Els bombers del Consorci de València posen a punt els materials per l’avís de pluges i reforcen el personal

Bombers emergència pluges

Els bombers preparant-se per l’avís de gota freda | Consorci de Bombers de València

 

Els bombers del Consorci Provincial de València estan revisant i posant a punt els diferents materials disponibles, com els sistemes de buidatge d’aigua i rescat, davant de l’alerta de pluja llançada per l’Agència Estatal de Meteorologia per a este dimarts. Des de principi d’any, el Consorci ha rebut un total de 41 avisos per emergències a causa de les pluges. Durant tot el 2018, la xifra va superar els 200 avisos.

 

Els principals servicis en què actuen els bombers en cas de fortes precipitacions són rescats de persones i vehicles, buidatges d’aigua, retirades d’arbres i sanejaments de façanes. «Davant episodis com els que s’esperen en les pròximes hores demanem a la ciutadania molta prudència, encara que nosaltres sempre estem preparats per a qualsevol emergència», afirma la presidenta del Consorci, Maria Josep Amigó.

 

Entre gener i agost del 2019, els servicis en què han hagut d’actuar els bombers del Consorci s’han concentrat en el mes d’abril, quan les precipitacions van deixar acumulats de més de 100 litres per metre quadrat. Durant estes jornades de pluges, els efectius van intervindre en nombroses emergències, principalment, en les comarques de la Ribera i la Safor, a on els efectius van haver de rescatar a sis persones atrapades en vehicles i traslladar en una ambulància a una dona que necessitava assistència mèdica. Vent, arbres caiguts, sanejaments de façana, rescats i buidatges d’aigua van ser els principals serveis en els quals van intervindre els efectius.

 

El Consorci disposa d’un centenar de bombers de guàrdia cobrint diàriament tota la província de València. A més, en cas de necessitat pot mobilitzar a les brigades de Divalterra i a la resta de mitjans disponibles als quals coordina.

 

Recomanacions

  1. El Consorci recomana netejar els baixants i canalitzacions dels habitatges i retirar de l’exterior els objectes que puguen ser arrossegats per l’aigua.
  2. Una vegada iniciada l’emergència, retira els vehicles de les zones que puguen inundar-se. Allunya’t de les riberes dels rius i barrancs i no et quedes en els ponts. Localitza els punts més alts de la zona a on et trobes per a dirigir-te cap a ells en cas que es produïsca la inundació.
  3. Usa el vehicle només si és absolutament imprescindible. Circula per carreteres principals i autopistes, moderant la velocitat. No intentes mai creuar un pont que oferisca dubtes sobre la seua resistència.
  4. No estaciones en llits secs ni en la riba de rius, per a evitar ser sorprés per una crescuda d’aigua o riuada.

 

Reforç de personal per a dimecres i dijous

El Consorci Provincial de Bombers de València es reforçarà davant de la previsió de fortes pluges. A partir de les 20 hores del dimecres, 11 de setembre, i fins a les 20 hores del dijous 12, es reforçarà el personal operatiu en totes les zones.

 

S’incrementaran les dotacions per a les pròximes hores amb dos bombers addicionals en cada un dels sis parcs principals. A més hi haurà un oficial més de guàrdia i un cap de sector localitzables. En total, hi haurà 14 efectius més.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Localitzen mort un home dins dun cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació després de trobar el cadàver dun home de 52 anys, sense signes aparents de violència, dins dun cotxe estacionat en un centre comercial de Xàtiva.

Bernabé retreu la corrupció del PP valencià en plena polèmica pel cas Ábalos

Pilar Bernabé ha recordat que en la Comunitat Valenciana hi ha 185 condemnats per corrupció del PP i ha criticat que molts continuen ocupant càrrecs, en resposta a preguntes sobre la sentència contra José Luis Ábalos.

Nous vols directes d’estiu entre Castelló i Palma amb Air Nostrum

Air Nostrum recupera des del 17 de juliol la connexió directa d’estiu entre Castelló i Palma amb dos vols setmanals i preus a partir de 37 euros per trajecte.

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.