7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Els bombers del Consorci de València posen a punt els materials per l’avís de pluges i reforcen el personal

Bombers emergència pluges

Els bombers preparant-se per l’avís de gota freda | Consorci de Bombers de València

 

Els bombers del Consorci Provincial de València estan revisant i posant a punt els diferents materials disponibles, com els sistemes de buidatge d’aigua i rescat, davant de l’alerta de pluja llançada per l’Agència Estatal de Meteorologia per a este dimarts. Des de principi d’any, el Consorci ha rebut un total de 41 avisos per emergències a causa de les pluges. Durant tot el 2018, la xifra va superar els 200 avisos.

 

Els principals servicis en què actuen els bombers en cas de fortes precipitacions són rescats de persones i vehicles, buidatges d’aigua, retirades d’arbres i sanejaments de façanes. «Davant episodis com els que s’esperen en les pròximes hores demanem a la ciutadania molta prudència, encara que nosaltres sempre estem preparats per a qualsevol emergència», afirma la presidenta del Consorci, Maria Josep Amigó.

 

Entre gener i agost del 2019, els servicis en què han hagut d’actuar els bombers del Consorci s’han concentrat en el mes d’abril, quan les precipitacions van deixar acumulats de més de 100 litres per metre quadrat. Durant estes jornades de pluges, els efectius van intervindre en nombroses emergències, principalment, en les comarques de la Ribera i la Safor, a on els efectius van haver de rescatar a sis persones atrapades en vehicles i traslladar en una ambulància a una dona que necessitava assistència mèdica. Vent, arbres caiguts, sanejaments de façana, rescats i buidatges d’aigua van ser els principals serveis en els quals van intervindre els efectius.

 

El Consorci disposa d’un centenar de bombers de guàrdia cobrint diàriament tota la província de València. A més, en cas de necessitat pot mobilitzar a les brigades de Divalterra i a la resta de mitjans disponibles als quals coordina.

 

Recomanacions

  1. El Consorci recomana netejar els baixants i canalitzacions dels habitatges i retirar de l’exterior els objectes que puguen ser arrossegats per l’aigua.
  2. Una vegada iniciada l’emergència, retira els vehicles de les zones que puguen inundar-se. Allunya’t de les riberes dels rius i barrancs i no et quedes en els ponts. Localitza els punts més alts de la zona a on et trobes per a dirigir-te cap a ells en cas que es produïsca la inundació.
  3. Usa el vehicle només si és absolutament imprescindible. Circula per carreteres principals i autopistes, moderant la velocitat. No intentes mai creuar un pont que oferisca dubtes sobre la seua resistència.
  4. No estaciones en llits secs ni en la riba de rius, per a evitar ser sorprés per una crescuda d’aigua o riuada.

 

Reforç de personal per a dimecres i dijous

El Consorci Provincial de Bombers de València es reforçarà davant de la previsió de fortes pluges. A partir de les 20 hores del dimecres, 11 de setembre, i fins a les 20 hores del dijous 12, es reforçarà el personal operatiu en totes les zones.

 

S’incrementaran les dotacions per a les pròximes hores amb dos bombers addicionals en cada un dels sis parcs principals. A més hi haurà un oficial més de guàrdia i un cap de sector localitzables. En total, hi haurà 14 efectius més.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.