Els bombers del Consorci de València posen a punt els materials per l’avís de pluges i reforcen el personal

Bombers emergència pluges

Els bombers preparant-se per l’avís de gota freda | Consorci de Bombers de València

 

Els bombers del Consorci Provincial de València estan revisant i posant a punt els diferents materials disponibles, com els sistemes de buidatge d’aigua i rescat, davant de l’alerta de pluja llançada per l’Agència Estatal de Meteorologia per a este dimarts. Des de principi d’any, el Consorci ha rebut un total de 41 avisos per emergències a causa de les pluges. Durant tot el 2018, la xifra va superar els 200 avisos.

 

Els principals servicis en què actuen els bombers en cas de fortes precipitacions són rescats de persones i vehicles, buidatges d’aigua, retirades d’arbres i sanejaments de façanes. «Davant episodis com els que s’esperen en les pròximes hores demanem a la ciutadania molta prudència, encara que nosaltres sempre estem preparats per a qualsevol emergència», afirma la presidenta del Consorci, Maria Josep Amigó.

 

Entre gener i agost del 2019, els servicis en què han hagut d’actuar els bombers del Consorci s’han concentrat en el mes d’abril, quan les precipitacions van deixar acumulats de més de 100 litres per metre quadrat. Durant estes jornades de pluges, els efectius van intervindre en nombroses emergències, principalment, en les comarques de la Ribera i la Safor, a on els efectius van haver de rescatar a sis persones atrapades en vehicles i traslladar en una ambulància a una dona que necessitava assistència mèdica. Vent, arbres caiguts, sanejaments de façana, rescats i buidatges d’aigua van ser els principals serveis en els quals van intervindre els efectius.

 

El Consorci disposa d’un centenar de bombers de guàrdia cobrint diàriament tota la província de València. A més, en cas de necessitat pot mobilitzar a les brigades de Divalterra i a la resta de mitjans disponibles als quals coordina.

 

Recomanacions

  1. El Consorci recomana netejar els baixants i canalitzacions dels habitatges i retirar de l’exterior els objectes que puguen ser arrossegats per l’aigua.
  2. Una vegada iniciada l’emergència, retira els vehicles de les zones que puguen inundar-se. Allunya’t de les riberes dels rius i barrancs i no et quedes en els ponts. Localitza els punts més alts de la zona a on et trobes per a dirigir-te cap a ells en cas que es produïsca la inundació.
  3. Usa el vehicle només si és absolutament imprescindible. Circula per carreteres principals i autopistes, moderant la velocitat. No intentes mai creuar un pont que oferisca dubtes sobre la seua resistència.
  4. No estaciones en llits secs ni en la riba de rius, per a evitar ser sorprés per una crescuda d’aigua o riuada.

 

Reforç de personal per a dimecres i dijous

El Consorci Provincial de Bombers de València es reforçarà davant de la previsió de fortes pluges. A partir de les 20 hores del dimecres, 11 de setembre, i fins a les 20 hores del dijous 12, es reforçarà el personal operatiu en totes les zones.

 

S’incrementaran les dotacions per a les pròximes hores amb dos bombers addicionals en cada un dels sis parcs principals. A més hi haurà un oficial més de guàrdia i un cap de sector localitzables. En total, hi haurà 14 efectius més.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Beques reforçades i matrícules gratis per a qui aprove primer de carrera a la Comunitat Valenciana

El Consell ha detallat a la Universitat Jaume I les línies del seu pla fins 2030 per enfortir el sistema universitari i investigador, amb més beques i incentius a l’esforç acadèmic. També prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per estabilitzar i modernitzar el sistema.

La nova llei de ciència i el Pla 2030 blindaran el futur de les universitats valencianes

La Generalitat ha detallat a l’UJI la seua estratègia per a donar estabilitat al sistema universitari valencià, impulsar la investigació i reforçar les beques i la cultura de l’esforç.

Beca gratuïta i nova Llei de Ciència: així vol el Consell reforçar les universitats valencianes

El Consell prepara una nova Llei de Ciència i un Pla 2030 per a donar estabilitat al sistema universitari valencià i anuncia la gratuïtat de matrícula per a qui aprove tot primer curs.

Les noves beques i la matrícula gratis marquen l’estratègia del Consell per a la universitat valenciana

El Consell aposta per una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove tot primer per a reforçar el sistema universitari valencià, tal com ha explicat Juanfran Pérez Llorca en la presa de possessió del nou rector de l’UJI, Jesús Lancis.

Beques més fortes i matrícula gratis si s’aprova tot: així vol el Consell reforçar la universitat valenciana

El Consell ha detallat a Castelló la seua estratègia per a reforçar el sistema universitari valencià, amb una nova Llei de Ciència, el Pla 2030, més beques i matrícula gratis per a qui aprove totes les assignatures del primer curs.

OWN València espera més de 20.000 aficionats als videojocs del 3 al 5 de juliol

El festival de videojocs, e-sports i cultura digital OWN reunix del 3 al 5 de juliol a Fira València més de 20.000 assistents i les principals companyies del sector.

València cedeix el relleu dels Gay Games a Perth, seu de l’edició de 2030

València, amfitriona dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha fet el traspàs simbòlic de seu a Perth, ciutat australiana que acollirà l’edició de 2030, amb un balanç positiu en economia i imatge de ciutat oberta i inclusiva.

València cede el testimoni dels Gay Games a Perth, seu en 2030

València, seu dels Gay Games 2026 amb prop de deu mil participants, ha realitzat el traspàs simbòlic del testimoni a Perth, que acollirà la tretzena edició en 2030, destacant l’impacte econòmic i el llegat en imatge de ciutat diversa i inclusiva.