Un revolucionari esprai reduïx a la mitat el consum d’aigua quan estirem de la cadena

El nou esprai redueix a la meitat l'ús de l'aigua quan utilitzem el vàter

El nou esprai reduïx a la mitat l’ús de l’aigua quan utilitzem el vàter | Arxiu

 

L’aigua és un bé molt preuat que, amb la previsió de sequeres més severes en un futur a causa del canvi climàtic, haurem de cuidar encara més. Una de les accions quotidianes que més aigua gasta és quan estirem de la cadena del vàter, gest que consumix vora 6 litres en pocs segons. Per esta raó, un nou invent permet reduir molt esta despesa.

 

Es tracta d’un esprai revolucionari que s’aplica en el vàter en dos passos. El primer consistix en l’aplicació abans de fer les nostres deposicions, creant una superfície llisa i repel·lent al líquid, ja que el producte està creat a partir de polímers injectats molecularment. Seguidament, es forma una espècie de capa amb pels més prims que els humans, moment en què s’aplica un segon esprai que convertix la superfície en ‘súper’ esvarant.

 

«Quan posem este recobriment en un inodor en el laboratori i bolquem la matèria fecal sintètica en ell, esta simplement s’esvara cap avall i res s’enganxa al vàter», explica a ‘Phys.org’ el coautor del producte, Jing Wang. Una volta s’han fet les deposicions, tot queda immers en el fons del vàter i quan estirem de la cadena només necessitem la mitat d’aigua que utilitzem ara per a conseguir que desapareixen les restes cap a les canonades.  

 

L’invent ha sigut batejat amb el nom de ‘superfície llisa impregnada de líquid (LESS)’ i ha sigut desenvolupat per un grup d’investigadors de la ‘universitat Estatal de Pennsilvanià (Estats Units). L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Nature Sustainability’ en el marc del Dia Mundial del Vàter que s’ha celebrat este passat dimarts.

 

Les bactèries dels vàters es veuen molt reduïdes amb aquest esprai

Els bacteris dels vàters es veuen molt reduïdes amb este esprai | Arxiu

 

El producte pot durar fins a 500 voltes i evita infeccions

Segons els seus impulsors, este esprai pot aguantar dins del vàter fent la seua funció fins a 500 estirades de cadena i, per tant, estem parlant d’una iniciativa molt favorable per al medi ambient i econòmicament viable. El recobriment del producte tarda només 5 minuts en fixar-se a la superfície de l’inodor.

 

Més allà de l’estalvi i la millora mediambiental que implica este esprai, també destaca el fet de què el nou producte elimina eficaçment els bacteris, evitant infeccions i malalties que poden provocar greus problemes de salut, a més de la mala olor que emeten estos objectes quan estan bruts.

 

Una solució per als països subdesenvolupats

També és molt important que este producte es puga aplicar i és útil en vàters que no funcionen amb aigua, com per exemple els dels països subdesenvolupats. Això pot millorar molt la salubritat i la higiene dels habitatges pobres, a on moltes malalties s’agafen per culpa de la brutícia en el lavabo, especialment els xiquets. «El nostre objectiu és portar esta tecnologia al mercat per tal de què tot el món se’n puga beneficiar», conclou Wang.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.