Un revolucionari esprai reduïx a la mitat el consum d’aigua quan estirem de la cadena

El nou esprai redueix a la meitat l'ús de l'aigua quan utilitzem el vàter

El nou esprai reduïx a la mitat l’ús de l’aigua quan utilitzem el vàter | Arxiu

 

L’aigua és un bé molt preuat que, amb la previsió de sequeres més severes en un futur a causa del canvi climàtic, haurem de cuidar encara més. Una de les accions quotidianes que més aigua gasta és quan estirem de la cadena del vàter, gest que consumix vora 6 litres en pocs segons. Per esta raó, un nou invent permet reduir molt esta despesa.

 

Es tracta d’un esprai revolucionari que s’aplica en el vàter en dos passos. El primer consistix en l’aplicació abans de fer les nostres deposicions, creant una superfície llisa i repel·lent al líquid, ja que el producte està creat a partir de polímers injectats molecularment. Seguidament, es forma una espècie de capa amb pels més prims que els humans, moment en què s’aplica un segon esprai que convertix la superfície en ‘súper’ esvarant.

 

«Quan posem este recobriment en un inodor en el laboratori i bolquem la matèria fecal sintètica en ell, esta simplement s’esvara cap avall i res s’enganxa al vàter», explica a ‘Phys.org’ el coautor del producte, Jing Wang. Una volta s’han fet les deposicions, tot queda immers en el fons del vàter i quan estirem de la cadena només necessitem la mitat d’aigua que utilitzem ara per a conseguir que desapareixen les restes cap a les canonades.  

 

L’invent ha sigut batejat amb el nom de ‘superfície llisa impregnada de líquid (LESS)’ i ha sigut desenvolupat per un grup d’investigadors de la ‘universitat Estatal de Pennsilvanià (Estats Units). L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Nature Sustainability’ en el marc del Dia Mundial del Vàter que s’ha celebrat este passat dimarts.

 

Les bactèries dels vàters es veuen molt reduïdes amb aquest esprai

Els bacteris dels vàters es veuen molt reduïdes amb este esprai | Arxiu

 

El producte pot durar fins a 500 voltes i evita infeccions

Segons els seus impulsors, este esprai pot aguantar dins del vàter fent la seua funció fins a 500 estirades de cadena i, per tant, estem parlant d’una iniciativa molt favorable per al medi ambient i econòmicament viable. El recobriment del producte tarda només 5 minuts en fixar-se a la superfície de l’inodor.

 

Més allà de l’estalvi i la millora mediambiental que implica este esprai, també destaca el fet de què el nou producte elimina eficaçment els bacteris, evitant infeccions i malalties que poden provocar greus problemes de salut, a més de la mala olor que emeten estos objectes quan estan bruts.

 

Una solució per als països subdesenvolupats

També és molt important que este producte es puga aplicar i és útil en vàters que no funcionen amb aigua, com per exemple els dels països subdesenvolupats. Això pot millorar molt la salubritat i la higiene dels habitatges pobres, a on moltes malalties s’agafen per culpa de la brutícia en el lavabo, especialment els xiquets. «El nostre objectiu és portar esta tecnologia al mercat per tal de què tot el món se’n puga beneficiar», conclou Wang.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.