S’aveïna un dissabte de fenòmens tempestuosos forts i molt extensos

Els ruixats afectaran moltes comarques i les TºC baixaran bruscament | Xavi Cabo

En els pròxims tres dies les tempestes afectaran moltes regions de la Península, sent bastant intenses i quasi generals durant la jornada del dissabte, segons José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored.

En la primavera és comuna que es produïsquen canvis bruscos en la situació meteorològica, tal com hem pogut comprovar en els últims dies.

En el passat cap de setmana les temperatures van superar els 35 °C a Extremadura, Castella-la Manxa i Andalusia; poc després, diverses regions es van veure afectades greument pels fenòmens tempestuosos, com Valladolid, on la pedra va danyar la denominació d’origen Ribera del Duero, Burgos que vió afectat el seu cereal i Aragó la collita de fruita.

Tempestes des d’esta mateixa vesprada

 

Esta vesprada hi haurà pluges de caràcter feble a les regions cantàbriques causades per un tàlveg. Alhora, moltes zones interiors de la meitat nord registraran intenses tempestes, que s’estendran també per la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i l’est de Castella-la Manxa i d’Andalusia.

Les temperatures màximes es mantindran en tota la Península excepte a Galícia, que descendiran. A les regions mediterrànies i Balears bufaran els vents de l’est i hi haurà fortes ratxes en les zones on es produiran les tempestes.

S’acosta un nou emborsament d’aire fred

 

Durant la jornada del divendres, s’anirà aproximant al sud-oest peninsular un emborsament d’aire fred per l’Atlàntic. Al llarg del dia, la nuvolositat anirà augmentant en la meitat nord i est, apareixent ruixats tempestuosos en la conca de l’Ebre i l’est de Castella i Lleó. A Balears i Melilla hi haurà pols en suspensió i Canàries tindrà cels parcialment nuvolosos en el nord i buidats en el sud.

A Galícia, les temperatures màximes pujaran mentre que en la resta de regions de l’interior descendiran, sense arribar als 30 °C en cap capital de província.

Es preveuen acumulats de pluja de fins a 50 litres per metre quadrat

Dissabte marcat pels aiguats intensos

 

El dissabte l’emborsament s’haurà col·locat sobre la meitat occidental de la Península i provocarà ruixats tempestuosos en el centre i este peninsular, així com a Balears, on les pluges podrien anar acompanyades de fang -l’anomenada pluja de sang– a causa de la presència de pols en suspensió.

Algunes d’estes tempestes seran fortes i presentaran calamarsa. La inestabilitat durant este dia serà quasi generalitzada.

El diumenge l’atmosfera tendirà a estabilitzar-se, encara que les primeres hores podrien estar marcades per alguns ruixats en la zona dels Pirineus, Catalunya i l’arxipèlag balear, mentre que a la vesprada la Comunitat Valenciana podria veure’s afectada per noves tempestes. En el nord de Canàries es mantindran els cels parcialment ennuvolats.

Les temperatures pujaran de manera notable, podent-se aconseguir els 35 °C en la meitat oest d’Andalusia. En la zona de l’Estret bufarà llevant fort, a la vall de l’Ebre el cerç, del nord a l’Empordà i Alisi en el nord de les Illes Canàries.

Últimes notícies

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.