Els bombers del Consorci de València posen a punt els materials per l’avís de pluges i reforcen el personal

Bombers emergència pluges

Els bombers preparant-se per l’avís de gota freda | Consorci de Bombers de València

 

Els bombers del Consorci Provincial de València estan revisant i posant a punt els diferents materials disponibles, com els sistemes de buidatge d’aigua i rescat, davant de l’alerta de pluja llançada per l’Agència Estatal de Meteorologia per a este dimarts. Des de principi d’any, el Consorci ha rebut un total de 41 avisos per emergències a causa de les pluges. Durant tot el 2018, la xifra va superar els 200 avisos.

 

Els principals servicis en què actuen els bombers en cas de fortes precipitacions són rescats de persones i vehicles, buidatges d’aigua, retirades d’arbres i sanejaments de façanes. «Davant episodis com els que s’esperen en les pròximes hores demanem a la ciutadania molta prudència, encara que nosaltres sempre estem preparats per a qualsevol emergència», afirma la presidenta del Consorci, Maria Josep Amigó.

 

Entre gener i agost del 2019, els servicis en què han hagut d’actuar els bombers del Consorci s’han concentrat en el mes d’abril, quan les precipitacions van deixar acumulats de més de 100 litres per metre quadrat. Durant estes jornades de pluges, els efectius van intervindre en nombroses emergències, principalment, en les comarques de la Ribera i la Safor, a on els efectius van haver de rescatar a sis persones atrapades en vehicles i traslladar en una ambulància a una dona que necessitava assistència mèdica. Vent, arbres caiguts, sanejaments de façana, rescats i buidatges d’aigua van ser els principals serveis en els quals van intervindre els efectius.

 

El Consorci disposa d’un centenar de bombers de guàrdia cobrint diàriament tota la província de València. A més, en cas de necessitat pot mobilitzar a les brigades de Divalterra i a la resta de mitjans disponibles als quals coordina.

 

Recomanacions

  1. El Consorci recomana netejar els baixants i canalitzacions dels habitatges i retirar de l’exterior els objectes que puguen ser arrossegats per l’aigua.
  2. Una vegada iniciada l’emergència, retira els vehicles de les zones que puguen inundar-se. Allunya’t de les riberes dels rius i barrancs i no et quedes en els ponts. Localitza els punts més alts de la zona a on et trobes per a dirigir-te cap a ells en cas que es produïsca la inundació.
  3. Usa el vehicle només si és absolutament imprescindible. Circula per carreteres principals i autopistes, moderant la velocitat. No intentes mai creuar un pont que oferisca dubtes sobre la seua resistència.
  4. No estaciones en llits secs ni en la riba de rius, per a evitar ser sorprés per una crescuda d’aigua o riuada.

 

Reforç de personal per a dimecres i dijous

El Consorci Provincial de Bombers de València es reforçarà davant de la previsió de fortes pluges. A partir de les 20 hores del dimecres, 11 de setembre, i fins a les 20 hores del dijous 12, es reforçarà el personal operatiu en totes les zones.

 

S’incrementaran les dotacions per a les pròximes hores amb dos bombers addicionals en cada un dels sis parcs principals. A més hi haurà un oficial més de guàrdia i un cap de sector localitzables. En total, hi haurà 14 efectius més.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.

Un camió bolcat talla l’AP-7 a Xilxes i provoca 4 quilòmetres de cues cap a València

L’AP-7 continua tallada a Xilxes este divendres després del bolcament nocturn d’un camió i provoca 4 quilòmetres de retencions en sentit València.

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.