Un revolucionari esprai reduïx a la mitat el consum d’aigua quan estirem de la cadena

El nou esprai redueix a la meitat l'ús de l'aigua quan utilitzem el vàter

El nou esprai reduïx a la mitat l’ús de l’aigua quan utilitzem el vàter | Arxiu

 

L’aigua és un bé molt preuat que, amb la previsió de sequeres més severes en un futur a causa del canvi climàtic, haurem de cuidar encara més. Una de les accions quotidianes que més aigua gasta és quan estirem de la cadena del vàter, gest que consumix vora 6 litres en pocs segons. Per esta raó, un nou invent permet reduir molt esta despesa.

 

Es tracta d’un esprai revolucionari que s’aplica en el vàter en dos passos. El primer consistix en l’aplicació abans de fer les nostres deposicions, creant una superfície llisa i repel·lent al líquid, ja que el producte està creat a partir de polímers injectats molecularment. Seguidament, es forma una espècie de capa amb pels més prims que els humans, moment en què s’aplica un segon esprai que convertix la superfície en ‘súper’ esvarant.

 

«Quan posem este recobriment en un inodor en el laboratori i bolquem la matèria fecal sintètica en ell, esta simplement s’esvara cap avall i res s’enganxa al vàter», explica a ‘Phys.org’ el coautor del producte, Jing Wang. Una volta s’han fet les deposicions, tot queda immers en el fons del vàter i quan estirem de la cadena només necessitem la mitat d’aigua que utilitzem ara per a conseguir que desapareixen les restes cap a les canonades.  

 

L’invent ha sigut batejat amb el nom de ‘superfície llisa impregnada de líquid (LESS)’ i ha sigut desenvolupat per un grup d’investigadors de la ‘universitat Estatal de Pennsilvanià (Estats Units). L’estudi ha sigut publicat en la revista ‘Nature Sustainability’ en el marc del Dia Mundial del Vàter que s’ha celebrat este passat dimarts.

 

Les bactèries dels vàters es veuen molt reduïdes amb aquest esprai

Els bacteris dels vàters es veuen molt reduïdes amb este esprai | Arxiu

 

El producte pot durar fins a 500 voltes i evita infeccions

Segons els seus impulsors, este esprai pot aguantar dins del vàter fent la seua funció fins a 500 estirades de cadena i, per tant, estem parlant d’una iniciativa molt favorable per al medi ambient i econòmicament viable. El recobriment del producte tarda només 5 minuts en fixar-se a la superfície de l’inodor.

 

Més allà de l’estalvi i la millora mediambiental que implica este esprai, també destaca el fet de què el nou producte elimina eficaçment els bacteris, evitant infeccions i malalties que poden provocar greus problemes de salut, a més de la mala olor que emeten estos objectes quan estan bruts.

 

Una solució per als països subdesenvolupats

També és molt important que este producte es puga aplicar i és útil en vàters que no funcionen amb aigua, com per exemple els dels països subdesenvolupats. Això pot millorar molt la salubritat i la higiene dels habitatges pobres, a on moltes malalties s’agafen per culpa de la brutícia en el lavabo, especialment els xiquets. «El nostre objectiu és portar esta tecnologia al mercat per tal de què tot el món se’n puga beneficiar», conclou Wang.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.