Este 9 de setembre hauria d’haver impactat un meteorit contra la Terra

El meteorito podría llegar el 9 de septiembre

El meteorit podria haver arribat el 9 de setembre | Cedida

 

Queda en tan sols un espant el possible impacte d’un meteorit contra la Terra este 9 de setembre del 2019. A principis d’any, alguns científics participants en la Conferència de Detecció d’Asteroides i Deixalla Espacial d’Alemanya van augurar que l’asteroide ‘2006 QV89’ podria xocar contra el nostre planeta, però finalment el seu recorregut ens ha passat de llarg.

 

La roca espacial té una dimensió de 50 metres de diàmetre, una mida suficientment perillosa que podia causar greus estralls si impactava contra la Terra. De fet, la NASA el va situar com el seté objecte potencialment més perillós en una llista de tots els objectes espacials que poden arribar al nostre planeta.

 

No obstant, a principis de juliol, l’Observatori Austral Europeu en Xile no va trobar l’asteroide en la regió del cel a on hauria d’estar per a impactar contra la Terra i especialistes de l’Agència Espacial Europea (ESA) van confirmar, posteriorment i amb l’ajuda del gran telescopi del desert d’Atacama, que la roca havia canviat de rumb.

 

«Afortunadament, l’asteroide no estava en una zona problemàtica que senyala una clara direcció contra la Terra», informa l’Observatori Austral Europeu en un comunicat. Es tracta de la primera volta que es descarta un impacte d’un asteroide a través d’una no detecció.

 

La possible òrbita del polèmic asteroide

La possible òrbita del polèmic asteroide | ESA

 

Pròxima possibilitat d’impacte: 8 de setembre de 2023

La trajectòria de l’asteroide continua sent molt incerta i els experts no descarten un impacte en un futur. De fet, la pròxima aproximació serà el 8 de setembre de l’any 2023, raó per la que el ‘2006 QV89’ ha caigut de la posició 7 a la número 156 de la Llista de Risc d’Objectes Propers a la Terra de l’ESA, que conté 866 objectes.

 

D’esta manera, la probabilitat d’impacte d’ací a quatre anys ha passat de ser una entre 11.428 el passat mes de gener a una entre 625.000 actualment, mentres que d’ací a 100 anys, esta possibilitat és d’una entre 7.128.

 

Més allà d’esta roca, de cara al 6 de maig de l’any 2022, podríem tindre la visita d’un altre asteroide potencialment perillós, el ‘2009 FJ1’, el sisé més perillós d’esta llista. Viatja a 95.000 km/h cap al nostre planeta i no es descarta un impacte. Esta probabilitat és d’una entre 4.464.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La jove estrella de Larrea corona 20 hores màgiques: draft NBA i Lliga ACB amb el València Basket

Sergio De Larrea, base vallisoletà de 20 anys del València Basket, ha sigut triat en la primera ronda del draft de la NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB en només 20 hores.

Jean Montero, elegit MVP de la final de la Lliga Endesa guanyada pel València Basket

El dominicà Jean Montero ha sigut designat MVP de la final de la Lliga Endesa després del triomf del València Basket davant el Barça al Palau Blaugrana, tancant la sèrie en el quart partit.

Valencia Basket conquereix la Lliga Endesa amb una pallissa històrica al Barça

El Valencia Basket s'ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada després de guanyar el Barça per 84-108 en el quart partit de la final al Palau Blaugrana, amb una actuació decisiva de Kameron Taylor i Jean Montero.

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.