Temporal històric amb dos morts, ferits, tornados, inundacions i greus problemes

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntics aiguats torrencials que ja han deixat més de 500 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat, com a mínim, tres persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rambles totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls a Guardamar del Segura i en Dénia. Tot junt, un temporal que ha sigut el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. 

 

Els últims registres de precipitació apunten que en alguns punts de l’interior del nord d’Alacant, s’han arreplegat més de 500 litres. En la població de Planes, segons observadors meteorològics de la zona, porten acumulats fins a 534 l/m2, una quantitat de pluja rècord amb més de 100 anys de dades.

 

 

Però no s’acaben ací les dades històriques, i és que les pluges torrencials han fet que el temporal de dijous siga el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. En moltes altres localitats, les precipitacions han superat els 400 l/m2, i en alguns casos s’han acumulat més de 200 litres en pocs minuts. 

 

 

Una situació excepcional i declaració de zona catastròfica

El ministeri de Defensa autoritza el desplegament d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a atendre en les inundacions en València, Múrcia i Almeria. La Creu Roja fa públics els llocs a on es pot atendre a les víctimes del temporal.

 

 

Per altra banda i per precaució, l’Ajuntament de València ha cancel·lat les classes per a demà divendres. Amb este avís, ja són 38 els municipis de la província de València que han confirmat que suspenen les classes. A més, l’Ajuntament d’Ontinyent ha demanat declarar la zona catastròfica per les conseqüències de l’aiguat. El president de la Generalitat Valenciana ha afirmat que, quan acaben les pluges, es miraran d’assumir els desperfectes.

 

 

Morts, ferits i desallotjats pel fort temporal

La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, a on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. La policia ha trobat un matrimoni de vora els 70 anys mort dins de l’interior del seu vehicle, que havia bolcat en el Camino de la Fuente a causa dels forts aiguats de la zona. L’incident ha tingut lloc en la localitat de Caudete, en Albacete (Castella-la Manxa).

 

Més en casa nostra, els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals. Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. 

 

 

D’altra banda, els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

Finalment, el riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent. La crescuda del riu ha obligat a evacuar a unes 40 persones afectades per la inundació, segons el servici d’Emergències de la Generalitat, i han sigut allotjades en l’alberg municipal, a on es quedaran fins que passe el temporal i es valore la situació de les cases afectades.

 

Greus inundacions, tornados i fort onatge amb el pas de la gota freda

Els desperfectes de les inundacions són generalitzades en la Vall d’Albaida, que està registrant màximes històriques en segles. Arriben imàtgens de desperfectes en edificis i carreteres. Una de les més impactants, la destrucció del pont del segle XVI d’Aielo de Malferit. 

 

 

A més, les ratxes fortes de vent han assolat les comarques de més al sud del territori a on, fins i tot, s’han pogut observar fins a 2 tornados, un a Guardamar del Segura, campant per la carretera, i un altre rn Dénia, a on ha destrossat el pavelló deportiu.

 

 

Els estralls també han arribat a primera línia de la costa, amb un temporal de primera categoria amb fort onatge que ha deixat una situació molt crítica en les platges i els ports valencians.

 

 

Altres imàtgens del fort temporal

El pas de la gota freda per terres valencianes ha deixat estralls i incidències generalitzats. Esta és una selecció de les imàtgens més impactants que ens ha deixat al llarg el dijous:

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.