Juliol ens retornarà els 40 °C: així es preveu el mes

El més ressenyable d’aquest mes de juny que hui acaba ha sigut la precoç onada de calor que ha patit quasi tota Espanya (a excepció de Galícia i Canàries) entre els dies 12 i 19 i que finalment va arribar al cantàbric oriental. A pesar que en els últims dies han baixat les temperatures, juny 2022 se situa entre els més calorosos d’aquests últims anys.

Durant els pròxims dies prevaldrà un ambient assolellat i augmentaran les temperatures, excepte en el vessant cantàbric, on podrien produir-se ruixats amb temperatures que a penes sobrepassaran els 20 °C, la qual cosa contrasta amb el sud on superaran els 35 °C. Al cap de setmana es preveuen possibles pluges tempestuoses en gran part de la meitat nord de la Península, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

La setmana vinent s’espera una cosa inestable en la meitat nord, amb tempestes principalment a l’interior i en zones de muntanya. Des del dijous es preveu un ambient assolellat en tota Espanya, i les temperatures pujaran de manera generalitzada, sobrepassant els 35 °C en diverses capitals i els 40 °C en el sud d’Extremadura i a la vall del Guadalquivir.

Augmenten les temperatures i la inestabilitat

Durant la setmana de l’11 al 17 de juliol les temperatures estaran per damunt de les normals per a l’època en els vessants atlàntica i cantàbrica, amb possibilitats que a Extremadura i la meitat occidental d’Andalusia sobrepassen els 40 °C, i en punts com Bilbao o Madrid s’esperen valors de fins a 38 °C. Les pluges seran escasses, sent més probables en zones del nord-est.

Com començarà la canícula?

En la setmana del 18 al 24 de juliol, inici de la canícula, les temperatures seran les normals a Galícia les regions cantàbriques, la zona centre de la Península, la Comunitat Valenciana, Balears i Canàries, mentre que en la resta del territori es trobaran per damunt de les habituals.

S’esperen algunes pluges de caràcter aïllat i de manera feble en zones del Cantàbric, amb possibles ruixats tempestuosos en punts de muntanya.

Tot indica que juliol acabarà amb un ambient calorós en pràcticament tot el país, encara que no sembla probable que es produïsca una gran onada de calor. A les regions del vessant cantàbric, algunes zones del litoral mediterrani i l’arxipèlag canari els valors tèrmics seran més suaus.

Quant a les precipitacions aquestes seran escasses, febles i aïllades, excepte alguna tempesta més intensa.

Últimes notícies

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.