14.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Espectacular i curiosa columna d’aigua en una forta tempesta en la Xina

 

Fenomen meteorològic espectacular el que es va poder vore el dilluns en la ciutat taiwanesa de Chiayi, en la Xina, a on una forta tempesta va afectar només una part de la ciutat deixant una imatge molt curiosa. En concret, des de molts barris de la localitat es va poder vore una enorme i fosca columna d’aigua de poca amplada que descarregava en alguns punts concrets.

 

La imatge i l’espetec de la tempesta, que no va deixar ni una sola gota en els barris més allunyats, ubicats a només pocs metres del nucli del temporal, va espantar als habitants, alguns dels quals van comparar el fenomen amb un «terrorífic bombardeig» o una cascada, segons publica el portal ‘Taiwan News’. Altres persones definien la situació com l’obertura d’un forat en el cel que deixara caure molta aigua de colp en eixe punt concret de la ciutat. Este és l’impressionant vídeo del fenomen:

 

 

Les fortes tempestes, típiques de l’estiu en esta zona de la Xina

Tot i l’espectacularitat del fort però localitzat aiguat del dilluns, la veritat és que les tempestes són un clàssic durant els mesos d’estiu en esta zona de la Xina. Però esta volta l’arruixó s’ha avançat, ja que encara no hem entrat oficialment en la nova estació. En general, esta classe de ruixats són fruit d’un marcat moviment vertical de l’aire i, normalment, acaben desapareixent en només 30 minuts, deixant poques quantitats de precipitació però algunes inundacions puntuals.

 

Esta classe de fenomen també es pot vore a voltes en terres valencianes, sobretot, en primavera i tardor, quan les tempestes són més fortes. De fet, a casa nostra els arruixons de vesprada són normalment, dispersos i locals, fent que en un municipi caiga molta aigua però que en la ciutat del costat no caiga ni una gota.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.