Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia per la pujada del nivell del mar

Ejemplo de shortcode con estilo
Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay   El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment […]
Singapur

Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay

 

El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment del nivell del mar.

 

D’eixa manera, Singapur podria passar de ser la ‘Suïssa d’Àsia’ a l’‘Holanda d’Àsia’ per la greu amenaça de la pujada del nivell del mar. Els planificadors de la ciutat, anteriorment requerien que els edificis es construiren, com a mínim, a tres metres sobre el nivell del mar, deixant un metre de precaució per a previndre contra les inundacions després de la marea alta.

 

Però si el nivell del mar augmenta a causa del calfament global, eixe metre de precaució podria no ser prou quan les fortes pluges coincidisquen amb la marea alta. És per això que el govern es planteja construir nous equipaments a quatre metres sobre el nivell del mar.

 

Mapa Singapur

Els guanys de Singapur enfront del mar (en vermell) | Twitter

 

La solució està en Holanda

Des del 1960, Singapur ha guanyat un 23% de terra al mar. Fins ara ho feien amb arena importada, però no n’hi ha prou. De fet, segons els càlculs i les dades analitzades fins ara, Singapur es troba en una de les regions a on el mar està pujant el doble que la mitjana. D’eixa manera, la creixent preocupació de l’acceleració de la pujada del mar preveu que l’ús de l’arena siga escàs per a posar-li remei al problema.

 

És per això que el primer ministre del país, Lee Hsien Loong, va dir que la idea de construir dics i drenar l’aigua com ho fan als Països Baixos, per a guanyar-li més terreny a la mar amb la construcció de les esculleres, seria una bona solució. 

 

Dique en Holanda

Els dics com Holanda podrien ser la solució | Pixabay

 

D’eixa manera, la solució passaria per aprendre de l’experiència d’Holanda i provar el procés a xicoteta escala. Amb tot, ampliar la infraestructura de defensa a escala real podria costar-li al país, com a mínim, 72 milions de dòlars durant els pròxims 100 anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.

València recorda les víctimes de la dana i acompanya les de l’accident ferroviari

L’Ajuntament de València ha commemorat el segon aniversari de la dana i ha expressat la seua solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari d’Urda.

Paiporta recorda les víctimes de la dana dos anys després

Paiporta ha commemorat el segon aniversari de la dana de 2024 amb un minut de silenci i un homenatge a les víctimes. L’alcalde ha reivindicat el suport a les famílies i la recuperació del municipi.

Catarroja homenatja les víctimes de la dana amb tres minuts de silenci i una ofrena floral

Catarroja ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 amb tres minuts de silenci, una ofrena floral i la Muixeranga.

Paterna conservarà la senyera de Paiporta en record de les víctimes de la dana

Paterna ha preservat la senyera tacada de fang de Paiporta i convoca cinc minuts de silenci pel segon aniversari de la dana de 2024.

El TSJCV dona suport a la jutgessa Biedma davant el possible assetjament

El TSJCV ha expressat preocupació per les informacions sobre possibles actes d’assetjament contra Beatriz Biedma i ha aprovat una declaració institucional de suport.

Compromís porta a Antifrau possibles irregularitats de Pérez Llorca

Isaura Navarro ha denunciat davant l’Agència de Prevención y Lucha contra el Fraude possibles irregularitats urbanístiques, patrimonials i de transparència atribuïdes a Juanfran Pérez Llorca.