10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Protegixen per primera volta les girafes del comerç internacional d’espècies vives

Les girafes surten fora del comerç internacional d'espècies vives o de les seves parts, per protegir-les d'una futura desaparició

Les girafes ixen fora del comerç internacional d’espècies vives, per a protegir-les d’una futura desaparició | Pixabay

 

Les girafes han entrat este dijous passat, per primera volta en la història, en una nova mesura de protecció que consistix en la restricció del seu comerç internacional, a causa de la seua progressiva desaparició, que oscil·la entre el 36% i el 40% de la seua població en els últims trenta anys.

 

Eixa decisió va ser adoptada a la conferència dels 183 estats que participen en la convenció que regula el comerç internacional d’espècies de flora i fauna amenaçades, i que se celebra esta setmana i la següent en Ginebra. Una aclaparadora majoria de 106 països van votar a favor de la restricció del comerç d’exemplars vius i les seues parts; 21 en contra i 7 es van abstindre.

 

Els països de l’Àfrica central i occidental reclamaven eixa nova figura de protecció a favor de les girafes, espantats per la reducció de la població d’estos animals; però, al mateix temps, era criticada  per un altre grup de països del sud del continent africà que van defensar els èxits dels seus programes de conservació.

 

D’ara en avant, tot comerç internacional de girafes estarà subjecte a un permís especial d’exportació o reexportació, que només podrà ser emés per les autoritats pertinents si consideren que l’operació comercial no amenaça la supervivència de l’espècie en el seu medi natural.

 

Una espècie que camina cap a una desaparició silenciosa

Les girafes viuen en llibertat exclusivament en Àfrica i es calcula que, actualment, quedarien uns 50.000 exemplars, segons el científic cap de la Secretaria que gestiona la convenció, Thomas Meulenaer. Els països africans que han liderat la campanya per a protegir esta espècie estan desesperats pels pocs individus que queden en els seus territoris i creuen que restringir el comerç internacional ajudarà a què l’espècie es recupere i atraurà l’atenció internacional cap al problema.

 

El fort creixement demogràfic en l’Àfrica és la major amenaça per a les girafes, ja que els sers humans ocupen cada vegada més territoris que formen part de l’hàbitat d’este mamífer, va explicar De Meulenaer. A més, les girafes són blanc de caça per la seua carn, la seua cua, la seua pell i com a trofeus.

 

Un grup de països del sud d’Àfrica (Botswana, Moçambic, Namíbia, Sud-àfrica, Tanzània, Zàmbia i Zimbabwe) va intentar evitar que la restricció de comerç s’aplicara a ells baix l’argument que les seues poblacions de girafes no només són saludables, sinó que han crescut en els últims anys. No obstant això, la conferència es va negar a fer excepcions. Davant d’eixa situació, eixos països van dir que rebutjaven la decisió i que presentaran esmenes.

 

La conferència dels països de la Convenció sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) reunix fins al pròxim dia 28 a 3.000 experts de tot el món en Ginebra, Suïssa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.

Compte arrere per al Benidorm Fest: Dani J trenca estereotips amb una bachata de fusió

Dani J arriba al Benidorm Fest amb una proposta de bachata que mescla estils i busca derrocar clixés. Promet un espectacle amb ball i menys pressió sense Eurovisió 2026.

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.