Un revolucionari esprai reduïx a la mitat el consum d’aigua quan estirem de la cadena

El nou esprai redueix a la meitat l'ús de l'aigua quan utilitzem el vàter

El nou esprai reduïx a la mitat l’ús de l’aigua quan utilitzem el vàter | Arxiu

 

L’aigua és un bé molt preuat que, amb la previsió de sequeres més severes en un futur a causa del canvi climàtic, haurem de cuidar encara més. Una de les accions quotidianes que més aigua gasta és quan estirem de la cadena del vàter, gest que consumix vora 6 litres en pocs segons. Per esta raó, un nou invent permet reduir molt esta despesa.

 

Es tracta d’un esprai revolucionari que s’aplica en el vàter en dos passos. El primer consistix en l’aplicació abans de fer les nostres deposicions, creant una superfície llisa i repel·lent al líquid, ja que el producte està creat a partir de polímers injectats molecularment. Seguidament, es forma una espècie de capa amb pels més prims que els humans, moment en què s’aplica un segon esprai que convertix la superfície en ‘súper’ esvarant.

 

«Quan posem este recobriment en un inodor en el laboratori i bolquem la matèria fecal sintètica en ell, esta simplement s’esvara cap avall i res s’enganxa al vàter», explica a ‘Phys.org’ el coautor del producte, Jing Wang. Una volta s’han fet les deposicions, tot queda immers en el fons del vàter i quan estirem de la cadena només necessitem la mitat d’aigua que utilitzem ara per a conseguir que desapareixen les restes cap a les canonades.  

 

L’invent ha sigut batejat amb el nom de ‘superfície llisa impregnada de líquid (LESS)’ i ha sigut desenvolupat per un grup d’investigadors de la ‘universitat Estatal de Pennsilvanià (Estats Units). L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Nature Sustainability’ en el marc del Dia Mundial del Vàter que s’ha celebrat este passat dimarts.

 

Les bactèries dels vàters es veuen molt reduïdes amb aquest esprai

Els bacteris dels vàters es veuen molt reduïdes amb este esprai | Arxiu

 

El producte pot durar fins a 500 voltes i evita infeccions

Segons els seus impulsors, este esprai pot aguantar dins del vàter fent la seua funció fins a 500 estirades de cadena i, per tant, estem parlant d’una iniciativa molt favorable per al medi ambient i econòmicament viable. El recobriment del producte tarda només 5 minuts en fixar-se a la superfície de l’inodor.

 

Més allà de l’estalvi i la millora mediambiental que implica este esprai, també destaca el fet de què el nou producte elimina eficaçment els bacteris, evitant infeccions i malalties que poden provocar greus problemes de salut, a més de la mala olor que emeten estos objectes quan estan bruts.

 

Una solució per als països subdesenvolupats

També és molt important que este producte es puga aplicar i és útil en vàters que no funcionen amb aigua, com per exemple els dels països subdesenvolupats. Això pot millorar molt la salubritat i la higiene dels habitatges pobres, a on moltes malalties s’agafen per culpa de la brutícia en el lavabo, especialment els xiquets. «El nostre objectiu és portar esta tecnologia al mercat per tal de què tot el món se’n puga beneficiar», conclou Wang.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.

La UPV desenvolupa un sistema pioner per a evitar incendis en bateries de vehicles elèctrics

Investigadors de la UPV presenten AVL Thermos, un nou calorimetre flexible que reproduix i controla les fugues tèrmiques en bateries dion-litio per a dissenyar sistemes mes segurs en cotxes i patinets electrics.

Els artistes fallers reclamen ajudes i posar fre a l’intrusisme per a salvar el sector

El mestre major del Gremi d’Artistes Fallers, Vicente Julián, alerta que l’ofici travessa serioses dificultats per la pujada del preu del suro i l’intrusisme, i reclama ajudes directes, regulació i reconeixement professional per a garantir el futur del sector.

Quatre detinguts a Alacant per comprar mòbils cars amb nòmines falsificades

La Policia Nacional deté quatre hòmens a Alacant acusats d’estafar comerços de telefonia amb nòmines falsificades per finançar mòbils de gamma alta valorats en 1.500 euros.

El sud-est peninsular, clau arqueològica dels jocs de tauler preromans

El sud-est peninsular, especialment la província dAlacant, concentra la major quantitat de restes arqueològiques de jocs de tauler preromans, una peça clau per a entendre les relacions socials entre els pobles mediterranis i les elites locals abans de la romanització.