorades en 29.187 euros. El detingut havia sigut condemnat a tres anys de presó i estava reclamat mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Lliurament.

Les mínimes baixen fins als 10 graus a Ademús en una nova nit fresca a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit de descens tèrmic, amb 10 graus de mínima a Ademús i 10,5 a Vilafranca del Cid, mentre que les tres capitals de província han registrat valors lleugerament superiors als d'ahir.

Oratge estable per a l’últim diumenge d’agost: cel ras i temperatures a l’alça

L’últim diumenge d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb cel ras o poc ennuvolat, temperatures lleugerament més altes i vent fluix variable que girarà a sud i est a migdia.

Tres detinguts per diversos robatoris violents a la via pública a Oriola

La Policia Nacional ha detingut a Oriola tres hòmens, de 20, 21 i 46 anys, per dos sèries de robatoris amb violència a la via pública, amb quatre víctimes, totes elles veïnes del municipi.

Maria Schwinning, l’actriu valenciana de 18 anys que viu el seu any d’or

L’actriu valenciana Maria Schwinning, de 18 anys, ha estrenat enguany dos pel·lícules i una sèrie, ha guanyat el seu primer premi i assegura que viu el moment amb calma i ganes de continuar creixent.

Un estudi revela com la premsa ha polaritzat la batalla entre La Revuelta i El Hormiguero

Una investigació de la UPV i la Universitat de Salamanca conclou que la premsa digital ha convertit la rivalitat entre La Revuelta i El Hormiguero en un enfrontament simbòlic i ideològic, més enllà de les audiències televisives.