Temporal històric amb dos morts, ferits, tornados, inundacions i greus problemes

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntics aiguats torrencials que ja han deixat més de 500 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat, com a mínim, tres persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rambles totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls a Guardamar del Segura i en Dénia. Tot junt, un temporal que ha sigut el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. 

 

Els últims registres de precipitació apunten que en alguns punts de l’interior del nord d’Alacant, s’han arreplegat més de 500 litres. En la població de Planes, segons observadors meteorològics de la zona, porten acumulats fins a 534 l/m2, una quantitat de pluja rècord amb més de 100 anys de dades.

 

 

Però no s’acaben ací les dades històriques, i és que les pluges torrencials han fet que el temporal de dijous siga el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. En moltes altres localitats, les precipitacions han superat els 400 l/m2, i en alguns casos s’han acumulat més de 200 litres en pocs minuts. 

 

 

Una situació excepcional i declaració de zona catastròfica

El ministeri de Defensa autoritza el desplegament d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a atendre en les inundacions en València, Múrcia i Almeria. La Creu Roja fa públics els llocs a on es pot atendre a les víctimes del temporal.

 

 

Per altra banda i per precaució, l’Ajuntament de València ha cancel·lat les classes per a demà divendres. Amb este avís, ja són 38 els municipis de la província de València que han confirmat que suspenen les classes. A més, l’Ajuntament d’Ontinyent ha demanat declarar la zona catastròfica per les conseqüències de l’aiguat. El president de la Generalitat Valenciana ha afirmat que, quan acaben les pluges, es miraran d’assumir els desperfectes.

 

 

Morts, ferits i desallotjats pel fort temporal

La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, a on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. La policia ha trobat un matrimoni de vora els 70 anys mort dins de l’interior del seu vehicle, que havia bolcat en el Camino de la Fuente a causa dels forts aiguats de la zona. L’incident ha tingut lloc en la localitat de Caudete, en Albacete (Castella-la Manxa).

 

Més en casa nostra, els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals. Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. 

 

 

D’altra banda, els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

Finalment, el riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent. La crescuda del riu ha obligat a evacuar a unes 40 persones afectades per la inundació, segons el servici d’Emergències de la Generalitat, i han sigut allotjades en l’alberg municipal, a on es quedaran fins que passe el temporal i es valore la situació de les cases afectades.

 

Greus inundacions, tornados i fort onatge amb el pas de la gota freda

Els desperfectes de les inundacions són generalitzades en la Vall d’Albaida, que està registrant màximes històriques en segles. Arriben imàtgens de desperfectes en edificis i carreteres. Una de les més impactants, la destrucció del pont del segle XVI d’Aielo de Malferit. 

 

 

A més, les ratxes fortes de vent han assolat les comarques de més al sud del territori a on, fins i tot, s’han pogut observar fins a 2 tornados, un a Guardamar del Segura, campant per la carretera, i un altre rn Dénia, a on ha destrossat el pavelló deportiu.

 

 

Els estralls també han arribat a primera línia de la costa, amb un temporal de primera categoria amb fort onatge que ha deixat una situació molt crítica en les platges i els ports valencians.

 

 

Altres imàtgens del fort temporal

El pas de la gota freda per terres valencianes ha deixat estralls i incidències generalitzats. Esta és una selecció de les imàtgens més impactants que ens ha deixat al llarg el dijous:

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.