12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Els 100 municipis a on se suspenen les classes este dijous per la DANA

 

LLISTA ACTUALITZADA 21.50 hores. En les útimes hores, s’han sumat més municipis en la comarca de la Ribera que tancaran demà les classes. Entre ells: Algemesí, Benifaió, Cullera. A més, en la Vall d’Albaida, Ràfol de Salem també ha cancel·lat les seues hores lectives per a demà. Per la seua banda, en tancar esta edició, s’està pendent de saber si Sueca, la capital de la Ribera Baixa, també tancarà este dijous les escoles del municipi.

 

Més municipis suspenen les classes el dijous

L’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat l’alerta per a este dimecres per la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) en el territori valencià. D’esta manera, només es manté l’alerta taronja en la província d’Alacant i el sud de València, a on es preveu que les pluges arriben a acumular fins a 140 litres per metre quadrat en 12 hores i vents de 90 km per hora.

 

També ha baixat a groc en nivell d’alerta per al litoral de València i Castelló, ja que es preveu que les pluges acumulades arriben als 60 litres per metre quadrat mentres que en l’interior d’estes províncies ja no estan en alerta. El litoral de Castelló continua en avís taronja per fenòmens costaners i groc en el de València i Alacant.

 

Per a dijous, la província d’Alacant i el litoral sud de València estan en avís roig per tempestes i pluges de fins a 180 litres acumulats en 12 hores i en groc per vents amb ratxes de fins a 70 quilòmetres. L’interior sud de València es manté en nivell taronja, ja que les precipitacions acumularan 140 litres. Per això, molts municipis han decidit suspendre les classes en escoles i instituts per a este dijous. També algunes universitats. 

 

La Conselleria d’Educació xifra en 84 els municipis sense escola

El litoral nord de València seguirà este dijous en avís groc per fenòmens costaners i el litoral sud de València i nord d’Alacant en taronja. La resta del territori valencià estarà ja sense alertes. De moment, els municipis que han confirmat a la Conselleria que suspenen les classes són estos 84, concentrats fonamentalment en tota la província d’Alacant i les comarques de la Safor i la Ribera.

 

Amb tot, des de fonts oficials s’apunta a que encara poden haver més municipis que poden cancel·lar les classes de demà en les hores següents. Pel moment, la xifra de municipis afectats segons la Conselleria d’Educació és de 84, cosa que implica 255.403 alumnes. A més, tal com avança el diari ‘Las Provincias’, fins a 9 municipis més s’han sumat ja en les últimes hores a la cancel·lació de les classes, com Carlet, Simat de la Valldigna, Beniarjó o Gandia.

 

Municipis alacantins

  • Agost
  • Aigües
  • Alacant i la Universitat d’Alacant
  • Alcoi
  • Alfàs del Pi (l’)
  • Algorfa (la)
  • Almoradí
  • Aspe
  • Benejúzar
  • Benferri
  • Beniarbeig
  • Benidoleig
  • Benidorm
  • Benijófar
  • Benimantell
  • Benimeli
  • Benissa
  • Bigastro
  • Callosa d’en Sarrià
  • Callosa de Segura
  • Calp
  • Campello (El)
  • Castalla
  • Catral
  • Cox
  • Crevillent
  • Daya Nueva
  • Dénia
  • Dolores
  • Elda
  • Elx, i la Universitat Miguel Hernández
  • Finestrat
  • Formentera del Segura
  • Granja de Rocamora
  • Guardamar del Segura
  • Hondón de las Nieves
  • Hondón de los Frailes
  • Ibi
  • Jacarilla
  • Jesús Pobre
  • Llíber
  • Monforte del Cid
  • Monòver
  • Montesinos (Los)
  • Murla
  • Novelda
  • Nucia (la)
  • Ondara
  • Orihuela
  • Orxeta (l’)
  • Parcent
  • Pedreguer
  • Petrer
  • Pilar de la Horadada (el)
  • Planes
  • Poble Nou de Benitatxell (el)
  • Polop
  • Rafal
  • Ràfol de Salem
  • Redován
  • Relleu
  • Rojales
  • Romana (la)
  • Sagra
  • Salinas
  • San Fulgencio
  • San Isidro
  • San Miguel de Salinas
  • Sanet i Negrals
  • Sant Vicent del Raspeig
  • Sax
  • Sella
  • Senitja
  • Tàrbena
  • Teulada-Moraira
  • Torrevieja
  • Vall de Laguar
  • Verger (el)
  • Vila Joiosa (la)
  • Villena
  • Xàbia
  • Xaló
  • La Xara
  • Xixona

 

Municipis valencians

  • L’Alcúdia
  • Algemesí
  • Beniarjó
  • Benifaió
  • Beniflà
  • Carlet
  • Cullera
  • La Font d’En Carròs
  • La Font de la Figuera
  • Gandia
  • Oliva
  • Ràfol de Salem
  • Real de Gandia
  • Rótova
  • Simat de la Valldigna

 

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.