Este 9 de setembre hauria d’haver impactat un meteorit contra la Terra

El meteorito podría llegar el 9 de septiembre

El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida

 

Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar contra el nostre planeta, però finalment el seu recorregut ens ha passat de llarg.

 

La roca espacial té una dimensió de 50 metres de diàmetre, una mida suficientment perillosa que podia causar greus estralls si impactava contra la Terra. De fet, la NASA el va situar com el seté objecte potencialment més perillós en una llista de tots els objectes espacials que poden arribar al nostre planeta.

 

No obstant, a principis de juliol, l’Observatori Austral Europeu en Xile no va trobar l’asteroide en la regió del cel a on hauria d’estar per a impactar contra la Terra i especialistes de l’Agència Espacial Europea (ESA) van confirmar, posteriorment i amb l’ajuda del gran telescopi del desert d’Atacama, que la roca havia canviat de rumb.

 

«Afortunadament, l’asteroide no estava en una zona problemàtica que senyala una clara direcció contra la Terra», informa l’Observatori Austral Europeu en un comunicat. Es tracta de la primera volta que es descarta un impacte d’un asteroide a través d’una no detecció.

 

La possible òrbita del polèmic asteroide

La possible òrbita del polèmic asteroide | ESA

 

Pròxima possibilitat d’impacte: 8 de setembre de 2023

La trajectòria de l’asteroide continua sent molt incerta i els experts no descarten un impacte en un futur. De fet, la pròxima aproximació serà el 8 de setembre de l’any 2023, raó per la que el ‘2006 QV89’ ha caigut de la posició 7 a la número 156 de la Llista de Risc d’Objectes Propers a la Terra de l’ESA, que conté 866 objectes.

 

D’esta manera, la probabilitat d’impacte d’ací a quatre anys ha passat de ser una entre 11.428 el passat mes de gener a una entre 625.000 actualment, mentres que d’ací a 100 anys, esta possibilitat és d’una entre 7.128.

 

Més allà d’esta roca, de cara al 6 de maig de l’any 2022, podríem tindre la visita d’un altre asteroide potencialment perillós, el ‘2009 FJ1’, el sisé més perillós d’esta llista. Viatja a 95.000 km/h cap al nostre planeta i no es descarta un impacte. Esta probabilitat és d’una entre 4.464.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Alerta per calor extrema dissabte al litoral de València i l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís groc per calor al litoral de València i a l’interior de Castelló, on es poden assolir 36 graus entre les 13.00 i les 21.00 hores.

Rovira anuncia el seu no al nou model de finançament autonòmic pactat amb Catalunya

El conseller José Antonio Rovira ha avançat que votarà en contra del nou model de finançament autonòmic, que considera pactat amb Catalunya, i ha criticat el ministre d’Hisenda Arcadi España per no defensar ara un fons transitori de nivellació. Assegura que la majoria de comunitats també s’oposaran al text en el Consell de Política Fiscal i Financera.

Un jove de 27 anys acaba ferit en una agressió amb arma blanca a Patraix

Un home de 27 anys ha resultat ferit en un braç després de ser apunyalat este dijous a la nit al barri de Patraix, a València. La Policia Nacional investiga els fets i busca l autor, que ha fugit després de l agressió.

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.