Núvols i pluja a la meitat sud de la Comunitat durant els pròxims dies

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’arribada de núvols i precipitacions coincidint amb les últimes hores de les Falles sembla que obri un capítol d’inestabilitat al cel de la Comunitat Valenciana, per a començar la primavera.

 

Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, els pròxims dies es caracteritzaran per la presència de pluges en la zona sud.

 

Per a aquest dimecres els pronòstics d’Aemet apunten a cels amb intervals de núvols. En la meitat sud del territori hi ha probabilitat de precipitacions, sobretot en les zones del sud de València i nord d’Alacant, que podrien anar acompanyades de tempesta en alguns casos. Pel que fa a la cota de neu, se situarà entre els 1.000 i 1.200 metres.

 

Les temperatures es mantindran en valors més frescos, per davall dels 17-18 graus de màxima a tot el territori. A l’interior es registraran gelades dèbils en alguns punts.

 

Quant al vent, en la zona litoral d’Alacant bufarà moderat de gregal (nord-est). Al nord de la província de Castelló bufarà de fluix variable a moderat de mestral (nord-oest), tendint a llevant (est). En la resta del territori el vent bufarà fluix.

 

Per a dijous, la meitat sud de la Comunitat continuarà amb intervals de núvols i precipitacions, sobretot en les zones litorals del sud de València i nord d’Alacant.

 

Tot i això, no es descarten les pluges en la resta de zones de la part sud. La cota de neu es mantindrà en els 1.000-1.200 metres. Respecte al nord del territori, tindrà cels menys nuvolats.

 

Les temperatures màximes pujaran, mentre que les mínimes patiran pocs canvis, deixant novament gelades en punts d’interior. El vent bufarà de gregal, moderat a les zones de costa i fluix a l’interior.

 

El divendres les previsions d’Aemet continuen apuntant a cels nuvolats a la zona sud. Hi haurà, de moment, baixa probabilitat de pluges, que continuarien concentrant-se en el litoral sud de València i nord d’Alacant. La resta del territori tindrà cels clars o amb pocs núvols. Pel que fa a les temperatures, remuntarien de cara al cap de setmana.

 

El vent de gregal continuarà bufant a la Comunitat, de caràcter moderat en el cas del litoral d’Alacant.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.