Juliol ens retornarà els 40 °C: així es preveu el mes

El més ressenyable d’aquest mes de juny que hui acaba ha sigut la precoç onada de calor que ha patit quasi tota Espanya (a excepció de Galícia i Canàries) entre els dies 12 i 19 i que finalment va arribar al cantàbric oriental. A pesar que en els últims dies han baixat les temperatures, juny 2022 se situa entre els més calorosos d’aquests últims anys.

Durant els pròxims dies prevaldrà un ambient assolellat i augmentaran les temperatures, excepte en el vessant cantàbric, on podrien produir-se ruixats amb temperatures que a penes sobrepassaran els 20 °C, la qual cosa contrasta amb el sud on superaran els 35 °C. Al cap de setmana es preveuen possibles pluges tempestuoses en gran part de la meitat nord de la Península, tal com afirma José Antonio Maldonado, director de meteorologia de Meteored (tiempo.com).

La setmana vinent s’espera una cosa inestable en la meitat nord, amb tempestes principalment a l’interior i en zones de muntanya. Des del dijous es preveu un ambient assolellat en tota Espanya, i les temperatures pujaran de manera generalitzada, sobrepassant els 35 °C en diverses capitals i els 40 °C en el sud d’Extremadura i a la vall del Guadalquivir.

Augmenten les temperatures i la inestabilitat

Durant la setmana de l’11 al 17 de juliol les temperatures estaran per damunt de les normals per a l’època en els vessants atlàntica i cantàbrica, amb possibilitats que a Extremadura i la meitat occidental d’Andalusia sobrepassen els 40 °C, i en punts com Bilbao o Madrid s’esperen valors de fins a 38 °C. Les pluges seran escasses, sent més probables en zones del nord-est.

Com començarà la canícula?

En la setmana del 18 al 24 de juliol, inici de la canícula, les temperatures seran les normals a Galícia les regions cantàbriques, la zona centre de la Península, la Comunitat Valenciana, Balears i Canàries, mentre que en la resta del territori es trobaran per damunt de les habituals.

S’esperen algunes pluges de caràcter aïllat i de manera feble en zones del Cantàbric, amb possibles ruixats tempestuosos en punts de muntanya.

Tot indica que juliol acabarà amb un ambient calorós en pràcticament tot el país, encara que no sembla probable que es produïsca una gran onada de calor. A les regions del vessant cantàbric, algunes zones del litoral mediterrani i l’arxipèlag canari els valors tèrmics seran més suaus.

Quant a les precipitacions aquestes seran escasses, febles i aïllades, excepte alguna tempesta més intensa.

Últimes notícies

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.