Registrat un terratrèmol en el Golf de València i altre en Llocnou de la Corona

 

El Golf de València ha registrat esta matinada de dijous, cap a les 01.25 hores, un terratrèmol de magnitud 2,7, segons ha informat l’Institut Geogràfic Nacional (IGN) de Sismologia. En concret, el moviment de les terres s’ha produït a 42 quilòmetres de la costa, han concretat les mateixes fonts.

 

Afortunadament, el telèfon d’emergències ‘112 Comunitat Valenciana’ no ha rebut cap avís respecte a este succés, ha informat la Generalitat Valenciana. A demés, hores després ha tingut lloc un nou sisme, esta volta en la localitat de Llocnou de la Corona, en la comarca de l’Horta (València), que s’ha produït cap a les 06.14 hores, segons la web d’IGN.

 

Este terratrèmol ha tingut una magnitud d’1,8 punts en l’escala de Ritcher i ha tingut una profunditat d’uns 6 quilòmetres. Ha sigut el segon sisme que s’ha produït en la província de València durant la matinada d’este dijous.

Últimes notícies

Nou oli d’oliva de l’Espadà i la Calderona aconseguix la DOP europea

La Unió Europea ha reconegut amb la Denominació d’Origen Protegida l’oli d’oliva de 28 municipis de les serres d’Espadà i Calderona, a les províncies de Castelló i València.

Metrovalencia reduïx trens en agost i aplica horari de dissabte els laborables

Metrovalencia aplicarà en tot agost la freqüència de dissabte també entre setmana per la menor demanda estival, però mantindrà sense canvis els horaris de diumenges, festius i servici nocturn.

Carlos Espí, el davanter valencià disciplinat que salta al Real Madrid

Carlos Espí, davanter de Tavernes de la Valldigna de 21 anys i estudiant universitari, afronta el repte del Real Madrid després de garantir la permanència del Levante amb 11 gols en mitja temporada a Primera.

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per fortes tempestes amb pedra

Aemet ha activat este dissabte l’avís taronja al sud de la província de València per tempestes amb ratxes molt fortes de vent i granís, i manté alertes per calor extrema en l’interior valencià i punts d’Alacant i Castelló.

Més autobusos de l’EMT per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a València

L’EMT de València reforçarà el servici amb una trentena d’autobusos addicionals el 12 d’agost per l’eclipsi solar, sobretot cap a les platges i les pedanies del sud.

MedusApp estrena un mapa interactiu per seguir les meduses en temps real

L’aplicació MedusApp, impulsada per la UPV i la UA, ha incorporat un nou mapa web interactiu per veure l’evolució de les meduses i ja ha superat les 700.000 descàrregues. L’eina permet consultar en temps real l’estat de les platges i genera dades útils per a la investigació científica.

67 milions en ajudes per als afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Generalitat destinarà 67 milions d’euros a ajudes per als afectats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, amb subvencions directes, suport als ajuntaments i préstecs bonificats. Les ajudes es podran demanar des del 10 d’agost durant tres mesos.

Els veïns evacuats per l’incendi de la Vall d’Uixó, excepte Artana i Eslida, ja poden tornar

Els veïns desallotjats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, excepte els d’Artana i Eslida, ja poden tornar a les seues vivendes, encara que el foc continua sense estabilitzar després de set dies. El Cecopi es reunirà de nou a les cinc de la vesprada per actualitzar la situació.
FILMOTECA D'ESTIU