Cap de setmana estiuenc: se superaran els 35 °C

Després d’uns dies nuvolosos i amb temperatures agradables en gran part del país, es presenta un cap de setmana calorós amb màximes que recordaran als valors que es donen a l’estiu en territoris del sud i est de la Península, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

Este ascens de temperatures vindrà precedit per un temps encara primaveral durant les jornades de hui i demà, amb ruixats en la meitat nord de la Península i algunes zones de Canàries, enfront dels grans clars del sud. Després arribarà el repunt. Malgrat que no es registraran rècords com fa just un any, quan vivim el mes de maig més calorós del segle XXI, en el sud de la Península s’esperen màximes que superaran àmpliament els valors mitjans d’esta època. En alguns punts seran fins a 10 °C més altes del normal.

Esta pujada de les temperatures serà provocada per la irrupció de vents càlids de ponent durant els pròxims dies, causada per l’anticicló situat a les Açores i les altes pressions que penetraran en el territori peninsular en forma de tascó.

Les altes temperatures protagonistes d’esta finalitat de setmana

 

El dissabte, que coincideix amb el dia de San Isidro, Galícia, les regions cantàbriques, Navarra, La Rioja i en el nord-oest de Castella i Lleó es veuran afectats per algunes pluges. La resta de la Península tindrà els cels més buidats. El més cridaner d’esta jornada serà l’augment generalitzat de les temperatures, que podrien arribar a superar els 30 °C a Jaén, Còrdova, Granada, Múrcia, València i Sevilla.

 

Ciutat Temperatures màximes del diumenge

 

  • Múrcia 37 °C
  • Màlaga 35 °C
  • València 34 °C
  • Sevilla 34 °C
  • Còrdova 34 °C
  • Huelva 31 °C
  • Alacant 30 °C
  • Albacete 30 °C

Durant la jornada del diumenge, Galícia, Astúries, Cantàbria, el País Basc i el Pirineu navarrés seran les úniques zones afectades per pluges. En el sud del territori peninsular els cels es mantindran buidats i les temperatures augmentaran notablement, podent aconseguir els 37 °C a Múrcia, els 35 °C a Màlaga i 34 °C a València i Sevilla.

 

Claus d’esta finalitat de setmana

● Les temperatures que podrien registrar-se este cap de setmana seran anormalment altes.
● Encara que semble un episodi estival, les temperatures mínimes seran més baixes que a l’estiu.
● Estos valors no tindran continuïtat.

 

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.