7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Els 100 municipis a on se suspenen les classes este dijous per la DANA

 

LLISTA ACTUALITZADA 21.50 hores. En les útimes hores, s’han sumat més municipis en la comarca de la Ribera que tancaran demà les classes. Entre ells: Algemesí, Benifaió, Cullera. A més, en la Vall d’Albaida, Ràfol de Salem també ha cancel·lat les seues hores lectives per a demà. Per la seua banda, en tancar esta edició, s’està pendent de saber si Sueca, la capital de la Ribera Baixa, també tancarà este dijous les escoles del municipi.

 

Més municipis suspenen les classes el dijous

L’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat l’alerta per a este dimecres per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en el territori valencià. D’esta manera, només es manté l’alerta taronja en la província d’Alacant i el sud de València, a on es preveu que les pluges arriben a acumular fins a 140 litres per metre quadrat en 12 hores i vents de 90 km per hora.

 

També ha baixat a groc en nivell d’alerta per al litoral de València i Castelló, ja que es preveu que les pluges acumulades arriben als 60 litres per metre quadrat mentres que en l’interior d’estes províncies ja no estan en alerta. El litoral de Castelló continua en avís taronja per fenòmens costaners i groc en el de València i Alacant.

 

Per a dijous, la província d’Alacant i el litoral sud de València estan en avís roig per tempestes i pluges de fins a 180 litres acumulats en 12 hores i en groc per vents amb ratxes de fins a 70 quilòmetres. L’interior sud de València es manté en nivell taronja, ja que les precipitacions acumularan 140 litres. Per això, molts municipis han decidit suspendre les classes en escoles i instituts per a este dijous. També algunes universitats. 

 

La Conselleria d’Educació xifra en 84 els municipis sense escola

El litoral nord de València seguirà este dijous en avís groc per fenòmens costaners i el litoral sud de València i nord d’Alacant en taronja. La resta del territori valencià estarà ja sense alertes. De moment, els municipis que han confirmat a la Conselleria que suspenen les classes són estos 84, concentrats fonamentalment en tota la província d’Alacant i les comarques de la Safor i la Ribera.

 

Amb tot, des de fonts oficials s’apunta a que encara poden haver més municipis que poden cancel·lar les classes de demà en les hores següents. Pel moment, la xifra de municipis afectats segons la Conselleria d’Educació és de 84, cosa que implica 255.403 alumnes. A més, tal com avança el diari ‘Las Provincias’, fins a 9 municipis més s’han sumat ja en les últimes hores a la cancel·lació de les classes, com Carlet, Simat de la Valldigna, Beniarjó o Gandia.

 

Municipis alacantins

  • Agost
  • Aigües
  • Alacant i la Universitat d’Alacant
  • Alcoi
  • Alfàs del Pi (l’)
  • Algorfa (la)
  • Almoradí
  • Aspe
  • Benejúzar
  • Benferri
  • Beniarbeig
  • Benidoleig
  • Benidorm
  • Benijófar
  • Benimantell
  • Benimeli
  • Benissa
  • Bigastro
  • Callosa d’en Sarrià
  • Callosa de Segura
  • Calp
  • Campello (El)
  • Castalla
  • Catral
  • Cox
  • Crevillent
  • Daya Nueva
  • Dénia
  • Dolores
  • Elda
  • Elx, i la Universitat Miguel Hernández
  • Finestrat
  • Formentera del Segura
  • Granja de Rocamora
  • Guardamar del Segura
  • Hondón de las Nieves
  • Hondón de los Frailes
  • Ibi
  • Jacarilla
  • Jesús Pobre
  • Llíber
  • Monforte del Cid
  • Monòver
  • Montesinos (Los)
  • Murla
  • Novelda
  • Nucia (la)
  • Ondara
  • Orihuela
  • Orxeta (l’)
  • Parcent
  • Pedreguer
  • Petrer
  • Pilar de la Horadada (el)
  • Planes
  • Poble Nou de Benitatxell (el)
  • Polop
  • Rafal
  • Ràfol de Salem
  • Redován
  • Relleu
  • Rojales
  • Romana (la)
  • Sagra
  • Salinas
  • San Fulgencio
  • San Isidro
  • San Miguel de Salinas
  • Sanet i Negrals
  • Sant Vicent del Raspeig
  • Sax
  • Sella
  • Senitja
  • Tàrbena
  • Teulada-Moraira
  • Torrevieja
  • Vall de Laguar
  • Verger (el)
  • Vila Joiosa (la)
  • Villena
  • Xàbia
  • Xaló
  • La Xara
  • Xixona

 

Municipis valencians

  • L’Alcúdia
  • Algemesí
  • Beniarjó
  • Benifaió
  • Beniflà
  • Carlet
  • Cullera
  • La Font d’En Carròs
  • La Font de la Figuera
  • Gandia
  • Oliva
  • Ràfol de Salem
  • Real de Gandia
  • Rótova
  • Simat de la Valldigna

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.