Este 9 de setembre hauria d’haver impactat un meteorit contra la Terra

El meteorito podría llegar el 9 de septiembre

El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida

 

Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar contra el nostre planeta, però finalment el seu recorregut ens ha passat de llarg.

 

La roca espacial té una dimensió de 50 metres de diàmetre, una mida suficientment perillosa que podia causar greus estralls si impactava contra la Terra. De fet, la NASA el va situar com el seté objecte potencialment més perillós en una llista de tots els objectes espacials que poden arribar al nostre planeta.

 

No obstant, a principis de juliol, l’Observatori Austral Europeu en Xile no va trobar l’asteroide en la regió del cel a on hauria d’estar per a impactar contra la Terra i especialistes de l’Agència Espacial Europea (ESA) van confirmar, posteriorment i amb l’ajuda del gran telescopi del desert d’Atacama, que la roca havia canviat de rumb.

 

«Afortunadament, l’asteroide no estava en una zona problemàtica que senyala una clara direcció contra la Terra», informa l’Observatori Austral Europeu en un comunicat. Es tracta de la primera volta que es descarta un impacte d’un asteroide a través d’una no detecció.

 

La possible òrbita del polèmic asteroide

La possible òrbita del polèmic asteroide | ESA

 

Pròxima possibilitat d’impacte: 8 de setembre de 2023

La trajectòria de l’asteroide continua sent molt incerta i els experts no descarten un impacte en un futur. De fet, la pròxima aproximació serà el 8 de setembre de l’any 2023, raó per la que el ‘2006 QV89’ ha caigut de la posició 7 a la número 156 de la Llista de Risc d’Objectes Propers a la Terra de l’ESA, que conté 866 objectes.

 

D’esta manera, la probabilitat d’impacte d’ací a quatre anys ha passat de ser una entre 11.428 el passat mes de gener a una entre 625.000 actualment, mentres que d’ací a 100 anys, esta possibilitat és d’una entre 7.128.

 

Més allà d’esta roca, de cara al 6 de maig de l’any 2022, podríem tindre la visita d’un altre asteroide potencialment perillós, el ‘2009 FJ1’, el sisé més perillós d’esta llista. Viatja a 95.000 km/h cap al nostre planeta i no es descarta un impacte. Esta probabilitat és d’una entre 4.464.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Presó provisional per a un home de 33 anys per diversos robatoris a Benicarló

Un home de 33 anys ha ingressat en presó provisional acusat de diversos robatoris amb força en locals de Benicarló. La Guàrdia Civil també ha detingut tres jóvens més a Benicarló i Peníscola per delictes contra el patrimoni.

Naix al Bioparc València una cria d’un primat en greu perill d’extinció que es comunica amb la mirada

Bioparc València ha anunciat el naixement d’una cria de mangabey de coroneta blanca, un primat en greu perill d’extinció que destaca per comunicar-se amb els ulls. Es tracta del dècim naixement d’esta espècie al parc i reforça el seu paper en el programa europeu de conservació.

Avís groc al nord de Castelló per fortes pluges i tempestes amb granís

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral i interior nord de Castelló per pluges intenses de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tempestes amb possibilitat de granís, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %.

Nit tranquil·la en les acampades per la vivenda a València i Alacant

Les acampades pel dret a la vivenda a València i Alacant han viscut una nova nit tranquil·la mentre el campament de la plaça de l’Ajuntament decidix quedar-s’hi de manera indefinida, amb el 9 d’Octubre a l’horitzó.

La vaga general de CCOO PV i UGT-PV vol alçar els salaris per a accedir a una vivenda digna

CCOO PV i UGT-PV han convocat una vaga general de 24 hores per a este tardor a la Comunitat Valenciana per exigir salaris suficients que permeten accedir a una vivenda digna i mesures reals davant la crisi de l’habitatge.

Canvis en el tramvia de Metrovalencia i possibles supressions este dimarts

Metrovalencia ha modificat este dimarts la circulació de les línies de tramvia L4, L6 i L8 per reorganització del servici i adverteix que es poden produir supressions puntuals.

Ruixats probables a l’interior sud i temperatures sense canvis este dimarts

L’oratge d’este dimarts estarà marcat pels núvols i possibles ruixats a l’interior de la mitat sud, amb temperatures estables i vent fluix de component sud al centre del dia. L’Aemet preveu que dimecres continuen els núvols i els xàfecs, sobretot al nord, i avança el pronòstic marítim per a les aigües de Castelló, València i Alacant.

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.