16.1 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

S’aveïna un dissabte de fenòmens tempestuosos forts i molt extensos

Els ruixats afectaran moltes comarques i les TºC baixaran bruscament | Xavi Cabo

En els pròxims tres dies les tempestes afectaran moltes regions de la Península, sent bastant intenses i quasi generals durant la jornada del dissabte, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

En la primavera és comuna que es produïsquen canvis bruscos en la situació meteorològica, tal com hem pogut comprovar en els últims dies.

En el passat cap de setmana les temperatures van superar els 35 °C a Extremadura, Castella-la Manxa i Andalusia; poc després, diverses regions es van veure afectades greument pels fenòmens tempestuosos, com Valladolid, on la pedra va danyar la denominació d’origen Ribera del Duero, Burgos que vió afectat el seu cereal i Aragó la collita de fruita.

Tempestes des d’esta mateixa vesprada

 

Esta vesprada hi haurà pluges de caràcter feble a les regions cantàbriques causades per un tàlveg. Alhora, moltes zones interiors de la meitat nord registraran intenses tempestes, que s’estendran també per la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i l’est de Castella-la Manxa i d’Andalusia.

Les temperatures màximes es mantindran en tota la Península excepte a Galícia, que descendiran. A les regions mediterrànies i Balears bufaran els vents de l’est i hi haurà fortes ratxes en les zones on es produiran les tempestes.

S’acosta un nou emborsament d’aire fred

 

Durant la jornada del divendres, s’anirà aproximant al sud-oest peninsular un emborsament d’aire fred per l’Atlàntic. Al llarg del dia, la nuvolositat anirà augmentant en la meitat nord i est, apareixent ruixats tempestuosos en la conca de l’Ebre i l’est de Castella i Lleó. A Balears i Melilla hi haurà pols en suspensió i Canàries tindrà cels parcialment nuvolosos en el nord i buidats en el sud.

A Galícia, les temperatures màximes pujaran mentre que en la resta de regions de l’interior descendiran, sense arribar als 30 °C en cap capital de província.

Es preveuen acumulats de pluja de fins a 50 litres per metre quadrat

Dissabte marcat pels aiguats intensos

 

El dissabte l’emborsament s’haurà col·locat sobre la meitat occidental de la Península i provocarà ruixats tempestuosos en el centre i este peninsular, així com a Balears, on les pluges podrien anar acompanyades de fang -l’anomenada pluja de sang– a causa de la presència de pols en suspensió.

Algunes d’estes tempestes seran fortes i presentaran calamarsa. La inestabilitat durant este dia serà quasi generalitzada.

El diumenge l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, encara que les primeres hores podrien estar marcades per alguns ruixats en la zona dels Pirineus, Catalunya i l’arxipèlag balear, mentre que a la vesprada la Comunitat Valenciana podria veure’s afectada per noves tempestes. En el nord de Canàries es mantindran els cels parcialment ennuvolats.

Les temperatures pujaran de manera notable, podent-se aconseguir els 35 °C en la meitat oest d’Andalusia. En la zona de l’Estret bufarà llevant fort, a la vall de l’Ebre el cerç, del nord a l’Empordà i Alisi en el nord de les Illes Canàries.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.