13.8 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

De remat: l’amenaça del ponent

Per si no hem tingut prou amb la calor que hem patit durant el cap de setmana hui tenim l’amenaça del ponent que sense deixar-se sentir massa fort acabarà tenint conseqüències poc desitjables perquè les temperatures baixaran al nord i per l’interior però a la costa ens espera un dia més calorós que el d’ahir.

Un dia molt calorós per començar una setmana que presentarà un oratge més variable, més primaveral a partir de demà.

Serà a la costa, al centre i al sud de la Comunitat on més pugen les temperatures encara que en punts de la costa el vent girarà a xaloc (sud-est) a partir de migdia tallant-se a partir d’eixe moment l’ascens tèrmic que haurà portat les temperatures fins als 33-35 graus.

Demà dimarts agrairem la presència de núvols, el descens de les temperatures i les pluges que puguen registra-se perquè després d’uns dies de molta les temperatures baixaran un parell de graus a la nit i 5 o 6 al centre de la jornada, quedant les més altes al voltant dels 28-29 graus.

Cap a migdia cal esperar ruixats al nord i per l’interior de València que es faran més generals de vesprada quan el vent gire a gregal (nord-est)

Les primeres hores de dimecres encara podrà registrar-se alguns ruixats a la mitat sud de la Comunitat, però a mig matí, a migdia a molt tardar, el vent de mestral acabarà agranant la nuvolositat. Dijous recuperarem el sol i divendres començarem a pensar en un nou cap de setmana que encara que siga a molts dies vista pinta estable i assolellat.

Últimes notícies

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.