9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Este 9 de setembre hauria d’haver impactat un meteorit contra la Terra

El meteorito podría llegar el 9 de septiembre

El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida

 

Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar contra el nostre planeta, però finalment el seu recorregut ens ha passat de llarg.

 

La roca espacial té una dimensió de 50 metres de diàmetre, una mida suficientment perillosa que podia causar greus estralls si impactava contra la Terra. De fet, la NASA el va situar com el seté objecte potencialment més perillós en una llista de tots els objectes espacials que poden arribar al nostre planeta.

 

No obstant, a principis de juliol, l’Observatori Austral Europeu en Xile no va trobar l’asteroide en la regió del cel a on hauria d’estar per a impactar contra la Terra i especialistes de l’Agència Espacial Europea (ESA) van confirmar, posteriorment i amb l’ajuda del gran telescopi del desert d’Atacama, que la roca havia canviat de rumb.

 

«Afortunadament, l’asteroide no estava en una zona problemàtica que senyala una clara direcció contra la Terra», informa l’Observatori Austral Europeu en un comunicat. Es tracta de la primera volta que es descarta un impacte d’un asteroide a través d’una no detecció.

 

La possible òrbita del polèmic asteroide

La possible òrbita del polèmic asteroide | ESA

 

Pròxima possibilitat d’impacte: 8 de setembre de 2023

La trajectòria de l’asteroide continua sent molt incerta i els experts no descarten un impacte en un futur. De fet, la pròxima aproximació serà el 8 de setembre de l’any 2023, raó per la que el ‘2006 QV89’ ha caigut de la posició 7 a la número 156 de la Llista de Risc d’Objectes Propers a la Terra de l’ESA, que conté 866 objectes.

 

D’esta manera, la probabilitat d’impacte d’ací a quatre anys ha passat de ser una entre 11.428 el passat mes de gener a una entre 625.000 actualment, mentres que d’ací a 100 anys, esta possibilitat és d’una entre 7.128.

 

Més allà d’esta roca, de cara al 6 de maig de l’any 2022, podríem tindre la visita d’un altre asteroide potencialment perillós, el ‘2009 FJ1’, el sisé més perillós d’esta llista. Viatja a 95.000 km/h cap al nostre planeta i no es descarta un impacte. Esta probabilitat és d’una entre 4.464.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.