Juliol ens retornarà els 40 °C: així es preveu el mes

El més ressenyable d’aquest mes de juny que hui acaba ha sigut la precoç onada de calor que ha patit quasi tota Espanya (a excepció de Galícia i Canàries) entre els dies 12 i 19 i que finalment va arribar al cantàbric oriental. A pesar que en els últims dies han baixat les temperatures, juny 2022 se situa entre els més calorosos d’aquests últims anys.

Durant els pròxims dies prevaldrà un ambient assolellat i augmentaran les temperatures, excepte en el vessant cantàbric, on podrien produir-se ruixats amb temperatures que a penes sobrepassaran els 20 °C, la qual cosa contrasta amb el sud on superaran els 35 °C. Al cap de setmana es preveuen possibles pluges tempestuoses en gran part de la meitat nord de la Península, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

La setmana vinent s’espera una cosa inestable en la meitat nord, amb tempestes principalment a l’interior i en zones de muntanya. Des del dijous es preveu un ambient assolellat en tota Espanya, i les temperatures pujaran de manera generalitzada, sobrepassant els 35 °C en diverses capitals i els 40 °C en el sud d’Extremadura i a la vall del Guadalquivir.

Augmenten les temperatures i la inestabilitat

Durant la setmana de l’11 al 17 de juliol les temperatures estaran per damunt de les normals per a l’època en els vessants atlàntica i cantàbrica, amb possibilitats que a Extremadura i la meitat occidental d’Andalusia sobrepassen els 40 °C, i en punts com Bilbao o Madrid s’esperen valors de fins a 38 °C. Les pluges seran escasses, sent més probables en zones del nord-est.

Com començarà la canícula?

En la setmana del 18 al 24 de juliol, inici de la canícula, les temperatures seran les normals a Galícia les regions cantàbriques, la zona centre de la Península, la Comunitat Valenciana, Balears i Canàries, mentre que en la resta del territori es trobaran per damunt de les habituals.

S’esperen algunes pluges de caràcter aïllat i de manera feble en zones del Cantàbric, amb possibles ruixats tempestuosos en punts de muntanya.

Tot indica que juliol acabarà amb un ambient calorós en pràcticament tot el país, encara que no sembla probable que es produïsca una gran onada de calor. A les regions del vessant cantàbric, algunes zones del litoral mediterrani i l’arxipèlag canari els valors tèrmics seran més suaus.

Quant a les precipitacions aquestes seran escasses, febles i aïllades, excepte alguna tempesta més intensa.

Últimes notícies

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.