Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia per la pujada del nivell del mar

Singapur

Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay

 

El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment del nivell del mar.

 

D’eixa manera, Singapur podria passar de ser la ‘Suïssa d’Àsia’ a l’‘Holanda d’Àsia’ per la greu amenaça de la pujada del nivell del mar. Els planificadors de la ciutat, anteriorment requerien que els edificis es construiren, com a mínim, a tres metres sobre el nivell del mar, deixant un metre de precaució per a previndre contra les inundacions després de la marea alta.

 

Però si el nivell del mar augmenta a causa del calfament global, eixe metre de precaució podria no ser prou quan les fortes pluges coincidisquen amb la marea alta. És per això que el govern es planteja construir nous equipaments a quatre metres sobre el nivell del mar.

 

Mapa Singapur

Els guanys de Singapur enfront del mar (en vermell) | Twitter

 

La solució està en Holanda

Des del 1960, Singapur ha guanyat un 23% de terra al mar. Fins ara ho feien amb arena importada, però no n’hi ha prou. De fet, segons els càlculs i les dades analitzades fins ara, Singapur es troba en una de les regions a on el mar està pujant el doble que la mitjana. D’eixa manera, la creixent preocupació de l’acceleració de la pujada del mar preveu que l’ús de l’arena siga escàs per a posar-li remei al problema.

 

És per això que el primer ministre del país, Lee Hsien Loong, va dir que la idea de construir dics i drenar l’aigua com ho fan als Països Baixos, per a guanyar-li més terreny a la mar amb la construcció de les esculleres, seria una bona solució. 

 

Dique en Holanda

Els dics com Holanda podrien ser la solució | Pixabay

 

D’eixa manera, la solució passaria per aprendre de l’experiència d’Holanda i provar el procés a xicoteta escala. Amb tot, ampliar la infraestructura de defensa a escala real podria costar-li al país, com a mínim, 72 milions de dòlars durant els pròxims 100 anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.