El Parlament britànic és el primer del món a promulgar una declaració d’«emergència climàtica»

Un grup de manifestants de la plataforma Extinction Rebellion exhigint més responsabilitats ambientals als polítics

Un grup de manifestants de la plataforma Extinction Rebellion exhigint més responsabilitats ambientals als polítics | @XRBarcelona

 

Els diputats del Parlament del Regne Unit s’ha unit per a aprovar per primera vegada en la història una declaració d’«emergència climàtica i ecològica», una declaració de bones intencions que, tot i així, no es compromet a res.

 

S’ha conseguit esta fita simbòlica este dimecres passat a proposta del Partit Laborista de Jeremy Corbyn, que assegura que gràcies al desig i pes dels laboristes en el Parlament han ‘obligat’ a la cambra a fer esta declaració. Corbyn i els seus diputats també han animat a iniciar «una revolució industrial verda», tal com es pot llegir en una piulada que ha penjat en les xarxes socials:

 

Què demana el moviment ‘Extinction Rebellion’

El manifest de defensa del clima ha arribat després de setmanes de mobilitzacions amb aldarulls a Londres, impulsades per la plataforma Extinction Rebellion que reclama accions contundents dels governs europeus per a salvar el planeta del Canvi Climàtic, el final de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle el 2025 i la creació d’una assemblea ciutadana.

 

 

Tres setmanes de manifestacions pacífiques però contundents ha obligat als cossos de seguretat i Scotland Yard a detenir centenars d’activistes per a dificultar el trànsit en zones cèntriques de la ciutat anglesa. Però, al final, els dirigents britànics accepten iniciar una reforma a favor del planeta.

 

Els governs de Gal·les i Escòcia també declaren l’emergència climàtica

Rebel·lió o extinció: el lema del moviment en una manifestació a Mallorca

Rebel·lió contra el canvi climàtic o extinció: el lema del moviment en una manifestació en Mallorca | @XRMallorca

 

A part del manifest del Parlament britànic, els governs de Gal·les i Escòcia van anunciar voluntats polítiques dies abans. Diumenge 28 d’abril va ser la primera ministra escocesa, Nicola Sturgeon, la que va declarar l’emergència climàtica a la conferència del Partit Nacional Escocès, el SNP. L’endemà, el dilluns 29 d’abril, el govern gal·lés va fer una declaració pareguda a través de la consellera d’Energia, Planificació i Afers Rurals, Lesley Griffiths.

 

Estos manifests simbòlics de tants partits polítics, per a canviar l’estratègia mediambiental i preocupar-se més pel clima, han sorgit a causa de la inquietud dels estudiants del moviment Fridays For Future promogut per l’adolescent sueca Greta Thunberg i, després, per l’aparició de la plataforma protagonista d’esta notícia. Extinction Rebellion va començar les protestes el novembre, ocupant ponts del centre de Londres.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.