13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Protegixen per primera volta les girafes del comerç internacional d’espècies vives

Les girafes surten fora del comerç internacional d'espècies vives o de les seves parts, per protegir-les d'una futura desaparició

Les girafes ixen fora del comerç internacional d’espècies vives, per a protegir-les d’una futura desaparició | Pixabay

 

Les girafes han entrat este dijous passat, per primera volta en la història, en una nova mesura de protecció que consistix en la restricció del seu comerç internacional, a causa de la seua progressiva desaparició, que oscil·la entre el 36% i el 40% de la seua població en els últims trenta anys.

 

Eixa decisió va ser adoptada a la conferència dels 183 estats que participen en la convenció que regula el comerç internacional d’espècies de flora i fauna amenaçades, i que se celebra esta setmana i la següent en Ginebra. Una aclaparadora majoria de 106 països van votar a favor de la restricció del comerç d’exemplars vius i les seues parts; 21 en contra i 7 es van abstindre.

 

Els països de l’Àfrica central i occidental reclamaven eixa nova figura de protecció a favor de les girafes, espantats per la reducció de la població d’estos animals; però, al mateix temps, era criticada  per un altre grup de països del sud del continent africà que van defensar els èxits dels seus programes de conservació.

 

D’ara en avant, tot comerç internacional de girafes estarà subjecte a un permís especial d’exportació o reexportació, que només podrà ser emés per les autoritats pertinents si consideren que l’operació comercial no amenaça la supervivència de l’espècie en el seu medi natural.

 

Una espècie que camina cap a una desaparició silenciosa

Les girafes viuen en llibertat exclusivament en Àfrica i es calcula que, actualment, quedarien uns 50.000 exemplars, segons el científic cap de la Secretaria que gestiona la convenció, Thomas Meulenaer. Els països africans que han liderat la campanya per a protegir esta espècie estan desesperats pels pocs individus que queden en els seus territoris i creuen que restringir el comerç internacional ajudarà a què l’espècie es recupere i atraurà l’atenció internacional cap al problema.

 

El fort creixement demogràfic en l’Àfrica és la major amenaça per a les girafes, ja que els sers humans ocupen cada vegada més territoris que formen part de l’hàbitat d’este mamífer, va explicar De Meulenaer. A més, les girafes són blanc de caça per la seua carn, la seua cua, la seua pell i com a trofeus.

 

Un grup de països del sud d’Àfrica (Botswana, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica, Tanzània, Zàmbia i Zimbabwe) va intentar evitar que la restricció de comerç s’aplicara a ells baix l’argument que les seues poblacions de girafes no només són saludables, sinó que han crescut en els últims anys. No obstant això, la conferència es va negar a fer excepcions. Davant d’eixa situació, eixos països van dir que rebutjaven la decisió i que presentaran esmenes.

 

La conferència dels països de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) reunix fins al pròxim dia 28 a 3.000 experts de tot el món en Ginebra, Suïssa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.