10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Cap de setmana estiuenc: se superaran els 35 °C

Després d’uns dies nuvolosos i amb temperatures agradables en gran part del país, es presenta un cap de setmana calorós amb màximes que recordaran als valors que es donen a l’estiu en territoris del sud i est de la Península, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Este ascens de temperatures vindrà precedit per un temps encara primaveral durant les jornades de hui i demà, amb ruixats en la meitat nord de la Península i algunes zones de Canàries, enfront dels grans clars del sud. Després arribarà el repunt. Malgrat que no es registraran rècords com fa just un any, quan vivim el mes de maig més calorós del segle XXI, en el sud de la Península s’esperen màximes que superaran àmpliament els valors mitjans d’esta època. En alguns punts seran fins a 10 °C més altes del normal.

Esta pujada de les temperatures serà provocada per la irrupció de vents càlids de ponent durant els pròxims dies, causada per l’anticicló situat a les Açores i les altes pressions que penetraran en el territori peninsular en forma de tascó.

Les altes temperatures protagonistes d’esta finalitat de setmana

 

El dissabte, que coincideix amb el dia de San Isidro, Galícia, les regions cantàbriques, Navarra, La Rioja i en el nord-oest de Castella i Lleó es veuran afectats per algunes pluges. La resta de la Península tindrà els cels més buidats. El més cridaner d’esta jornada serà l’augment generalitzat de les temperatures, que podrien arribar a superar els 30 °C a Jaén, Còrdova, Granada, Múrcia, València i Sevilla.

 

Ciutat Temperatures màximes del diumenge

 

  • Múrcia 37 °C
  • Màlaga 35 °C
  • València 34 °C
  • Sevilla 34 °C
  • Còrdova 34 °C
  • Huelva 31 °C
  • Alacant 30 °C
  • Albacete 30 °C

Durant la jornada del diumenge, Galícia, Astúries, Cantàbria, el País Basc i el Pirineu navarrés seran les úniques zones afectades per pluges. En el sud del territori peninsular els cels es mantindran buidats i les temperatures augmentaran notablement, podent aconseguir els 37 °C a Múrcia, els 35 °C a Màlaga i 34 °C a València i Sevilla.

 

Claus d’esta finalitat de setmana

● Les temperatures que podrien registrar-se este cap de setmana seran anormalment altes.
● Encara que semble un episodi estival, les temperatures mínimes seran més baixes que a l’estiu.
● Estos valors no tindran continuïtat.

 

Últimes notícies

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.