12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Els 100 municipis a on se suspenen les classes este dijous per la DANA

 

LLISTA ACTUALITZADA 21.50 hores. En les útimes hores, s’han sumat més municipis en la comarca de la Ribera que tancaran demà les classes. Entre ells: Algemesí, Benifaió, Cullera. A més, en la Vall d’Albaida, Ràfol de Salem també ha cancel·lat les seues hores lectives per a demà. Per la seua banda, en tancar esta edició, s’està pendent de saber si Sueca, la capital de la Ribera Baixa, també tancarà este dijous les escoles del municipi.

 

Més municipis suspenen les classes el dijous

L’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat l’alerta per a este dimecres per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en el territori valencià. D’esta manera, només es manté l’alerta taronja en la província d’Alacant i el sud de València, a on es preveu que les pluges arriben a acumular fins a 140 litres per metre quadrat en 12 hores i vents de 90 km per hora.

 

També ha baixat a groc en nivell d’alerta per al litoral de València i Castelló, ja que es preveu que les pluges acumulades arriben als 60 litres per metre quadrat mentres que en l’interior d’estes províncies ja no estan en alerta. El litoral de Castelló continua en avís taronja per fenòmens costaners i groc en el de València i Alacant.

 

Per a dijous, la província d’Alacant i el litoral sud de València estan en avís roig per tempestes i pluges de fins a 180 litres acumulats en 12 hores i en groc per vents amb ratxes de fins a 70 quilòmetres. L’interior sud de València es manté en nivell taronja, ja que les precipitacions acumularan 140 litres. Per això, molts municipis han decidit suspendre les classes en escoles i instituts per a este dijous. També algunes universitats. 

 

La Conselleria d’Educació xifra en 84 els municipis sense escola

El litoral nord de València seguirà este dijous en avís groc per fenòmens costaners i el litoral sud de València i nord d’Alacant en taronja. La resta del territori valencià estarà ja sense alertes. De moment, els municipis que han confirmat a la Conselleria que suspenen les classes són estos 84, concentrats fonamentalment en tota la província d’Alacant i les comarques de la Safor i la Ribera.

 

Amb tot, des de fonts oficials s’apunta a que encara poden haver més municipis que poden cancel·lar les classes de demà en les hores següents. Pel moment, la xifra de municipis afectats segons la Conselleria d’Educació és de 84, cosa que implica 255.403 alumnes. A més, tal com avança el diari ‘Las Provincias’, fins a 9 municipis més s’han sumat ja en les últimes hores a la cancel·lació de les classes, com Carlet, Simat de la Valldigna, Beniarjó o Gandia.

 

Municipis alacantins

  • Agost
  • Aigües
  • Alacant i la Universitat d’Alacant
  • Alcoi
  • Alfàs del Pi (l’)
  • Algorfa (la)
  • Almoradí
  • Aspe
  • Benejúzar
  • Benferri
  • Beniarbeig
  • Benidoleig
  • Benidorm
  • Benijófar
  • Benimantell
  • Benimeli
  • Benissa
  • Bigastro
  • Callosa d’en Sarrià
  • Callosa de Segura
  • Calp
  • Campello (El)
  • Castalla
  • Catral
  • Cox
  • Crevillent
  • Daya Nueva
  • Dénia
  • Dolores
  • Elda
  • Elx, i la Universitat Miguel Hernández
  • Finestrat
  • Formentera del Segura
  • Granja de Rocamora
  • Guardamar del Segura
  • Hondón de las Nieves
  • Hondón de los Frailes
  • Ibi
  • Jacarilla
  • Jesús Pobre
  • Llíber
  • Monforte del Cid
  • Monòver
  • Montesinos (Los)
  • Murla
  • Novelda
  • Nucia (la)
  • Ondara
  • Orihuela
  • Orxeta (l’)
  • Parcent
  • Pedreguer
  • Petrer
  • Pilar de la Horadada (el)
  • Planes
  • Poble Nou de Benitatxell (el)
  • Polop
  • Rafal
  • Ràfol de Salem
  • Redován
  • Relleu
  • Rojales
  • Romana (la)
  • Sagra
  • Salinas
  • San Fulgencio
  • San Isidro
  • San Miguel de Salinas
  • Sanet i Negrals
  • Sant Vicent del Raspeig
  • Sax
  • Sella
  • Senitja
  • Tàrbena
  • Teulada-Moraira
  • Torrevieja
  • Vall de Laguar
  • Verger (el)
  • Vila Joiosa (la)
  • Villena
  • Xàbia
  • Xaló
  • La Xara
  • Xixona

 

Municipis valencians

  • L’Alcúdia
  • Algemesí
  • Beniarjó
  • Benifaió
  • Beniflà
  • Carlet
  • Cullera
  • La Font d’En Carròs
  • La Font de la Figuera
  • Gandia
  • Oliva
  • Ràfol de Salem
  • Real de Gandia
  • Rótova
  • Simat de la Valldigna

 

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.