Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia per la pujada del nivell del mar

Singapur

Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay

 

El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment del nivell del mar.

 

D’eixa manera, Singapur podria passar de ser la ‘Suïssa d’Àsia’ a l’‘Holanda d’Àsia’ per la greu amenaça de la pujada del nivell del mar. Els planificadors de la ciutat, anteriorment requerien que els edificis es construiren, com a mínim, a tres metres sobre el nivell del mar, deixant un metre de precaució per a previndre contra les inundacions després de la marea alta.

 

Però si el nivell del mar augmenta a causa del calfament global, eixe metre de precaució podria no ser prou quan les fortes pluges coincidisquen amb la marea alta. És per això que el govern es planteja construir nous equipaments a quatre metres sobre el nivell del mar.

 

Mapa Singapur

Els guanys de Singapur enfront del mar (en vermell) | Twitter

 

La solució està en Holanda

Des del 1960, Singapur ha guanyat un 23% de terra al mar. Fins ara ho feien amb arena importada, però no n’hi ha prou. De fet, segons els càlculs i les dades analitzades fins ara, Singapur es troba en una de les regions a on el mar està pujant el doble que la mitjana. D’eixa manera, la creixent preocupació de l’acceleració de la pujada del mar preveu que l’ús de l’arena siga escàs per a posar-li remei al problema.

 

És per això que el primer ministre del país, Lee Hsien Loong, va dir que la idea de construir dics i drenar l’aigua com ho fan als Països Baixos, per a guanyar-li més terreny a la mar amb la construcció de les esculleres, seria una bona solució. 

 

Dique en Holanda

Els dics com Holanda podrien ser la solució | Pixabay

 

D’eixa manera, la solució passaria per aprendre de l’experiència d’Holanda i provar el procés a xicoteta escala. Amb tot, ampliar la infraestructura de defensa a escala real podria costar-li al país, com a mínim, 72 milions de dòlars durant els pròxims 100 anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.

Convocada una manifestació a València contra els especuladors de vivenda este dissabte

Diversos col·lectius pel dret a l’habitatge han convocat una manifestació a València este dissabte 3 d’octubre contra els especuladors i el que qualifiquen de govern rentista, davant preus impossibles, desnonaments i sinhogarisme creixent. La marxa eixirà de Porta de la Mar a les 11.00 hores i arribarà al Palau de Les Arts, coincidint amb el Valencia Real Estate Summit 2026.

La marxa del 9 d’Octubre cridarà a ‘guanyar el país’ pels drets dels valencians

La manifestació vespertina del 9 d’Octubre recorrerà el centre de València amb el lema ‘Guanyem el país’ per reclamar més autogovern, finançament just i defensa de la llengua, la vivenda i el territori.