Cap de setmana estiuenc: se superaran els 35 °C

Després d’uns dies nuvolosos i amb temperatures agradables en gran part del país, es presenta un cap de setmana calorós amb màximes que recordaran als valors que es donen a l’estiu en territoris del sud i est de la Península, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Este ascens de temperatures vindrà precedit per un temps encara primaveral durant les jornades de hui i demà, amb ruixats en la meitat nord de la Península i algunes zones de Canàries, enfront dels grans clars del sud. Després arribarà el repunt. Malgrat que no es registraran rècords com fa just un any, quan vivim el mes de maig més calorós del segle XXI, en el sud de la Península s’esperen màximes que superaran àmpliament els valors mitjans d’esta època. En alguns punts seran fins a 10 °C més altes del normal.

Esta pujada de les temperatures serà provocada per la irrupció de vents càlids de ponent durant els pròxims dies, causada per l’anticicló situat a les Açores i les altes pressions que penetraran en el territori peninsular en forma de tascó.

Les altes temperatures protagonistes d’esta finalitat de setmana

 

El dissabte, que coincideix amb el dia de San Isidro, Galícia, les regions cantàbriques, Navarra, La Rioja i en el nord-oest de Castella i Lleó es veuran afectats per algunes pluges. La resta de la Península tindrà els cels més buidats. El més cridaner d’esta jornada serà l’augment generalitzat de les temperatures, que podrien arribar a superar els 30 °C a Jaén, Còrdova, Granada, Múrcia, València i Sevilla.

 

Ciutat Temperatures màximes del diumenge

 

  • Múrcia 37 °C
  • Màlaga 35 °C
  • València 34 °C
  • Sevilla 34 °C
  • Còrdova 34 °C
  • Huelva 31 °C
  • Alacant 30 °C
  • Albacete 30 °C

Durant la jornada del diumenge, Galícia, Astúries, Cantàbria, el País Basc i el Pirineu navarrés seran les úniques zones afectades per pluges. En el sud del territori peninsular els cels es mantindran buidats i les temperatures augmentaran notablement, podent aconseguir els 37 °C a Múrcia, els 35 °C a Màlaga i 34 °C a València i Sevilla.

 

Claus d’esta finalitat de setmana

● Les temperatures que podrien registrar-se este cap de setmana seran anormalment altes.
● Encara que semble un episodi estival, les temperatures mínimes seran més baixes que a l’estiu.
● Estos valors no tindran continuïtat.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana, tercera a Espanya en taxa de víctimes de violència masclista en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 una taxa de 92,7 dones víctimes de violència masclista per cada 10.000 habitants femenines, la tercera més alta d'Espanya, amb més de 27.700 denúncies i més de 25.500 víctimes.

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.