Temporal històric amb dos morts, ferits, tornados, inundacions i greus problemes

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntics aiguats torrencials que ja han deixat més de 500 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat, com a mínim, tres persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rambles totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls a Guardamar del Segura i en Dénia. Tot junt, un temporal que ha sigut el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. 

 

Els últims registres de precipitació apunten que en alguns punts de l’interior del nord d’Alacant, s’han arreplegat més de 500 litres. En la població de Planes, segons observadors meteorològics de la zona, porten acumulats fins a 534 l/m2, una quantitat de pluja rècord amb més de 100 anys de dades.

 

 

Però no s’acaben ací les dades històriques, i és que les pluges torrencials han fet que el temporal de dijous siga el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. En moltes altres localitats, les precipitacions han superat els 400 l/m2, i en alguns casos s’han acumulat més de 200 litres en pocs minuts. 

 

 

Una situació excepcional i declaració de zona catastròfica

El ministeri de Defensa autoritza el desplegament d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a atendre en les inundacions en València, Múrcia i Almeria. La Creu Roja fa públics els llocs a on es pot atendre a les víctimes del temporal.

 

 

Per altra banda i per precaució, l’Ajuntament de València ha cancel·lat les classes per a demà divendres. Amb este avís, ja són 38 els municipis de la província de València que han confirmat que suspenen les classes. A més, l’Ajuntament d’Ontinyent ha demanat declarar la zona catastròfica per les conseqüències de l’aiguat. El president de la Generalitat Valenciana ha afirmat que, quan acaben les pluges, es miraran d’assumir els desperfectes.

 

 

Morts, ferits i desallotjats pel fort temporal

La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, a on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. La policia ha trobat un matrimoni de vora els 70 anys mort dins de l’interior del seu vehicle, que havia bolcat en el Camino de la Fuente a causa dels forts aiguats de la zona. L’incident ha tingut lloc en la localitat de Caudete, en Albacete (Castella-la Manxa).

 

Més en casa nostra, els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals. Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. 

 

 

D’altra banda, els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

Finalment, el riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent. La crescuda del riu ha obligat a evacuar a unes 40 persones afectades per la inundació, segons el servici d’Emergències de la Generalitat, i han sigut allotjades en l’alberg municipal, a on es quedaran fins que passe el temporal i es valore la situació de les cases afectades.

 

Greus inundacions, tornados i fort onatge amb el pas de la gota freda

Els desperfectes de les inundacions són generalitzades en la Vall d’Albaida, que està registrant màximes històriques en segles. Arriben imàtgens de desperfectes en edificis i carreteres. Una de les més impactants, la destrucció del pont del segle XVI d’Aielo de Malferit. 

 

 

A més, les ratxes fortes de vent han assolat les comarques de més al sud del territori a on, fins i tot, s’han pogut observar fins a 2 tornados, un a Guardamar del Segura, campant per la carretera, i un altre rn Dénia, a on ha destrossat el pavelló deportiu.

 

 

Els estralls també han arribat a primera línia de la costa, amb un temporal de primera categoria amb fort onatge que ha deixat una situació molt crítica en les platges i els ports valencians.

 

 

Altres imàtgens del fort temporal

El pas de la gota freda per terres valencianes ha deixat estralls i incidències generalitzats. Esta és una selecció de les imàtgens més impactants que ens ha deixat al llarg el dijous:

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.