Un cap de setmana menys ventós i menys fred

Un cap de setmana menys ventós i menys fred

Un cap de setmana menys ventós i menys fred | Jordi Payà

A les portes del cap de setmana i després d’un parell de dies més freds tot indica que les temperatures encara es mantindran baixes a la nit però cada volta seran més suaus al centre del dia, entre altres coses perquè el vent encara es deixarà sentir de ponent però bufarà més fluix i un poc menys fred.

La nit ha sigut ben freda, amb gelades generals per l’interior que han arribat a tocar zones del centre i fins i tot punts propers a la costa. A la franja més costanera les temperatures a molts observatoris han quedat per davall dels 5 graus (per a nosaltres una nit de rigorós hivern a les que enguany no estem acostumats).

El vent encara es deixarà sentir al nord de Castelló amb ratxes moderades però pense que a partir de mig matí o migdia bufarà més fluix i un poc més càlid (o menys fred).

 

Un cap de setmana menys ventós i menys fred

 

2-màx-i-mín-dv

Demà dissabte pujaran tant les mínimes com les màximes. La nit no serà tan freda i al centre del dia farà molt bona hora amb màximes que s’aproparan de nou als 20 graus al centre i a la costa, i només al nord de Castelló encara quedaran per davall dels 10 graus.

 

5-Dss-8

 

6-màx-i-mín-ds-8

Diumenge amb pas de núvols mitjans i alts i amb vent moderat de component oest (mestrals i ponents) les temperatures continuaran pujant.

Començarem la setmana tornant a la rutina després de les vacances de Nadal amb oratge estable i temperatures suaus, de nou altes per l’època, però mirant de reüll els mapes a mig i a llarg termini perquè sembla que hi haurà possibilitat de canvis per a la segona part de la setmana. Els models donen probabilitat de pluja i fins i tot de neu… però encara és prompte i no volem alçar il·lusions a tan llarg termini.

Ho confirmarem els pròxims dies.

 

7-Triple-9-1

Últimes notícies

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.