14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’Índia fracassa en l’últim minut en el seu intent d’arribar a la Lluna

L’Índia fracassa en el seu intent d’arribar a la Lluna | Arxiu

 

Decepció amb majúscules la que s’ha endut tota l’Índia després de què el país haja fracassat en el seu intent d’arribar a la Lluna. Els fets han tingut lloc la nit d’este passat divendres quan, cap a les 22:30h del (hora espanyola), es va perdre el contacte amb el mòdul Vikram de la missió ‘Chandrayaan 2’. Era en aquell moment quan l’aparell estava fent el descens i es trobava a només 2,1 quilòmetres d’altitud de la superfície lunar.

 

Tot i la delicada missió, res feia pensar en el fracàs després de què el llançament del coet en juliol i tota l’evolució de la missió s’haguera desenvolupat de forma excel·lent. Per esta raó, la sala de control s’ha quedat gelada i en un profund silenci quan, de repent, s’ha perdut el senyal i control de la maniobra en el moment més decisiu.

 

L’allunatge era l’últim pas d’una maniobra que havia durat molt i que no havia mostrat cap signe de debilitat. La nau Vikram havia fet amb èxit la fase de frenat i apropament al lloc d’arribada, quedant només afinar la velocitat de la maniobra per a arribar de forma suau a la superfície lunar. Però, segons les primeres indicacions, pareix que la nau, finalment, s’hauria estampat contra el satèl·lit.

 

A l’espera de les conclusions finals del fracàs de la missió, que encara poden tardar dies en resoldre’s, la notícia ha sigut un gerro d’aigua freda per a tot el país que havia afrontat amb molta il·lusió esta fita. Esta frustració ha sigut representada per al mateix president de l’Índia, Narendra Modi, que eixia de la sala de control amb una evident cara de decepció.

 

Imagen de la sonda 'Chandrayaan 2' antes de partir hacia el espacio

Imatge de la sonda ‘Chandrayaan 2’ abans d’anar-se’n cap a l’espai | ISRO

 

L’eterna lluita pel quart lloc de països en arribar a la Lluna

La sonda ‘Chandrayaan 2’ és la continuació de la sonda ‘Chandrayaan 1’, que va arribar a orbitar la Lluna en 2008 per a arreplegar amb èxit imàtgens en infraroig, raigs X i de l’espectre visible durant un any i va fer un mapa topogràfic del satèl·lit . Era el preludi de l’intent de l’Índia d’arribar a la Lluna, volent-se convertir en el quart país del món en fer-ho, després de què Israel també fracassara este any en l’intenr. Una quarta plaça que seguix molt disputada, encara que el podi ja està completat pels Estats Units, Rússia i la Xina.

 

La missió no havia mostrat cap signe de problemes en tot este temps i, de fet, el passat dilluns, 2 de setembre, el mòdul Vikram va separar-se amb èxit del mòdul orbital. Este fet va demostrar que l’Índia ha fet una gran evolució en la seua carrera espacial i tecnològica al llarg dels últims anys. Tot i això, el pas decisiu d’allunatge ha acabat fracassant. La missió tenia l’objectiu d’arribar i estudiar amb l’ajuda d’un rover la part sud de la Lluna, no explorada per l’home fins ara.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.

Mor Fernando Esteso als 80 anys a l’Hospital La Fe de València

L'actor i humorista ha mort als 80 anys a l'Hospital La Fe de València, on estava ingressat. El seu representant el va confirmar a l'Acadèmia del Cinema; el còmic es va consagrar en els 70 al costat d'Andrés Pajares.

Una nova manifestació per la dana ha demanat que Mazón entregue l’acta de diputat

La protesta ha reunit ciutadans i familiars de víctimes per a reclamar que el expresident entregue el seu escó i comparega davant la jutgessa. El recorregut ha passat per Benetússer, Sedaví i Alfafar, algunes de les localitats més afectades.

Compromís exigix al Govern desbloquejar ja la norma que impedix orxata amb menys sucre

Compromís ha enviat una carta als ministres d'Agricultura i de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 per a exigir la reforma del Reial decret 1338/1988. Reclama un calendari immediat que permeta vendre orxata amb menys sucre sense perdre la denominació de xufa.