Núvols i pluja a la meitat sud de la Comunitat durant els pròxims dies

Imatge d’arxiu | Cedida

 

L’arribada de núvols i precipitacions coincidint amb les últimes hores de les Falles sembla que obri un capítol d’inestabilitat al cel de la Comunitat Valenciana, per a començar la primavera.

 

Segons les previsions de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, els pròxims dies es caracteritzaran per la presència de pluges en la zona sud.

 

Per a aquest dimecres els pronòstics d’Aemet apunten a cels amb intervals de núvols. En la meitat sud del territori hi ha probabilitat de precipitacions, sobretot en les zones del sud de València i nord d’Alacant, que podrien anar acompanyades de tempesta en alguns casos. Pel que fa a la cota de neu, se situarà entre els 1.000 i 1.200 metres.

 

Les temperatures es mantindran en valors més frescos, per davall dels 17-18 graus de màxima a tot el territori. A l’interior es registraran gelades dèbils en alguns punts.

 

Quant al vent, en la zona litoral d’Alacant bufarà moderat de gregal (nord-est). Al nord de la província de Castelló bufarà de fluix variable a moderat de mestral (nord-oest), tendint a llevant (est). En la resta del territori el vent bufarà fluix.

 

Per a dijous, la meitat sud de la Comunitat continuarà amb intervals de núvols i precipitacions, sobretot en les zones litorals del sud de València i nord d’Alacant.

 

Tot i això, no es descarten les pluges en la resta de zones de la part sud. La cota de neu es mantindrà en els 1.000-1.200 metres. Respecte al nord del territori, tindrà cels menys nuvolats.

 

Les temperatures màximes pujaran, mentre que les mínimes patiran pocs canvis, deixant novament gelades en punts d’interior. El vent bufarà de gregal, moderat a les zones de costa i fluix a l’interior.

 

El divendres les previsions d’Aemet continuen apuntant a cels nuvolats a la zona sud. Hi haurà, de moment, baixa probabilitat de pluges, que continuarien concentrant-se en el litoral sud de València i nord d’Alacant. La resta del territori tindrà cels clars o amb pocs núvols. Pel que fa a les temperatures, remuntarien de cara al cap de setmana.

 

El vent de gregal continuarà bufant a la Comunitat, de caràcter moderat en el cas del litoral d’Alacant.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.