16.1 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

La caiguda d’un asteroide en el Regne Unit provoca la busca d’un avió

Imatge il·lustrativa de la caiguda d'un asteroide

Imatge il·lustrativa de la caiguda d’un asteroide | Arxiu

 

Gran ensurt el que es van endur els habitants dels comtats de Devon i Cornwall, en el Regne Unit, la matinada de diumenge, quan, segons expliquen alguns testimonis en declaracions a mitjans locals, es van vore caure «objectes misteriosos» del cel. La raó era l’entrada en l’atmosfera d’un asteroide que va provocar que, en esta zona, es vera una gran bola de foc caient durant alguns segons.

 

No obstant, la policia va rebre tantes cridades d’alarma que, inicialment, es va contemplar la possibilitat que es tractara d’un avió en flames caient accidentat, raó per la que es va iniciar una busca a partir d’un dispositiu policial que, poc després, es va parar per la confirmació per part dels experts de què es tractava d’un asteroide.

 

 

Els fets es van produir poc abans de les sis de la matinada de diumenge i es va vore especialment des de la costa sud d’Anglaterra i de Gal·les. Tot i que l’esdeveniment es va produir molt prompte, algunes persones es van fer ressò immediatament en les xarxes socials sobre la bola de foc.

 

Es desconeix si el meteorit va arribar a tocar terra, ja que l’asteroide es va anar desintegrant a mesura que penetrava en l’atmosfera terrestre, cosa que va generar esta gran i espectacular bola de foc que va espantar a la majoria de persones que la van poder observar.  

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.

Controlat l’incendi en un desballestament de motos d’Alboraia després d’una gran fumera

Els bombers han donat per controlat a les 12.49 l'incendi que ha afectat un desballestament de motos i a una nau contigua a Alboraia. No hi ha hagut ferits i tot apunta a un curtcircuit com a origen.

Estabilitzat l’incendi en una nau de desballestament de motocicletes a Alboraia

El foc, originat sobre les 9.45 en un desballestament de motocicletes d'Alboraia, ha sigut estabilitzat al migdia sense ferits. Es mantindrà vigilància 24 hores.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no tenen dret a decidir pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón i ha acusat PP i Vox de voler imposar un relleu amb Juanfran Pérez Llorca. Diana Morant ha advertit a Feijóo i Abascal que no tenen dret a decidir pels valencians.

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.