L’Índia fracassa en l’últim minut en el seu intent d’arribar a la Lluna

L’Índia fracassa en el seu intent d’arribar a la Lluna | Arxiu

 

Decepció amb majúscules la que s’ha endut tota l’Índia després de què el país haja fracassat en el seu intent d’arribar a la Lluna. Els fets han tingut lloc la nit d’este passat divendres quan, cap a les 22:30h del (hora espanyola), es va perdre el contacte amb el mòdul Vikram de la missió ‘Chandrayaan 2’. Era en aquell moment quan l’aparell estava fent el descens i es trobava a només 2,1 quilòmetres d’altitud de la superfície lunar.

 

Tot i la delicada missió, res feia pensar en el fracàs després de què el llançament del coet en juliol i tota l’evolució de la missió s’haguera desenvolupat de forma excel·lent. Per esta raó, la sala de control s’ha quedat gelada i en un profund silenci quan, de repent, s’ha perdut el senyal i control de la maniobra en el moment més decisiu.

 

L’allunatge era l’últim pas d’una maniobra que havia durat molt i que no havia mostrat cap signe de debilitat. La nau Vikram havia fet amb èxit la fase de frenat i apropament al lloc d’arribada, quedant només afinar la velocitat de la maniobra per a arribar de forma suau a la superfície lunar. Però, segons les primeres indicacions, pareix que la nau, finalment, s’hauria estampat contra el satèl·lit.

 

A l’espera de les conclusions finals del fracàs de la missió, que encara poden tardar dies en resoldre’s, la notícia ha sigut un gerro d’aigua freda per a tot el país que havia afrontat amb molta il·lusió esta fita. Esta frustració ha sigut representada per al mateix president de l’Índia, Narendra Modi, que eixia de la sala de control amb una evident cara de decepció.

 

Imagen de la sonda 'Chandrayaan 2' antes de partir hacia el espacio

Imatge de la sonda ‘Chandrayaan 2’ abans d’anar-se’n cap a l’espai | ISRO

 

L’eterna lluita pel quart lloc de països en arribar a la Lluna

La sonda ‘Chandrayaan 2’ és la continuació de la sonda ‘Chandrayaan 1’, que va arribar a orbitar la Lluna en 2008 per a arreplegar amb èxit imàtgens en infraroig, raigs X i de l’espectre visible durant un any i va fer un mapa topogràfic del satèl·lit . Era el preludi de l’intent de l’Índia d’arribar a la Lluna, volent-se convertir en el quart país del món en fer-ho, després de què Israel també fracassara este any en l’intenr. Una quarta plaça que seguix molt disputada, encara que el podi ja està completat pels Estats Units, Rússia i la Xina.

 

La missió no havia mostrat cap signe de problemes en tot este temps i, de fet, el passat dilluns, 2 de setembre, el mòdul Vikram va separar-se amb èxit del mòdul orbital. Este fet va demostrar que l’Índia ha fet una gran evolució en la seua carrera espacial i tecnològica al llarg dels últims anys. Tot i això, el pas decisiu d’allunatge ha acabat fracassant. La missió tenia l’objectiu d’arribar i estudiar amb l’ajuda d’un rover la part sud de la Lluna, no explorada per l’home fins ara.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.