Núvols i pluja a la meitat sud de la Comunitat durant els pròxims dies

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’arribada de núvols i precipitacions coincidint amb les últimes hores de les Falles sembla que obri un capítol d’inestabilitat al cel de la Comunitat Valenciana, per a començar la primavera.

 

Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, els pròxims dies es caracteritzaran per la presència de pluges en la zona sud.

 

Per a aquest dimecres els pronòstics d’Aemet apunten a cels amb intervals de núvols. En la meitat sud del territori hi ha probabilitat de precipitacions, sobretot en les zones del sud de València i nord d’Alacant, que podrien anar acompanyades de tempesta en alguns casos. Pel que fa a la cota de neu, se situarà entre els 1.000 i 1.200 metres.

 

Les temperatures es mantindran en valors més frescos, per davall dels 17-18 graus de màxima a tot el territori. A l’interior es registraran gelades dèbils en alguns punts.

 

Quant al vent, en la zona litoral d’Alacant bufarà moderat de gregal (nord-est). Al nord de la província de Castelló bufarà de fluix variable a moderat de mestral (nord-oest), tendint a llevant (est). En la resta del territori el vent bufarà fluix.

 

Per a dijous, la meitat sud de la Comunitat continuarà amb intervals de núvols i precipitacions, sobretot en les zones litorals del sud de València i nord d’Alacant.

 

Tot i això, no es descarten les pluges en la resta de zones de la part sud. La cota de neu es mantindrà en els 1.000-1.200 metres. Respecte al nord del territori, tindrà cels menys nuvolats.

 

Les temperatures màximes pujaran, mentre que les mínimes patiran pocs canvis, deixant novament gelades en punts d’interior. El vent bufarà de gregal, moderat a les zones de costa i fluix a l’interior.

 

El divendres les previsions d’Aemet continuen apuntant a cels nuvolats a la zona sud. Hi haurà, de moment, baixa probabilitat de pluges, que continuarien concentrant-se en el litoral sud de València i nord d’Alacant. La resta del territori tindrà cels clars o amb pocs núvols. Pel que fa a les temperatures, remuntarien de cara al cap de setmana.

 

El vent de gregal continuarà bufant a la Comunitat, de caràcter moderat en el cas del litoral d’Alacant.

Últimes notícies

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.