Juliol ens retornarà els 40 °C: així es preveu el mes

El més ressenyable d’aquest mes de juny que hui acaba ha sigut la precoç onada de calor que ha patit quasi tota Espanya (a excepció de Galícia i Canàries) entre els dies 12 i 19 i que finalment va arribar al cantàbric oriental. A pesar que en els últims dies han baixat les temperatures, juny 2022 se situa entre els més calorosos d’aquests últims anys.

Durant els pròxims dies prevaldrà un ambient assolellat i augmentaran les temperatures, excepte en el vessant cantàbric, on podrien produir-se ruixats amb temperatures que a penes sobrepassaran els 20 °C, la qual cosa contrasta amb el sud on superaran els 35 °C. Al cap de setmana es preveuen possibles pluges tempestuoses en gran part de la meitat nord de la Península, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

La setmana vinent s’espera una cosa inestable en la meitat nord, amb tempestes principalment a l’interior i en zones de muntanya. Des del dijous es preveu un ambient assolellat en tota Espanya, i les temperatures pujaran de manera generalitzada, sobrepassant els 35 °C en diverses capitals i els 40 °C en el sud d’Extremadura i a la vall del Guadalquivir.

Augmenten les temperatures i la inestabilitat

Durant la setmana de l’11 al 17 de juliol les temperatures estaran per damunt de les normals per a l’època en els vessants atlàntica i cantàbrica, amb possibilitats que a Extremadura i la meitat occidental d’Andalusia sobrepassen els 40 °C, i en punts com Bilbao o Madrid s’esperen valors de fins a 38 °C. Les pluges seran escasses, sent més probables en zones del nord-est.

Com començarà la canícula?

En la setmana del 18 al 24 de juliol, inici de la canícula, les temperatures seran les normals a Galícia les regions cantàbriques, la zona centre de la Península, la Comunitat Valenciana, Balears i Canàries, mentre que en la resta del territori es trobaran per damunt de les habituals.

S’esperen algunes pluges de caràcter aïllat i de manera feble en zones del Cantàbric, amb possibles ruixats tempestuosos en punts de muntanya.

Tot indica que juliol acabarà amb un ambient calorós en pràcticament tot el país, encara que no sembla probable que es produïsca una gran onada de calor. A les regions del vessant cantàbric, algunes zones del litoral mediterrani i l’arxipèlag canari els valors tèrmics seran més suaus.

Quant a les precipitacions aquestes seran escasses, febles i aïllades, excepte alguna tempesta més intensa.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.