S’aveïna un dissabte de fenòmens tempestuosos forts i molt extensos

Els ruixats afectaran moltes comarques i les TºC baixaran bruscament | Xavi Cabo

En els pròxims tres dies les tempestes afectaran moltes regions de la Península, sent bastant intenses i quasi generals durant la jornada del dissabte, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

En la primavera és comuna que es produïsquen canvis bruscos en la situació meteorològica, tal com hem pogut comprovar en els últims dies.

En el passat cap de setmana les temperatures van superar els 35 °C a Extremadura, Castella-la Manxa i Andalusia; poc després, diverses regions es van veure afectades greument pels fenòmens tempestuosos, com Valladolid, on la pedra va danyar la denominació d’origen Ribera del Duero, Burgos que vió afectat el seu cereal i Aragó la collita de fruita.

Tempestes des d’esta mateixa vesprada

 

Esta vesprada hi haurà pluges de caràcter feble a les regions cantàbriques causades per un tàlveg. Alhora, moltes zones interiors de la meitat nord registraran intenses tempestes, que s’estendran també per la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i l’est de Castella-la Manxa i d’Andalusia.

Les temperatures màximes es mantindran en tota la Península excepte a Galícia, que descendiran. A les regions mediterrànies i Balears bufaran els vents de l’est i hi haurà fortes ratxes en les zones on es produiran les tempestes.

S’acosta un nou emborsament d’aire fred

 

Durant la jornada del divendres, s’anirà aproximant al sud-oest peninsular un emborsament d’aire fred per l’Atlàntic. Al llarg del dia, la nuvolositat anirà augmentant en la meitat nord i est, apareixent ruixats tempestuosos en la conca de l’Ebre i l’est de Castella i Lleó. A Balears i Melilla hi haurà pols en suspensió i Canàries tindrà cels parcialment nuvolosos en el nord i buidats en el sud.

A Galícia, les temperatures màximes pujaran mentre que en la resta de regions de l’interior descendiran, sense arribar als 30 °C en cap capital de província.

Es preveuen acumulats de pluja de fins a 50 litres per metre quadrat

Dissabte marcat pels aiguats intensos

 

El dissabte l’emborsament s’haurà col·locat sobre la meitat occidental de la Península i provocarà ruixats tempestuosos en el centre i este peninsular, així com a Balears, on les pluges podrien anar acompanyades de fang -l’anomenada pluja de sang– a causa de la presència de pols en suspensió.

Algunes d’estes tempestes seran fortes i presentaran calamarsa. La inestabilitat durant este dia serà quasi generalitzada.

El diumenge l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, encara que les primeres hores podrien estar marcades per alguns ruixats en la zona dels Pirineus, Catalunya i l’arxipèlag balear, mentre que a la vesprada la Comunitat Valenciana podria veure’s afectada per noves tempestes. En el nord de Canàries es mantindran els cels parcialment ennuvolats.

Les temperatures pujaran de manera notable, podent-se aconseguir els 35 °C en la meitat oest d’Andalusia. En la zona de l’Estret bufarà llevant fort, a la vall de l’Ebre el cerç, del nord a l’Empordà i Alisi en el nord de les Illes Canàries.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.