9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Els estudiants de l’Índia protesten contra la contaminació

Imatge de la greu contaminació que pateix Nova Delhi

Imatge de la greu contaminació que patix Nova Delhi | Arxiu

 

La greu situació que viu l’Índia a causa de la contaminació no dona treva i la població comença a estar molt preocupada per la mala qualitat de l’aire. Per esta raó i com està passant en molts altres llocs del món, els jóvens han decidit prendre la iniciativa en la lluita contra la pol·lució, ja que esta problemàtica afectarà especialment en un futur a totes estes noves generacions.

 

En este sentit, les escoles del país han fet un jurament ambiental contra la contaminació. L’acció es va fer a partir d’una protesta que es va dur a terme arran de què les escoles tancaren durant dos dies consecutius en la ciutat de Nova Delhi per culpa dels elevadíssims nivells de contaminació.

 

La contaminació tindrà greus conseqüències per a la salut dels nens

La contaminació tindrà greus conseqüències per a la salut dels xiquets | Arxiu

 

La ciutat de Nova Delhi, la més perjudicada

Nova Delhi és, sense cap dubte, la ciutat més perjudicada pel fum tòxic emés, especialment, pels vehicles, les indústries i les cremes en cultius. De fet, la qualitat d’aire en esta localitat ha empitjorat i ha passat a situació ‘severa’, fent molt perillós un fet tan vital com és el de respirar.

 

La qualitat de l’aire ha sigut molt mala durant molts dies seguits en esta ciutat, amb nivells de pol·lució extremadament elevats que han posat en alerta a totes les institucions, també a nivell internacional. El que més preocupa és com afectarà esta situació a la salut de les persones, ja que, més allà dels col·lectius vulnerables a la contaminació, qualsevol habitant amb un bon estat de salut pot patir greus malalties per culpa dels fums tòxics.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.