14.3 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

La caiguda d’un asteroide en el Regne Unit provoca la busca d’un avió

Imatge il·lustrativa de la caiguda d'un asteroide

Imatge il·lustrativa de la caiguda d’un asteroide | Arxiu

 

Gran ensurt el que es van endur els habitants dels comtats de Devon i Cornwall, en el Regne Unit, la matinada de diumenge, quan, segons expliquen alguns testimonis en declaracions a mitjans locals, es van vore caure «objectes misteriosos» del cel. La raó era l’entrada en l’atmosfera d’un asteroide que va provocar que, en esta zona, es vera una gran bola de foc caient durant alguns segons.

 

No obstant, la policia va rebre tantes cridades d’alarma que, inicialment, es va contemplar la possibilitat que es tractara d’un avió en flames caient accidentat, raó per la que es va iniciar una busca a partir d’un dispositiu policial que, poc després, es va parar per la confirmació per part dels experts de què es tractava d’un asteroide.

 

 

Els fets es van produir poc abans de les sis de la matinada de diumenge i es va vore especialment des de la costa sud d’Anglaterra i de Gal·les. Tot i que l’esdeveniment es va produir molt prompte, algunes persones es van fer ressò immediatament en les xarxes socials sobre la bola de foc.

 

Es desconeix si el meteorit va arribar a tocar terra, ja que l’asteroide es va anar desintegrant a mesura que penetrava en l’atmosfera terrestre, cosa que va generar esta gran i espectacular bola de foc que va espantar a la majoria de persones que la van poder observar.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.