15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Els 100 municipis a on se suspenen les classes este dijous per la DANA

 

LLISTA ACTUALITZADA 21.50 hores. En les útimes hores, s’han sumat més municipis en la comarca de la Ribera que tancaran demà les classes. Entre ells: Algemesí, Benifaió, Cullera. A més, en la Vall d’Albaida, Ràfol de Salem també ha cancel·lat les seues hores lectives per a demà. Per la seua banda, en tancar esta edició, s’està pendent de saber si Sueca, la capital de la Ribera Baixa, també tancarà este dijous les escoles del municipi.

 

Més municipis suspenen les classes el dijous

L’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat l’alerta per a este dimecres per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en el territori valencià. D’esta manera, només es manté l’alerta taronja en la província d’Alacant i el sud de València, a on es preveu que les pluges arriben a acumular fins a 140 litres per metre quadrat en 12 hores i vents de 90 km per hora.

 

També ha baixat a groc en nivell d’alerta per al litoral de València i Castelló, ja que es preveu que les pluges acumulades arriben als 60 litres per metre quadrat mentres que en l’interior d’estes províncies ja no estan en alerta. El litoral de Castelló continua en avís taronja per fenòmens costaners i groc en el de València i Alacant.

 

Per a dijous, la província d’Alacant i el litoral sud de València estan en avís roig per tempestes i pluges de fins a 180 litres acumulats en 12 hores i en groc per vents amb ratxes de fins a 70 quilòmetres. L’interior sud de València es manté en nivell taronja, ja que les precipitacions acumularan 140 litres. Per això, molts municipis han decidit suspendre les classes en escoles i instituts per a este dijous. També algunes universitats. 

 

La Conselleria d’Educació xifra en 84 els municipis sense escola

El litoral nord de València seguirà este dijous en avís groc per fenòmens costaners i el litoral sud de València i nord d’Alacant en taronja. La resta del territori valencià estarà ja sense alertes. De moment, els municipis que han confirmat a la Conselleria que suspenen les classes són estos 84, concentrats fonamentalment en tota la província d’Alacant i les comarques de la Safor i la Ribera.

 

Amb tot, des de fonts oficials s’apunta a que encara poden haver més municipis que poden cancel·lar les classes de demà en les hores següents. Pel moment, la xifra de municipis afectats segons la Conselleria d’Educació és de 84, cosa que implica 255.403 alumnes. A més, tal com avança el diari ‘Las Provincias’, fins a 9 municipis més s’han sumat ja en les últimes hores a la cancel·lació de les classes, com Carlet, Simat de la Valldigna, Beniarjó o Gandia.

 

Municipis alacantins

  • Agost
  • Aigües
  • Alacant i la Universitat d’Alacant
  • Alcoi
  • Alfàs del Pi (l’)
  • Algorfa (la)
  • Almoradí
  • Aspe
  • Benejúzar
  • Benferri
  • Beniarbeig
  • Benidoleig
  • Benidorm
  • Benijófar
  • Benimantell
  • Benimeli
  • Benissa
  • Bigastro
  • Callosa d’en Sarrià
  • Callosa de Segura
  • Calp
  • Campello (El)
  • Castalla
  • Catral
  • Cox
  • Crevillent
  • Daya Nueva
  • Dénia
  • Dolores
  • Elda
  • Elx, i la Universitat Miguel Hernández
  • Finestrat
  • Formentera del Segura
  • Granja de Rocamora
  • Guardamar del Segura
  • Hondón de las Nieves
  • Hondón de los Frailes
  • Ibi
  • Jacarilla
  • Jesús Pobre
  • Llíber
  • Monforte del Cid
  • Monòver
  • Montesinos (Los)
  • Murla
  • Novelda
  • Nucia (la)
  • Ondara
  • Orihuela
  • Orxeta (l’)
  • Parcent
  • Pedreguer
  • Petrer
  • Pilar de la Horadada (el)
  • Planes
  • Poble Nou de Benitatxell (el)
  • Polop
  • Rafal
  • Ràfol de Salem
  • Redován
  • Relleu
  • Rojales
  • Romana (la)
  • Sagra
  • Salinas
  • San Fulgencio
  • San Isidro
  • San Miguel de Salinas
  • Sanet i Negrals
  • Sant Vicent del Raspeig
  • Sax
  • Sella
  • Senitja
  • Tàrbena
  • Teulada-Moraira
  • Torrevieja
  • Vall de Laguar
  • Verger (el)
  • Vila Joiosa (la)
  • Villena
  • Xàbia
  • Xaló
  • La Xara
  • Xixona

 

Municipis valencians

  • L’Alcúdia
  • Algemesí
  • Beniarjó
  • Benifaió
  • Beniflà
  • Carlet
  • Cullera
  • La Font d’En Carròs
  • La Font de la Figuera
  • Gandia
  • Oliva
  • Ràfol de Salem
  • Real de Gandia
  • Rótova
  • Simat de la Valldigna

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Una tractorada contra l’acord UE-Mercosur col·lapsa el trànsit en el centre de València

Una tractorada d'associacions independents adscrites a Unaspi ha col·lapsat el trànsit en el centre de València amb corts des de les 11 hores. La marxa preveu acabar davant la Delegació del Govern i el dijous hi haurà una altra protesta del sector.

La lesió de Foyth és la quarta baixa greu del Vila-real esta temporada

El defensa argentí va patir un trencament del tendó d'Aquil·les davant el Reial Madrid i passarà per quiròfan. És la quarta lesió greu del curs, tres d'elles en la saga.

Helena Font: apostar per un elenc nombrós i escenografia arriscada és d’agrair

L'actriu reivindica la valentia dels qui sostenen obres amb grans repartiments i muntatges complexos i celebra l'acolliment d'Assassinat en el Orient Express en el seu gira.

El PSPV portarà a Pérez Llorca 25 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV entregarà a Pérez Llorca un document amb 25 mesures urgents en finançament, servicis socials, educació i vivenda. Morant demana diàleg però denúncia una anomalia democràtica lligada a la dana.

Reial Madrid-Unicaja i València-Joventut, en els quarts de la Copa del Rei ACB

El sorteig de la Copa del Rei de la acb va concretar els quarts: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà contra UCAM Murcia o Baskonia, i l'altre equip, davant La Llacuna Tenerife.

Demanen presó per al president i el tresorer d’una residència d’Aspe per presumpta apropiació de 2,15 milions

La Fiscalia sol·licita 13 i 8 anys de presó per al president i el tresorer d'una residència d'Aspe per un forat de 2,15 milions. El juí comença hui i durarà tota la setmana.

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.