Protegixen per primera volta les girafes del comerç internacional d’espècies vives

Les girafes surten fora del comerç internacional d'espècies vives o de les seves parts, per protegir-les d'una futura desaparició

Les girafes ixen fora del comerç internacional d’espècies vives, per a protegir-les d’una futura desaparició | Pixabay

 

Les girafes han entrat este dijous passat, per primera volta en la història, en una nova mesura de protecció que consistix en la restricció del seu comerç internacional, a causa de la seua progressiva desaparició, que oscil·la entre el 36% i el 40% de la seua població en els últims trenta anys.

 

Eixa decisió va ser adoptada a la conferència dels 183 estats que participen en la convenció que regula el comerç internacional d’espècies de flora i fauna amenaçades, i que se celebra esta setmana i la següent en Ginebra. Una aclaparadora majoria de 106 països van votar a favor de la restricció del comerç d’exemplars vius i les seues parts; 21 en contra i 7 es van abstindre.

 

Els països de l’Àfrica central i occidental reclamaven eixa nova figura de protecció a favor de les girafes, espantats per la reducció de la població d’estos animals; però, al mateix temps, era criticada  per un altre grup de països del sud del continent africà que van defensar els èxits dels seus programes de conservació.

 

D’ara en avant, tot comerç internacional de girafes estarà subjecte a un permís especial d’exportació o reexportació, que només podrà ser emés per les autoritats pertinents si consideren que l’operació comercial no amenaça la supervivència de l’espècie en el seu medi natural.

 

Una espècie que camina cap a una desaparició silenciosa

Les girafes viuen en llibertat exclusivament en Àfrica i es calcula que, actualment, quedarien uns 50.000 exemplars, segons el científic cap de la Secretaria que gestiona la convenció, Thomas Meulenaer. Els països africans que han liderat la campanya per a protegir esta espècie estan desesperats pels pocs individus que queden en els seus territoris i creuen que restringir el comerç internacional ajudarà a què l’espècie es recupere i atraurà l’atenció internacional cap al problema.

 

El fort creixement demogràfic en l’Àfrica és la major amenaça per a les girafes, ja que els sers humans ocupen cada vegada més territoris que formen part de l’hàbitat d’este mamífer, va explicar De Meulenaer. A més, les girafes són blanc de caça per la seua carn, la seua cua, la seua pell i com a trofeus.

 

Un grup de països del sud d’Àfrica (Botswana, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica, Tanzània, Zàmbia i Zimbabwe) va intentar evitar que la restricció de comerç s’aplicara a ells baix l’argument que les seues poblacions de girafes no només són saludables, sinó que han crescut en els últims anys. No obstant això, la conferència es va negar a fer excepcions. Davant d’eixa situació, eixos països van dir que rebutjaven la decisió i que presentaran esmenes.

 

La conferència dels països de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) reunix fins al pròxim dia 28 a 3.000 experts de tot el món en Ginebra, Suïssa.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.