18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’Índia fracassa en l’últim minut en el seu intent d’arribar a la Lluna

L’Índia fracassa en el seu intent d’arribar a la Lluna | Arxiu

 

Decepció amb majúscules la que s’ha endut tota l’Índia després de què el país haja fracassat en el seu intent d’arribar a la Lluna. Els fets han tingut lloc la nit d’este passat divendres quan, cap a les 22:30h del (hora espanyola), es va perdre el contacte amb el mòdul Vikram de la missió ‘Chandrayaan 2’. Era en aquell moment quan l’aparell estava fent el descens i es trobava a només 2,1 quilòmetres d’altitud de la superfície lunar.

 

Tot i la delicada missió, res feia pensar en el fracàs després de què el llançament del coet en juliol i tota l’evolució de la missió s’haguera desenvolupat de forma excel·lent. Per esta raó, la sala de control s’ha quedat gelada i en un profund silenci quan, de repent, s’ha perdut el senyal i control de la maniobra en el moment més decisiu.

 

L’allunatge era l’últim pas d’una maniobra que havia durat molt i que no havia mostrat cap signe de debilitat. La nau Vikram havia fet amb èxit la fase de frenat i apropament al lloc d’arribada, quedant només afinar la velocitat de la maniobra per a arribar de forma suau a la superfície lunar. Però, segons les primeres indicacions, pareix que la nau, finalment, s’hauria estampat contra el satèl·lit.

 

A l’espera de les conclusions finals del fracàs de la missió, que encara poden tardar dies en resoldre’s, la notícia ha sigut un gerro d’aigua freda per a tot el país que havia afrontat amb molta il·lusió esta fita. Esta frustració ha sigut representada per al mateix president de l’Índia, Narendra Modi, que eixia de la sala de control amb una evident cara de decepció.

 

Imagen de la sonda 'Chandrayaan 2' antes de partir hacia el espacio

Imatge de la sonda ‘Chandrayaan 2’ abans d’anar-se’n cap a l’espai | ISRO

 

L’eterna lluita pel quart lloc de països en arribar a la Lluna

La sonda ‘Chandrayaan 2’ és la continuació de la sonda ‘Chandrayaan 1’, que va arribar a orbitar la Lluna en 2008 per a arreplegar amb èxit imàtgens en infraroig, raigs X i de l’espectre visible durant un any i va fer un mapa topogràfic del satèl·lit . Era el preludi de l’intent de l’Índia d’arribar a la Lluna, volent-se convertir en el quart país del món en fer-ho, després de què Israel també fracassara este any en l’intenr. Una quarta plaça que seguix molt disputada, encara que el podi ja està completat pels Estats Units, Rússia i la Xina.

 

La missió no havia mostrat cap signe de problemes en tot este temps i, de fet, el passat dilluns, 2 de setembre, el mòdul Vikram va separar-se amb èxit del mòdul orbital. Este fet va demostrar que l’Índia ha fet una gran evolució en la seua carrera espacial i tecnològica al llarg dels últims anys. Tot i això, el pas decisiu d’allunatge ha acabat fracassant. La missió tenia l’objectiu d’arribar i estudiar amb l’ajuda d’un rover la part sud de la Lluna, no explorada per l’home fins ara.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.