Una tempesta deixa fortes pluges i pedra a la Costera i la Ribera Alta

 

L’alerta groga per pluges continuava activa per a hui dimecres, i s’ha fet efectiva al sud de la província de València, especialment a primera hora de la vesprada a la comarca de la Costera i la Ribera Alta. A la capital de la Costera, Xàtiva, i a poblacions veïnes com la Llosa de Ranes, les precipitacions encara que han sigut d’una intensitat moderada han registrat 10 litres per metre quadrat en les estacions de Barxeta i Llosa de Ranes, segons informa el Levante-EMV.

Esta pluja que ha descarregat en estes dos comarques valencianes ha anat acompanya de ratxes de vent de fins a 77 quilòmetres per hora i pedra en algunes zones. La població de Manuel, a la comarca de la Ribera Alt, també ha viscut les mateixes precipitacions. Encara que la pedra que ha caigut anava diluïda amb l’aigua es corre perill de que haja afectat al cultiu dels camps d’esta zona.

 

 

Seguix l’alerta groga en la província de Castelló i el litoral de València

 

La província de Castelló i el litoral de València seguixen aquest dimecres en avís groc per pluges que poden ser localment fortes i poden deixar 20 litres per metre quadrat, segons la predicció de la Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Així, aquesta jornada el cel estarà amb núvols o cobert amb precipitacions ocasionalment amb tempesta i que podran ser localment fortes o molt fortes.

  

Les temperatures mínimes es mantindran sense canvis mentre que les màximes aniran en ascens i poden arribar fins als 31 graus a la Comunitat. El vent bufarà variable fluix amb intervals de nord-est fluix a moderat en el litoral.

 

Segons ha informat l’Aemet ahir al llarg de la vesprada es van registrar 45 litres permetre quadrat a Xiva, 35,6 l/m2 a Vilamarxant, 30,4 l/m2 a Llíria, 26,8 l/m2 a Alzira; 23,6 l/m2 a Guadassuar; 22,4 l/m2 a Pina, a Real de Montroi 15,2 l/m2; a Carcaixent 4,6 l/m2 i 8,4 l/m2 a la zona nord de València. 

Últimes notícies

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.

Benetússer rebrà 1,78 milions per a recuperar quatre instal·lacions malmeses per la dana

El ple de l’Ajuntament de Benetússer ha aprovat quatre projectes de reconstrucció en edificis municipals danyats per la dana, finançats amb 1,78 milions d’euros del Ministeri de Política Territorial.

Més de 16.600 llauradors valencians cobraran 13,7 milions per fertilitzants al setembre

El Ministeri d'Agricultura ingressarà la primera setmana de setembre 13,78 milions d'euros a 16.615 agricultors valencians per l'ajuda extraordinària a fertilitzants, dins d'un paquet estatal de quasi 495 milions. Altres 9.362 productors de tot Espanya continuen pendents de tràmits per poder cobrar.

La Generalitat recorrerà el nou Reglament de Costes per a protegir els veïns de Dénia

La Generalitat ha anunciat a les associacions d’afectats de Dénia que recorrerà la reforma del Reglament General de Costes per via administrativa, política i judicial. El Consell presentarà recurs en setembre i defensa compatibilitzar la protecció del litoral amb la seguretat jurídica de milers de propietaris.
FILMOTECA D'ESTIU