Els 100 municipis a on se suspenen les classes este dijous per la DANA

 

LLISTA ACTUALITZADA 21.50 hores. En les útimes hores, s’han sumat més municipis en la comarca de la Ribera que tancaran demà les classes. Entre ells: Algemesí, Benifaió, Cullera. A més, en la Vall d’Albaida, Ràfol de Salem també ha cancel·lat les seues hores lectives per a demà. Per la seua banda, en tancar esta edició, s’està pendent de saber si Sueca, la capital de la Ribera Baixa, també tancarà este dijous les escoles del municipi.

 

Més municipis suspenen les classes el dijous

L’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat l’alerta per a este dimecres per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en el territori valencià. D’esta manera, només es manté l’alerta taronja en la província d’Alacant i el sud de València, a on es preveu que les pluges arriben a acumular fins a 140 litres per metre quadrat en 12 hores i vents de 90 km per hora.

 

També ha baixat a groc en nivell d’alerta per al litoral de València i Castelló, ja que es preveu que les pluges acumulades arriben als 60 litres per metre quadrat mentres que en l’interior d’estes províncies ja no estan en alerta. El litoral de Castelló continua en avís taronja per fenòmens costaners i groc en el de València i Alacant.

 

Per a dijous, la província d’Alacant i el litoral sud de València estan en avís roig per tempestes i pluges de fins a 180 litres acumulats en 12 hores i en groc per vents amb ratxes de fins a 70 quilòmetres. L’interior sud de València es manté en nivell taronja, ja que les precipitacions acumularan 140 litres. Per això, molts municipis han decidit suspendre les classes en escoles i instituts per a este dijous. També algunes universitats. 

 

La Conselleria d’Educació xifra en 84 els municipis sense escola

El litoral nord de València seguirà este dijous en avís groc per fenòmens costaners i el litoral sud de València i nord d’Alacant en taronja. La resta del territori valencià estarà ja sense alertes. De moment, els municipis que han confirmat a la Conselleria que suspenen les classes són estos 84, concentrats fonamentalment en tota la província d’Alacant i les comarques de la Safor i la Ribera.

 

Amb tot, des de fonts oficials s’apunta a que encara poden haver més municipis que poden cancel·lar les classes de demà en les hores següents. Pel moment, la xifra de municipis afectats segons la Conselleria d’Educació és de 84, cosa que implica 255.403 alumnes. A més, tal com avança el diari ‘Las Provincias’, fins a 9 municipis més s’han sumat ja en les últimes hores a la cancel·lació de les classes, com Carlet, Simat de la Valldigna, Beniarjó o Gandia.

 

Municipis alacantins

  • Agost
  • Aigües
  • Alacant i la Universitat d’Alacant
  • Alcoi
  • Alfàs del Pi (l’)
  • Algorfa (la)
  • Almoradí
  • Aspe
  • Benejúzar
  • Benferri
  • Beniarbeig
  • Benidoleig
  • Benidorm
  • Benijófar
  • Benimantell
  • Benimeli
  • Benissa
  • Bigastro
  • Callosa d’en Sarrià
  • Callosa de Segura
  • Calp
  • Campello (El)
  • Castalla
  • Catral
  • Cox
  • Crevillent
  • Daya Nueva
  • Dénia
  • Dolores
  • Elda
  • Elx, i la Universitat Miguel Hernández
  • Finestrat
  • Formentera del Segura
  • Granja de Rocamora
  • Guardamar del Segura
  • Hondón de las Nieves
  • Hondón de los Frailes
  • Ibi
  • Jacarilla
  • Jesús Pobre
  • Llíber
  • Monforte del Cid
  • Monòver
  • Montesinos (Los)
  • Murla
  • Novelda
  • Nucia (la)
  • Ondara
  • Orihuela
  • Orxeta (l’)
  • Parcent
  • Pedreguer
  • Petrer
  • Pilar de la Horadada (el)
  • Planes
  • Poble Nou de Benitatxell (el)
  • Polop
  • Rafal
  • Ràfol de Salem
  • Redován
  • Relleu
  • Rojales
  • Romana (la)
  • Sagra
  • Salinas
  • San Fulgencio
  • San Isidro
  • San Miguel de Salinas
  • Sanet i Negrals
  • Sant Vicent del Raspeig
  • Sax
  • Sella
  • Senitja
  • Tàrbena
  • Teulada-Moraira
  • Torrevieja
  • Vall de Laguar
  • Verger (el)
  • Vila Joiosa (la)
  • Villena
  • Xàbia
  • Xaló
  • La Xara
  • Xixona

 

Municipis valencians

  • L’Alcúdia
  • Algemesí
  • Beniarjó
  • Benifaió
  • Beniflà
  • Carlet
  • Cullera
  • La Font d’En Carròs
  • La Font de la Figuera
  • Gandia
  • Oliva
  • Ràfol de Salem
  • Real de Gandia
  • Rótova
  • Simat de la Valldigna

 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.