Espectacular i curiosa columna d’aigua en una forta tempesta en la Xina

 

Fenomen meteorològic espectacular el que es va poder vore el dilluns en la ciutat taiwanesa de Chiayi, en la Xina, a on una forta tempesta va afectar només una part de la ciutat deixant una imatge molt curiosa. En concret, des de molts barris de la localitat es va poder vore una enorme i fosca columna d’aigua de poca amplada que descarregava en alguns punts concrets.

 

La imatge i l’espetec de la tempesta, que no va deixar ni una sola gota en els barris més allunyats, ubicats a només pocs metres del nucli del temporal, va espantar als habitants, alguns dels quals van comparar el fenomen amb un «terrorífic bombardeig» o una cascada, segons publica el portal ‘Taiwan News’. Altres persones definien la situació com l’obertura d’un forat en el cel que deixara caure molta aigua de colp en eixe punt concret de la ciutat. Este és l’impressionant vídeo del fenomen:

 

 

Les fortes tempestes, típiques de l’estiu en esta zona de la Xina

Tot i l’espectacularitat del fort però localitzat aiguat del dilluns, la veritat és que les tempestes són un clàssic durant els mesos d’estiu en esta zona de la Xina. Però esta volta l’arruixó s’ha avançat, ja que encara no hem entrat oficialment en la nova estació. En general, esta classe de ruixats són fruit d’un marcat moviment vertical de l’aire i, normalment, acaben desapareixent en només 30 minuts, deixant poques quantitats de precipitació però algunes inundacions puntuals.

 

Esta classe de fenomen també es pot vore a voltes en terres valencianes, sobretot, en primavera i tardor, quan les tempestes són més fortes. De fet, a casa nostra els arruixons de vesprada són normalment, dispersos i locals, fent que en un municipi caiga molta aigua però que en la ciutat del costat no caiga ni una gota.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.