Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia per la pujada del nivell del mar

Singapur

Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay

 

El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment del nivell del mar.

 

D’eixa manera, Singapur podria passar de ser la ‘Suïssa d’Àsia’ a l’‘Holanda d’Àsia’ per la greu amenaça de la pujada del nivell del mar. Els planificadors de la ciutat, anteriorment requerien que els edificis es construiren, com a mínim, a tres metres sobre el nivell del mar, deixant un metre de precaució per a previndre contra les inundacions després de la marea alta.

 

Però si el nivell del mar augmenta a causa del calfament global, eixe metre de precaució podria no ser prou quan les fortes pluges coincidisquen amb la marea alta. És per això que el govern es planteja construir nous equipaments a quatre metres sobre el nivell del mar.

 

Mapa Singapur

Els guanys de Singapur enfront del mar (en vermell) | Twitter

 

La solució està en Holanda

Des del 1960, Singapur ha guanyat un 23% de terra al mar. Fins ara ho feien amb arena importada, però no n’hi ha prou. De fet, segons els càlculs i les dades analitzades fins ara, Singapur es troba en una de les regions a on el mar està pujant el doble que la mitjana. D’eixa manera, la creixent preocupació de l’acceleració de la pujada del mar preveu que l’ús de l’arena siga escàs per a posar-li remei al problema.

 

És per això que el primer ministre del país, Lee Hsien Loong, va dir que la idea de construir dics i drenar l’aigua com ho fan als Països Baixos, per a guanyar-li més terreny a la mar amb la construcció de les esculleres, seria una bona solució. 

 

Dique en Holanda

Els dics com Holanda podrien ser la solució | Pixabay

 

D’eixa manera, la solució passaria per aprendre de l’experiència d’Holanda i provar el procés a xicoteta escala. Amb tot, ampliar la infraestructura de defensa a escala real podria costar-li al país, com a mínim, 72 milions de dòlars durant els pròxims 100 anys.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.