S’aveïna un dissabte de fenòmens tempestuosos forts i molt extensos

Els ruixats afectaran moltes comarques i les TºC baixaran bruscament | Xavi Cabo

En els pròxims tres dies les tempestes afectaran moltes regions de la Península, sent bastant intenses i quasi generals durant la jornada del dissabte, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

En la primavera és comuna que es produïsquen canvis bruscos en la situació meteorològica, tal com hem pogut comprovar en els últims dies.

En el passat cap de setmana les temperatures van superar els 35 °C a Extremadura, Castella-la Manxa i Andalusia; poc després, diverses regions es van veure afectades greument pels fenòmens tempestuosos, com Valladolid, on la pedra va danyar la denominació d’origen Ribera del Duero, Burgos que vió afectat el seu cereal i Aragó la collita de fruita.

Tempestes des d’esta mateixa vesprada

 

Esta vesprada hi haurà pluges de caràcter feble a les regions cantàbriques causades per un tàlveg. Alhora, moltes zones interiors de la meitat nord registraran intenses tempestes, que s’estendran també per la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i l’est de Castella-la Manxa i d’Andalusia.

Les temperatures màximes es mantindran en tota la Península excepte a Galícia, que descendiran. A les regions mediterrànies i Balears bufaran els vents de l’est i hi haurà fortes ratxes en les zones on es produiran les tempestes.

S’acosta un nou emborsament d’aire fred

 

Durant la jornada del divendres, s’anirà aproximant al sud-oest peninsular un emborsament d’aire fred per l’Atlàntic. Al llarg del dia, la nuvolositat anirà augmentant en la meitat nord i est, apareixent ruixats tempestuosos en la conca de l’Ebre i l’est de Castella i Lleó. A Balears i Melilla hi haurà pols en suspensió i Canàries tindrà cels parcialment nuvolosos en el nord i buidats en el sud.

A Galícia, les temperatures màximes pujaran mentre que en la resta de regions de l’interior descendiran, sense arribar als 30 °C en cap capital de província.

Es preveuen acumulats de pluja de fins a 50 litres per metre quadrat

Dissabte marcat pels aiguats intensos

 

El dissabte l’emborsament s’haurà col·locat sobre la meitat occidental de la Península i provocarà ruixats tempestuosos en el centre i este peninsular, així com a Balears, on les pluges podrien anar acompanyades de fang -l’anomenada pluja de sang– a causa de la presència de pols en suspensió.

Algunes d’estes tempestes seran fortes i presentaran calamarsa. La inestabilitat durant este dia serà quasi generalitzada.

El diumenge l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, encara que les primeres hores podrien estar marcades per alguns ruixats en la zona dels Pirineus, Catalunya i l’arxipèlag balear, mentre que a la vesprada la Comunitat Valenciana podria veure’s afectada per noves tempestes. En el nord de Canàries es mantindran els cels parcialment ennuvolats.

Les temperatures pujaran de manera notable, podent-se aconseguir els 35 °C en la meitat oest d’Andalusia. En la zona de l’Estret bufarà llevant fort, a la vall de l’Ebre el cerç, del nord a l’Empordà i Alisi en el nord de les Illes Canàries.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.