11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Un babuí devora dos aneguets davant la mirada de terror dels xiquets

Imatge d'un exemplar de babuí

Imatge d’un exemplar de babuí | Arxiu

 

Imatge de la natura en el seu estat més salvatge la que es va vore la setmana passada en un zoològic d’Amsterdam, en els Països Baixos, a on un babuí va atrapar dos aneguets i se’ls va menjar davant de la mirada de molts visitants, entre els quals hi havia xiquets que van viure amb terror aquella escena.

 

En la gravació es pot vore com el primat va saltant per damunt d’una zona d’aigua perseguint a la família d’ànecs. La mare de les cries intenta protegir-les desesperadament espantant el babuí cridant sense parar de batre les ales. No obstant, el primat és més ràpid que els pardals aquàtics i acaba atrapant a dos aneguets, que se’ls endú fora de l’aigua enmig de tota la manada de babuïns.

 

Una volta està en un lloc segur, el babuí arrenca d’un mos els caps dels dos aneguets i els devora mentres estos encara mouen les potes intentant escapar. Este és el vídeo registrat per un visitant que s’ha fet viral en les xarxes socials i a on es poden escoltar els comentaris i crits d’estupefacció dels xiquets i adults que presencien l’escena:

 

 

Els babuïns s’alimenten també de carn

A pesar del mal gust de boca amb que es van quedar els visitants d’este zoo, que van presenciar la macabra escena, el cert és que esta situació és totalment normal en la natura salvatge i els babuïns s’alimenten de carn de forma regular.

 

En eixe sentit, els primats, igual com altres espècies semblants, com els goril·les, els orangutans o els ximpanzés, són omnívors i, per tant, s’alimenten de la carn d’altres animals de dimensions més menudes, com és el cas d’estos aneguets.

 

Una escena que ningú espera trobar-se quan visita un zoo però que és natura en estat pur i el dia a dia de la vida salvatge animal. Potser ens hauríem de preguntar si, pel contrari, és normal tindre animals tan ‘humanitzats’ en les grans ciutats.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.