Acabarà impactant un asteroide este dijous 3 d’octubre contra la Terra?

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra

Imatge representativa d’un asteroide aproximant-se a la Terra | PixaBay

 

Finalment, la NASA ha hagut de fer un pas endavant i ha hagut d’aclarir que l’asteroide 2007 FT3 no acabarà impactant contra el planeta Terra. Després de dies i setmanes a on diferents mitjans de comunicació alertaren que hi havia el potencial perill de què l’asteroide xocara este dijous, 3 d’octubre, l’agència espacial ha informat que este fet només tindria lloc en el cas de què el meteorit es desviara de la seua òrbita, una probabilitat que l’agència desestima per ser mínima, segons ha informat en la seua web.

 

Segons la NASA, encara que el meteorit siga considerat dins de la categoria dels asteroides potencialment perillosos, la distància que passarà respecte a la Terra suposa que la possibilitat de col·lisió amb el planeta siga del 0,0000092%.

 

 

L’asteroide en qüestió, que medix 340 metres de diàmetre i té un pes de 55.000 milions de kg, podria causar un potent impacte en cas de xoc. Tot i això, segons l’agència, el meteorit passarà a una distància d’uns 138 milions de kilòmetres de casa nostra, una xifra que equival a multiplicar per 360 la distància entre la Terra i la Lluna.

 

2024, pròxima data perillosa

Segons els càlculs de la NASA, l’asteroide 2007 FT3 tornaria a representar un perill lleu de cara a principis d’octubre del 2024, el 2025, el 2029 i, sobretot, el 2030, que és quan passarà més prop del nostre planeta.

 

Per altra banda, la setmana passada, un altre meteorit de dimensions molt més grans, que triplicava la Gran Piràmide de Kheops o de Gizeh, va passar molt prop de la Terra. Viatjava a una velocitat de 80.000 km/h i era conegut com el 1998 FF14 i a les 7:27 GTM va passar a només 4,16 milions de kilòmetres del planeta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.