Acabarà impactant un asteroide este dijous 3 d’octubre contra la Terra?

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra

Imatge representativa d’un asteroide aproximant-se a la Terra | PixaBay

 

Finalment, la NASA ha hagut de fer un pas endavant i ha hagut d’aclarir que l’asteroide 2007 FT3 no acabarà impactant contra el planeta Terra. Després de dies i setmanes a on diferents mitjans de comunicació alertaren que hi havia el potencial perill de què l’asteroide xocara este dijous, 3 d’octubre, l’agència espacial ha informat que este fet només tindria lloc en el cas de què el meteorit es desviara de la seua òrbita, una probabilitat que l’agència desestima per ser mínima, segons ha informat en la seua web.

 

Segons la NASA, encara que el meteorit siga considerat dins de la categoria dels asteroides potencialment perillosos, la distància que passarà respecte a la Terra suposa que la possibilitat de col·lisió amb el planeta siga del 0,0000092%.

 

 

L’asteroide en qüestió, que medix 340 metres de diàmetre i té un pes de 55.000 milions de kg, podria causar un potent impacte en cas de xoc. Tot i això, segons l’agència, el meteorit passarà a una distància d’uns 138 milions de kilòmetres de casa nostra, una xifra que equival a multiplicar per 360 la distància entre la Terra i la Lluna.

 

2024, pròxima data perillosa

Segons els càlculs de la NASA, l’asteroide 2007 FT3 tornaria a representar un perill lleu de cara a principis d’octubre del 2024, el 2025, el 2029 i, sobretot, el 2030, que és quan passarà més prop del nostre planeta.

 

Per altra banda, la setmana passada, un altre meteorit de dimensions molt més grans, que triplicava la Gran Piràmide de Kheops o de Gizeh, va passar molt prop de la Terra. Viatjava a una velocitat de 80.000 km/h i era conegut com el 1998 FF14 i a les 7:27 GTM va passar a només 4,16 milions de kilòmetres del planeta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.
FILMOTECA D'ESTIU