Acabarà impactant un asteroide este dijous 3 d’octubre contra la Terra?

Imagen representativa de un asteroide acercándose a la Tierra

Imatge representativa d’un asteroide aproximant-se a la Terra | PixaBay

 

Finalment, la NASA ha hagut de fer un pas endavant i ha hagut d’aclarir que l’asteroide 2007 FT3 no acabarà impactant contra el planeta Terra. Després de dies i setmanes a on diferents mitjans de comunicació alertaren que hi havia el potencial perill de què l’asteroide xocara este dijous, 3 d’octubre, l’agència espacial ha informat que este fet només tindria lloc en el cas de què el meteorit es desviara de la seua òrbita, una probabilitat que l’agència desestima per ser mínima, segons ha informat en la seua web.

 

Segons la NASA, encara que el meteorit siga considerat dins de la categoria dels asteroides potencialment perillosos, la distància que passarà respecte a la Terra suposa que la possibilitat de col·lisió amb el planeta siga del 0,0000092%.

 

 

L’asteroide en qüestió, que medix 340 metres de diàmetre i té un pes de 55.000 milions de kg, podria causar un potent impacte en cas de xoc. Tot i això, segons l’agència, el meteorit passarà a una distància d’uns 138 milions de kilòmetres de casa nostra, una xifra que equival a multiplicar per 360 la distància entre la Terra i la Lluna.

 

2024, pròxima data perillosa

Segons els càlculs de la NASA, l’asteroide 2007 FT3 tornaria a representar un perill lleu de cara a principis d’octubre del 2024, el 2025, el 2029 i, sobretot, el 2030, que és quan passarà més prop del nostre planeta.

 

Per altra banda, la setmana passada, un altre meteorit de dimensions molt més grans, que triplicava la Gran Piràmide de Kheops o de Gizeh, va passar molt prop de la Terra. Viatjava a una velocitat de 80.000 km/h i era conegut com el 1998 FF14 i a les 7:27 GTM va passar a només 4,16 milions de kilòmetres del planeta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.