Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia per la pujada del nivell del mar

Singapur

Singapur, la nova ‘Holanda’ d’Àsia | Pixabay

 

El canvi climàtic és un dels desafiaments més greus que s’enfronta la humanitat. El continent asiàtic ja està notant els seus efectes amb un temps que cada volta és més càlid i amb tempestes més fortes. Però Singapur, a part d’això, també és especialment vulnerable a l’increment del nivell del mar.

 

D’eixa manera, Singapur podria passar de ser la ‘Suïssa d’Àsia’ a l’‘Holanda d’Àsia’ per la greu amenaça de la pujada del nivell del mar. Els planificadors de la ciutat, anteriorment requerien que els edificis es construiren, com a mínim, a tres metres sobre el nivell del mar, deixant un metre de precaució per a previndre contra les inundacions després de la marea alta.

 

Però si el nivell del mar augmenta a causa del calfament global, eixe metre de precaució podria no ser prou quan les fortes pluges coincidisquen amb la marea alta. És per això que el govern es planteja construir nous equipaments a quatre metres sobre el nivell del mar.

 

Mapa Singapur

Els guanys de Singapur enfront del mar (en vermell) | Twitter

 

La solució està en Holanda

Des del 1960, Singapur ha guanyat un 23% de terra al mar. Fins ara ho feien amb arena importada, però no n’hi ha prou. De fet, segons els càlculs i les dades analitzades fins ara, Singapur es troba en una de les regions a on el mar està pujant el doble que la mitjana. D’eixa manera, la creixent preocupació de l’acceleració de la pujada del mar preveu que l’ús de l’arena siga escàs per a posar-li remei al problema.

 

És per això que el primer ministre del país, Lee Hsien Loong, va dir que la idea de construir dics i drenar l’aigua com ho fan als Països Baixos, per a guanyar-li més terreny a la mar amb la construcció de les esculleres, seria una bona solució. 

 

Dique en Holanda

Els dics com Holanda podrien ser la solució | Pixabay

 

D’eixa manera, la solució passaria per aprendre de l’experiència d’Holanda i provar el procés a xicoteta escala. Amb tot, ampliar la infraestructura de defensa a escala real podria costar-li al país, com a mínim, 72 milions de dòlars durant els pròxims 100 anys.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.