13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

L’Índia fracassa en l’últim minut en el seu intent d’arribar a la Lluna

L’Índia fracassa en el seu intent d’arribar a la Lluna | Arxiu

 

Decepció amb majúscules la que s’ha endut tota l’Índia després de què el país haja fracassat en el seu intent d’arribar a la Lluna. Els fets han tingut lloc la nit d’este passat divendres quan, cap a les 22:30h del (hora espanyola), es va perdre el contacte amb el mòdul Vikram de la missió ‘Chandrayaan 2’. Era en aquell moment quan l’aparell estava fent el descens i es trobava a només 2,1 quilòmetres d’altitud de la superfície lunar.

 

Tot i la delicada missió, res feia pensar en el fracàs després de què el llançament del coet en juliol i tota l’evolució de la missió s’haguera desenvolupat de forma excel·lent. Per esta raó, la sala de control s’ha quedat gelada i en un profund silenci quan, de repent, s’ha perdut el senyal i control de la maniobra en el moment més decisiu.

 

L’allunatge era l’últim pas d’una maniobra que havia durat molt i que no havia mostrat cap signe de debilitat. La nau Vikram havia fet amb èxit la fase de frenat i apropament al lloc d’arribada, quedant només afinar la velocitat de la maniobra per a arribar de forma suau a la superfície lunar. Però, segons les primeres indicacions, pareix que la nau, finalment, s’hauria estampat contra el satèl·lit.

 

A l’espera de les conclusions finals del fracàs de la missió, que encara poden tardar dies en resoldre’s, la notícia ha sigut un gerro d’aigua freda per a tot el país que havia afrontat amb molta il·lusió esta fita. Esta frustració ha sigut representada per al mateix president de l’Índia, Narendra Modi, que eixia de la sala de control amb una evident cara de decepció.

 

Imagen de la sonda 'Chandrayaan 2' antes de partir hacia el espacio

Imatge de la sonda ‘Chandrayaan 2’ abans d’anar-se’n cap a l’espai | ISRO

 

L’eterna lluita pel quart lloc de països en arribar a la Lluna

La sonda ‘Chandrayaan 2’ és la continuació de la sonda ‘Chandrayaan 1’, que va arribar a orbitar la Lluna en 2008 per a arreplegar amb èxit imàtgens en infraroig, raigs X i de l’espectre visible durant un any i va fer un mapa topogràfic del satèl·lit . Era el preludi de l’intent de l’Índia d’arribar a la Lluna, volent-se convertir en el quart país del món en fer-ho, després de què Israel també fracassara este any en l’intenr. Una quarta plaça que seguix molt disputada, encara que el podi ja està completat pels Estats Units, Rússia i la Xina.

 

La missió no havia mostrat cap signe de problemes en tot este temps i, de fet, el passat dilluns, 2 de setembre, el mòdul Vikram va separar-se amb èxit del mòdul orbital. Este fet va demostrar que l’Índia ha fet una gran evolució en la seua carrera espacial i tecnològica al llarg dels últims anys. Tot i això, el pas decisiu d’allunatge ha acabat fracassant. La missió tenia l’objectiu d’arribar i estudiar amb l’ajuda d’un rover la part sud de la Lluna, no explorada per l’home fins ara.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.