Cap de setmana estiuenc: se superaran els 35 °C

Després d’uns dies nuvolosos i amb temperatures agradables en gran part del país, es presenta un cap de setmana calorós amb màximes que recordaran als valors que es donen a l’estiu en territoris del sud i est de la Península, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Este ascens de temperatures vindrà precedit per un temps encara primaveral durant les jornades de hui i demà, amb ruixats en la meitat nord de la Península i algunes zones de Canàries, enfront dels grans clars del sud. Després arribarà el repunt. Malgrat que no es registraran rècords com fa just un any, quan vivim el mes de maig més calorós del segle XXI, en el sud de la Península s’esperen màximes que superaran àmpliament els valors mitjans d’esta època. En alguns punts seran fins a 10 °C més altes del normal.

Esta pujada de les temperatures serà provocada per la irrupció de vents càlids de ponent durant els pròxims dies, causada per l’anticicló situat a les Açores i les altes pressions que penetraran en el territori peninsular en forma de tascó.

Les altes temperatures protagonistes d’esta finalitat de setmana

 

El dissabte, que coincideix amb el dia de San Isidro, Galícia, les regions cantàbriques, Navarra, La Rioja i en el nord-oest de Castella i Lleó es veuran afectats per algunes pluges. La resta de la Península tindrà els cels més buidats. El més cridaner d’esta jornada serà l’augment generalitzat de les temperatures, que podrien arribar a superar els 30 °C a Jaén, Còrdova, Granada, Múrcia, València i Sevilla.

 

Ciutat Temperatures màximes del diumenge

 

  • Múrcia 37 °C
  • Màlaga 35 °C
  • València 34 °C
  • Sevilla 34 °C
  • Còrdova 34 °C
  • Huelva 31 °C
  • Alacant 30 °C
  • Albacete 30 °C

Durant la jornada del diumenge, Galícia, Astúries, Cantàbria, el País Basc i el Pirineu navarrés seran les úniques zones afectades per pluges. En el sud del territori peninsular els cels es mantindran buidats i les temperatures augmentaran notablement, podent aconseguir els 37 °C a Múrcia, els 35 °C a Màlaga i 34 °C a València i Sevilla.

 

Claus d’esta finalitat de setmana

● Les temperatures que podrien registrar-se este cap de setmana seran anormalment altes.
● Encara que semble un episodi estival, les temperatures mínimes seran més baixes que a l’estiu.
● Estos valors no tindran continuïtat.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.