Una tempesta deixa fortes pluges i pedra a la Costera i la Ribera Alta

 

L’alerta groga per pluges continuava activa per a hui dimecres, i s’ha fet efectiva al sud de la província de València, especialment a primera hora de la vesprada a la comarca de la Costera i la Ribera Alta. A la capital de la Costera, Xàtiva, i a poblacions veïnes com la Llosa de Ranes, les precipitacions encara que han sigut d’una intensitat moderada han registrat 10 litres per metre quadrat en les estacions de Barxeta i Llosa de Ranes, segons informa el Levante-EMV.

Esta pluja que ha descarregat en estes dos comarques valencianes ha anat acompanya de ratxes de vent de fins a 77 quilòmetres per hora i pedra en algunes zones. La població de Manuel, a la comarca de la Ribera Alt, també ha viscut les mateixes precipitacions. Encara que la pedra que ha caigut anava diluïda amb l’aigua es corre perill de que haja afectat al cultiu dels camps d’esta zona.

 

 

Seguix l’alerta groga en la província de Castelló i el litoral de València

 

La província de Castelló i el litoral de València seguixen aquest dimecres en avís groc per pluges que poden ser localment fortes i poden deixar 20 litres per metre quadrat, segons la predicció de la Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Així, aquesta jornada el cel estarà amb núvols o cobert amb precipitacions ocasionalment amb tempesta i que podran ser localment fortes o molt fortes.

  

Les temperatures mínimes es mantindran sense canvis mentre que les màximes aniran en ascens i poden arribar fins als 31 graus a la Comunitat. El vent bufarà variable fluix amb intervals de nord-est fluix a moderat en el litoral.

 

Segons ha informat l’Aemet ahir al llarg de la vesprada es van registrar 45 litres permetre quadrat a Xiva, 35,6 l/m2 a Vilamarxant, 30,4 l/m2 a Llíria, 26,8 l/m2 a Alzira; 23,6 l/m2 a Guadassuar; 22,4 l/m2 a Pina, a Real de Montroi 15,2 l/m2; a Carcaixent 4,6 l/m2 i 8,4 l/m2 a la zona nord de València. 

Últimes notícies

Els jurats dels Premis Jaume I alerten de l’impacte de la desinformació i reclamen una IA ètica

Els jurats dels Premis Rei Jaume I, entre ells 25 Nobel, advertixen del mal de la desinformació per a la ciència i demanen normes ètiques per a la intel·ligència artificial.

El professorat valencià encadena 17 dies de vaga amb manifestacions i acampada a València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana acumula 17 dies lectius de vaga indefinida, amb manifestacions en les tres províncies, una acampada en el centre històric de València i noves reunions telemàtiques amb Educació.

Desarticulada a Castelló una trama que va contractar 52 mòbils d’alta gamma de manera fraudulenta

La Guàrdia Civil ha destapat a Castelló una trama que usava dades fiscals i mercantils d'empreses per a contractar 52 mòbils d'alta gamma, valorats en uns 80.000 euros, i revendre'ls en el mercat de segona mà.

Jornada de calor intensa al sud i vent molt fort a l’interior nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts de màximes en clar ascens en el sud i ratxes de vent molt forts a l'interior nord de Castelló abans d'un notable descens tèrmic demà, sobretot en la mitat sud.

L’atur baixa en la Comunitat Valenciana al maig i se situa en 284.096 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va descendir al maig en 1.654 persones respecte a abril, un 0,58% menys, fins a situar el total d'aturades en 284.096.

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.