Acabarà impactant un asteroide este dijous 3 d’octubre contra la Terra?

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra

Imatge representativa d’un asteroide aproximant-se a la Terra | PixaBay

 

Finalment, la NASA ha hagut de fer un pas endavant i ha hagut d’aclarir que l’asteroide 2007 FT3 no acabarà impactant contra el planeta Terra. Després de dies i setmanes a on diferents mitjans de comunicació alertaren que hi havia el potencial perill de què l’asteroide xocara este dijous, 3 d’octubre, l’agència espacial ha informat que este fet només tindria lloc en el cas de què el meteorit es desviara de la seua òrbita, una probabilitat que l’agència desestima per ser mínima, segons ha informat en la seua web.

 

Segons la NASA, encara que el meteorit siga considerat dins de la categoria dels asteroides potencialment perillosos, la distància que passarà respecte a la Terra suposa que la possibilitat de col·lisió amb el planeta siga del 0,0000092%.

 

 

L’asteroide en qüestió, que medix 340 metres de diàmetre i té un pes de 55.000 milions de kg, podria causar un potent impacte en cas de xoc. Tot i això, segons l’agència, el meteorit passarà a una distància d’uns 138 milions de kilòmetres de casa nostra, una xifra que equival a multiplicar per 360 la distància entre la Terra i la Lluna.

 

2024, pròxima data perillosa

Segons els càlculs de la NASA, l’asteroide 2007 FT3 tornaria a representar un perill lleu de cara a principis d’octubre del 2024, el 2025, el 2029 i, sobretot, el 2030, que és quan passarà més prop del nostre planeta.

 

Per altra banda, la setmana passada, un altre meteorit de dimensions molt més grans, que triplicava la Gran Piràmide de Kheops o de Gizeh, va passar molt prop de la Terra. Viatjava a una velocitat de 80.000 km/h i era conegut com el 1998 FF14 i a les 7:27 GTM va passar a només 4,16 milions de kilòmetres del planeta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.

Reobrin la CV-500 i la CV-401 i València inicia la neteja de la Devesa després de l’incendi

Les carreteres CV-500 i CV-401 han reobert amb normalitat després de l’incendi intencionat d’El Saler, ja controlat, i l’Ajuntament de València ha posat en marxa els treballs de neteja de la Devesa.

Elx licita la rehabilitació integral de les Clarisas per 10,1 milions d’euros

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 10,1 milions la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, conegut com les Clarisas, amb un termini d’execució de 36 mesos i nous usos culturals i ciutadans.

Setembre d’alta exigència per al Levante amb Barcelona, Athletic i Villarreal

El Levante afronta en setembre quatre partits de LaLiga EA Sports en quinze dies, amb duels destacats davant Barcelona, Athletic Club i Villarreal.