10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Cap de setmana estiuenc: se superaran els 35 °C

Després d’uns dies nuvolosos i amb temperatures agradables en gran part del país, es presenta un cap de setmana calorós amb màximes que recordaran als valors que es donen a l’estiu en territoris del sud i est de la Península, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Este ascens de temperatures vindrà precedit per un temps encara primaveral durant les jornades de hui i demà, amb ruixats en la meitat nord de la Península i algunes zones de Canàries, enfront dels grans clars del sud. Després arribarà el repunt. Malgrat que no es registraran rècords com fa just un any, quan vivim el mes de maig més calorós del segle XXI, en el sud de la Península s’esperen màximes que superaran àmpliament els valors mitjans d’esta època. En alguns punts seran fins a 10 °C més altes del normal.

Esta pujada de les temperatures serà provocada per la irrupció de vents càlids de ponent durant els pròxims dies, causada per l’anticicló situat a les Açores i les altes pressions que penetraran en el territori peninsular en forma de tascó.

Les altes temperatures protagonistes d’esta finalitat de setmana

 

El dissabte, que coincideix amb el dia de San Isidro, Galícia, les regions cantàbriques, Navarra, La Rioja i en el nord-oest de Castella i Lleó es veuran afectats per algunes pluges. La resta de la Península tindrà els cels més buidats. El més cridaner d’esta jornada serà l’augment generalitzat de les temperatures, que podrien arribar a superar els 30 °C a Jaén, Còrdova, Granada, Múrcia, València i Sevilla.

 

Ciutat Temperatures màximes del diumenge

 

  • Múrcia 37 °C
  • Màlaga 35 °C
  • València 34 °C
  • Sevilla 34 °C
  • Còrdova 34 °C
  • Huelva 31 °C
  • Alacant 30 °C
  • Albacete 30 °C

Durant la jornada del diumenge, Galícia, Astúries, Cantàbria, el País Basc i el Pirineu navarrés seran les úniques zones afectades per pluges. En el sud del territori peninsular els cels es mantindran buidats i les temperatures augmentaran notablement, podent aconseguir els 37 °C a Múrcia, els 35 °C a Màlaga i 34 °C a València i Sevilla.

 

Claus d’esta finalitat de setmana

● Les temperatures que podrien registrar-se este cap de setmana seran anormalment altes.
● Encara que semble un episodi estival, les temperatures mínimes seran més baixes que a l’estiu.
● Estos valors no tindran continuïtat.

 

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.