El Parlament britànic és el primer del món a promulgar una declaració d’«emergència climàtica»

Un grup de manifestants de la plataforma Extinction Rebellion exhigint més responsabilitats ambientals als polítics

Un grup de manifestants de la plataforma Extinction Rebellion exhigint més responsabilitats ambientals als polítics | @XRBarcelona

 

Els diputats del Parlament del Regne Unit s’ha unit per a aprovar per primera vegada en la història una declaració d’«emergència climàtica i ecològica», una declaració de bones intencions que, tot i així, no es compromet a res.

 

S’ha conseguit esta fita simbòlica este dimecres passat a proposta del Partit Laborista de Jeremy Corbyn, que assegura que gràcies al desig i pes dels laboristes en el Parlament han ‘obligat’ a la cambra a fer esta declaració. Corbyn i els seus diputats també han animat a iniciar «una revolució industrial verda», tal com es pot llegir en una piulada que ha penjat en les xarxes socials:

 

Què demana el moviment ‘Extinction Rebellion’

El manifest de defensa del clima ha arribat després de setmanes de mobilitzacions amb aldarulls a Londres, impulsades per la plataforma Extinction Rebellion que reclama accions contundents dels governs europeus per a salvar el planeta del Canvi Climàtic, el final de l’emissió de gasos d’efecte hivernacle el 2025 i la creació d’una assemblea ciutadana.

 

 

Tres setmanes de manifestacions pacífiques però contundents ha obligat als cossos de seguretat i Scotland Yard a detenir centenars d’activistes per a dificultar el trànsit en zones cèntriques de la ciutat anglesa. Però, al final, els dirigents britànics accepten iniciar una reforma a favor del planeta.

 

Els governs de Gal·les i Escòcia també declaren l’emergència climàtica

Rebel·lió o extinció: el lema del moviment en una manifestació a Mallorca

Rebel·lió contra el canvi climàtic o extinció: el lema del moviment en una manifestació en Mallorca | @XRMallorca

 

A part del manifest del Parlament britànic, els governs de Gal·les i Escòcia van anunciar voluntats polítiques dies abans. Diumenge 28 d’abril va ser la primera ministra escocesa, Nicola Sturgeon, la que va declarar l’emergència climàtica a la conferència del Partit Nacional Escocès, el SNP. L’endemà, el dilluns 29 d’abril, el govern gal·lés va fer una declaració pareguda a través de la consellera d’Energia, Planificació i Afers Rurals, Lesley Griffiths.

 

Estos manifests simbòlics de tants partits polítics, per a canviar l’estratègia mediambiental i preocupar-se més pel clima, han sorgit a causa de la inquietud dels estudiants del moviment Fridays For Future promogut per l’adolescent sueca Greta Thunberg i, després, per l’aparició de la plataforma protagonista d’esta notícia. Extinction Rebellion va començar les protestes el novembre, ocupant ponts del centre de Londres.

Últimes notícies

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.