Este 9 de setembre hauria d’haver impactat un meteorit contra la Terra

Ejemplo de shortcode con estilo
El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida   Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar […]
El meteorito podría llegar el 9 de septiembre

El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida

 

Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar contra el nostre planeta, però finalment el seu recorregut ens ha passat de llarg.

 

La roca espacial té una dimensió de 50 metres de diàmetre, una mida suficientment perillosa que podia causar greus estralls si impactava contra la Terra. De fet, la NASA el va situar com el seté objecte potencialment més perillós en una llista de tots els objectes espacials que poden arribar al nostre planeta.

 

No obstant, a principis de juliol, l’Observatori Austral Europeu en Xile no va trobar l’asteroide en la regió del cel a on hauria d’estar per a impactar contra la Terra i especialistes de l’Agència Espacial Europea (ESA) van confirmar, posteriorment i amb l’ajuda del gran telescopi del desert d’Atacama, que la roca havia canviat de rumb.

 

«Afortunadament, l’asteroide no estava en una zona problemàtica que senyala una clara direcció contra la Terra», informa l’Observatori Austral Europeu en un comunicat. Es tracta de la primera volta que es descarta un impacte d’un asteroide a través d’una no detecció.

 

La possible òrbita del polèmic asteroide

La possible òrbita del polèmic asteroide | ESA

 

Pròxima possibilitat d’impacte: 8 de setembre de 2023

La trajectòria de l’asteroide continua sent molt incerta i els experts no descarten un impacte en un futur. De fet, la pròxima aproximació serà el 8 de setembre de l’any 2023, raó per la que el ‘2006 QV89’ ha caigut de la posició 7 a la número 156 de la Llista de Risc d’Objectes Propers a la Terra de l’ESA, que conté 866 objectes.

 

D’esta manera, la probabilitat d’impacte d’ací a quatre anys ha passat de ser una entre 11.428 el passat mes de gener a una entre 625.000 actualment, mentres que d’ací a 100 anys, esta possibilitat és d’una entre 7.128.

 

Més allà d’esta roca, de cara al 6 de maig de l’any 2022, podríem tindre la visita d’un altre asteroide potencialment perillós, el ‘2009 FJ1’, el sisé més perillós d’esta llista. Viatja a 95.000 km/h cap al nostre planeta i no es descarta un impacte. Esta probabilitat és d’una entre 4.464.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La Copa del Rei guardarà un minut de silenci per les víctimes de l’accident d’Urda

Els 23 partits de la Copa del Rei d’este dijous començaran amb un minut de silenci per les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda. El sinistre ha deixat almenys 68 morts.

Toñi García reclama justícia per les víctimes de la dana de 2024

Toñi García, que va perdre el marit i la filla en la dana de 2024, manté la seua lluita per les víctimes i critica la gestió d’aquella emergència.

La vaga de maquinistes de Renfe reduïx els servicis d’este dijous amb mínims del 50 % al 75 % en Rodalia

L’aturada de 24 hores reclama millores de seguretat i acords pendents, mentre la companyia advertix de possibles alteracions inclús en trens inclosos en els mínims

Esqueixos de la figuera de Miguel Hernández perquè la seua poesia continue viva

La UMH ha distribuït esqueixos de la figuera centenària de Miguel Hernández, que ja creixen en institucions i cases particulars de diversos punts.

Detingut el menor creador del canal ‘Blocus Vlc’ que incitava a saquejar a València

El menor de 17 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de diversos delictes i creador dels canals Blocus Vlc, en els quals instigava a saquejar comerços de València el dissabte 31.

Oratge estable este dijous a la Comunitat, amb un ascens de les màximes a l’interior

Este dijous predominarà el cel poc ennuvolat, amb boirines i bancs de boira matinals a l’interior de Valencia i Alicante. Les màximes pujaran a l’interior de Valencia; divendres s’esperen pluges al litoral.

El centre de control no avisa cap dels dos trens que l’AVE avança cap a l’Iryo detingut

Les gravacions recullen l’ordre de continuar amb normalitat després de la fallada del sistema de seguretat i els avisos de la maquinista de l’Iryo, que continuava detinguda

La Conselleria de Justícia passa a denominar-se Conselleria de Serveis Socials i Justícia

La Conselleria de Justícia ha assumit Serveis Socials i passa a tindre quatre secretaries autonòmiques. El Consell queda amb deu conselleries.