11.2 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Els bombers del Consorci de València posen a punt els materials per l’avís de pluges i reforcen el personal

Bombers emergència pluges

Els bombers preparant-se per l’avís de gota freda | Consorci de Bombers de València

 

Els bombers del Consorci Provincial de València estan revisant i posant a punt els diferents materials disponibles, com els sistemes de buidatge d’aigua i rescat, davant de l’alerta de pluja llançada per l’Agència Estatal de Meteorologia per a este dimarts. Des de principi d’any, el Consorci ha rebut un total de 41 avisos per emergències a causa de les pluges. Durant tot el 2018, la xifra va superar els 200 avisos.

 

Els principals servicis en què actuen els bombers en cas de fortes precipitacions són rescats de persones i vehicles, buidatges d’aigua, retirades d’arbres i sanejaments de façanes. «Davant episodis com els que s’esperen en les pròximes hores demanem a la ciutadania molta prudència, encara que nosaltres sempre estem preparats per a qualsevol emergència», afirma la presidenta del Consorci, Maria Josep Amigó.

 

Entre gener i agost del 2019, els servicis en què han hagut d’actuar els bombers del Consorci s’han concentrat en el mes d’abril, quan les precipitacions van deixar acumulats de més de 100 litres per metre quadrat. Durant estes jornades de pluges, els efectius van intervindre en nombroses emergències, principalment, en les comarques de la Ribera i la Safor, a on els efectius van haver de rescatar a sis persones atrapades en vehicles i traslladar en una ambulància a una dona que necessitava assistència mèdica. Vent, arbres caiguts, sanejaments de façana, rescats i buidatges d’aigua van ser els principals serveis en els quals van intervindre els efectius.

 

El Consorci disposa d’un centenar de bombers de guàrdia cobrint diàriament tota la província de València. A més, en cas de necessitat pot mobilitzar a les brigades de Divalterra i a la resta de mitjans disponibles als quals coordina.

 

Recomanacions

  1. El Consorci recomana netejar els baixants i canalitzacions dels habitatges i retirar de l’exterior els objectes que puguen ser arrossegats per l’aigua.
  2. Una vegada iniciada l’emergència, retira els vehicles de les zones que puguen inundar-se. Allunya’t de les riberes dels rius i barrancs i no et quedes en els ponts. Localitza els punts més alts de la zona a on et trobes per a dirigir-te cap a ells en cas que es produïsca la inundació.
  3. Usa el vehicle només si és absolutament imprescindible. Circula per carreteres principals i autopistes, moderant la velocitat. No intentes mai creuar un pont que oferisca dubtes sobre la seua resistència.
  4. No estaciones en llits secs ni en la riba de rius, per a evitar ser sorprés per una crescuda d’aigua o riuada.

 

Reforç de personal per a dimecres i dijous

El Consorci Provincial de Bombers de València es reforçarà davant de la previsió de fortes pluges. A partir de les 20 hores del dimecres, 11 de setembre, i fins a les 20 hores del dijous 12, es reforçarà el personal operatiu en totes les zones.

 

S’incrementaran les dotacions per a les pròximes hores amb dos bombers addicionals en cada un dels sis parcs principals. A més hi haurà un oficial més de guàrdia i un cap de sector localitzables. En total, hi haurà 14 efectius més.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.