Juliol ens retornarà els 40 °C: així es preveu el mes

El més ressenyable d’aquest mes de juny que hui acaba ha sigut la precoç onada de calor que ha patit quasi tota Espanya (a excepció de Galícia i Canàries) entre els dies 12 i 19 i que finalment va arribar al cantàbric oriental. A pesar que en els últims dies han baixat les temperatures, juny 2022 se situa entre els més calorosos d’aquests últims anys.

Durant els pròxims dies prevaldrà un ambient assolellat i augmentaran les temperatures, excepte en el vessant cantàbric, on podrien produir-se ruixats amb temperatures que a penes sobrepassaran els 20 °C, la qual cosa contrasta amb el sud on superaran els 35 °C. Al cap de setmana es preveuen possibles pluges tempestuoses en gran part de la meitat nord de la Península, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

La setmana vinent s’espera una cosa inestable en la meitat nord, amb tempestes principalment a l’interior i en zones de muntanya. Des del dijous es preveu un ambient assolellat en tota Espanya, i les temperatures pujaran de manera generalitzada, sobrepassant els 35 °C en diverses capitals i els 40 °C en el sud d’Extremadura i a la vall del Guadalquivir.

Augmenten les temperatures i la inestabilitat

Durant la setmana de l’11 al 17 de juliol les temperatures estaran per damunt de les normals per a l’època en els vessants atlàntica i cantàbrica, amb possibilitats que a Extremadura i la meitat occidental d’Andalusia sobrepassen els 40 °C, i en punts com Bilbao o Madrid s’esperen valors de fins a 38 °C. Les pluges seran escasses, sent més probables en zones del nord-est.

Com començarà la canícula?

En la setmana del 18 al 24 de juliol, inici de la canícula, les temperatures seran les normals a Galícia les regions cantàbriques, la zona centre de la Península, la Comunitat Valenciana, Balears i Canàries, mentre que en la resta del territori es trobaran per damunt de les habituals.

S’esperen algunes pluges de caràcter aïllat i de manera feble en zones del Cantàbric, amb possibles ruixats tempestuosos en punts de muntanya.

Tot indica que juliol acabarà amb un ambient calorós en pràcticament tot el país, encara que no sembla probable que es produïsca una gran onada de calor. A les regions del vessant cantàbric, algunes zones del litoral mediterrani i l’arxipèlag canari els valors tèrmics seran més suaus.

Quant a les precipitacions aquestes seran escasses, febles i aïllades, excepte alguna tempesta més intensa.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.